Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 459
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: sorig » 10 gru 2024, 16:55

Śmieszne że dziennikarze z GW potrafili napisać taki artykuł, mimo że póki co jedynym fragmentem inwestycji, który jest oddany do użytku jest pętla ze słupem w skrajni xD

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kucyk » 13 sty 2025, 16:57

W Krakowie jak zwykle nadal nic nie wiadomo: jak, kiedy itp. Pewne jest tylko tyle: będą wielkie utrudnienia i to przez wiele miesięcy. :o :oops:

Skrzyżowanie między Centrum a Nową Hutą do przebudowy:
Jest jeszcze za wcześnie, by można było cokolwiek powiedzieć o zmianach w kursowaniu tramwajów, ale niezależnie od zastosowanych rozwiązań, pasażerów czekają tam spore utrudnienia. Część z nich będzie się musiała przesiąść do autobusów zastępczych, ale utrudnienia drogowe mogą z kolei poskutkować korkami. Wykonawca zapowiada, że przejazdu na wprost pomiędzy ulicami Lema i Meissnera nie uda się utrzymać, możliwe będą tylko skręty w prawo.
Źródło:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/kilka ... 59831.html

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Cyjan » 30 sty 2025, 13:05

ona/jej

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: pawel200020 » 30 sty 2025, 15:08

Cyjan pisze: 30 sty 2025, 13:05 Nowe wizki

https://lovekrakow.pl/galeria/tramwaj-n ... _7770.html
Spoiler
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Czy to znaczy że łuków na Lema definitywnie nie będzie w tej iteracji rozkopania Mogilskiej?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 30 sty 2025, 15:13

pawel200020 pisze: 30 sty 2025, 15:08Czy to znaczy że łuków na Lema definitywnie nie będzie w tej iteracji rozkopania Mogilskiej?
Na powyższych wizualizacjach są rozjazdy w stronę Lema.

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: pawel200020 » 30 sty 2025, 15:19

Kaszmir pisze: 30 sty 2025, 15:13 Na powyższych wizualizacjach są rozjazdy w stronę Lema.
Racja, nie zauważyłem bo są wyciągnięte 1m a nie do końca skrzyżowania co też jest słabe bo i tak fragment trzeba będzie rozwalić...

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 756
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kbieniu7 » 30 sty 2025, 16:42

To jakieś stare wizki, bo są wciąż rzeczy, które były zmieniane - m.in zatoka na Mogilskiej w stronę centrum miała wylecieć, a perony tramwajowe poszerzone :D

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Cyjan » 25 mar 2025, 13:29

ona/jej

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kucyk » 25 mar 2025, 13:33

Cyjan pisze: 25 mar 2025, 13:29 https://lovekrakow.pl/galeria/cztery-po ... _7856.html

Zdjęcia tunelu pod Rondem Polsadu
Czytałem te artykuły wczoraj przed południem. Jak dobrze pójdzie za równy rok pojadą tamtędy tramwaje. :lol:

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kucyk » 11 cze 2025, 18:57

Od 28 czerwca Mogilska bez tramwajów. Tramwaje pozostaną na al. Jana Pawła II, z wykorzystaniem pętli Wieczysta.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa podał w komunikacie więcej szczegółów dotyczących zmian. Istotne jest m.in. to, że komunikacja tramwajowa na al. Jana Pawła II zostanie utrzymana – tramwaje będą kursować w kierunku Nowej Huty z pętli Tauron Arena Kraków Wieczysta.

Źródło: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/od-28 ... 62032.html

pjetrek
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: pjetrek » 11 cze 2025, 21:37

Jeśli zastępcze autobusy będą utrzymane aż do dworca w Czyżynach, to linia tramwajowa na al. JP2 będzie wielkim pustakiem...
Domyślam się, że kluczowy jest tu dostęp do punktu socjalnego, ale nie wiem czy nie lepiej byłoby pociągnąć tą linię od ronda Mogilskiego do Dworca Wschód.

canoe_bart
Miłośnik
Posty: 52
Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: canoe_bart » 11 cze 2025, 21:52

Tylko pytanie, gdzie ta linia miałaby się zatrzymać na DGW, skoro praktycznie wszystkie sloty są zajęte, a nawet jeśli wyleci 189, to czy nie będą się tworzyć zatory, bo jest mało prawdopodobne, żeby zastępczy autobus z Czyżyn kursował rzadziej niż przywołana linia.

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Cyjan » 11 cze 2025, 22:23

Mniej niż 2 tygodnie wcześniej info o jednej z najważniejszych zmian w tym roku, niepoważni.
ona/jej

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kot_feliks » 12 cze 2025, 17:51

Kilka info odnośnie KST-IV:

1. Na www inwestycji w końcu pojawił się zmodyfikowany projekt skrzyżowania na Wieczystej:
https://www.tramwajdomistrzejowic.pl/wp ... 01-C03.pdf

Jak widać niewielkie zmiany geometrii jezdni (szerokość pasów ruchu), przed którymi tak wzbraniał się kiedyś ZDMK, pozwoliły na:
- poszerzenie przystanków tramwajowych;
- wprowadzenie zieleni wzdłuż jezdni (najprawdopodobniej uda się tam nasadzić drzewa) od strony Czyżyńskiej;
- poszerzenie pasa zieleni od strony Ugorka;
- poszerzenie chodnika przy młynach i likwidację obecnego idiotycznego rozwiązania z wąską DDR za przystankiem;
- jako RD3 będziemy chcieli również nasadzeń zieleni w pasach między torowiskiem, a jezdniami.

Do zmiany pozostało jeszcze rozwiązanie części pieszej i rowerowej na narożniku od strony młynów (tam musi być poszerzony chodnik) oraz przeprojektowanie DDR na rogu Mogilska x Lema (brak idiotycznego esowania).

2. Odnośnie komunikacji zastępczej:

Ruch tramwajowy przy TAKW ma być zamknięty od 28.06 do +/- 1.09.

ZTP zaplanowało sobie linię autobusową z r. Czyżyńskiego do r. Mogilskiego + tramwaj od strony NH do pętli TAKW. Przez 2 m-ce nie podjęto niestety tematu wniosku o linię tramwajową od strony Mogilskiego, z czym obudzono się +/-... wczoraj, tłumacząc, że "na pewno się nie da, bo nie ma taboru" (który jest).

Na plus na ten moment:
- zgodnie z obietnicą autobus zastępczy ma obsługiwać wszystkie przystanki na trasie (a więc mają być wyznaczone również tymczasowe przystanki przy MLP oraz Cystersów);
- 125 ma zyskać przystanek w rejonie skrzyżowania Cystersów x Mogilska (na jezdni ul. Mogilskiej) - nie wiem jak, ale najwyraźniej będzie tam tymczasowy CPR;

Ruch rowerowy ma być poprowadzony południową stroną skrzyżowania przy TAKW, przy czym wykonawca zobligował się do zachowania tam obecnej nawierzchni na ten etap prac.

Na pewno natomiast walczymy dalej o tramwajową linię tymczasową z Mogilskiego do Białucha / Wieczysta, tak, aby wszystkie osiedla po jednej i drugiej stronie Mogilskiej / JPII cały zapewnioną komunikację tramwajową w wakacje:

(1) ilość wagonów dwukierunkowych w okresie wakacyjnym pozwala na uruchomienie takiej linii;
(2) brak jest wolnej przejazdówki torowej;
(3) tak więc jedyną realną opcją jest krótka linia r. Mogilskie (tutaj mamy punkt socjalny) - Cystersów - Białucha - jak najdalej w kierunku Meissnera, obsługiwana jednym wagonem, kursująca po jednym torze w obu kierunkach;

Moim zdaniem jest to jak najbardziej realne, pod warunkiem, że "się chce" (z racji małej ilości czasu), choć oczywiście kwestia niepodjęcia tego tematu przez ostatnie 2 m-ce czasowo nie pomaga :) Punkty ew. kolizji są jedynie dwa (nawrotka przy Kosynierów, skrzyżowanie z Cystersów), oba osygnalizowane, brakuje natomiast pętli indukcyjnych dla kierunku pod prąd. Ze względów brd i kwestii czasowej organizacji ruchu, mógłby się tam znaleźć również zapis, iż ruch tramwajowy może odbywać się jedynie przy działającej sygnalizacji.

suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: suchy » 12 cze 2025, 18:31

Gdzie na Rondzie Mogilskim masz dostępny punkt socjalny dla prowadzących? ;)

Jedyne co tam jest dostępne, to płatna toaleta dla pasażerów oraz kiosk z gazetami. Nie ma tam NIGDZIE pomieszczenia z krzesłem, stolikiem, mikrofalówką do zagrzania jedzenia czy czajnikiem do zaparzenia sobie kawy / herbaty (tak są wyposażone wszystkie punkty).

No chyba, że oczekujesz, że MPK wsadzi stół z krzesłem i dzbanek do gotowania wody do miejskiego szaletu - i motorniczy będzie sobie jadł kanapki i popijał kawę, słuchając czy oglądając sikającego obok przy pisuarze obcego pasażera :lol: :lol:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość