Ale tak z innej beczki. Szynobus do Balic ruszył - z tego co odszukałem, żeby dokładnie sobie przypomnieć - 26 maja 2006 roku. Według dostępnych wieści, kursował wtedy praktycznie tak, jak teraz czyli co 30 minut, w późniejszymi popołudniami co 60 minut. Do tego - znalezione na web archive - było wtedy z lotniska także "192" z f=20 przez cały tydzień oraz "208" w uproszczeniu z f=60 (dokładnie 16 kursów w tygodniu oraz 15 w weekendy).
Przypominam, mówimy o maju 2006 roku!
Zgodnie z raportem Urzędu Lotnictwa Cywilnego, przez cały 2006 rok Balice obsłużyły niecałe 2,4 mln pasażerów - a najlepszym miesiącem był wówczas sierpień z wynikiem 267 tys. pasażerów.
Więc tak, żeby mieć pełną skalę totalnego dziadowania, jakie fundują nam władze wojewódzkie i miejskie przy bierności władz portu:
- 20 lat temu oferta komunikacji zbiorowej była na takim poziomie jak dziś - a nawet prawdę mówiąc obecnie jest mniej kursów autobusowych i tyle samo kolejowych
- lotnisko obsługuje kilkukrotnie więcej pasażerów i zapewne więcej osób pracujących tamże
Więc mimo kilkukrotnego wzrostu liczby potencjalnych pasażerów, w Krakowie oferta komunikacji publicznej na lotnisko (co do liczby kursów) jest nawet gorsza niż 20 lat temu!!! Może czas to uświadomić decydentom?
Wybrane źródła:
- info o początkach szynobusa:
https://kolejowewojaze.blogspot.com/202 ... zenia.html
warty przytoczenia cytat: "Kursowanie pociągów było założone z częstotliwością co około 30 minut od godziny 4 rano do 1 w nocy, dzięki czemu odcinek Kraków Mydlniki – Kraków Balice stał się najintensywniej eksploatowanym w Polsce o trakcji spalinowej."
- rozkłady z lutego 2005 roku, gdzie można znaleźć zarówno "192" jak i "208" z przystanku Port Lotniczy:
https://web.archive.org/web/20050529025 ... /index.php