Strona 25 z 41
Re: KONSTAL 105N/Na
: 20 cze 2023, 20:33
autor: impuls
A do Nowego Sącza pojechał dzisiaj HZ258 lub HZ259.
Re: KONSTAL 105N/Na
: 20 cze 2023, 20:38
autor: LLoan
impuls pisze: 20 cze 2023, 20:33
A do Nowego Sącza pojechał dzisiaj RZ258 lub RZ259.
Drobna poprawka: "HZ".

Re: KONSTAL 105N/Na
: 20 cze 2023, 20:39
autor: impuls
Dziękuję poprawiłem
Re: KONSTAL 105N/Na
: 23 cze 2023, 14:21
autor: brovar
#RZ213 - Uważajcie żeby nic na głowę Wam nie spadło.

Re: KONSTAL 105N/Na
: 23 cze 2023, 16:06
autor: tramwajowy
brovar pisze: 23 cze 2023, 14:21
#RZ213 - Uważajcie żeby nic na głowę Wam nie spadło.
Mam nadzieję, że zgłosiłeś do motorniczego

Re: KONSTAL 105N/Na
: 03 wrz 2023, 23:32
autor: eurokierzaw
impuls pisze: 03 wrz 2023, 23:08
Powinni dalej iść z tą unifikacją i 105-i do Podgórza a część GT8N do Huty. Będzie przebudowa pętli w Mistrzejowicach, później w 2025 rozwalą na długo Mogilską przy Arenie. Będzie kraniec przy Darwina dość długo, cały 2024 może nawet dłużej. Efekt jest taki że Podgórze obsługiwać będzie "5" i prawie całą "1" a Huta musi wyjeżdżać z brygadami i zaczynać pracę nawet w Podgórzu. A składy wiedeńskie może od wtorku tylko na liniach szczytowych z Huty. Oby tak było.
Czy rzeczywiście jest możliwość zgrupowania wszystkich 105Na w Podgórzu. Zarówno w wersji potrójnej i podwójnej?
Re: KONSTAL 105N/Na
: 04 wrz 2023, 7:57
autor: impuls
W Podgórzu jest ciaśniej niż w Hucie. Dlatego muszą przenieść Wiednie do Huty za Stadlery ale ponoć jeden ufok może trafi do Podgórza. Większą ilość 105-ek mogliby przenieść do Podgórza, ale tylko jeśli przeniosą inny tabor do Huty. Kiedyś mówiło się o przeniesieniu części NGT6. Sprawa ucichła. Najlepiej jakby przenieśli część GT8N. W tej sprawie jest to mój pomysł i nie ma potwierdzenia planów.
Re: KONSTAL 105N/Na
: 04 wrz 2023, 8:21
autor: kucyk
impuls pisze: 04 wrz 2023, 7:57
W Podgórzu jest ciaśniej niż w Hucie. Dlatego muszą przenieść Wiednie do Huty za Stadlery ale ponoć jeden ufok może trafi do Podgórza.
Mam rozumieć, że Huta za stare wiednie wyśle kilka Stadlerów do Podgórza?

Re: KONSTAL 105N/Na
: 04 wrz 2023, 9:27
autor: suchy
kucyk pisze: 04 wrz 2023, 8:21
Mam rozumieć, że Huta za stare wiednie wyśle kilka Stadlerów do Podgórza?
Nie nie - chodzi o to, że Podgórze musi mieć wolne miejsce, żeby przyjąć pozostałe kilka sztuk nowych Stadlerów (które jeszcze mają przyjść z fabryki do końca roku).
Trzeba więc pozbyć się z Podgórza innych wagonów, żeby zrobić miejsce na te Stadlery - zatem wylecą wiedeńce. Ale żeby ich nie kasować, to zostaną przeniesione do Huty (gdzie po rozbudowie jest więcej miejsca na zajezdni).
Re: KONSTAL 105N/Na
: 12 wrz 2023, 21:14
autor: impuls
Mogę potwierdzić, że w ufoku przeniesionym do Podgórza zmieniono tylko pierwszą literę. Cyfry pozostały bez zmian. Są już naklejone jako RZ250+RZ262+RZ251.
Re: KONSTAL 105N/Na
: 22 wrz 2023, 23:06
autor: impuls
MPK zapowiedziało dzisiaj małą rzeź 105-ek. W sumie 10 wagonów (zmniejszenie o dwa ufoki i dwa składy). Raczej pewnym składem do kasacji jest HZ246+HZ247 który już od dawna nie jeździ. Nawet nie wiadomo czy trafi do Podgórza, może zostanie w Hucie i tam zostać skasowany. W Podgórzu prawdopodobnie będą wyławiać najgorsze egzemplarze i je kasować. Ufoki które otrzymały wyświetlacze powinny pozostać. Moje typy wagonów do kasacji. Podaję wszystkie już z literą "R". RZ246, RZ247, RZ213, RZ206, RZ216, RZ217, RZ219, RZ209, RZ261, RZ289.
Re: KONSTAL 105N/Na
: 23 wrz 2023, 13:53
autor: anonim_048
HZ264+265+260 pomimo posiadania wyświetlaczy definitywnie nadaje się do odstrzału. Słaba blacharka, napuchnięty sufit w 1 wagonie, zużyta przekładnia w drugim, tragiczne hamowanie i szarpanie przy rozruchu. Zobaczymy co wylosuje ruletka na Podgórzu, ale mam nadzieję że faktycznie pokierują się stanem niektórych wagonów i odstawią je do kasacji.
Re: KONSTAL 105N/Na
: 23 wrz 2023, 14:36
autor: impuls
Ciekawe jak oni pomieszczą te wszystkie 105-i. Zamiast pięciu składów Wiedni 33 metrowych, przyjęli pięć ufoków 42 metrowych i trzy składy 105-ek 27 metrowych. Będą mieć teraz 161 pociągów plus 3 Stadlery II serii niewpisane na stan. Jeszcze przez weekend są tramwaje nocne i kilka z nich wyjeżdża. Ale noc z poniedziałku na wtorek będzie testem czy się wszystko zmieści. Moim zdaniem nie i część stanie na noc poza pętlą w Łagiewnikach wzdłuż Brożka lub Rzemieślniczej. 130 metrów ubędzie jak dziesięć 105-ek wstawią na beton. Ale to musi potrwać kilka dni. Nawet po tym będzie ciasno. Powinni kilka GT8N przekazać do Huty. Tam jest miejsce i przydałyby się do obsługi "1" i "5".
Re: KONSTAL 105N/Na
: 23 wrz 2023, 16:42
autor: suchy
impuls pisze: 23 wrz 2023, 14:36
Ciekawe jak oni pomieszczą te wszystkie 105-i. Zamiast pięciu składów Wiedni 33 metrowych, przyjęli pięć ufoków 42 metrowych i trzy składy 105-ek 27 metrowych. Będą mieć teraz 161 pociągów plus 3 Stadlery II serii niewpisane na stan. Jeszcze przez weekend są tramwaje nocne i kilka z nich wyjeżdża. Ale noc z poniedziałku na wtorek będzie testem czy się wszystko zmieści. Moim zdaniem nie i część stanie na noc poza pętlą w Łagiewnikach wzdłuż Brożka lub Rzemieślniczej. 130 metrów ubędzie jak dziesięć 105-ek wstawią na beton. Ale to musi potrwać kilka dni. Nawet po tym będzie ciasno. Powinni kilka GT8N przekazać do Huty. Tam jest miejsce i przydałyby się do obsługi "1" i "5".
Zawsze mogą jeszcze ustawić wagony na torze przelotowym pod płotem

Re: KONSTAL 105N/Na
: 23 wrz 2023, 20:16
autor: impuls
I jak wtedy będą prowadzić serwis w nocy? Wyjazdami przez ul. Rzemieślniczą i pętlę w Łagiewnikach. Da się, tylko duże straty czasowe dla mechaników.