A ja za to powiem, że wg mnie to może mieć sens.
Sam przebieg linii M1, trzeba przyznać, jest sensowny i ogólnie wygląda dobrze: jest Bagatela, jest Stary Kleparz (ale nie zamiast, a jako rozproszenie tłumów, co może być problematyczne przy ciasnej Bagateli), jest złapanie naraz Avii i Bieńczyc. Rokuje dobrze, ale trzeba bardzo się przyjrzeć szczegółom. Jeśli chodzi o to, czy stacja będzie pod Bagatelą, czy parkiem Szymborskiej - moim zdaniem oni wywalą do kosza ten procedowany przez Oświęcim projekt DŚU i wystartują z nią od nowa.
Jeśli chodzi o M2... uh, no tego nie jestem fanem, zwłaszcza, że omija Wolę Duchacką, która nadal zostanie bez szyny, dwa: że te same obszary można duuuużo taniej obsłużyć tramwajem w śladzie rezerwy pod Nową Sławka i w Kamieńskiego. Plus Kurdwanów tramwajowo już teraz ma dobrą ofertę. Ominięcie Matecznego mimo wszystko rozumiem - z zupełnie innych źródeł spotkałem się z informacjami o dużych trudnościach związanych ze źródłem pod Matecznym. I to nawet nie technicznych, a prawnych...
Największe ale mam za to do planów związanych z siecią tramwajową na Bronowicach, gdzie zniknęła linia Azory - Cichy Kącik. Została zastąpiona linią w Kijowskiej. O ile ta nowa się broni się powiązaniem z koleją (acz wcale nie będzie prosta do przepchnięcia), to problem jest, że wszystko będzie wisieć na Karmelickiej i Bagateli... co może skończyć się cięciami na Bronowicach... Torowisko w Piastowskiej jest bardzo potrzebne i powinno być w tym uwzględnione, nawet jeśli bez Głowackiego.
Aułrora pisze: 24 wrz 2025, 22:24
Tak jak już wspominałem, albo procedujemy budowę 2 sieci linii metra:
- która ma już wydaną decyzję środowiskową (z NH na Bronowice)
- która jeszcze tej nie ma (dzisiaj pokazywana z NH na Kobierzyn)
Mała uwaga: NH-Bronowice nie ma wydanej DŚU.