Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
: 08 sty 2021, 13:17
Zgodnie z sugestią, część postów wydzielona do osobnego tematu "Komunikacja miejska w latach 80. i 90." w podforum "Kraków w dyskusji" -> "Historia i hobby" 

www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Teraz jak MPK się o tym dowie, to kierowca z rezerwy będzie miał problemy, że nieświadomie obalił ten mitpasazer_mobilisu pisze: 09 sty 2021, 18:09 Jak widać bez problemu mieszczą się tam dwa przeguby, kolejny mit upadł.
Już są znane.
Oto i onaGoMeZz391 pisze: 11 sty 2021, 21:00Mogę powiedzieć, że wkrótce wleci obszerniejsza informacja o tym.
MPK Kraków:
* tramwaje 16,43 zł/km (w 2020 było 15,96 – wzrost o 2,9%)
* autobusy miejskie 8,77 zł/km (w 2020 było 8,71 – wzrost o 0,7%)
* autobusy aglomeracyjne 6,92 zł/km (w 2020 było 6,88 – wzrost o 0,6%)
Mobilis:
* autobusy przegubowe (18 m) 8,55 zł/km (tyle samo co w 2020)
* autobusy standardowe (12 m) 7,15 zł/km (tyle samo co w 2020)
* autobusy midi (9-10,5 m) 6,19 zł/km (tyle samo co w 2020)
http://kmkrakow.pl/Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że w związku z zakończeniem ferii zimowych oraz utrzymaniem większości ograniczeń związanych z pandemią COVID-19, od dnia 18.01.2021 r. (poniedziałek) Komunikacja Miejska w Krakowie będzie funkcjonować w następujący sposób:
Linie tramwajowe:
linie 6, 12, 17 – w dalszym ciągu będą zawieszone;
linie 1, 18, 20, 24 – częstotliwość kursowania w dni powszednie w okresie międzyszczytowym zostanie zwiększona do 10 minut;
pozostałe linie tramwajowe będą funkcjonować bez zmian (z częstotliwością jak w okresie świąteczno-noworocznym i feryjnym).
Linie autobusowe:
linie 132, 155, 166, 429, 482 – w dalszym ciągu będą zawieszone;
413 – zostanie przywrócona i będzie funkcjonować jak przed okresem świątecznym (w dni powszednie i w soboty);
pozostałe linie autobusowe będą funkcjonować bez zmian (z częstotliwością jak w okresie świąteczno-noworocznym i feryjnym).
Może tak być, choć myślę że bardziej chodzi o koszty. Przy ~f=20, "24" w szczycie było ciasnawe, więc i tak trzeba było zrobić szczytowe ~f=10 (tak jak w 2020). A skoro już dali wyższe ~f w szczycie, to - by teraz wzmocnić międzyszczyt - taniej jest uzupełnić kursy "24" właśnie w godzinach międzyszczytowych, niż uruchamiać całodzienną "6".Kitek pisze: 13 sty 2021, 16:59Najbardziej w tych zmianach zaskakuje mnie wzrost częstotliwości linii "24" poza szczytem. Czyżby to były jakieś przygotowania do likwidacji "6"?![]()
Myślę, że jest to raczej uzupełnienie kursów międzyszczytowych na Kurdwanowie. W normalnej sytuacji, przy "50" z f~7,5 oraz "6" i "24" z f~15 było to 16 kursów na godzinę, więc redukcja ich do 9 mogłaby być zbyt radykalnym cięciem. Dobrze, że zdecydowano się tego uniknąć zwiększając częstotliwość "24". Z mówieniem, że to przygotowania do likwidacji "6" bym się raczej wstrzymał, choć nie narzekałbym, gdyby po powrocie do normalnych częstotliwości "24" dostało całodzienne f~7,5.Kitek pisze: 13 sty 2021, 16:59 Najbardziej w tych zmianach zaskakuje mnie wzrost częstotliwości linii "24" poza szczytem. Czyżby to były jakieś przygotowania do likwidacji "6"?![]()
Ja bym niestety chyba jednak narzekał. Całodzienne f=7,5 na "24" to ok. 2 razy więcej brygad, a przy kierowaniu na tą linię Lajkoników czy NGT8, wozów tych może zabraknąć na inne linie, na przykład "9".prezes pisze: 13 sty 2021, 17:13 ...choć nie narzekałbym, gdyby po powrocie do normalnych częstotliwości "24" dostało całodzienne f~7,5.
Oraz brak wsparcia "13" od Wielickiej do Filharmonii.fistaszek pisze: 13 sty 2021, 17:30Ja bym niestety chyba jednak narzekał. Całodzienne f=7,5 na "24" to ok. 2 razy więcej brygad, a przy kierowaniu na tą linię Lajkoników czy NGT8, wozów tych może zabraknąć na inne linie, na przykład "9".
I o to zapewne chodzi. To, że ZTP chce w pierwszej kolejności NGT8/STD na "9" MPK nie obchodzi.fistaszek pisze: 13 sty 2021, 17:30
Ja bym niestety chyba jednak narzekał. Całodzienne f=7,5 na "24" to ok. 2 razy więcej brygad, a przy kierowaniu na tą linię Lajkoników czy NGT8, wozów tych może zabraknąć na inne linie, na przykład "9".
Przy "24" z f~7,5 połowa brygad mogłaby być obsługiwana taborem 26-metrowym, np. NGT6. Z drugiej strony, pod względem taborowym zawsze ktoś musi mieć gorzej z racji, że posiadamy wysokopodłogowy tabor, a tego niskopodłogowego jest ograniczona ilość. Jakkolwiek byśmy nim nie dysponowali, zawsze ktoś będzie niezadowolony, więc nie uważam, że wysokopodłogowy tabor na "9" jest takim problemem, abyśmy musieli wstrzymywać wzmocnienia na innych liniach w mieście. Gdybyśmy posłali niskopodłogowce na "9", wtedy narzekaliby pasażerowie innej linii.fistaszek pisze: 13 sty 2021, 17:30 Ja bym niestety chyba jednak narzekał. Całodzienne f=7,5 na "24" to ok. 2 razy więcej brygad, a przy kierowaniu na tą linię Lajkoników czy NGT8, wozów tych może zabraknąć na inne linie, na przykład "9".
"13" akurat powinna dać sobie radę z całodziennym f~7,5. Co najwyżej, gdyby dostała spory przypływ pasażerów, można by ją obsadzić 32-metrowym taborem.Kaszmir pisze: 13 sty 2021, 17:37 Oraz brak wsparcia "13" od Wielickiej do Filharmonii.
Oraz weekendowe cięcia, bo w to że "24" dostanie ~f=10 w weekendy, nikt nie wierzy.
Pytanie czy to wsparcie będzie niezbędne. Jednak widać coraz silniejszą tendencję, że to Starowiślna stała się ciągiem tranzytowym między Kurdwanowem/Bieżanowem a Centrum.Kaszmir pisze: 13 sty 2021, 17:37 Oraz brak wsparcia "13" od Wielickiej do Filharmonii.
Oraz weekendowe cięcia, bo w to że "24" dostanie ~f=10 w weekendy, nikt nie wierzy.
No chyba raczej Konstalami (trudno, żeby Kurdwanów i Bronowice miały eldorado a Huta miała złom na połowie linii...)prezes pisze: 13 sty 2021, 18:26 Przy "24" z f~7,5 połowa brygad mogłaby być obsługiwana taborem 26-metrowym, np. NGT6.
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... w-krakowieByć może powrót do normalnych częstotliwości nastąpi z początkiem lutego bieżącego roku. Właściciele restauracji czy hoteli coraz częściej buntują się przeciwko ograniczeniom w funkcjonowaniu, nałożonym przez władze centralne w związku z panującą pandemią. Stąd może w końcu przynajmniej niektóre restrykcje zostaną zniesione. Wówczas krakowskie tramwaje i autobusy znów zaczną kursować częściej.