Re: Krowodrza Górka
: 24 maja 2022, 18:58
Nie wiem kto wpadł na taki pomysł z tą trasą objazdową przez Wrocławską... szkoda że jeszcze 337 musi tak jechać.
Myślę, że coś tam pomoże bo ściągnie osoby jadące do KG (mieszkające w tym rejonie) - odzyskają bezpośrednie połączenie z rejonu Dworca. Inna sprawa, to czy "703" wytrzyma dodatkowe potoki, skoro i tak bywa ciasno.
Twoje rozwiązanie i ma swoje wady, i odpada z przyczyn technicznych.abuk pisze: ↑24 maja 2022, 21:40Ja jestem zdania, że 70 powinna kursować tylko w godzinach szczytu na poniższej trasie:
Tauron Arena Kraków Wieczysta - Mogilska - Rondo Mogilskie - Tunel - Dworzec Towarowy - Bratysławska
Myślę, że w pewien sposób udałoby się choć trochę odciążyć 17 i 19, bo naprawdę tworzą się niepotrzebne opóźnienia z tego tłoku, bo ludzie za wszelką cenę chcą się do tych tramwajów załadować, bo ich częstotliwość nie jest taka super
Drogie ZTP – zacznijcie Wy w końcu myśleć logicznie
Teraz reguły gdy się zmienią, bo po otwarciu TŁ "17" przejmie ciężar połączenia Ruczaju z Podgórzem. Liczę, że nie będzie już zawieszana na wakacje.
Bo pasażerowie też sobie sami utrudniają życie - np. ci, którzy jadą tylko do Tunelu czy Politechniki, na Grzegórzeckim / Mogilskim niepotrzebnie pchają się do 17/19, zamiast poczekać 1-2 minuty na 50tkę, do której bez problemu się zmieszczą. Dzięki temu 17/19 nie byłyby tak załadowane "przypadkowymi" pasażerami - tylko jechaliby nimi ci, którzy jadą do Bratysławskiej.abuk pisze: ↑24 maja 2022, 21:40 Ja jestem zdania, że 70 powinna kursować tylko w godzinach szczytu na poniższej trasie:
Tauron Arena Kraków Wieczysta - Mogilska - Rondo Mogilskie - Tunel - Dworzec Towarowy - Bratysławska
Myślę, że w pewien sposób udałoby się choć trochę odciążyć 17 i 19, bo naprawdę tworzą się niepotrzebne opóźnienia z tego tłoku, bo ludzie za wszelką cenę chcą się do tych tramwajów załadować, bo ich częstotliwość nie jest taka super
Głównie to nie rozchodzi się o wolny tor na pętli, tylko o punkt socjalny - na Wieczystej jest przecież tylko toi-toi, nie ma żadnego kranu z bieżącą wodą, dzbanka do zrobienia sobie kawy/herbaty, itp (budynek który znajduje się na pętli, to jest podstacja trakcyjna). Więc motorowi na takiej trasie nie mieliby z żadnej strony możliwości skorzystania - i musieliby np. robić na pusto przejazd techniczny na pętlę, gdzie taki punkt się znajduje, żeby tam odbyć regulaminową przerwę.Kaszmir pisze: ↑24 maja 2022, 22:49 Co więcej, końcówka na Bratysławskiej jest kłopotliwa - tramwaje nie mają tam dużo czasu, dlatego cały ciężar "pętli" (odpoczynek, przerwa, nadrabianie opóźnień, itd.) spoczywa na drugiej końcówce linii "70". Dlatego ważne, by linia miała tam co najmniej własny jeden tor. Tymczasem Wieczysta ma tylko jeden tor od strony centrum, zajęty w szczycie przez "49".
Oprócz przerw motorniczych na Salwatorze to ta linia ma jakikolwiek sens poza szczytem? Jeżeli wozi samo powietrze powinna zostać przemianowana na linię szczytową, bo tak naprawdę to jest kolejna zapychajka w centrum. Po to stworzyli 73, żeby mogła odetchnąć pętla na DT. Zastanawia mnie jeden fakt - w jaki sposób ta pętla "odpoczywa" mając tylko 50 i to jeszcze co 7,5 minuty.Kaszmir pisze: ↑24 maja 2022, 22:49
Ważne było, by z Bratysławskiej zapewnić choć minimalny wachlarz połączeń. W szczególności, by zapewnić linię do I obwodnicy, skoro to ten przystanek służy teraz za węzeł przesiadkowy m.in. z aglo. W Twoim rozwiązaniu wszystkie tramwaje z Bratysławskiej jechałyby przez tunel, a żaden do I obwodnicy. Czyli przesiadkowicze byliby skazani na dwie przesiadki: najpierw przy Bratysławskiej, potem przy N. Kleparzu / Dw. Towarowym.
Co więcej, końcówka na Bratysławskiej jest kłopotliwa - tramwaje nie mają tam dużo czasu, dlatego cały ciężar "pętli" (odpoczynek, przerwa, nadrabianie opóźnień, itd.) spoczywa na drugiej końcówce linii "70". Dlatego ważne, by linia miała tam co najmniej własny jeden tor. Tymczasem Wieczysta ma tylko jeden tor od strony centrum, zajęty w szczycie przez "49".
Dlatego uważam, że ZTP wybrało optymalną trasę "70".
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/180-2022Zakończenie remontu ul. Prądnickiej
od 4.06.2022
130, 137, 140, 257, 277, 280, 301, 337, 608, 904
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że w związku z zakończeniem remontu ul. Prądnickiej i przywróceniem stałej organizacji ruchu w rejonie pętli Nowy Kleparz, od dnia 4.06.2022 r. (sobota) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych.
Linie dzienne:
* linia 130 – zostanie przywrócona na stałą trasę;
* linia 137 – będzie nadal kursować po dotychczasowej trasie czasowo zmienionej (obowiązującej od dnia 26.05.2022 r.): Nowy Kleparz – Prądnicka – Doktora Twardego – Bratysławska – Prądnicka – przystanek Szpital Jana Pawła II – … – Górka Narodowa Wschód;
--- przystanek Krowodrza Górka nadal będzie nieczynny;
--- przystanek Szpital Jana Pawła II w kierunku Nowego Kleparza nadal będzie przeniesiony na ul. Prądnicką (słupek 02);
--- przystanek początkowy Nowy Kleparz 05 nadal będzie zlokalizowany na pętli na stanowisku nr 1 (zwykle przeznaczonym dla prywatnych przewoźników);
--- przystanek Bratysławska w kierunku Górki Narodowej Wschód nadal będzie funkcjonować w tymczasowej lokalizacji, na ul. Doktora Twardego, za skrzyżowaniem z ul. Pielęgniarek (słupek 75);
--- na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać istniejące przystanki;
* linia 140 – zostanie przywrócona na stałą trasę, przy czym w kierunku Radzikowskiego Osiedla ponownie będzie funkcjonować tymczasowy przystanek Bratysławska 75 (zamiast przystanku Bratysławska 06);
* linie 257, 277, 280, 301 – zostaną przywrócone na stałe trasy;
--- zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy linii 277 zakładająca zmianę godziny odjazdu z Nowego Kleparza w dni powszednie z godz. 20:17 na godz 20:31;
* linia 337:
--- w kierunku Owczar Pętli zostanie przywrócona stała trasa i przystanki;
--- w kierunku Nowego Kleparza nadal będzie kursować po dotychczasowej trasie czasowo zmienionej: Owczary Pętla – … – Glogera – Matki Tajber – Pachońskiego – Wyki – Batalionu “Skała” AK – Władysława Łokietka – Wybickiego – Doktora Twardego – Prądnicka – Nowy Kleparz;
----- przystanek Pleszowska nadal będzie nieczynny;
----- na zmienionym odcinku trasy linia nadal będzie obsługiwać przystanki Pachońskiego 01 i Wyki 01.
Linie nocne – od nocy 4/5.06.2022 r.:
* linie 608 i 904 – zostaną przywrócone na stałe trasy.