Strona 3 z 3

Re: 25.10.2025

: 26 paź 2025, 11:51
autor: Kowalik
Ankin pisze: 26 paź 2025, 11:26 Na jakiej obecnie podstacji trakcyjnej "wiszą" Wzgórza Krzesławickie? Ujastek?
Na to wygląda, że to najbliższa podstacja, która może awaryjnie zasilać ten ciąg.

Re: 25.10.2025

: 26 paź 2025, 14:19
autor: Ankin
Kowalik pisze: 26 paź 2025, 11:51 Na to wygląda, że to najbliższa podstacja, która może awaryjnie zasilać ten ciąg.
Stąd właśnie moje pytanie do osób bardziej zorientowanych w temacie oraz okolicy bo ja osobiście nie kojarzę ww. rejonie Krakowa innej podstacji niż właśnie Ujastek.
W oparciu o kilka innych wątków jakie pojawiły się na forum PKK w związku z otwarciem nowej pętli tramwajowej na Wzgórzach Krzesławickich, jeżeli wszystko dobrze rozumiem to docelowa podstacja trakcyjna na której będzie opierało się zasilanie wyremontowanego odcinka i samej pętli dopiero powstaje w rejonie ul. Jarzębiny i dopiero po jej pełnoprawnych uruchomieniu będą mogły jeździć bardziej "prądożerne" wozy.

Re: 25.10.2025

: 26 paź 2025, 15:36
autor: michal49944
Przed remontem Wzgórza zasilane były normalnie z podstacji przy ul. Ujastek, stąd nie widzę powodu, by teraz miałoby być inaczej. Dla zainteresowanych tu można znaleźć mapę sieci trakcyjnej w Krakowie wraz z podstacjami: https://www.transportszynowy.pl/mapa

Re: 25.10.2025

: 26 paź 2025, 15:40
autor: Ankin
michal49944 pisze: 26 paź 2025, 15:36 Przed remontem Wzgórza zasilane były normalnie z podstacji przy ul. Ujastek, stąd nie widzę powodu, by teraz miałoby być inaczej. Dla zainteresowanych tu można znaleźć mapę sieci trakcyjnej w Krakowie wraz z podstacjami: https://www.transportszynowy.pl/mapa
Jak zatem odniesiesz się do informacji ze strony do której link podawał kolega @suchy: https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... eslawickie gdzie wyraźnie jest napisane, że trwa budowa nowej podstacji trakcyjnej?

Re: 25.10.2025

: 26 paź 2025, 15:43
autor: michal49944
Ankin pisze: 26 paź 2025, 15:40 Jak zatem odniesiesz się do informacji ze strony do której link podawał kolega @suchy: https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... eslawickie gdzie wyraźnie jest napisane, że trwa budowa nowej podstacji trakcyjnej?
No jest budowana, ale na razie zasilanie jest z podstacji na terenie Zajezdni Nowa Huta, bo inne podstacje są za daleko. Odnosiłem się do pytania, o podstację, która aktualnie tymczasowo zasila trasę na Wzgórza Krzesławickie.

Re: 25.10.2025

: 26 paź 2025, 16:45
autor: Kowalik
Ale już sieć na trasie do Wzgórz jest sekcjonowana pod nową podstację obecnie budowaną. Awaryjne zasilanie ze starej podstacji jest możliwe, ale jak widać nie przy tak dużych obciażeniach jakie generują PESY. Spadek napięcia jest na tyle duży, że na starej podstacji wyzwala wyłącznik szybki i są zaniki napięcia. By nie generować opóźnień zdecydowano, o zmianie taboru.

Re: 25.10.2025

: 26 paź 2025, 16:50
autor: Ankin
michal49944 pisze: 26 paź 2025, 15:43 No jest budowana, ale na razie zasilanie jest z podstacji na terenie Zajezdni Nowa Huta, bo inne podstacje są za daleko. Odnosiłem się do pytania, o podstację, która aktualnie tymczasowo zasila trasę na Wzgórza Krzesławickie.
Wszystko jest już jasne.
To ja nie zrozumiałem dobrze Twojej poprzedniej wypowiedzi.

Re: 25.10.2025

: 26 paź 2025, 17:26
autor: Kitek
Kaszmir pisze: 25 paź 2025, 22:37 Jeśli problemy z krawężnikiem i podstacją potrwają dłużej, to wg mnie powinno się rozważyć tymczasowe skierowanie "22" do Wzgórz a w zamian zostawienie "4" do Zajezdni, byle by mogła kursować w krakowiakach. Skierowanie na nią Stadlerów to bardzo zła wiadomość.
Jeżeli Stadlery mają zostać na "4" na dłużej to powinno podjąć się nadzwyczajne działania i przywrócić "10" na stałą trasę a "76" przerzucić na Grzegórzecką i APW.

Re: 25.10.2025

: 27 paź 2025, 16:36
autor: Kaszmir
suchy pisze: 25 paź 2025, 22:55Ale zamieniając 4 z 22 odetniesz bezpośredni dojazd ze Wzgórz w kierunku Dworca i Basztowej, zmuszając do przesiadek.
Wzgórza od wielu miesięcy miały tylko "1" i "5". W takim układzie tymczasowy układ z "1", "5" i "22" choć nieidealny, i tak byłby lepszy niż to co było. A "4" nie wyrabia nawet w krakowiakach, sam nieraz jechałem przyciśnięty do drzwi w godzinach popołudniowego szczytu. Skierowanie lajkoników oznacza ludzi zostających na przystankach.

Zatem choć dla Wzgórz zamiana "4" na "22" na parę tygodni nie byłaby idealna, to mimo wszystko tym ważniejsze jest by ludzie mieścili się do pojazdów.

Re: 25.10.2025

: 27 paź 2025, 17:06
autor: SylGib
No powiem ciekawie, chcę jechać na Wszystkich Świętych na Wzgórza z Krowodrzej Górki a tu niespodzianka bo 5 zawiesili i co zrobić?

Re: 25.10.2025

: 27 paź 2025, 17:10
autor: Kaszmir
SylGib pisze: 27 paź 2025, 17:06No powiem ciekawie, chcę jechać na Wszystkich Świętych na Wzgórza z Krowodrzej Górki a tu niespodzianka bo 5 zawiesili i co zrobić?
Co roku "5" na Wszystkich Świętych jest zamieniana w "85". Pewnym zastępstwem jest "838" które jedzie po trasie zbliżonej do "138" i zahacza o Cm. Grębałów.

Re: 25.10.2025

: 27 paź 2025, 21:48
autor: suchy
Kaszmir pisze: 27 paź 2025, 17:10 Co roku "5" na Wszystkich Świętych jest zamieniana w "85". Pewnym zastępstwem jest "838" które jedzie po trasie zbliżonej do "138" i zahacza o Cm. Grębałów.
Które to 85 w tym roku pojedzie do Piastów - dlatego bo na Wzgórzach nie ma jeszcze punktu socjalnego, a na Rakowicach w ogóle go nie ma.

Najlepiej więc przesiąść się z 85 na przystanku Czyżyny na 4/89, ewentualnie na Kocmyrzowskim na 87 lub autobus 886.