Masakra z tym 204/244... Mojej rodzinie to uprzykrza życie, bo akurat połączenie Kurdwanów-Wieliczka jest dość istotne

A już wydawało się, że na stałe się przesiedli do komunikacji miejskiej...
Pomijając osobiste powody, to:
- Duże zapełnienia - 204/244 mimo dublowania tramwaju jeździ z dobrą frekwencją. Nawet w szczytach pandemicznych ograniczeń były dobrze zapełnione.
- Pogorszenie połączenia Kurdwanów - Jugowice, przesiadki na Górze Borkowskiej robią się zbyt niepewne przy takiej częstotliwości.
- Jugowicka zostaje tylko z autobusem co 30 minut.
- Szczegół: odpadła kolejna dojazdówka do tramwaju Kurdwanów P+R - "daleki Kurdwanów". Z wieloletnich obserwacji: jak ludzie wysiadali na pętli tramwajowej, to ~50% szła na autobus w stronę Halszki.
- Kolejne dopchanie 301 i 304 i de facto osłabienie alternatywnych do trasy 304 połączeń autobusowych w Wieliczce.
Jak już muszą koniecznie majstrować tutaj, to mogli faktycznie puścić 244 Malborską do Zajezdni Wola Duchacka, czy jakoś tu. Ewentualnie zwiększyć częstotliwość 204 do f=20 minut.
Słabo to wszystko wygląda... Ale cóż, ważne, że na asfalt są pieniądze...
damian_krk2 pisze: 27 wrz 2022, 17:03
Albo poprowadzić 244 do Podgórza SKA. Pętla się obecnie marnuje, a myślę że mimo długości byłaby to dobra alternatywa.
Nie sądzę, żeby to był dobry pomysł. Dublujemy tramwaj na Wielickiej, gdzie w sumie są duże korki. Ponadto w tę stronę dla Wieliczki to powinniśmy mieć potencjał SKA1.
A co do 224 - może przenieść ją na Kosocicką? Zapewniłoby dodatkowe połączenie Kurdwanowa z Piaskami i rejonami Rżąki. Ewentualnie po Witosa i Łużycką do Kosocickiej z obsługą szpitala św. Rafała?
