Radny Platformy Obywatelskiej Grzegorz Stawowy kwestionował natomiast obawy co do dużych potoków pasażerskich na przystanku Kraków Grzegórzki. W jego ocenie przystanek nie będzie obsługiwał aż tak wielu osób. – Ten przystanek nigdy nie będzie kluczowym węzłem komunikacyjnym w Krakowie – mówił. – Największy pociąg Impuls ma 230 miejsc siedzących, do tego może zabrać ok. 200 osób stojących. Nawet zakładając, że pociąg przyjeżdża pełen, to niech wysiądzie z niego 30-40 procent. To jest rząd ok. 100-150 osób w szczycie komunikacyjnym. Poza szczytem tych osób będzie o połowę mniej i o dwie trzecie mniej – wyliczał.
No tak, 100-150 osób w szczycie wysiadających z jednego pociągu to nie jest "aż tak wiele osób". No, trzymajcie mnie!
1. 40% z (200+230) to 172. A wysiąść może i więcej, biorąc pod uwagę, że to jednak będzie punkt centralny w centrum miasta, dobrze spięty z tramwajami. Poza tym, pociąg może składać się z dwoch jednostek, albo z jednostek 5+3 członów.
2. To jest liczba pasażerów z JEDNEGO pociągu w szczycie, gdzie po rozwinięciu SKA może pojawiać się nam pociąg co 10 minut w jednym kierunku. A dodając pociągi regionalne z innych kierunków lub i jeszcze większe zagęszczenie taktu SKA, być może kiedyś momentami i co 5 minut.
3. Teraz te "ledwo 150 osób" będzie chciało iść na tramwaje, nawet niech to będzie 50% z nich. Pewnie dla tych "nie aż tak wielu osób" nie będzie warto poprawiać wygody przystanków i wzmacniać linii tramwajowych tam przejeżdżających.
Mam wrażenie, że dla niektórych radnych jakiekolwiek liczby pasażerów to "nie aż tak wiele osób". W tramwajach jeździ nie aż tak wiele osób. W 304 jeździ nie aż tak wiele osób. Na skrzyżowaniach przesiada się nie aż tak wiele osób. Na rowerach jeździ nie aż tak wiele osób. Piesi o ograniczonej mobilności to nie aż tak wiele osób. Nie wydawajmy tych pieniędzy, nie ma sensu. Lepiej zbudować dodatkowy prawoskręt* albo jakąś drogę!
Kasowniki opadają
*Odpowiedź jednego z radnych dzielnicowych w komentarzach na facebooku, pod tym jak zaproponowałem, że wzdłuż Nowohuckiej przyda się dobudować buspas, nawet jeśli w jakiejś tam odległej przyszłości planujemy tramwaj.