Kilka info odnośnie KST-IV:
1. Na www inwestycji w końcu pojawił się zmodyfikowany projekt skrzyżowania na Wieczystej:
https://www.tramwajdomistrzejowic.pl/wp ... 01-C03.pdf
Jak widać niewielkie zmiany geometrii jezdni (szerokość pasów ruchu), przed którymi tak wzbraniał się kiedyś ZDMK, pozwoliły na:
- poszerzenie przystanków tramwajowych;
- wprowadzenie zieleni wzdłuż jezdni (najprawdopodobniej uda się tam nasadzić drzewa) od strony Czyżyńskiej;
- poszerzenie pasa zieleni od strony Ugorka;
- poszerzenie chodnika przy młynach i likwidację obecnego idiotycznego rozwiązania z wąską DDR za przystankiem;
- jako RD3 będziemy chcieli również nasadzeń zieleni w pasach między torowiskiem, a jezdniami.
Do zmiany pozostało jeszcze rozwiązanie części pieszej i rowerowej na narożniku od strony młynów (tam musi być poszerzony chodnik) oraz przeprojektowanie DDR na rogu Mogilska x Lema (brak idiotycznego esowania).
2. Odnośnie komunikacji zastępczej:
Ruch tramwajowy przy TAKW ma być zamknięty od 28.06 do +/- 1.09.
ZTP zaplanowało sobie linię autobusową z r. Czyżyńskiego do r. Mogilskiego + tramwaj od strony NH do pętli TAKW. Przez 2 m-ce nie podjęto niestety tematu wniosku o linię tramwajową od strony Mogilskiego, z czym obudzono się +/-... wczoraj, tłumacząc, że "na pewno się nie da, bo nie ma taboru" (który jest).
Na plus na ten moment:
- zgodnie z obietnicą autobus zastępczy ma obsługiwać wszystkie przystanki na trasie (a więc mają być wyznaczone również tymczasowe przystanki przy MLP oraz Cystersów);
- 125 ma zyskać przystanek w rejonie skrzyżowania Cystersów x Mogilska (na jezdni ul. Mogilskiej) - nie wiem jak, ale najwyraźniej będzie tam tymczasowy CPR;
Ruch rowerowy ma być poprowadzony południową stroną skrzyżowania przy TAKW, przy czym wykonawca zobligował się do zachowania tam obecnej nawierzchni na ten etap prac.
Na pewno natomiast walczymy dalej o tramwajową linię tymczasową z Mogilskiego do Białucha / Wieczysta, tak, aby wszystkie osiedla po jednej i drugiej stronie Mogilskiej / JPII cały zapewnioną komunikację tramwajową w wakacje:
(1) ilość wagonów dwukierunkowych w okresie wakacyjnym pozwala na uruchomienie takiej linii;
(2) brak jest wolnej przejazdówki torowej;
(3) tak więc jedyną realną opcją jest krótka linia r. Mogilskie (tutaj mamy punkt socjalny) - Cystersów - Białucha - jak najdalej w kierunku Meissnera, obsługiwana jednym wagonem, kursująca po jednym torze w obu kierunkach;
Moim zdaniem jest to jak najbardziej realne, pod warunkiem, że "się chce" (z racji małej ilości czasu), choć oczywiście kwestia niepodjęcia tego tematu przez ostatnie 2 m-ce czasowo nie pomaga

Punkty ew. kolizji są jedynie dwa (nawrotka przy Kosynierów, skrzyżowanie z Cystersów), oba osygnalizowane, brakuje natomiast pętli indukcyjnych dla kierunku pod prąd. Ze względów brd i kwestii czasowej organizacji ruchu, mógłby się tam znaleźć również zapis, iż ruch tramwajowy może odbywać się jedynie przy działającej sygnalizacji.