Nawet nie pomyślalno (miasto a nie wykonawca), że trzeba zautomatyzować zwrotnicę w kier. Os. Piastów jadąc z Mistrzejowic (na R. Piastowskim).nizszecenybiletow pisze: 26 lis 2024, 17:41 Dziadowskie to jest, że nie pomyślano o różnych dodatkowych odcinkach od razu.
W Warszawie przy budowie tramwaju do Wilanowa, będzie krótka odnoga na Stegny i już jest na Gagarina. https://tramwajdowilanowa.pl/wp-content ... ilanow.jpg
Do tego buduje się linia na Rakowieckiej.
U nas od razu można było wybudować:
- rozjazdy i/lub linię na Strzelców do Prądnika/Górki Narodowej
- rozjazdy w Lema lub aneks i budowa od razu tramwaju na Lema w tym kontrakcie
- może nawet jakiś wariant trasy w kierunku Wiślickiej i Stella Sawickiego.
Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
I na Rondzie Hipokratesa też brak łącznicy która by się mogła przydać.
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
nizszecenybiletow pisze: 26 lis 2024, 17:41 U nas od razu można było wybudować:
- rozjazdy i/lub linię na Strzelców do Prądnika/Górki Narodowej
- rozjazdy w Lema lub aneks i budowa od razu tramwaju na Lema w tym kontrakcie
- może nawet jakiś wariant trasy w kierunku Wiślickiej i Stella Sawickiego.
No.... nieboms pisze: 26 lis 2024, 18:01 Za przystankiem rondo Polsadu ma powstać komora rozjazdowa właśnie pod przyszłą linię w stronę Strzelców. Podobnie mają również powstać rozjazdy w stronę Lema.

Komora rozjazdowa owszem, powstanie, ale została przesunięta bliżej r. Polsadu, więc będzie w takim miejscu, że aby zbudować odnogę w Strzelców, trzeba by rozkopać nowiutką Lublańską i zbudować pod nią... równoległy tunel na odcinku od Polsadu, do Barei



Tak więc tramwaj w kierunku Strzelców z jej wykorzystaniem raczej nie powstanie nigdy.
Odnośnie rozjazdów w Lema, to już nie pamiętam, czy one finalnie powstają. Będzie niebawem nowy projekt skrzyżowania, to wszystko się wyjaśni.
Moim zdaniem równolegle z tą inwestycją bezsprzecznie powinna iść przebudowa r. Hipokratesa (dodatkowe relacje) i lekki remont pętli pod szpitalem Rydygiera.
Natomiast mogłoby również iść równolegle:
- (a) budowa łącznika w Lema;
- (b) odnoga w Strzelców, zakończona na ten moment krótką końcówką dla wagonów dwukierunkowych
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Z tym się chyba jednak nie zgodzę. Niech to robią w późniejszym terminie. Wtedy tylko wyłączony zostanie ruch tramwajów na odcinku Rondo Piastowskie - Rondo Kocmyrzowskie. Wtedy zarówno do os. Piastów jak i Mistrzejowic mogą tramwaje kursować nową trasą.kot_feliks pisze: 27 lis 2024, 9:02
Moim zdaniem równolegle z tą inwestycją bezsprzecznie powinna iść przebudowa r. Hipokratesa (dodatkowe relacje) i lekki remont pętli pod szpitalem Rydygiera. ...
A jakbyś chciał to teraz robić to tramwajów nie byłoby aż do Mistrzejowic i os. Piastów.

Do pozostałych Twoich postulatów się zgodzę.

Ale obawiam się terminów zamknięcia Wieczystej skoro teraz obsuwa na pętli Mistrzejowice ma 3 miesiące a będzie jeszcze więcej.

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Ile to pociągokilometrów do oszczędnościkucyk pisze: 27 lis 2024, 12:59 Z tym się chyba jednak nie zgodzę. Niech to robią w późniejszym terminie. Wtedy tylko wyłączony zostanie ruch tramwajów na odcinku Rondo Piastowskie - Rondo Kocmyrzowskie. Wtedy zarówno do os. Piastów jak i Mistrzejowic mogą tramwaje kursować nową trasą.
A jakbyś chciał to teraz robić to tramwajów nie byłoby aż do Mistrzejowic i os. Piastów.![]()


Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Tak w temacie, pytałem również o rondo Hipokratesa:


Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Tradycyjna spychologia. Zatem można uznać, że "inwestycja nie powstanie nigdy". Podobnie jest z wieloma uzasadnionymi przebudowami jak choćby rozjazdy Nowosądecka - Wielicka (kierunek Bieżanów, Prokocim). Latka będą sobie spokojnie lecieć. A co? 

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Co do tej komory rozjazdowej to faktycznie absurd. Niemniej patrząc na podejście władz to też podejrzewam że tramwaj wzdłuż Strzelców to będzie telenowela jak z tramwajem na Azory trwająca kilkadziesiąt lat. Zresztą o ile dobrze pamiętam to środkowy most nad Sudołem dalej oczekuje na tramwaje od dobrych kilkudziesięciu lat.kot_feliks pisze: 27 lis 2024, 9:02 No.... nie![]()
Komora rozjazdowa owszem, powstanie, ale została przesunięta bliżej r. Polsadu, więc będzie w takim miejscu, że aby zbudować odnogę w Strzelców, trzeba by rozkopać nowiutką Lublańską i zbudować pod nią... równoległy tunel na odcinku od Polsadu, do Barei![]()
![]()
![]()
Tak więc tramwaj w kierunku Strzelców z jej wykorzystaniem raczej nie powstanie nigdy.
Odnośnie rozjazdów w Lema, to już nie pamiętam, czy one finalnie powstają. Będzie niebawem nowy projekt skrzyżowania, to wszystko się wyjaśni.
Moim zdaniem równolegle z tą inwestycją bezsprzecznie powinna iść przebudowa r. Hipokratesa (dodatkowe relacje) i lekki remont pętli pod szpitalem Rydygiera.
Natomiast mogłoby również iść równolegle:
- (a) budowa łącznika w Lema;
- (b) odnoga w Strzelców, zakończona na ten moment krótką końcówką dla wagonów dwukierunkowych

Co do rozjazdów w Lema to w projekcie były uwzględnione, ale pierwsze słyszę że ma powstać nowy projekt tego skrzyżowania. Jeśli się z tego wycofają to już kompletny brak jakiegoś myślenia odrobinę w przód. Szkoda że w ramach tej inwestycji nie ruszono przy okazji Lema. Pewnie znowu przyjdzie poczekać przynajmniej kilkanaście lat na niecały kilometr torowiska.
-
- Pasażer
- Posty: 46
- Rejestracja: 18 lis 2024, 20:18
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
I to jest zastanawiające, że przecież prawo w Polsce jest wszędzie jednakowe, a w takiej Warszawie robią hurtem kilka linii, a u nas każdy mały fragment, to kilkanaście - kilkadziesiąt lat.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Dlaczego spychologia? ZTP dość klarownie przedstawiło swoje stanowisko: 1) uważają przebudowę za zasadną, aczkolwiek z uwagi na potrzeby i geometrię układu drogowo-torowego konieczna będzie większa ingerencja, niż tylko dodanie dwóch łuków do stanu istniejącego; 2) budowa pętli T+A w miejscu pętli T pozwoli na rozwiązanie problemów z obecnym zawracaniem pod szpitalem (zastawianie przejazdu, wykorzystanie dróg niepublicznych do jazdy KMK); 3) poinformowali, że w dotychczasowych pismach (w domyśle: z innymi jednostkami) wskazywali na konieczność zapewnienia odpowiednich rezerw (co zostało uwzględnione w mpzp); 4) poinformowali, że podjęcie decyzji o przebudowie pozostaje poza ich zakresem kompetencji i skierowali pytającego do właściwej jednostkikucyk pisze: 27 lis 2024, 14:39 Tradycyjna spychologia. Zatem można uznać, że "inwestycja nie powstanie nigdy". Podobnie jest z wieloma uzasadnionymi przebudowami jak choćby rozjazdy Nowosądecka - Wielicka (kierunek Bieżanów, Prokocim). Latka będą sobie spokojnie lecieć. A co?![]()

Mnie ciekawi odpowiedź ZDMK w tym temacie (@kbieniu7, pytałeś ich?) – czy wskażą, że będzie przeanalizowana zasadność czy też napiszą z góry że nie ma pieniędzy nawet na projekt.
Natomiast co do samej przebudowy ronda Hipokratesa, to z jednej strony jest ona jak najbardziej wskazana, bo i można dodać brakujące łuki torowe, i można zrobić przyzwoite perony na pętli (obecnie ich w ogóle nie ma, stąd nazywanie tej pętli nie ma sensu, bo nie ma peronu, który by mógł ją nazwać

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Źle mnie zrozumiałeś. Jestem orędownikiem przebudowy Ronda Hipokratesa i pętli. Również marzy mi się wreszcie oddanie łuków Nowosądecka - Wielicka w stronę Prokocimia ale nie o to chodzi.tomta1 pisze: 30 lis 2024, 9:06 Dlaczego spychologia? ZTP dość klarownie przedstawiło swoje stanowisko: 1) uważają przebudowę za zasadną, aczkolwiek z uwagi na potrzeby i geometrię układu drogowo-torowego konieczna będzie większa ingerencja, niż tylko dodanie dwóch łuków do stanu istniejącego; 2) budowa pętli T+A w miejscu pętli T pozwoli na rozwiązanie problemów z obecnym zawracaniem pod szpitalem (zastawianie przejazdu, wykorzystanie dróg niepublicznych do jazdy KMK); 3) poinformowali, że w dotychczasowych pismach (w domyśle: z innymi jednostkami) wskazywali na konieczność zapewnienia odpowiednich rezerw (co zostało uwzględnione w mpzp); 4) poinformowali, że podjęcie decyzji o przebudowie pozostaje poza ich zakresem kompetencji i skierowali pytającego do właściwej jednostki. ZTP nie zajmuje się przebudową dróg ani torowisk, ani też ich utrzymaniem, nie jest inwestorem takich zadań – to wszystko leży w kompetencjach ZDMK. ZTP nie może sobie wbić łopaty w terenie i dorobić łuk torowy, nie zleci projektu ani nie wpisze takiego zadania na listę pobożnych życzeń budżetowych – za to wszystko odpowiada zarząd drogi a nie organizator ptz.

Dla wyjaśnienia wrzucę (przytoczę) drugie Twoje pytanie:
Rozumiem każda instytucja jest za coś odpowiedzialna. Tylko jak myślisz co Nam odpiszą?Mnie ciekawi odpowiedź ZDMK w tym temacie (@kbieniu7, pytałeś ich?) – czy wskażą, że będzie przeanalizowana zasadność czy też napiszą z góry że nie ma pieniędzy nawet na projekt.

Spodziewam się odpowiedzi typu: Jasne ma to uzasadnienie ale to ZTP powinien Nam przedstawiać plany odnośnie siatki za rok, dwa czy pięć lat. Ale skoro nie mają takowych to My (czytaj ZDMK) póki co nic w tym zakresie nie planujemy.

I tak zapewne jest też w temacie tych nieszczęsnych łuków torowych na Wielickiej o których bębni się od wielu lat i co? Nadal nic w tym temacie. Były wizualizacje, plany a lata lecą. I nawet za dwa lata ich nie ruszą bo wrzuciłem w innym wątku plany miasta i w tym temacie cisza ..........
Dziwne - nie uważasz?

-
- Specjalista
- Posty: 272
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Byłem dziś na pętli w Mistrzejowicach i naszła mnie taka myśl. Czy gdzieś jest jeszcze u nas w mieście sztywna sieć trakcyjna?
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Jeszcze nie odpowiedzieli mi z ZDMK.tomta1 pisze: 30 lis 2024, 9:06
Mnie ciekawi odpowiedź ZDMK w tym temacie (@kbieniu7, pytałeś ich?) – czy wskażą, że będzie przeanalizowana zasadność czy też napiszą z góry że nie ma pieniędzy nawet na projekt.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Raczej "NIE". Chyba, że przy wjazdach do budynków warsztatowych na zajezdniach ale "ręki nie dam sobie uciąć".mikolaj.boron pisze: 30 lis 2024, 13:02 Byłem dziś na pętli w Mistrzejowicach i naszła mnie taka myśl. Czy gdzieś jest jeszcze u nas w mieście sztywna sieć trakcyjna?

A ta sztywna sieć na pętli w Mistrzejowicach to chyba z tego powodu, że nad pętlą (na wjeździe) są wielkie słupy energetyczne.

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Piszecie o konieczności przebudowy ronda Hipokratesa, a tu w interii ciekawy artykuł o tym gniocie:
https://motoryzacja.interia.pl/przepisy ... Id,7871532
https://motoryzacja.interia.pl/przepisy ... Id,7871532
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości