kucyk pisze: 27 lis 2024, 14:39
Tradycyjna spychologia. Zatem można uznać, że "inwestycja nie powstanie nigdy". Podobnie jest z wieloma uzasadnionymi przebudowami jak choćby rozjazdy Nowosądecka - Wielicka (kierunek Bieżanów, Prokocim). Latka będą sobie spokojnie lecieć. A co?
Dlaczego spychologia? ZTP dość klarownie przedstawiło swoje stanowisko: 1) uważają przebudowę za zasadną, aczkolwiek z uwagi na potrzeby i geometrię układu drogowo-torowego konieczna będzie większa ingerencja, niż tylko dodanie dwóch łuków do stanu istniejącego; 2) budowa pętli T+A w miejscu pętli T pozwoli na rozwiązanie problemów z obecnym zawracaniem pod szpitalem (zastawianie przejazdu, wykorzystanie dróg niepublicznych do jazdy KMK); 3) poinformowali, że w dotychczasowych pismach (w domyśle: z innymi jednostkami) wskazywali na konieczność zapewnienia odpowiednich rezerw (co zostało uwzględnione w mpzp); 4) poinformowali, że podjęcie decyzji o przebudowie pozostaje poza ich zakresem kompetencji i skierowali pytającego do właściwej jednostki

. ZTP nie zajmuje się przebudową dróg ani torowisk, ani też ich utrzymaniem, nie jest inwestorem takich zadań – to wszystko leży w kompetencjach ZDMK. ZTP nie może sobie wbić łopaty w terenie i dorobić łuk torowy, nie zleci projektu ani nie wpisze takiego zadania na listę pobożnych życzeń budżetowych – za to wszystko odpowiada zarząd drogi a nie organizator ptz.
Mnie ciekawi odpowiedź ZDMK w tym temacie (@kbieniu7, pytałeś ich?) – czy wskażą, że będzie przeanalizowana zasadność czy też napiszą z góry że nie ma pieniędzy nawet na projekt.
Natomiast co do samej przebudowy ronda Hipokratesa, to z jednej strony jest ona jak najbardziej wskazana, bo i można dodać brakujące łuki torowe, i można zrobić przyzwoite perony na pętli (obecnie ich w ogóle nie ma, stąd nazywanie tej pętli nie ma sensu, bo nie ma peronu, który by mógł ją nazwać

) i punkt socjalny na prowadzących, i pętlę autobusową w środku (idealne miejsce na trzymanie autobusu rezerwowego! a i może jakieś przedłużenie linii z Czyżyn Dworca by się tu mogło przydarzyć, np. „148”…), a do tego można by ucywilizować rozwiązania drogowe (zrobić przyzwoite wyspy na przejściach dla pieszych a nie takie malowanki z wyspami nakładanymi), przeanalizować lokalizację peronów tramwajowych i autobusowych (dylemat: lokalizacja zgodna z prawidłami węzłów przesiadkowych czy zgodna z kierunkami dojścia do okolicznej zabudowy)… Z drugiej strony, po realizacji rozbudowy ul. Okulickiego (nota bene, coś o tym ostatnio jest cicho) i budowie połączenia tej ulicy z ul. Mikołajczyka (miał być węzeł kolizyjny typu WC z dwoma rondami), natężenie ruchu na rondzie Hipokratesa może się zwiększyć i nie wiadomo, czy zapewni docelową przepustowość.