Re: Ulica 8 Pułku Ułanów
: 01 paź 2024, 9:34
Jeśli chodzi o Kliny to tramwaj po 8PU to najlepsza opcja. CM można wydłużyć kiedyś do Skotnik / Skawiny.
Nie wpisuje się to w megalomanię samochodową, którą ostatnio ładuje miasto przedmieściom. Te biedne wyjazdówki z Zesławic, Ruszczy, Pod Fortem, gdzie ludzie wyprowadzili się od tych głośnych tramwajów na cichą jednokierunkową uliczkę, gdzie gęstość zabudowy jest jak w Bieszczadach, a deweloper nawet nie pomyśli żeby może poprawić infrę drogową
Niestety, jest bardzo wąskie gardło w okolicach Żywieckiej, gdzie nie zmieści się jedno z drugim - dlatego pojawił wątek tunelu pod 8PU, potem "a może premetro tam w takim razie?". Dwa lata temu już na PKK o tym dużo dyskutowaliśmy.
Tam nie będzie 2x2, tylko 2x1. Albo właściwie 2x1+pas do skrętów.scyzor663 pisze: 01 paź 2024, 11:24 A 2x2 już się zmieści? Zresztą na problematycznym odcinku można wrzucić tramwaj w tunel.
Nie chcemy betonu w miejsce zieleni, hałasu, zwiększonego ruchu samochodowego, zatruwania środowiska, utrudnionego przejścia na drugą stronę ulicy, chodników i dróg rowerowych pod naszymi oknami. Tyle się mówi o wyprowadzaniu ruchu samochodowego poza miasto, a tu się chce budować nową drogę w środku osiedla. To absurd i lekceważenie potrzeb i praw mieszkańców" – oburzają się mieszkańcy. Ich stanowisko w sprawie budowy ul. 8 Pułku Ułanów od lat jest niezmienne. Ludzie wytrwale bronią skrawka zieleni, który teraz ma zostać zabudowany.
Jeżeli to pytanie do mnie w związku z zatokami, to chyba logiczne, że to czy przy danym przystanku jest taka zatoka lub jej nie ma, może znacząco wpłynąć na płynność ogółu ruchu. Szczególnie w godzinach szczytu.
Od poniedziałku, 16 grudnia, od godz. 6.00, wprowadzona będzie tymczasowa organizacja ruchu na ul. Zawiłej w związku z budową ulicy 8. Pułku Ułanów.
Jak podaje Zarząd Dróg Miasta Krakowa, tego dnia wykonawca zadania – firma Skanska – rozpocznie roboty związane z przebudową sieci podziemnych. W związku z tym zajęte będzie pobocze po południowej stronie ul. Zawiłej na odcinku od numeru 44 do skrzyżowania z ul. Żywiecką.
Ruch pieszy zostanie przeniesiony na drugą stronę ulicy. Wprowadzone będzie ograniczenie prędkości do 30 km/h. Taka organizacja potrwać ma do końca stycznia 2025 roku.