Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Śmieszne że dziennikarze z GW potrafili napisać taki artykuł, mimo że póki co jedynym fragmentem inwestycji, który jest oddany do użytku jest pętla ze słupem w skrajni xD
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
W Krakowie jak zwykle nadal nic nie wiadomo: jak, kiedy itp. Pewne jest tylko tyle: będą wielkie utrudnienia i to przez wiele miesięcy.
Skrzyżowanie między Centrum a Nową Hutą do przebudowy:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/kilka ... 59831.html


Skrzyżowanie między Centrum a Nową Hutą do przebudowy:
Źródło:Jest jeszcze za wcześnie, by można było cokolwiek powiedzieć o zmianach w kursowaniu tramwajów, ale niezależnie od zastosowanych rozwiązań, pasażerów czekają tam spore utrudnienia. Część z nich będzie się musiała przesiąść do autobusów zastępczych, ale utrudnienia drogowe mogą z kolei poskutkować korkami. Wykonawca zapowiada, że przejazdu na wprost pomiędzy ulicami Lema i Meissnera nie uda się utrzymać, możliwe będą tylko skręty w prawo.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/kilka ... 59831.html
- pawel200020
- Specjalista
- Posty: 229
- Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Czy to znaczy że łuków na Lema definitywnie nie będzie w tej iteracji rozkopania Mogilskiej?Cyjan pisze: 30 sty 2025, 13:05 Nowe wizki
https://lovekrakow.pl/galeria/tramwaj-n ... _7770.htmlSpoiler
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Na powyższych wizualizacjach są rozjazdy w stronę Lema.pawel200020 pisze: 30 sty 2025, 15:08Czy to znaczy że łuków na Lema definitywnie nie będzie w tej iteracji rozkopania Mogilskiej?
- pawel200020
- Specjalista
- Posty: 229
- Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Racja, nie zauważyłem bo są wyciągnięte 1m a nie do końca skrzyżowania co też jest słabe bo i tak fragment trzeba będzie rozwalić...
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
To jakieś stare wizki, bo są wciąż rzeczy, które były zmieniane - m.in zatoka na Mogilskiej w stronę centrum miała wylecieć, a perony tramwajowe poszerzone 

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Czytałem te artykuły wczoraj przed południem. Jak dobrze pójdzie za równy rok pojadą tamtędy tramwaje.Cyjan pisze: 25 mar 2025, 13:29 https://lovekrakow.pl/galeria/cztery-po ... _7856.html
Zdjęcia tunelu pod Rondem Polsadu

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Od 28 czerwca Mogilska bez tramwajów. Tramwaje pozostaną na al. Jana Pawła II, z wykorzystaniem pętli Wieczysta.
Źródło: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/od-28 ... 62032.html
Zarząd Dróg Miasta Krakowa podał w komunikacie więcej szczegółów dotyczących zmian. Istotne jest m.in. to, że komunikacja tramwajowa na al. Jana Pawła II zostanie utrzymana – tramwaje będą kursować w kierunku Nowej Huty z pętli Tauron Arena Kraków Wieczysta.
Źródło: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/od-28 ... 62032.html
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Jeśli zastępcze autobusy będą utrzymane aż do dworca w Czyżynach, to linia tramwajowa na al. JP2 będzie wielkim pustakiem...
Domyślam się, że kluczowy jest tu dostęp do punktu socjalnego, ale nie wiem czy nie lepiej byłoby pociągnąć tą linię od ronda Mogilskiego do Dworca Wschód.
Domyślam się, że kluczowy jest tu dostęp do punktu socjalnego, ale nie wiem czy nie lepiej byłoby pociągnąć tą linię od ronda Mogilskiego do Dworca Wschód.
-
- Miłośnik
- Posty: 52
- Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
- Kontakt:
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Tylko pytanie, gdzie ta linia miałaby się zatrzymać na DGW, skoro praktycznie wszystkie sloty są zajęte, a nawet jeśli wyleci 189, to czy nie będą się tworzyć zatory, bo jest mało prawdopodobne, żeby zastępczy autobus z Czyżyn kursował rzadziej niż przywołana linia.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Mniej niż 2 tygodnie wcześniej info o jednej z najważniejszych zmian w tym roku, niepoważni.
ona/jej
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Kilka info odnośnie KST-IV:
1. Na www inwestycji w końcu pojawił się zmodyfikowany projekt skrzyżowania na Wieczystej:
https://www.tramwajdomistrzejowic.pl/wp ... 01-C03.pdf
Jak widać niewielkie zmiany geometrii jezdni (szerokość pasów ruchu), przed którymi tak wzbraniał się kiedyś ZDMK, pozwoliły na:
- poszerzenie przystanków tramwajowych;
- wprowadzenie zieleni wzdłuż jezdni (najprawdopodobniej uda się tam nasadzić drzewa) od strony Czyżyńskiej;
- poszerzenie pasa zieleni od strony Ugorka;
- poszerzenie chodnika przy młynach i likwidację obecnego idiotycznego rozwiązania z wąską DDR za przystankiem;
- jako RD3 będziemy chcieli również nasadzeń zieleni w pasach między torowiskiem, a jezdniami.
Do zmiany pozostało jeszcze rozwiązanie części pieszej i rowerowej na narożniku od strony młynów (tam musi być poszerzony chodnik) oraz przeprojektowanie DDR na rogu Mogilska x Lema (brak idiotycznego esowania).
2. Odnośnie komunikacji zastępczej:
Ruch tramwajowy przy TAKW ma być zamknięty od 28.06 do +/- 1.09.
ZTP zaplanowało sobie linię autobusową z r. Czyżyńskiego do r. Mogilskiego + tramwaj od strony NH do pętli TAKW. Przez 2 m-ce nie podjęto niestety tematu wniosku o linię tramwajową od strony Mogilskiego, z czym obudzono się +/-... wczoraj, tłumacząc, że "na pewno się nie da, bo nie ma taboru" (który jest).
Na plus na ten moment:
- zgodnie z obietnicą autobus zastępczy ma obsługiwać wszystkie przystanki na trasie (a więc mają być wyznaczone również tymczasowe przystanki przy MLP oraz Cystersów);
- 125 ma zyskać przystanek w rejonie skrzyżowania Cystersów x Mogilska (na jezdni ul. Mogilskiej) - nie wiem jak, ale najwyraźniej będzie tam tymczasowy CPR;
Ruch rowerowy ma być poprowadzony południową stroną skrzyżowania przy TAKW, przy czym wykonawca zobligował się do zachowania tam obecnej nawierzchni na ten etap prac.
Na pewno natomiast walczymy dalej o tramwajową linię tymczasową z Mogilskiego do Białucha / Wieczysta, tak, aby wszystkie osiedla po jednej i drugiej stronie Mogilskiej / JPII cały zapewnioną komunikację tramwajową w wakacje:
(1) ilość wagonów dwukierunkowych w okresie wakacyjnym pozwala na uruchomienie takiej linii;
(2) brak jest wolnej przejazdówki torowej;
(3) tak więc jedyną realną opcją jest krótka linia r. Mogilskie (tutaj mamy punkt socjalny) - Cystersów - Białucha - jak najdalej w kierunku Meissnera, obsługiwana jednym wagonem, kursująca po jednym torze w obu kierunkach;
Moim zdaniem jest to jak najbardziej realne, pod warunkiem, że "się chce" (z racji małej ilości czasu), choć oczywiście kwestia niepodjęcia tego tematu przez ostatnie 2 m-ce czasowo nie pomaga
Punkty ew. kolizji są jedynie dwa (nawrotka przy Kosynierów, skrzyżowanie z Cystersów), oba osygnalizowane, brakuje natomiast pętli indukcyjnych dla kierunku pod prąd. Ze względów brd i kwestii czasowej organizacji ruchu, mógłby się tam znaleźć również zapis, iż ruch tramwajowy może odbywać się jedynie przy działającej sygnalizacji.
1. Na www inwestycji w końcu pojawił się zmodyfikowany projekt skrzyżowania na Wieczystej:
https://www.tramwajdomistrzejowic.pl/wp ... 01-C03.pdf
Jak widać niewielkie zmiany geometrii jezdni (szerokość pasów ruchu), przed którymi tak wzbraniał się kiedyś ZDMK, pozwoliły na:
- poszerzenie przystanków tramwajowych;
- wprowadzenie zieleni wzdłuż jezdni (najprawdopodobniej uda się tam nasadzić drzewa) od strony Czyżyńskiej;
- poszerzenie pasa zieleni od strony Ugorka;
- poszerzenie chodnika przy młynach i likwidację obecnego idiotycznego rozwiązania z wąską DDR za przystankiem;
- jako RD3 będziemy chcieli również nasadzeń zieleni w pasach między torowiskiem, a jezdniami.
Do zmiany pozostało jeszcze rozwiązanie części pieszej i rowerowej na narożniku od strony młynów (tam musi być poszerzony chodnik) oraz przeprojektowanie DDR na rogu Mogilska x Lema (brak idiotycznego esowania).
2. Odnośnie komunikacji zastępczej:
Ruch tramwajowy przy TAKW ma być zamknięty od 28.06 do +/- 1.09.
ZTP zaplanowało sobie linię autobusową z r. Czyżyńskiego do r. Mogilskiego + tramwaj od strony NH do pętli TAKW. Przez 2 m-ce nie podjęto niestety tematu wniosku o linię tramwajową od strony Mogilskiego, z czym obudzono się +/-... wczoraj, tłumacząc, że "na pewno się nie da, bo nie ma taboru" (który jest).
Na plus na ten moment:
- zgodnie z obietnicą autobus zastępczy ma obsługiwać wszystkie przystanki na trasie (a więc mają być wyznaczone również tymczasowe przystanki przy MLP oraz Cystersów);
- 125 ma zyskać przystanek w rejonie skrzyżowania Cystersów x Mogilska (na jezdni ul. Mogilskiej) - nie wiem jak, ale najwyraźniej będzie tam tymczasowy CPR;
Ruch rowerowy ma być poprowadzony południową stroną skrzyżowania przy TAKW, przy czym wykonawca zobligował się do zachowania tam obecnej nawierzchni na ten etap prac.
Na pewno natomiast walczymy dalej o tramwajową linię tymczasową z Mogilskiego do Białucha / Wieczysta, tak, aby wszystkie osiedla po jednej i drugiej stronie Mogilskiej / JPII cały zapewnioną komunikację tramwajową w wakacje:
(1) ilość wagonów dwukierunkowych w okresie wakacyjnym pozwala na uruchomienie takiej linii;
(2) brak jest wolnej przejazdówki torowej;
(3) tak więc jedyną realną opcją jest krótka linia r. Mogilskie (tutaj mamy punkt socjalny) - Cystersów - Białucha - jak najdalej w kierunku Meissnera, obsługiwana jednym wagonem, kursująca po jednym torze w obu kierunkach;
Moim zdaniem jest to jak najbardziej realne, pod warunkiem, że "się chce" (z racji małej ilości czasu), choć oczywiście kwestia niepodjęcia tego tematu przez ostatnie 2 m-ce czasowo nie pomaga

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Gdzie na Rondzie Mogilskim masz dostępny punkt socjalny dla prowadzących?
Jedyne co tam jest dostępne, to płatna toaleta dla pasażerów oraz kiosk z gazetami. Nie ma tam NIGDZIE pomieszczenia z krzesłem, stolikiem, mikrofalówką do zagrzania jedzenia czy czajnikiem do zaparzenia sobie kawy / herbaty (tak są wyposażone wszystkie punkty).
No chyba, że oczekujesz, że MPK wsadzi stół z krzesłem i dzbanek do gotowania wody do miejskiego szaletu - i motorniczy będzie sobie jadł kanapki i popijał kawę, słuchając czy oglądając sikającego obok przy pisuarze obcego pasażera


Jedyne co tam jest dostępne, to płatna toaleta dla pasażerów oraz kiosk z gazetami. Nie ma tam NIGDZIE pomieszczenia z krzesłem, stolikiem, mikrofalówką do zagrzania jedzenia czy czajnikiem do zaparzenia sobie kawy / herbaty (tak są wyposażone wszystkie punkty).
No chyba, że oczekujesz, że MPK wsadzi stół z krzesłem i dzbanek do gotowania wody do miejskiego szaletu - i motorniczy będzie sobie jadł kanapki i popijał kawę, słuchając czy oglądając sikającego obok przy pisuarze obcego pasażera


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość