Re: Torowiska
: 17 gru 2024, 11:13
Jeżeli miasto planuje wydać w zewnętrznej firmie, rocznie, 2x więcej niż kosztuje szlifierka - ale nie kupi szlifierki, 'bo nas nie stać' - to z całym szacunkiem, ale to jest sprawa dla prokuratury.
W Warszawie się dało, w Krakowie niedasie. Ciężko nie odczuć, że ktoś ma tu po prostu interes.Ydhflx pisze: 05 gru 2024, 13:56Ktoś mi wytłumaczy jak to jest, że ogon merda psem? Wiceprezydent miasta twierdzi że chce coś zrobić, ale miejskie jednostki i spółki nie są zainteresowane. A jakby MPK nie było zainteresowane jeżdżeniem tramwajami, to też by nie jeździły?
W tym roku na warszawskich torach po raz pierwszy pojawiła się frezarka torowa
A czy u nas są w tym kierunku plany? Nie wiem, choć się domyślamPrzewoźnik planuje nabycie nowej podbijarki torowej
W marcu rozpocznie się wymiana torów na ulicy Franciszkańskiej, na co przewidziano cztery miesiące. Te prace nałożą się na początek remontu mostu Grunwaldzkiego, który ma potrwać dziewięć miesięcy. Gdy tramwaje będą szybciej i ciszej jeździć po Franciszkańskiej, rozpocznie się przebudowa węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu Straszewskiego i Piłsudskiego, co ma się zakończyć do końca tego roku. W grudniu utrudnienia spowodują prace prowadzone kilkaset metrów dalej, pod teatrem Bagatela i na części ulicy Karmelickiej. Koniec p
przewidziano na październik 2026.
Źródło: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/po-re ... 59888.htmlW czerwcu 2026 ma ruszyć długo wyczekiwana przebudowa Starowiślnej, od skrzyżowania z Dietla (bez skrzyżowania) wraz z mostem Powstańców Śląskich.
Franciszkańska i Piłsudskiego nie będą się zazębiać, tylko będą jedno po drugim.Cyjan pisze: 16 sty 2025, 19:47 EDIT: Okej, w centrum miasta, ciekawe jak oni sobie wyobrażają odcięcie Piłsudskiego i Franciszkańskiej jednocześnie albo brak Bagateli rok
No nie jednego skrzyżowania, bo oprócz samej Bagateli do remontu idzie cały odcinek Karmelickiej od wysokości Rajskiej (tam gdzie skończył się poprzedni remont). I nie tylko torowisko będzie wymieniane, ale również chodniki, miejsca postojowe, itp.fysztof pisze: 16 sty 2025, 22:38 Remont jednego skrzyżowania (pod Bagatelą) ma trwać prawie rok!!!??? Remont 1.5 km ulicy ma trwać niemal półtora roku???!!! Pojechało Was już całkowicie w tych urzędach? Co to będzie dwóch panów Zenków taczkami to remontować? Przecież to jakieś kompletne jaja co to miasto urządza...
Tak dla ścisłości, to licząc po datach z opisu mapki, to remont Grunwaldzkiego urósł już do 9 miesięcy, a jeszcze się nie zaczął
Na Franciszkańskiej do przebudowy idzie TYLKO torowisko, tak jak miało to miejsce u wylotu Zwierzynieckiej. Czytaj - zerwą asfalt, odkręcą stare szyny, przykręcą nowe szyny, zaleją asfaltem.Ydhflx pisze: 17 sty 2025, 0:03 Tak dla ścisłości, to licząc po datach z opisu mapki, to remont Grunwaldzkiego urósł już do 9 miesięcy, a jeszcze się nie zaczął
Jak go rozbiorą i się okaże że jeszcze gorzej niż myśleli, to spokojnie ponad rok im zejdzie, może 1,5.
Poza tym, robienie Bagateli 10 miesięcy to skandal. 200m ulicy i 6 rozjazdów. Dla porównania, Franciszkańska ma chyba ponad 200m (nie wiem, które fragment robią), 2 rozjazdy i ma to trwać tylko 3 miesiące. Piłsudskiego - 8 rozjazdów, kilkadziesiąt metrów toru, 6 miesięcy. Dlaczego wykonując mniej pracy na raz, ma to trwać dłużej, niż więcej pracy sekwencyjnie? Nie mówiąc o tym, że Bagatela jest zdecydowanie najistotniejszym z tych węzłów. Dla porównania jeszcze most Grunwaldzki - 150m, ale trzeba rozebrać, naprawić most, i dopiero nowe położyć; 8/9 mies. Jeżeli remont będzie trwał więcej niż pół roku to będzie to absolutny skandal, a jeśli więcej niż 8 miesięcy, to odpowiedzialni urzędnicy powinni podać się do dymisji. Na prawdę, mało co mnie denerwuje, ale jedno z najistotniejszych skrzyżowań w mieście sobie zamkniemy na 10 miesięcy + prawie na pewno spore opóźnienie?!