kot_feliks pisze: 14 wrz 2023, 11:53No tak, tylko zauważ, że przy sensownej przesiadce na MP i na Lipskiej, zdecydowanie lepiej na Mogilskiej dojechać 125/425 + tramwaj, niż jadąc przez Ofiar Dąbia i al. Pokoju

Jest szybciej, pewniej itd., a można by to ogarnąć nawet przesiadką na jednym przystanku, robiąc np. na Lipskiej króciutki fragment PAT z przystankami A-T
W tej relacji jest naprawdę super alternatywa, a chcąc przemieszczać się płn-płd w miarę bez korków, masz jedynie 128.
"125" też jeździł w relacji płn-płd, nawet obsługiwał więcej tej północy niż "128"

Korki na tej trasie to w dużej mierze Ofiar Dąbia i ew. Młyńska, gdzie "128" tak samo utyka. A obecnie wielu pasażerów musi jechać nawet nie z jedną, a dwoma przesiadkami.
Uważam, że duże rejony powinny mieć połączenie do centrum. ZTP tu zaprzecza samo sobie, bo z jednej strony dano taką linię Klinom ("194") i okazała się olbrzymim sukcesem, a z drugiej zabrano podobną Złocieniowi. Czy idąc tym tropem, należałoby zlikwidować "194" i zastąpić je kursami dowozowymi z Klin do tramwaju?
Dalej, rejony Stoczniowców nie mają tramwaju, wiele z tych osób właśnie polegało na "125+128". No i jeszcze kwestia Huty, której zabrano "125" i nie dano nic w zamian. "128" ani tam nie dojeżdża, zresztą dostało tylko symboliczną liczbę kursów i tylko w dni powszednie.
W mojej opinii nie musi się przywracać dokładnie takich tras, jakie funkcjonowały do 2022. Jednak brakuje połączenia Złocienia z centrum, brakuje większej liczby kursów na Ofiar Dąbia, tak samo między Prądnikiem Czerwonym a Płaszowem i Rybitwami (dojazd do pracy). Niech cokolwiek się zacznie zmieniać, a nie że Hucie czy Płaszowowi zabrano autobus, a Złocień zostawiono z marną dowozówką. Przykład, jak by to mogło działać (w przyszłości, pomijając kwestie brygad, pojemności pętli itd.)
*
"125" Złocień - ... - Mały Płaszów - Saska - Ofiar Dąbia - Lema - Młyńska - i gdzieś do Huty (Szpital Rydygiera? Piastów? inne?)
*
"185" Złocień - ... - Mały Płaszów - Myśliwska - Ofiar Dąbia - R. Grzegórzeckie - Dw. Gł. Wschód
*
"425" likwidacja
* coś w zamian dla Strzelców i Pr. Czerwonego, może "124/424" skoro pewnie i tak wyleci z Meissnera po otwarciu tramwaju?
* i podobnie kwestia odcinka Złocień - Rżąka, powrót "183", wydłużenie "163" do Rżąki?