Strona 24 z 26

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

: 26 sie 2023, 19:40
autor: pjetrek
Bez sensu! Z tego co widzę na Wielopolu trwa zabawa w miasto! Tu sobie coś dodamy, tam sobie coś zmienimy... tu ktoś kichnie to mu damy autobus, tam ktoś kaszlnie to mu zabierzemy... sorry, ale zmiany mają wejść za tydzień a my tu mamy istny cyrk! Jak królik z kapelusza wyskakują nowe zmiany i propozycje 164, 300, 420, 501, 572, 144/194, 174... czy to jest milionowe miasto czy piaskownica!

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

: 26 sie 2023, 21:33
autor: kucyk
pjetrek pisze: 26 sie 2023, 19:40 Bez sensu! ... czy to jest milionowe miasto czy piaskownica!
Piaskownica a w niej bawiące się dzieci. :lol:

Sorry ale nie mogę się powstrzymać z Kim i z czym mamy do czynienia w 2023 roku. :oops:

Porażka. Od przeszło 2 miesięcy mieli już plany zmian i chwalili się nimi kilka razy w mediach i nadal nie mamy ostatecznej wersji tydzień przed wejściem wielkich zmian w milionowym mieście. :evil:

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

: 26 sie 2023, 21:54
autor: kot_feliks
Kaszmir pisze: 26 sie 2023, 18:02 Aktualizacja aktualizacji: jednak obie "144" i "194" pojadą wszystkimi kursami przez Stachiewicza ("194" dalej rozdzielone połową kursów w dni powszednie jako "494" do Azorów). Przez przystanek "Władysława Łokietka" pojadą jedynie "120+420". Wg mnie to dobre rozwiązanie, choć w tym tempie do września pewnie jeszcze parę razy się zmieni ;-)
Znając docelowe trasy linii na dzień przed ich uruchomieniem, zapewne uda się rewelacyjnie skoordynować ze sobą rozkłady poszczególnych linii :mrgreen:

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

: 26 sie 2023, 22:32
autor: sorig
Rzeczywiście ogłaszanie ostatecznych komunikatów kilka dni, a czasem na kilkadziesiąt godzin przed ich wejściem w życie nie jest godne pochwały. Tym niemniej, należy zauważyć, że:
- plany zmian były ogłoszone kilka tygodni wcześniej i poddane konsultacjom w ramach rad dzielnic, publicznych wiadomości a nawet spotkań z mieszkańcami.
- uwzględniono wiele uwag; na + względem pierwotnej propozycji są rejony: Mydlnik, Chełmońskiego, Makowskiego, Łokietka (bo będzie realnie 1 mocna linia co 15 minut w najbardziej pożądanym kierunku) i pasażerowie 172/572. Delikatnie na minus jest ROK w kierunku Podgórza.

Nie rozumiem w tym przypadku tego świętego oburzenia.

Fakt, szkoda że zmiany w pozostałej części siatki nie są dyskutowane, powinny być tak samo podane do wiadomości wcześniej w celu wysłuchania konstruktywnej krytyki. Tym niemniej, w przypadku zmian na północy - moim zdaniem jest to działanie ku większej partycypacji społeczności lokalnych, brak mu jedynie pewnej przejrzystości i zaplanowania.

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

: 26 sie 2023, 22:35
autor: kot_feliks
Ale tutaj większym problemem od tego, czy pasażer dowie się jak ma dojechać do pracy, miesiąc wcześniej, tydzień wcześniej, czy dzień wcześniej (do czego pasażerowie w Krk się już niestety przyzwyczaili), jest pierdyliard linii, które musisz ze sobą skoordynować.

Jak osoby odpowiedzialne za układanie rozkładów i ich koordynację mają to zrobić dobrze, skoro do ostatniej chwili są wprowadzane zmiany? Przecież na to też zwyczajnie potrzeba czasu, szczególnie przy takiej ilości linii i takiej ilości wariantów do skoordynowania...

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

: 26 sie 2023, 23:08
autor: eurokierzaw
Kaszmir pisze: 26 sie 2023, 18:02 Aktualizacja aktualizacji: jednak obie "144" i "194" pojadą wszystkimi kursami przez Stachiewicza ("194" dalej rozdzielone połową kursów w dni powszednie jako "494" do Azorów). Przez przystanek "Władysława Łokietka" pojadą jedynie "120+420". Wg mnie to dobre rozwiązanie, choć w tym tempie do września pewnie jeszcze parę razy się zmieni ;-)
To mam nadzieję, że aktualizacja aktualizacji aktualizacji wywali 494 i skieruje całe 194 do Krowodrzy, aby na Azory były cztery kursy więcej/h 130 pojedzie co 7,5 minuty lub powstanie jakieś 430 do Kleparza co 15 minut.

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

: 26 sie 2023, 23:14
autor: pjetrek
sorig pisze: 26 sie 2023, 22:32 Rzeczywiście ogłaszanie ostatecznych komunikatów kilka dni, a czasem na kilkadziesiąt godzin przed ich wejściem w życie nie jest godne pochwały. Tym niemniej, należy zauważyć, że:
- plany zmian były ogłoszone kilka tygodni wcześniej i poddane konsultacjom w ramach rad dzielnic, publicznych wiadomości a nawet spotkań z mieszkańcami.
- uwzględniono wiele uwag; na + względem pierwotnej propozycji są rejony: Mydlnik, Chełmońskiego, Makowskiego, Łokietka (bo będzie realnie 1 mocna linia co 15 minut w najbardziej pożądanym kierunku) i pasażerowie 172/572. Delikatnie na minus jest ROK w kierunku Podgórza.

Nie rozumiem w tym przypadku tego świętego oburzenia.

Fakt, szkoda że zmiany w pozostałej części siatki nie są dyskutowane, powinny być tak samo podane do wiadomości wcześniej w celu wysłuchania konstruktywnej krytyki. Tym niemniej, w przypadku zmian na północy - moim zdaniem jest to działanie ku większej partycypacji społeczności lokalnych, brak mu jedynie pewnej przejrzystości i zaplanowania.
Owszem plany były ogłoszone, ale od tego czasu właściwie zostały w całości wywrócone do góry nogami... ile z pierwotnych założeń wejdzie w życie?
W kwietniu podano pierwsze plany i wypracowano jakiś układ...

https://ztp.krakow.pl/wszystkie-aktualn ... dowej.html

Z tego założenia, jedyne co zostało to pocięte 503 na Bieżanowie (bo na drugim końcu miasta otwierają tramwaj!)

Następnie pod koniec lipca ogłoszono kolejne zmiany, rzekomo
Planowane zmiany były poprzedzone licznymi spotkaniami i rozmowami z mieszkańcami, którzy dzielili się z nami swoimi sugestiami. Dodatkowo zmiany poprzedzały analizy, które były prowadzone w sposób indywidulany z uwzględnieniem potrzeb i specyfiki każdego z rejonów miasta. Zmiany będą wprowadzane stopniowo i w miarę możliwości finasowania ich przez Gminę Miejską Kraków.
https://ztp.krakow.pl/wszystkie-aktualn ... cjach.html

To jak to rozumieć? Były te analizy potrzeb czy ich nie było? A może ich rzetelność była o kant d...? Były rozmowy i ustalenia z mieszkańcami a teraz te rozmowy są już nieważne, skoro wprowadzone są kolejne zmiany na szybko?

Do tego na spotkaniu z mieszkańcami w sprawie remontu Kościuszki podano zmiany, które teraz wyewoluowały, bo przy okazji dotkną też 300, 307 i 310...

99% mieszkańców Krakowa nie jest miłośnikami kmk i nie śledzi forów ani tym bardziej strony ZTP, choć architekci miasta bardzo by tego chcieli... Ludzie chcieliby tu normalnie mieszkać i jakoś zaplanować swoje podróże do pracy, szkoły czy gdzie kto potrzebuje... A tymczasem nie da się nic zaplanować, bo zmiany raz podane jeszcze się mogą w tydzień zmienić 200 razy...

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

: 26 sie 2023, 23:31
autor: sorig
I dobrze, że się zmieniły. Bo te zmiany są lepsze od pierwotnie zaproponowanych. Sądzę, że pod uwagę wzięto wszystkie głosy które się pojawiły na przestrzeni tego czasu.

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

: 26 sie 2023, 23:34
autor: kot_feliks
eurokierzaw pisze: 26 sie 2023, 23:08 To mam nadzieję, że aktualizacja aktualizacji aktualizacji wywali 494 i skieruje całe 194 do Krowodrzy, a by na Azory były cztery kursy więcej/h 130 pojedzie co 7,5 minuty lub powstanie jakieś 430 do Kleparza co 15 minut.
Aktualizacja aktualizacji aktualizacji aktualizacji wprowadzi np. 430, ale będzie to pól dnia przed obowiązywaniem nowych ustaleń, więc przez brak czasu na ułożenie sensownych rozkładów, będzie np. takt 1/14 między 130, a 430 ;)

Niemniej imho zdecydowanie 130 powinno być wzmocnione do f7,5, a na pewno nie cięte do f15. To powinna być kolejna mocna linia na zasadzie "wychodzę na przystanek bez sprawdzania rozkładu jazdy".

Problem jest oczywiście skrzyżowanie na NK (zarówno dla KMK, i to w różnych relacjach, o czym pisał również m.in. @kbieniu7, jak również ruchu rowerowego płn-płd), ale tutaj no niestety, przegrywa cały czas z "szybszym dojazdem z Proszowic do Krk", więc nie ma pieniędzy na jakiekolwiek zmiany.

A imho m.in. właśnie takie miejsca powinny być priorytetem dla miasta, jeśli chcemy całościowo zapewnić sensowny transport w skali krk.

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

: 26 sie 2023, 23:40
autor: eurokierzaw
Masz rację. Dla pasażera czytelniejsze i pewniejsze byłyby 130 i 194 co 7,5 minuty, a nie 130, 194 i 494 co 15 minut.

No i Wrocławska z jedną linią co 15 minut, to też nieporozumienie.

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

: 26 sie 2023, 23:44
autor: pjetrek
Dokładnie tu się z Wami zgadzam. Zostawić 144 i 194 tak jak są. Skoro i tak obie zostają na Stachiewicza to nie ma co robić na siłę podziału na 1/494.

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

: 26 sie 2023, 23:51
autor: eurokierzaw
Wg ZTP 494 to ,,odpowiedź na postulaty mieszkańców Azorów o dodatkową linię w kierunku południa miasta".

Można to załatwić na wiele innych sposobów, a wynika z tego, że 173 jest niewystarczające. A tutaj ZTP jeszcze tnie 173.

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

: 26 sie 2023, 23:59
autor: Kaszmir
eurokierzaw pisze: 26 sie 2023, 23:51Można to załatwić na wiele innych sposobów, a wynika z tego, że 173 jest niewystarczające.
To chyba bardziej chodzi o to, że "173" jedzie naokoło.

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

: 27 sie 2023, 0:15
autor: eurokierzaw
2 minuty dłużej do Czarnowiejskiej niż 194/494.

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

: 27 sie 2023, 23:28
autor: pablo
eurokierzaw pisze: 26 sie 2023, 23:08 To mam nadzieję, że aktualizacja aktualizacji aktualizacji wywali 494 i skieruje całe 194 do Krowodrzy, aby na Azory były cztery kursy więcej/h 130 pojedzie co 7,5 minuty lub powstanie jakieś 430 do Kleparza co 15 minut.
Rozdzielanie 194 na dwie wersje jest bez sensu. Ale wychodzi na to, że ten poroniony pomysł z 494 wymyślono głównie po to, by pociąć 130. A przy okazji jeszcze udało się udu...ić Krowodrzę Górkę i Wrocławską.