Strona 3 z 17

Re: Salwator

: 08 lip 2021, 16:23
autor: Kitek
Taka interpelacja pojawiła się dziś w sieci:
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... 7-08_1.PDF

Re: Salwator

: 08 lip 2021, 19:55
autor: Jelczyk
Przecież linia 2 jest w całości niskopodłogowa, a linia 1 co najwyżej jak się trafi RF304 to jest wysokopodłogowa .... Ludzie nawet nie wiedzą co jeździ w ich okolicy.....

Re: Salwator

: 08 lip 2021, 19:59
autor: damian_krk2
Adrian14 pisze: 08 lip 2021, 19:55 Przecież linia 2 jest w całości niskopodłogowa, a linia 1 co najwyżej jak się trafi RF304 to jest wysokopodłogowa .... Ludzie nawet nie wiedzą co jeździ w ich okolicy.....
GT8x nie obsługują linii 1. Linia obsługiwana jest tylko EU8N i NGT6

Re: Salwator

: 08 lip 2021, 20:18
autor: Tramwajolog14
Może niektórzy wchodzą do tramwajów niskowejściowych do członów wysokopodłogowych, bo nie wiedzą, że jest człon niskopodłogowy... Tylko takie wytłumaczenie przychodzi do głowy.

Re: Salwator

: 08 lip 2021, 23:03
autor: Jaky
A może po prostu niektórzy chcieliby na "1" same Lajkoniki, a na "2" 43-metrowe Krakowiaki. :lol:
Ehh, ludzie w większości narzekają, bo taka ich natura. Łatwiej ponarzekać niż pochwalić, że wreszcie po latach męki z Konstalami na "1", mamy w pełni niskopodłogową linię.

Re: Salwator

: 28 lip 2021, 14:58
autor: Kitek
Jest i odpowiedź na przytoczoną Interpelację:
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... -07-08.PDF

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

: 27 mar 2023, 16:19
autor: kucyk
W najbliższą sobotę "pseudo remont" na Kościuszki. Zawieszone będą: "2", "6". Powstanie za to "pokrętny zawijak":

https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/110-2023


Nawet na 1 dzień czynią oszczędności. :oops:

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

: 27 mar 2023, 16:54
autor: pjetrek
Oooo 734 jako "zatramwaj" :lol:

Szczerze, to już mogli 100 podciągnąć do Cracovii na ten weekend, przynajmniej byłyby wozy 12 m.

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

: 27 mar 2023, 16:56
autor: Kacper
kucyk pisze: 27 mar 2023, 16:19 W najbliższą sobotę "pseudo remont" na Kościuszki. Zawieszone będą: "2", "6". Powstanie za to "pokrętny zawijak":

https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/110-2023


Nawet na 1 dzień czynią oszczędności. :oops:
Czy oni właśnie wycinają 3 linie tramwajowe z jednego ciągu do bądź co bądź centrum przesiadkowego jakim jest Salwator bez żadnej rekompensaty? :O

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

: 27 mar 2023, 17:59
autor: Kaszmir
pjetrek pisze: 27 mar 2023, 16:54Szczerze, to już mogli 100 podciągnąć do Cracovii na ten weekend, przynajmniej byłyby wozy 12 m.
Przydałoby się wydłużyć autobusy z Salwatora do Cracovii, acz to sporo roboty bo może wymagać przestawiania rozkładów również na stałych odcinkach i może uznano, że na jeden dzień nie ma co wprowadzać chaosu. Nawet wydłużenie "100" jest trudne bo ma ledwie parę minut postoju na Salwatorze bo pełen kurs "100/101" ma takie czasy postojów na końcówkach:
Salwator 5 min -> Kopiec Kościuszki 3 min -> Os. Podwawelskie 16 min -> Kopiec Kościuszki 3 min

Wydłużenie do Cracovii to dodatkowe 8 minut na kółko. Na Podwawelskim musi być minimum kwadrans przerwy dla kierowcy, na Kopcu można ściąć do 1 w obie strony, jednak to razem tylko 5 minut oszczędzonych. Na Cracovii wtedy trzeba by zejść do 2 min postoju (zamiast 5 na Salwatorze), trochę mało.
Kacper pisze: 27 mar 2023, 16:56Czy oni właśnie wycinają 3 linie tramwajowe z jednego ciągu do bądź co bądź centrum przesiadkowego jakim jest Salwator bez żadnej rekompensaty? :O
W praktyce dwie linie bo "6" i tak teraz nie jeździ do Salwatora. Pewnie uznano, że rekompensatą są "734/752/792", które łącznie mają 6 kursów/h, tyle ile "1" i "2" razem. Acz jest tu luka bo "734" (pomijając przetłoczenie) jeździ stadnie z "752" - odjazdy w kier. centrum są w odstępie minuty. W praktyce zostaje zatem koordynacja "752+792", w stronę centrum mniej więcej 10+20. Czyli zamiast dawniej trzech tramwajów, a teraz wciąż dwóch w takcie 8+12, będzie nawet 20 minut czekania na autobus który zresztą nie dojeżdża do I obwodnicy. Trochę słabo.

Jak dla mnie powinni dołożyć jedną brygadę "502" i wydłużyć je do Salwatora na ten jeden dzień. To byłoby w miarę fair.

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

: 28 mar 2023, 12:48
autor: Kierman
Kaszmir pisze: 27 mar 2023, 17:59 Jak dla mnie powinni dołożyć jedną brygadę "502" i wydłużyć je do Salwatora na ten jeden dzień. To byłoby w miarę fair.
Myślę, że ZTP nie poszłoby na coś takiego, bo jeszcze by się ludziom spodobało takie rozwiązanie na stałe i co wtedy? Przecież w tym mieście nie chodzi o to, by robić dobrą komunikację.

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

: 29 mar 2023, 11:21
autor: Parówczak
502 przy poprzednim remoncie doraźnym pełnił tam funkcję za tramwaju.

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

: 29 mar 2023, 11:59
autor: Kierman
No dobra, 502 by nie pykło, bo dojazd do I obwodnicy zapewniają tramwaje z Salwatora. Ale gdyby hipotetycznie przedłużono tam linię kursującą przez Aleje, dając bezpośredni dojazd do takich punktów jak AGH czy Kleparz bez konieczności dwukrotnej przesiadki, to pasażerowie by czegoś takiego nie odpuścili tak łatwo.

Re: Salwator

: 29 mar 2023, 14:31
autor: Kaszmir
Kierman pisze: 29 mar 2023, 11:59No dobra, 502 by nie pykło, bo dojazd do I obwodnicy zapewniają tramwaje z Salwatora.
Myślę, że "502" na Salwatorze też by miało swoje wzięcie. Wyższa częstotliwość niż "2", nowszy tabor, do tego dojeżdża do r. Mogilskiego czy N. Huty. Jedynie opóźnienia przez korki mogłyby popsuć sprawę bo tak to mogłoby podebrać pasażerów tramwaju.
Kierman pisze: 29 mar 2023, 11:59Ale gdyby hipotetycznie przedłużono tam linię kursującą przez Aleje, dając bezpośredni dojazd do takich punktów jak AGH czy Kleparz bez konieczności dwukrotnej przesiadki, to pasażerowie by czegoś takiego nie odpuścili tak łatwo.
Pomysł zdecydowanie wart rozważenia. Połączenie w stronę Alej mogłoby mieć wzięcie, zastanawiam się czy są jakieś linie-kandydaci? Od czasu skrócenia "189", przy Cracovii nie kończy żadna linia jadąca od strony AGH. Może przetrasowanie "307" do Salwatora? Ludzie pisali że na odcinku do r. Grunwaldzkiego wozi pojedyncze osoby, mam wrażenie że pociągnięto ją tam tylko dlatego że brakło innej pętli po drodze.

Problem może być z pojemnością pętli na Salwatorze.

Re: Salwator

: 29 mar 2023, 16:24
autor: Kierman
Na Senatorskiej jest przystanek techniczny praktycznie nieużywany obecnie. Można by było go przerobić na końcowo-początkowy dla hipotetycznej linii jadącej w kierunku Alei.