Komunikacja miejska w 2024 roku
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 669
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Dobry pomysł z 902 w przegubach, bo bywa przepełnione, ale przydałoby się coś dziennego na lotnisko w przegubach.
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
300 ma jeździć na przegubach.michal49944 pisze: 14 cze 2024, 15:48 Dobry pomysł z 902 w przegubach, bo bywa przepełnione, ale przydałoby się coś dziennego na lotnisko w przegubach.
-
- Miłośnik
- Posty: 83
- Rejestracja: 13 maja 2023, 11:21
- Lokalizacja: Prądnik Czerwony
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Z jakiego powodu?
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Któryś ze skrętów na terenie lotniska jest za ciasny na 18m.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
902 jeździ nadal "po staremu", czyli od Balice Medweckiego przez przejazd kolejowy z zaporami, natomiast 300 jedzie jak 209 - na wprost i tam przegub nie wyrobi.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Dlatego szkoda, że nie ma już ikarusów, tym by wyrobiłmkm3 pisze: 14 cze 2024, 22:42 902 jeździ nadal "po staremu", czyli od Balice Medweckiego przez przejazd kolejowy z zaporami, natomiast 300 jedzie jak 209 - na wprost i tam przegub nie wyrobi.
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 669
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
To nie mogą na chwilę puścić 300 tak jak 902, żeby mogły być przeguby, a w międzyczasie jak najszybciej zmodyfikować odpowiednio krawężniki. Chyba ważniejszy jest większy tabor niż kilka minut opóźnienia. Zresztą do niedawna tak jeździła i jakoś z tym wszyscy żyli.
Ogólnie powinni jak najszybciej zająć się udrożnieniem newralgicznego skrętu.
Ogólnie powinni jak najszybciej zająć się udrożnieniem newralgicznego skrętu.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Moim zdaniem ten krawężnik to tylko wymówka
Przecież do niedawna 300 jechała właśnie przez przejazd i drugie rondo... Zresztą tak jak za dawnych czasów 292 i wtedy 18 m dawały radę... ZTP samo pisze o tym, że mogłoby ten problem rozwiązać w ten sposób, ale trochę nie chce
Zresztą cały ten dzisiejszy wpis ztp na fejsbuku to taka trochę słaba PR zagrywka...


Zresztą cały ten dzisiejszy wpis ztp na fejsbuku to taka trochę słaba PR zagrywka...
Trochę nas to nie interesuje, bo macie pociąg, ale jak już chcecie to wam damy autobus... Ale wcale nie musicie się o to prosić, bo my to wiemy. No ale skoro sobie nie radzicie z dojazdem to wam damy dodatkowe kursy...Nie trzeba wywierać presji, żeby zdiagnozować potrzebę lepszej obsługi transportem zbiorowym Krakow Airport. Podstawą od kilku lat jest kolei, natomiast aby tak się stało powinna kursować ze zwiększoną częstotliwością niż aktualnie. Widząc dynamicznie rozwijające się nasze lotnisko została podjęta decyzja o podwojeniu częstotliwości linii 300.

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
I do tego na pewno to przypadek, że tekst ZTP "nie trzeba wywierać presji" pojawił się 10 minut po tym, jak na kraboku napisałem, że "presja ma sens"pjetrek pisze: 14 cze 2024, 23:57Zresztą cały ten dzisiejszy wpis ztp na fejsbuku to taka trochę słaba PR zagrywka...

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Co do powrotu do jazdy 300 przez "starą" trasę, to w korkach przez przejazd/ autostradę potrafiła tam stracić tyle, że na lotnisko przyjeżdżała już po czasie odjazdu kursu do miasta. Teraz się to prawie nie zdarza. Do tego uważam, że na 300 co 15min zupełnie nie są potrzebne przeguby, dotychczasowy tłok wynikał z tego, że przez te 30min zdążyło się nazbierać dużo ludzi, ale to też nie było na wszystkich kursach. Także uważam po wielu obserwacjach tej linii, że albo przeguby, albo f-15. Jeżeli po zwiększeniu częstotliwości zyska dodatkowych pasażerów, to dopiero wtedy powinno się myśleć o zwiększaniu taboru. Obecnie są kursy które są przepełnione, ale w większości jest okej.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Też uważam, że na razie warto sprawdzić, jakie będą zapełnienia przy f15. A potem decydować dalej. Historycznie bywały linie, na których zwiększenie częstotliwości przyniosło jeszcze dodatkowych pasażerów i trzeba było i tak skierować dłuższy tabor. Przykładem "182/482" czy "502".
Inna sprawa, że "300" po powrocie na stałą trasę może stracić część pasażerów bo nie będzie jechać przez Aleje. Sam ostatnio byłem świadkiem, jak 2/3 autobusu wysiadło przy Muzeum Narodowym.
Inna sprawa, że "300" po powrocie na stałą trasę może stracić część pasażerów bo nie będzie jechać przez Aleje. Sam ostatnio byłem świadkiem, jak 2/3 autobusu wysiadło przy Muzeum Narodowym.
-
- Specjalista
- Posty: 307
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Był kiedyś taki mocno zaawansowany plan nawet rozkład jazdy gdzieś mi się tam przewinął by "300" na starej trasie przez Księcia Józefa i Zielińskiego wydłużyć od Ronda Grunwaldzkiego do Nowego Kleparza. Gdyby wrócić do tej koncepcji to i przez Bielany by jechał i pasażerów pod Muzeum Narodowe i nawet dalej przez ATW dowoził. No ale jakaś tęga głowa wymyśliła że za bardzo by zastępował zabrane bezczelnie "208" na takiej trasie i z pomysłu się wycofanoKaszmir pisze: 15 cze 2024, 23:00 Inna sprawa, że "300" po powrocie na stałą trasę może stracić część pasażerów bo nie będzie jechać przez Aleje. Sam ostatnio byłem świadkiem, jak 2/3 autobusu wysiadło przy Muzeum Narodowym.

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
To jest słuszne spostrzeżenie. Ja akurat dość często latam i na ogół na lotnisko jadę taksówką, bo jest znacznie szybciej, ale wracam z lotniska 300 i 179. Bo jest taniej. I jak 300 jeździła przez Bielany to ludzie jechali do końca, teraz jak 300 jedzie przez Wolę Justowską to ludzie wysiadają na pierwszym przystanku przy Alejach, mało kto jedzie dalej.Kaszmir pisze: 15 cze 2024, 23:00 Też uważam, że na razie warto sprawdzić, jakie będą zapełnienia przy f15. A potem decydować dalej. Historycznie bywały linie, na których zwiększenie częstotliwości przyniosło jeszcze dodatkowych pasażerów i trzeba było i tak skierować dłuższy tabor. Przykładem "182/482" czy "502".
Inna sprawa, że "300" po powrocie na stałą trasę może stracić część pasażerów bo nie będzie jechać przez Aleje. Sam ostatnio byłem świadkiem, jak 2/3 autobusu wysiadło przy Muzeum Narodowym.
300 podróżuje dużo turystów z tobołkami i problem jest z bagażami, dlatego uważam, że taki typowy autobus miejski jest niespecjalnie praktyczny na tą linię. Jeśli mamy linię typowo lotniskową, to raczej widziałbym tam pojazd z większą ilością miejsc siedzących i takich na bagaż. Zmniejszenie ilości miejsc stojących tudzież pojemności całkowitej byłoby rekompensowane zwiększoną częstotliwością.
Co więcej - dla ułatwienia turystów, wprowadziłbym dodatkowe elementy oznakowania tych autobusów, co wymusiłoby oczywiście wytypowanie tych pojazdów tylko do obsługi tej linii, dodatkowe oznaczenia np jakieś naklejki z samolotem i napisem AIRPORT tak by z daleka rzucało się to w oczy.
Patrząc również na to jak naturalnie układają się zwyczaje pasażerów tej linii to w przypadku dwóch linii tj 300 i drugiej na wzór starego 292, poddałbym pod rozwagę taki pomysł, by 300 zostawić na takiej trasie jak jest, przez Wolę Justowską, Cracovię i os. Podwawelskie a druga linia wjeżdżająca bardziej w centrum po trasie dawnego 300 czyli przez Bielany, ale nie kończyć jej w rejonie Grunwaldzkiego, tylko właśnie wydłużyć czy to do Nowego Kleparza, czy to wpuścić w I obwodnicę i do Dworca wschodniego. Bo optymalnym byłoby skomunikowanie linią ścisłego centrum, bo tam jest duża baza hotelowa/noclegowa oraz rejonu Dworca głównego i wschodniego, bo jednak stamtąd odjeżdżają autokary i busy.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Być może Solaris Urbino 12,9 Hybrid lub MAN Lion's Intercity LE 13 nadawałyby się do takiego celu (ewentualnie po pewnych modyfikacjach)?Kojak pisze: 16 cze 2024, 8:23 300 podróżuje dużo turystów z tobołkami i problem jest z bagażami, dlatego uważam, że taki typowy autobus miejski jest niespecjalnie praktyczny na tą linię. Jeśli mamy linię typowo lotniskową, to raczej widziałbym tam pojazd z większą ilością miejsc siedzących i takich na bagaż. Zmniejszenie ilości miejsc stojących tudzież pojemności całkowitej byłoby rekompensowane zwiększoną częstotliwością.
Co więcej - dla ułatwienia turystów, wprowadziłbym dodatkowe elementy oznakowania tych autobusów, co wymusiłoby oczywiście wytypowanie tych pojazdów tylko do obsługi tej linii, dodatkowe oznaczenia np jakieś naklejki z samolotem i napisem AIRPORT tak by z daleka rzucało się to w oczy.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości