Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
: 27 kwie 2024, 13:24
21 zapewne pojedzie jak dawna "14" przez Kocmyrzowską. Zawsze tak organizowali.
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Mam obawy że to będzie okazja by znów zawiesić "44". Dotychczas jakiekolwiek utrudnienie na trasie, nawet zamknięcie jednego przystanku, zawsze było pretekstem żeby linia nie kursowała. Tu powiedzą, że "4" i tak dubluje się z "10" od Ptaszyckiego i "44" nie jest potrzebne. Oby tak nie było.
No w obecnej sytuacji to nie ma się raczej co dziwić, że 44 zostało zawieszone (razem z 19) - wyobrażasz sobie WSZYSTKIE linie (3, 5, 17, 18, 19, 44 i 50) przejeżdżające przez skrzyżowanie Aleje-Kamienna stojące w korku jeden wagon za drugim przy istniejącym cyklu świateł (gdzie czasem tramwaj musi czekać ponad 1 minutę na szczelinę)? Przecież łącznie miałbyś w takiej sytuacji 8+4+4+8+4+4+8 = 40 kursów / godzinę w jednym kierunku.Kaszmir pisze: 27 kwie 2024, 13:40 Mam obawy że to będzie okazja by znów zawiesić "44". Dotychczas jakiekolwiek utrudnienie na trasie, nawet zamknięcie jednego przystanku, zawsze było pretekstem żeby linia nie kursowała. Tu powiedzą, że "4" i tak dubluje się z "10" od Ptaszyckiego i "44" nie jest potrzebne. Oby tak nie było.
Zresztą, nawet jak trasa jest całkowicie przejezdna to też potrafią zawieszać "44" - obecna wymiana zwrotnic przy Politechnice tego dowodem.
Wystarczyło połączyć "19" z "44" w jedną linię, nawet liczbę kursów mają tę samą. Zawsze byłoby wzmocnienie "4" od Huty do ronda Mogilskiego.suchy pisze: 27 kwie 2024, 23:30No w obecnej sytuacji to nie ma się raczej co dziwić, że 44 zostało zawieszone (razem z 19)
W przeszłości zawieszano "44" na bardzo długie okresy.suchy pisze: 27 kwie 2024, 23:30W dodatku remont / zamknięcie Solidarności to raczej nie będzie 4-5 dni, tylko kilkanaście tygodni - kilka miesięcy. Więc wątpię, że na aż tak długi okres ZTP pozwoliłoby na utrudnienie dojazdu z Huty do centrum.
A nie uważasz, że trasa byłaby BARDZO pokręcona? Nie przypominam sobie żadnej zastępczej linii, która krzyżowałaby albo chociażby stykała się sama ze sobą - nawet jak było 73, to było to połączenie 4 (Wzgórza - Bagatela) z 13 (Bagatela - Bieżanów), czyli był odstęp 1 przystanku (Dworzec - Gertrudy).Kaszmir pisze: 28 kwie 2024, 9:39 Wystarczyło połączyć "19" z "44" w jedną linię, nawet liczbę kursów mają tę samą. Zawsze byłoby wzmocnienie "4" od Huty do ronda Mogilskiego.
Kaszmirowi chodziło raczej o połączoną linię na trasie Kopiec Wandy - jak "44" - Rondo Mogilskie - jak "19" - Borek Fałęcki.suchy pisze: 28 kwie 2024, 12:53 A nie uważasz, że trasa byłaby BARDZO pokręcona? Nie przypominam sobie żadnej zastępczej linii, która krzyżowałaby albo chociażby stykała się sama ze sobą - nawet jak było 73, to było to połączenie 4 (Wzgórza - Bagatela) z 13 (Bagatela - Bieżanów), czyli był odstęp 1 przystanku (Dworzec - Gertrudy).
A tutaj miałbyś 44 (Huta - Mogilskie - Towarowy) + 19 (Towarowy - Mogilskie - Borek) = czyli linia krzyżowałaby się sama ze sobą na Mogilskim.
I weź wytłumacz pasażerowi na ul.Mogilskiej, że ten tramwaj z napisem "Borek Fałęcki" nie pojedzie przez Grzegórzecką czy Westerplatte, tylko pojedzie robić kółko przez Długą, Dworzec Towarowy i Tunel i dopiero wtedy pojedzie do Borku![]()
No ale w takim układzie to byłoby słabe wzmocnienie - brak 19tki na odcinku Krowodrza - Mogilskie, jak również 44 pod Słowackim.Bayer2003 pisze: 28 kwie 2024, 13:15 Kaszmirowi chodziło raczej o połączoną linię na trasie Kopiec Wandy - jak "44" - Rondo Mogilskie - jak "19" - Borek Fałęcki.
Ale po co tworzyć z tego jakąś linię o nowym numerze skoro trasy by się nie zmieniły?suchy pisze: 28 kwie 2024, 12:53 A nie uważasz, że trasa byłaby BARDZO pokręcona? Nie przypominam sobie żadnej zastępczej linii, która krzyżowałaby albo chociażby stykała się sama ze sobą - nawet jak było 73, to było to połączenie 4 (Wzgórza - Bagatela) z 13 (Bagatela - Bieżanów), czyli był odstęp 1 przystanku (Dworzec - Gertrudy).
A tutaj miałbyś 44 (Huta - Mogilskie - Towarowy) + 19 (Towarowy - Mogilskie - Borek) = czyli linia krzyżowałaby się sama ze sobą na Mogilskim.
I weź wytłumacz pasażerowi na ul.Mogilskiej, że ten tramwaj z napisem "Borek Fałęcki" nie pojedzie przez Grzegórzecką czy Westerplatte, tylko pojedzie robić kółko przez Długą, Dworzec Towarowy i Tunel i dopiero wtedy pojedzie do Borku![]()
Pytanie czy to jednak mimo wszystko nie lepsze niż brak "19" i "44" gdziekolwieksuchy pisze: 28 kwie 2024, 15:10 No ale w takim układzie to byłoby słabe wzmocnienie - brak 19tki na odcinku Krowodrza - Mogilskie, jak również 44 pod Słowackim.
Dokładnie tak.Bayer2003 pisze: 28 kwie 2024, 13:15Kaszmirowi chodziło raczej o połączoną linię na trasie Kopiec Wandy - jak "44" - Rondo Mogilskie - jak "19" - Borek Fałęcki.
Masa ludzi wsiada popołudniu na rondzie Mogilskim do "4" czy "10" w stronę Huty - zatem taka tymczasowa linia dalej mogłaby je w jakimś stopniu odciążać. A i "17" by skorzystała, zwłaszcza że razem z "19" obsługują kilka unikalnych relacji.Bayer2003 pisze: 28 kwie 2024, 16:00Pytanie czy to jednak mimo wszystko nie lepsze niż brak "19" i "44" gdziekolwiek.
Cyjan pisze: 11 maja 2024, 21:37Trochę musztarda po obiedzie, bo już się ludzie przyzwyczaili, ale danie 701 końcówki "Wzgórza Krzesławickie" to nie jest moim zdaniem dobra decyzja, chociażby dlatego jak jest to widziane w aplikacjach dojazdowych. Z perspektywy nietutejszego w momencie kiedy ma np. ustawione przesiadki jedynie powyżej 1min to może go to zmylić i zachęcić do wysiadki z autobusu.
Wg mnie to byłoby tylko przesunięcie problemu bo wtedy aplikacje wprowadzałyby w błąd osoby jadące ze Wzgórz Krzesławickich do Czyżyn, tak samo sugerując że muszą wysiąść.Cyjan pisze: 11 maja 2024, 21:37W przypadku pierwszego być może lepsze byłoby na wyświetlaczu "Os. Na Stoku Szkoła"
Nie do końca rozumiem co masz na myśli. Przystanki "Elektromontaż" i "Zajezdnia Nowa Huta" są dość oddalone od siebie. "1" i "5" zawracają przy zajezdni, jednak pasażerowie nie mogą tam wsiąść.Cyjan pisze: 11 maja 2024, 21:37Podobnie w sumie mam z 1 i 5 na "Elektromontaż". Tu znowu ktoś jadący dajmy na to z Struga na Wańkowicza może nie wpaść na to, że zaraz za ZNH jest Elektromontaż.
Pomysł jest wątpliwie chwiejny, więc może nie będę się pogrążaćKaszmir pisze: 12 maja 2024, 19:06 Nie do końca rozumiem co masz na myśli. Przystanki "Elektromontaż" i "Zajezdnia Nowa Huta" są dość oddalone od siebie. "1" i "5" zawracają przy zajezdni, jednak pasażerowie nie mogą tam wsiąść.
Jest to możliwe - ale musiałby przejść sobie pieszo cały odcinek od I bramy (przystanek Zajezdnia NH) do II bramy (przystanek Elektromontaż). Albo wsiadać w 138/142/742 i podjechać ten 1 przystanek, żeby przesiąść się w tramwaj.Cyjan pisze: 12 maja 2024, 23:55 Pomysł jest wątpliwie chwiejny, więc może nie będę się pogrążać, ale chodziło o to, że teoretycznie z ZNH ktoś mógłby się przesiąść do tramwaju jadącego z Elektromontażu.