Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
pjetrek
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pjetrek » 09 lip 2023, 19:03

Scania_9640 pisze: 09 lip 2023, 16:51 Chyba dwa miesiące.
Racja ;) dwa miesiące :D

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: impuls » 11 lip 2023, 21:40

Dzisiaj już betonowali warstwę wyrównawczą pod torowisko wzdłuż budowanego parkingu na Górce N od strony zachodniej. Podtorze przygotowane jest na łuku zjazdowym. Połowa parkingu jest zadaszona i konstrukcyjnie skończona.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 17 lip 2023, 13:09

Sprawa złagodzenia zakrętów na Kuźnicy Kołłątajowskiej się opóźni.
W tym roku zarząd dróg miał przebudować problematyczny fragment ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej, by usprawnić ruch. Sprawa się jednak przeciągnie.
Powód? – Umowa została rozwiązana, ponieważ miejska jednostka KEGW wskazała nowe konieczne warunki dla tej inwestycji w postaci wybudowania w tym rejonie kanału deszczowego oraz zwiększenia średnicy rur. Ponadto inwestor prywatny został zobowiązany do wybudowania w tym miejscu zbiornika retencyjnego – tłumaczy Krzysztof Wojdowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/probl ... 51858.html

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: impuls » 18 lip 2023, 22:09

Byłem na pętli Górka N. w niedzielę. Parking jest zadaszony już w ok. 70%. On ma 10 rzędów słupów, czyli 9 rzędów zadaszeń. Wykonano w całości już 5 rzędów zadaszeń, 6. i 7. w połowie był zadaszony na obu kondygnacjach. Zostały dwa rzędy zadaszeń 8 i 9 i dokończenie tych rzędów 6 i 7. To mogą zrobić już nawet w lipcu. Czyli konstrukcja P&R w stanie surowym powinna być gotowa do końca lipca, a najpóźniej do pierwszych dni sierpnia. Od dwóch tygodni prowadzone są prace przy torowisku wokół parkingu. Jest większość wykonanych podstaw fundamentowych pod słupy, a ok. 10 już słupów stało. Najbardziej zaawansowane prace były wzdłuż przystanku dla wsiadających. Wzdłuż parkingu rejon przystanku dla wsiadających są porobione wylewki pod płyty. A nawet już rozpoczęto układanie płyt z rowkami na szyny. Prawdopodobnie przystanek dla wysiadający też zostanie zrobiony tą szybką technologią. Od istniejącego już torowiska do parkingu jest przygotowane utwardzone koryto, cały łuk do położenia ław żelbetonowych. Nawet rozpoczęto zalewać takie ławy. Z tyłu parkingu tam gdzie będą rozjazdy i tory postojowe dla tramwajów, w połowie przygotowany jest teren już pod korytowanie. W połowie trzeba usunąć hałdę ziemi która jest wywożona. Chyba to ta skażona ziemia, bo ponownie jest firma utylizacyjna. Od strony al. 29 listopada robiony jest wysoki mur oporowy. Są szanse na oddanie do 1.09.2023 technologicznie tego miejsca. Czyli zakończenie prac konstrukcyjnych i torowych. Na zrobienie dróg, chodników, ścieżek rowerowych, wylewek w P&R i wykończenia wewnątrz potrzeba więcej czasu i miesięcy. Prawdopodobnie będzie podobnie jak z Krowodrzą G. że zrobiono tory wokół a później robiono przystanki, prace ziemne, i chodniki.

tramwajowy
Miłośnik
Posty: 83
Rejestracja: 13 maja 2023, 11:21
Lokalizacja: Prądnik Czerwony

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: tramwajowy » 02 sie 2023, 8:14

Na wiacie autobusowej Pachońskiego w kierunku Opolskiej wiszą liniówki 120, 290, 337 oraz 669.
Pozdrawiam Marcin

pablo
Specjalista
Posty: 431
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pablo » 02 sie 2023, 10:26

tramwajowy pisze: 02 sie 2023, 8:14 Na wiacie autobusowej Pachońskiego w kierunku Opolskiej wiszą liniówki 120, 290, 337 oraz 669.
To by oznaczało, że 120 i 290 pojedzie od pętli przez Trasę Wolbromską i Pachońskiego. W takiej sytuacji powinno tam wisieć jeszcze 240, chyba że zostanie na starej trasie przez Krowoderskich Zuchów i Wyki. Ale to byłoby dziwne, takie rozdzielenie tras 120/290 i 240.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 02 sie 2023, 10:38

pablo pisze: 02 sie 2023, 10:26To by oznaczało, że 120 i 290 pojedzie od pętli przez Trasę Wolbromską i Pachońskiego. W takiej sytuacji powinno tam wisieć jeszcze 240, chyba że zostanie na starej trasie przez Krowoderskich Zuchów i Wyki. Ale to byłoby dziwne, takie rozdzielenie tras 120/290 i 240.
I jeszcze "220". Niezależnie od kwestii wspomnianego przystanku, wydaje się, że pogubiono się w sprawie Toń. Na wiosennych spotkaniach podano, że dwie główne linie do tego rejonu, "120" i wydłużone "154", pojadą z innych końcówek: ta pierwsza z KG, ta druga z centrum, i nie będzie dało się ich złapać w jednym miejscu :o

Wg mnie wszystkie linie jadące w kier. Toń ("120", "154", "220", "240", "290") powinny mieć w Krakowie tę samą trasę by pasażerowie mogli je wygodnie łapać z jednego miejsca. Proponowałem kiedyś ZTP, by wszystko pojechało przez Łokietka, Wybickiego, Prądnicką - tak jak "154". Przy okazji poprawiłaby się obsługa przystanku "Władysława Łokietka".

pjetrek
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pjetrek » 02 sie 2023, 11:28

A ja myślę, że te numerki na wiacie to kolejny prank okolicznych mieszkańców i nie ma co snuć daleko idących teorii ;) przy obecnym sposobie montażu liniówek, to niestety takie żarty lub znikające numerki to coraz częstsze zjawisko...

pablo
Specjalista
Posty: 431
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pablo » 02 sie 2023, 12:17

Kaszmir pisze: 02 sie 2023, 10:38 I jeszcze "220".
Racja, jak ją mogłem zapomnieć :?:
Kaszmir pisze: 02 sie 2023, 10:38 Wg mnie wszystkie linie jadące w kier. Toń ("120", "154", "220", "240", "290") powinny mieć w Krakowie tę samą trasę by pasażerowie mogli je wygodnie łapać z jednego miejsca. Proponowałem kiedyś ZTP, by wszystko pojechało przez Łokietka, Wybickiego, Prądnicką - tak jak "154". Przy okazji poprawiłaby się obsługa przystanku "Władysława Łokietka".
Tak - to byłoby świetne posunięcie. W sumie nawet mogłyby wszystkie (łącznie ze 154) startować z Nowego Kleparza. Przynajmniej 154 miałoby szansę być bardziej punktualne, bo w szczycie popołudniowym zdarza się na tej linii nawet 6-8 minut spóźnienia (a są wakacje). Dworzec - Kleparz ma kosmiczny czas przejazdu 4 minuty. Realnie to około 8, jak nie ma korków. 4 minuty starcza na niedzielę. I planujcie tu przesiadkę przy f30 i opóźnieniu kilku minut (to taki przytyk do przymusowej koordynacji ;) )

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 02 sie 2023, 12:25

pablo pisze: 02 sie 2023, 12:17W sumie nawet mogłyby wszystkie (łącznie ze 154) startować z Nowego Kleparza.
To mogłoby siąść. Właściwie zrobić ze "154" takie "420" N. Kleparz - Tonie. Skoordynowane ze "120" do łącznego f15 i gdzieś pomiędzy nie powkładać sprytnie "220/240/290". Do Dw. Głównego i tak "154" notuje mniejsze zapełnienia, a teraz dodatkowo przestanie obsługiwać część Pr. Białego. A dla Toń czy Łokietka taka oferta i tak byłaby dużo mocniejsza niż obecne "154".

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1192
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: mkm3 » 02 sie 2023, 12:29

Te liniówki to zdecydowanie robota kogoś z zewnątrz. Jeśli będą wieszane liniówki to od razu wszędzie razem z nazwami przystanków itd.

pablo
Specjalista
Posty: 431
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pablo » 18 sie 2023, 0:37

Układ chodników przy nowej pętli tramwajowej Krowodrza Górka, to jakaś całkowita dyletancka porażka. Docelowe perony dla wysiadających (obecnie jeszcze nieczynne) posiadają chodniki, które łączą się w chodnik, idący od tyłu bloku Krowoderskich Zuchów 12 i kończący się nagle bez żadnej kontynuacji (ten chodnik idzie równolegle z tym kawałkiem torów w stronę Azorów, które z oczywistych względów też nagle się kończą). Ale ten chodnik jest jedyną drogą dojścia pieszego do osiedla. Chodnik dookoła obwodu pętli (od strony zachodniej) się nie zmieścił, bo musiała się zmieścić priorytetowo autostrada do Zielonek i brakło miejsca na chodniki, bo pętla jest tam gdzie jest, a nie 2 metry bardziej na wschód. Czyli dojścia do osiedla chodnikiem z peronów dla wysiadających na pętli tramwajowej nie ma. Można się co najwyżej przedrzeć przez resztki trawnika i parking przy bloku Krowoderskich Zuchów 12. Ktoś za to powinien pójść siedzieć - i projektant i zatwierdzający. XXI wiek, środek Europy, drugie co do wielkości miasto w kraju. Ale zwyciężył projekt sprzed 50 lat i priorytety komunikacyjno - transportowe z ubiegłego tysiąclecia.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 22 sie 2023, 16:22

Czyli do listopada autobusy aglo i inne dowozówki raczej zostaną bez zmian.

Za kilka tygodni otwarcie północnego centrum komunikacyjnego Krakowa [ZDJĘCIA]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/za-ki ... 52462.html
Podkreślił, że same tramwaje nie będą jeszcze dojeżdżały na przyszłą pętlę, ale zatrzymają się przystanek wcześniej. – Pętla będzie jeszcze placem budowy, więc pasażerowie nie będą mogli z niej jeszcze korzystać. Ostatecznie w październiku lub listopadzie prace będą wykonany – zaznaczył.

Tego dnia udostępniony zostanie także parking Parkuj i Jedź oraz terminal autobusowy.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: impuls » 22 sie 2023, 21:56

Prezydenci trzech miast coś się nie dogadali. Niemal w tym samym czasie zostaną otwarte trzy bardzo długie i ważne linie tramwajowe w Polsce. Chodzi o Jar w Toruniu, Nowy Dwór we Wrocławiu i Górka Narodowa w Krakowie. W Toruniu i we Wrocławiu inwestycje zostaną oddane kompletnie chociaż też były realizowane etapowo. W Krakowie "na pół gwizdka" z przejazdem technologicznym wokół pętli. No i krakowska linia z tych trzech jeszcze jest najkrótsza, chociaż spora. Ale też nie skończona. Wobec powyższego w eterze medialnym w Polsce, otwarcie GN może zostać stłamszone. Prezydenci będą chcieli się pokazać przed wyborami. Hucznie ogłosić sukces w całej Polsce a tu informacje się nałożą i przez to waga ich będzie mniejsza.

WDZ
Specjalista
Posty: 327
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: WDZ » 22 sie 2023, 22:21

Po co prezydentowi Krakowa czy Torunia "huczne ogłaszanie sukcesu w całej Polsce"? Żaden z nich raczej na prezydenta ogólnokrajowego kandydować nie zamierza, a przeciętny Wrocławianin zapewne nie ma pojęcia że w Krakowie czy Toruniu buduje się nowe linie tramwajowe (i vice versa)...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości