Re: Bilety, kontrole
: 17 mar 2021, 12:47
Czyli dlatego teraz numery taborowe znikają z wnętrza pojazdu?
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
No chyba przybywają. W wielu autobusach pojawiły się na tyle pojazdu wewnątrz
Ale zniknęły ze ścianki za kabiną kierowcy i motorniczego, w tym miejscu pojawiło się logo MPK.damian_krk2 pisze: 17 mar 2021, 13:48No chyba przybywają. W wielu autobusach pojawiły się na tyle pojazdu wewnątrz
W tramwajach były.Jamnik pisze: 17 mar 2021, 14:33 Na ściance kabiny, przynajmniej w autobusach (oprócz Mobilisa/u - nigdy nie wiem jak się to odmienia), numeru nie ma odkąd pamiętam.
W tramwajach rzeczywiście wewnętrzna informacja o numerze taborowym jest dużo lepsza, natomiast w autobusach już tak dobrze nie jest. Z tego co kojarzę, chociażby krótkie Citara były pozbawione tej informacji. Uważam, że wprowadzanie takiej rewolucji w kupowaniu biletów przez aplikację bez rozwiązania problemu z brakującymi numerami taborowymi wewnątrz pojazdów nie jest dobrym pomysłem.
No... nigdy bym nie pomyślał, że zatęsknię za ściskiem w autobusie czy tramwaju. Choć dzisiaj w "173" miałem tego namiastkę. Zapełnienie było porządne (ok. 80%).
W Volvach numer taborowy pojawił się również z tyłu przy okazji wymiany piktogramów. Podejrzewam, że w przegubach IV gen. też tak się dzieje.prezes pisze: 19 mar 2021, 22:57 W przegubowych Solarisach IV generacji wewnętrzny numer taborowy jest schowany za monitorem, na którym wyświetlają się przystanki.
źródło: https://www.um.warszawa.pl/aktualnosci/ ... i-mobilnejSkasowanie biletu z aplikacji będzie polegało na zeskanowaniu kodu QR. W górnej części pojazdu, naprzeciwko drzwi wejściowych, będą umieszczone naklejki z kodem QR przypisanym do konkretnego pojazdu. W metrze kody będą umieszczone przed bramkami biletowymi oraz przy windach, czyli tam, gdzie przekraczamy strefę biletową.
Kody będzie można swobodnie zeskanować, nawet z odległości 2-3 metrów. Tę czynność będzie trzeba wykonać od razu po wejściu do autobusu, pociągu lub tramwaju, a w przypadku przejazdu metrem – przed przekroczeniem linii bramek lub przed wejściem do windy.
Tak więc tak... Super pomysł, super system... szkoda tylko, że jak zwykle nie działaZarząd Transportu Publicznego pisze:Podczas kontroli biletów uprawniony pracownik sprawdza ważność biletu okresowego za pomocą urządzenia służącego do kontroli biletowej, tzw. pidiona. W przypadku biletu 5+1 kontrolerzy rzeczywiście zgłosili do Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie występowanie problemów przy weryfikowaniu tego konkretnego typu biletu, wobec czego zostali poinformowani, iż w przypadku niemożności odczytu biletu 5+1, inspektorzy mają sprawdzać ważność biletu poprzez wyszukiwarkę biletów MPK, tak aby nie narażać pasażera na ewentualny stres związany z koniecznością wystawienia wezwania do zapłaty i wyjaśnienia zaistniałej sytuacji w drodze reklamacji. Zapewniamy, że ZTP na bieżąco monitoruje sytuacje i pracuje z podmiotem odpowiedzialnym za widoczność biletów w systemie, aby jak najszybciej wyeliminować błąd. Obecnie trwające prace mające na celu usunięcie nieprawidłowości. Za wszelkie niedogodności przepraszamy.
KK jako karta czy jako aplikacja?mateuszwon94 pisze: 22 mar 2021, 11:02 Bilet kupiłem na stronie m.kkm.krakow.pl zgodnie z instrukcją, którą udostępniało ZTP/MPK, a nośnik to Karta Krakowska.
Takie bardzo brzydkie obejście zamiast rozwiązania.mateuszwon94 pisze: 22 mar 2021, 11:02 Plus za rozwiązanie ze sprawdzaniem ważności biletu na stronie MPK
W której appce? W iMKA widzę tylko opcje na pół roku za 420 PLN, byłoby fajnie gdyby to było "inteligentne" i po prostu po kupieniu 5 miesięcznych bez dnia przerwy dawało opcje zakupu szóstego za 20zł.mateuszwon94 pisze: 22 mar 2021, 11:02 Kupię sobie w automacie, albo w aplikacji mobilnej bilet na pół roku
Ja też niemateuszwon94 pisze: 22 mar 2021, 11:02 BTW... nie wiedziałem, że to urządzenie do kontroli biletów nazywa się pidion.
Mam oba nośniki (i fizyczną KK i aplikację) i bilet nie był widoczny na żadnym z nich.pasazer_mobilisu pisze: 25 mar 2021, 19:14KK jako karta czy jako aplikacja?mateuszwon94 pisze: 22 mar 2021, 11:02 Bilet kupiłem na stronie m.kkm.krakow.pl zgodnie z instrukcją, którą udostępniało ZTP/MPK, a nośnik to Karta Krakowska.
W aplikacji mobilnej Karty Krakowskiej. Ale wszędzie (poza stroną m.kkm...) można kupić bilet tylko z góry na pół roku za 420 zł (i taki bilet teraz kupiłem sobie w automacie). Bilet 5+1 kupowany co miesiąc za 80 zł, a raz na pół roku za 20 zł, jest możliwy do kupienia tylko na stronie m.kkm... ale wtedy nie masz pewności, że podczas kontroli on się pokaże kontrolerowi.pasazer_mobilisu pisze: 25 mar 2021, 19:14W której appce? W iMKA widzę tylko opcje na pół roku za 420 PLN, byłoby fajnie gdyby to było "inteligentne" i po prostu po kupieniu 5 miesięcznych bez dnia przerwy dawało opcje zakupu szóstego za 20zł.mateuszwon94 pisze: 22 mar 2021, 11:02 Kupię sobie w automacie, albo w aplikacji mobilnej bilet na pół roku