Re: 25.10.2025
: 26 paź 2025, 11:51
Na to wygląda, że to najbliższa podstacja, która może awaryjnie zasilać ten ciąg.Ankin pisze: 26 paź 2025, 11:26 Na jakiej obecnie podstacji trakcyjnej "wiszą" Wzgórza Krzesławickie? Ujastek?
Na to wygląda, że to najbliższa podstacja, która może awaryjnie zasilać ten ciąg.Ankin pisze: 26 paź 2025, 11:26 Na jakiej obecnie podstacji trakcyjnej "wiszą" Wzgórza Krzesławickie? Ujastek?
Stąd właśnie moje pytanie do osób bardziej zorientowanych w temacie oraz okolicy bo ja osobiście nie kojarzę ww. rejonie Krakowa innej podstacji niż właśnie Ujastek.Kowalik pisze: 26 paź 2025, 11:51 Na to wygląda, że to najbliższa podstacja, która może awaryjnie zasilać ten ciąg.
Jak zatem odniesiesz się do informacji ze strony do której link podawał kolega @suchy: https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... eslawickie gdzie wyraźnie jest napisane, że trwa budowa nowej podstacji trakcyjnej?michal49944 pisze: 26 paź 2025, 15:36 Przed remontem Wzgórza zasilane były normalnie z podstacji przy ul. Ujastek, stąd nie widzę powodu, by teraz miałoby być inaczej. Dla zainteresowanych tu można znaleźć mapę sieci trakcyjnej w Krakowie wraz z podstacjami: https://www.transportszynowy.pl/mapa
No jest budowana, ale na razie zasilanie jest z podstacji na terenie Zajezdni Nowa Huta, bo inne podstacje są za daleko. Odnosiłem się do pytania, o podstację, która aktualnie tymczasowo zasila trasę na Wzgórza Krzesławickie.Ankin pisze: 26 paź 2025, 15:40 Jak zatem odniesiesz się do informacji ze strony do której link podawał kolega @suchy: https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... eslawickie gdzie wyraźnie jest napisane, że trwa budowa nowej podstacji trakcyjnej?
Wszystko jest już jasne.michal49944 pisze: 26 paź 2025, 15:43 No jest budowana, ale na razie zasilanie jest z podstacji na terenie Zajezdni Nowa Huta, bo inne podstacje są za daleko. Odnosiłem się do pytania, o podstację, która aktualnie tymczasowo zasila trasę na Wzgórza Krzesławickie.
Jeżeli Stadlery mają zostać na "4" na dłużej to powinno podjąć się nadzwyczajne działania i przywrócić "10" na stałą trasę a "76" przerzucić na Grzegórzecką i APW.Kaszmir pisze: 25 paź 2025, 22:37 Jeśli problemy z krawężnikiem i podstacją potrwają dłużej, to wg mnie powinno się rozważyć tymczasowe skierowanie "22" do Wzgórz a w zamian zostawienie "4" do Zajezdni, byle by mogła kursować w krakowiakach. Skierowanie na nią Stadlerów to bardzo zła wiadomość.
Wzgórza od wielu miesięcy miały tylko "1" i "5". W takim układzie tymczasowy układ z "1", "5" i "22" choć nieidealny, i tak byłby lepszy niż to co było. A "4" nie wyrabia nawet w krakowiakach, sam nieraz jechałem przyciśnięty do drzwi w godzinach popołudniowego szczytu. Skierowanie lajkoników oznacza ludzi zostających na przystankach.suchy pisze: 25 paź 2025, 22:55Ale zamieniając 4 z 22 odetniesz bezpośredni dojazd ze Wzgórz w kierunku Dworca i Basztowej, zmuszając do przesiadek.
Co roku "5" na Wszystkich Świętych jest zamieniana w "85". Pewnym zastępstwem jest "838" które jedzie po trasie zbliżonej do "138" i zahacza o Cm. Grębałów.SylGib pisze: 27 paź 2025, 17:06No powiem ciekawie, chcę jechać na Wszystkich Świętych na Wzgórza z Krowodrzej Górki a tu niespodzianka bo 5 zawiesili i co zrobić?
Które to 85 w tym roku pojedzie do Piastów - dlatego bo na Wzgórzach nie ma jeszcze punktu socjalnego, a na Rakowicach w ogóle go nie ma.Kaszmir pisze: 27 paź 2025, 17:10 Co roku "5" na Wszystkich Świętych jest zamieniana w "85". Pewnym zastępstwem jest "838" które jedzie po trasie zbliżonej do "138" i zahacza o Cm. Grębałów.