Kitek pisze: 20 lis 2020, 16:02
Nie jest to powód do radości - obawiam się, że zwiększanie liczby uffoków będzie powodować mniejszą liczbę PES na "52"...
Oficjalnie kolejne trójskłady zostały połączone w celu zapewnienia rezerwy, żeby w przypadku awarii któregoś z nich nie wyjechał w zastępstwie GT8N. Obecnie jest to najlepsze rozwiązanie i mam nadzieję, że w najbliższym czasie liczba ufoków na "52" nie przekroczy sześciu.
Kitek pisze: 20 lis 2020, 16:02
Nadal chcesz degradować taborowo Hutę by Tobie w Podgórzu było dobrze?
Nie sądzę, żeby zamiana E1+c3 na nowsze i pojemniejsze trójskłady była dla kogokolwiek degradacją taborową. Również uważam, że po Nowej Hucie powinien jeździć nowocześniejszy tabor, tylko powinno się to stać poprzez niskowejściowce na wszystkich brygadach linii "21" oraz skierowanie Lajkoników na "9", "14", "22", po remoncie Ptaszyckiego także na "10". Na "52" tabor ten niestety się nie nadaje (przynajmniej do czasu powrotu na tej linii f~5) z powodu zbyt małej pojemności.
Warto pamiętać, że na razie mamy przejściowy rozdział taboru, jednak faktycznie nie wygląda to obecnie dla tej dzielnicy zbyt dobrze (zwłaszcza przy zapowiedziach kursowania kolejnych Lajkoników na "24"). Nowohuckie brygady od zawsze obsługiwały niektóre linie poza NH, jednak fakt, że wszystkie linie obsługiwane przez Lajkoniki kończą na jednej pętli budzi już spore kontrowersje. Ostateczne wnioski będziemy mogli jednak wyciągnąć dopiero po dostawie 50 Lajkoników. Osobiście zwróciłbym uwagę bardziej na oficjalną wersję, przedstawianą przez MPK właśnie w podesłanym przez Ciebie linku:
Gancarczyk dodaje, że tramwaje niskopodłogowe mogą wtedy nie być jeszcze kierowane do Pleszowa ze względu na zły stan torowiska na tej trasie.
Trasa do Pleszowa była niedawno remontowana, więc jakim cudem mamy tam zły stan torowiska

? Jestem w stanie zrozumieć jeszcze zakazy taborowe na Ptaszyckiego, jednak dlaczego na "21" nie mogą być skierowane wyłącznie tramwaje N8S/EU8N, a wręcz liczbę niskowejściowych brygad na tej linii się zmniejsza (z niedawnych trzech obecnie pozostały zaledwie dwie)? Czyżby te typy taboru były aż tak cenne, że nie mogą w zbyt dużej ilości przejeżdżać codziennie przez Ujastek Mogilski? Jakoś nie wydaje mi się, zwłaszcza że w wakacje jeździł tam nawet najnowszy wówczas Lajkonik HY840.
PS. Proszę administrację o przeniesienie części tutejszych postów do tematu o rozdziale taboru tramwajowego, ponieważ już trochę odeszliśmy od wydarzeń dzisiejszego dnia.
Post przeniesiony z viewtopic.php?f=7&t=725.
Mod. Gz391