Re: Salwator
: 08 lip 2021, 16:23
Taka interpelacja pojawiła się dziś w sieci:
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... 7-08_1.PDF
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... 7-08_1.PDF
GT8x nie obsługują linii 1. Linia obsługiwana jest tylko EU8N i NGT6Adrian14 pisze: 08 lip 2021, 19:55 Przecież linia 2 jest w całości niskopodłogowa, a linia 1 co najwyżej jak się trafi RF304 to jest wysokopodłogowa .... Ludzie nawet nie wiedzą co jeździ w ich okolicy.....
Czy oni właśnie wycinają 3 linie tramwajowe z jednego ciągu do bądź co bądź centrum przesiadkowego jakim jest Salwator bez żadnej rekompensaty? :Okucyk pisze: 27 mar 2023, 16:19 W najbliższą sobotę "pseudo remont" na Kościuszki. Zawieszone będą: "2", "6". Powstanie za to "pokrętny zawijak":
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/110-2023
Nawet na 1 dzień czynią oszczędności.![]()
Przydałoby się wydłużyć autobusy z Salwatora do Cracovii, acz to sporo roboty bo może wymagać przestawiania rozkładów również na stałych odcinkach i może uznano, że na jeden dzień nie ma co wprowadzać chaosu. Nawet wydłużenie "100" jest trudne bo ma ledwie parę minut postoju na Salwatorze bo pełen kurs "100/101" ma takie czasy postojów na końcówkach:pjetrek pisze: 27 mar 2023, 16:54Szczerze, to już mogli 100 podciągnąć do Cracovii na ten weekend, przynajmniej byłyby wozy 12 m.
W praktyce dwie linie bo "6" i tak teraz nie jeździ do Salwatora. Pewnie uznano, że rekompensatą są "734/752/792", które łącznie mają 6 kursów/h, tyle ile "1" i "2" razem. Acz jest tu luka bo "734" (pomijając przetłoczenie) jeździ stadnie z "752" - odjazdy w kier. centrum są w odstępie minuty. W praktyce zostaje zatem koordynacja "752+792", w stronę centrum mniej więcej 10+20. Czyli zamiast dawniej trzech tramwajów, a teraz wciąż dwóch w takcie 8+12, będzie nawet 20 minut czekania na autobus który zresztą nie dojeżdża do I obwodnicy. Trochę słabo.Kacper pisze: 27 mar 2023, 16:56Czy oni właśnie wycinają 3 linie tramwajowe z jednego ciągu do bądź co bądź centrum przesiadkowego jakim jest Salwator bez żadnej rekompensaty? :O
Myślę, że ZTP nie poszłoby na coś takiego, bo jeszcze by się ludziom spodobało takie rozwiązanie na stałe i co wtedy? Przecież w tym mieście nie chodzi o to, by robić dobrą komunikację.Kaszmir pisze: 27 mar 2023, 17:59 Jak dla mnie powinni dołożyć jedną brygadę "502" i wydłużyć je do Salwatora na ten jeden dzień. To byłoby w miarę fair.
Myślę, że "502" na Salwatorze też by miało swoje wzięcie. Wyższa częstotliwość niż "2", nowszy tabor, do tego dojeżdża do r. Mogilskiego czy N. Huty. Jedynie opóźnienia przez korki mogłyby popsuć sprawę bo tak to mogłoby podebrać pasażerów tramwaju.Kierman pisze: 29 mar 2023, 11:59No dobra, 502 by nie pykło, bo dojazd do I obwodnicy zapewniają tramwaje z Salwatora.
Pomysł zdecydowanie wart rozważenia. Połączenie w stronę Alej mogłoby mieć wzięcie, zastanawiam się czy są jakieś linie-kandydaci? Od czasu skrócenia "189", przy Cracovii nie kończy żadna linia jadąca od strony AGH. Może przetrasowanie "307" do Salwatora? Ludzie pisali że na odcinku do r. Grunwaldzkiego wozi pojedyncze osoby, mam wrażenie że pociągnięto ją tam tylko dlatego że brakło innej pętli po drodze.Kierman pisze: 29 mar 2023, 11:59Ale gdyby hipotetycznie przedłużono tam linię kursującą przez Aleje, dając bezpośredni dojazd do takich punktów jak AGH czy Kleparz bez konieczności dwukrotnej przesiadki, to pasażerowie by czegoś takiego nie odpuścili tak łatwo.