Strona 21 z 21
Re: Mistrzejowice
: 04 gru 2025, 15:15
autor: Kowalik
Idąc tym tropem możemy śmiało do piachu dawać 21. Przecież jest, 10,14,52,75,123,163,193.
Zlikwidujemy ostatnią linię wewnątrz Huty, by nie obciążać budżetu Krakowa.
Re: Mistrzejowice
: 04 gru 2025, 17:07
autor: tomaszep42
A ja zaryzykuję tutaj takie twierdzenie że już przetrasowanie 16ki z Mistrzejowic do Kopca Wandy było działaniem z premedytacją pod jej całkowite uwalenie w przyszłości...na trasie Mistrzejowice- al Solidarności- Kombinat miała sporą ilość pasażerów (oczywiście problemem jest likwidacja Walcowni do której to końcówki ta linia dojeżdżała) ale to nastąpiło kilka lat potem...Pewnie pamiętacie linię 20 na dawnej trasie właśnie Mistrzejowice- Kopiec Wandy (identyczna jak 16) - uwalona przez słabe zapełnienia... Potem linia 17 Oś Piastów- Pl Centralny- Kopiec Wandy z wariantami do Walcowni - także i to połączenie uwalono... No to po co pytam decydenci decydują się zrobić podobną trasę po raz 3ci - no tylko żeby uwalić...

Re: Mistrzejowice
: 04 gru 2025, 17:16
autor: miki3uwu
Podbiję użytkownika powyżej - istnienie linii tramwajowej na trasie z Mistrzejowic do Kopca Wandy, niezależnie od numeru jest nieszczególnie uzasadnione. 83 pasażerów jako rekord to bardzo mała liczba jak na tramwaj. Mam nadzieję, że po otwarciu torowiska na Meissnera napełnienia tej linii znacznie się poprawią
Re: Mistrzejowice
: 04 gru 2025, 17:39
autor: kucyk
tomaszep42 pisze: 04 gru 2025, 17:07
A ja zaryzykuję tutaj takie twierdzenie że już przetrasowanie 16ki z Mistrzejowic do Kopca Wandy było działaniem z premedytacją pod jej całkowite uwalenie w przyszłości...na trasie Mistrzejowice- al Solidarności- Kombinat miała sporą ilość pasażerów (oczywiście problemem jest likwidacja Walcowni do której to końcówki ta linia dojeżdżała) ale to nastąpiło kilka lat potem...Pewnie pamiętacie linię 20 na dawnej trasie właśnie Mistrzejowice- Kopiec Wandy (identyczna jak 16) - uwalona przez słabe zapełnienia... Potem linia 17 Oś Piastów- Pl Centralny- Kopiec Wandy z wariantami do Walcowni - także i to połączenie uwalono... No to po co pytam decydenci decydują się zrobić podobną trasę po raz 3ci - no tylko żeby uwalić...
Historia pokazuje, że wszystkie linie które kończyły w okolicach Kopca Wandy dostawały później "drugie życie". Zatem spokojnie - za rok czy dwa taka "16" wyląduje w innym rejonie Krakowa na trasie na której będzie uzasadnione jej funkcjonowanie (zdecydowanie większe potoki pasażerskie niż dotychczasowe).

Re: Mistrzejowice
: 04 gru 2025, 18:29
autor: clash
tomaszep42 pisze: 04 gru 2025, 17:07
A ja zaryzykuję tutaj takie twierdzenie że już przetrasowanie 16ki z Mistrzejowic do Kopca Wandy było działaniem z premedytacją pod jej całkowite uwalenie w przyszłości...na trasie Mistrzejowice- al Solidarności- Kombinat miała sporą ilość pasażerów (oczywiście problemem jest likwidacja Walcowni do której to końcówki ta linia dojeżdżała) ale to nastąpiło kilka lat potem...Pewnie pamiętacie linię 20 na dawnej trasie właśnie Mistrzejowice- Kopiec Wandy (identyczna jak 16) - uwalona przez słabe zapełnienia... Potem linia 17 Oś Piastów- Pl Centralny- Kopiec Wandy z wariantami do Walcowni - także i to połączenie uwalono... No to po co pytam decydenci decydują się zrobić podobną trasę po raz 3ci - no tylko żeby uwalić...
Zwróć tylko uwagę na to iż przy tych wszystkich przetrasowaniach Piastów/Mistrzejowice zawsze miały połączernie z al. Solidarności i Ptaszyckiego. Na końcu to już były tylko właśnie 16 i 21.
Re: Mistrzejowice
: 04 gru 2025, 22:03
autor: Kitek
Umieszczę odpowiedź na Interpelację Radnego oraz plik z pomiarów (tylko 9962 strony z czego połowa jest pusta XD). Dane pomiarowe z "16" pokazują, że wcale tak pusto nie było jak opisują
https://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/k ... 1-24_3.PDF
https://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/k ... -11-24.PDF
Re: Mistrzejowice
: 05 gru 2025, 10:47
autor: judash
Ciąg dalszy publikacji na ten
temat.
Re: Mistrzejowice
: 05 gru 2025, 18:27
autor: Księżyc
Mam propozycję jak rozwiązać problem braku linii 16. Niestety będą potrzebne większe nakłady finansowe.
Układ tymczasowy powinien być następujący :
16. nadal zawieszona
49. nadal zawieszona
79. nowa linia czasowa: NOWY BIEŻANÓW P+R - jak linia 9 - Rondo Czyżyńskie - Al. Jana Pawła II - Plac Centralny - jak linia 21 - OS. PIASTÓW ;
po otwarciu pętli na MISZCZEJOWICE tam powinna być przekierowana.
Linia powinna kursować w dzień powszedni w godzinach: 4:30 - 9:30 oraz 12:30 - 18:30.
Re: Mistrzejowice
: 05 gru 2025, 19:14
autor: judash
Ludziom chcącym przywrócenia "16" głównie chodzi o połączenie osiedli wokół Ronda Piastowskiego z ciągiem Plac Centralny - Suche Stawy.
Re: Mistrzejowice
: 05 gru 2025, 19:54
autor: Księżyc
judash pisze: wczoraj, 19:14
Ludziom chcącym przywrócenia "16" głównie chodzi o połączenie osiedli wokół Ronda Piastowskiego z ciągiem Plac Centralny - Suche Stawy.
To można przywrócić linię 16 po wydłużonej tymczasowej trasie trasie:
0S. PIASTÓW - Mikołajczyka - ... - Ptaszyckiego - Igołomska - PLESZÓW
Po otwarciu pętli na MISTRZEJOWICACH przekierować do tej pętli.
Zyska na tym dodatkowo Pleszów i może wzrośnie trochę liczba pasażerów.
Linia może na razie kursować tylko w dzień powszedni w godzinach : 4:30 - 9:30 oraz 12:30 - 18:30.
Wiem że trasa niewiele się będzie różnić od linii 21, ale lepsza taka trasa niż przekierowanie jej przez Kopiec Wandy na Wzgórz
Krzesławickie ponieważ na ostatnim odcinku była by pustakiem . Po raz kolejny kłania się brak remontu trasy do Walcowni.
Re: Mistrzejowice
: 06 gru 2025, 7:44
autor: brovar
Szału nie ma, ale, że "123" tak słabo to szok.
Z badań linii "16" wychodzi Potok Skarpie - Wanda.
Najtańszym rozwiązaniem jest przedłużenie "189" do Szpitala Żeromskiego w kryterium ulicznym/Bardosa/Fort Mogiła z nawrotką przy węźle Ptaszyckiego.
Po drugie "123" po otwarciu linii tramwajowej przez Mistrzejowice, zmieniłbym końcówkę by jechała z Mistrzejowic przez Bohomolca - Wiślicką.