
Torowiska
Re: Torowiska
Zapomniałem dzisiaj o tym napisać w wątku dnia dzisiejszego więc wrzucam tutaj. W ostatnich dniach wykonywano budowę podbudowy torowiska przy rozjazdach przy Kombinacje oraz ukladano płyty na nowym wiadukcie Al. Pokoju Solidarności. Dzisiaj już na rozjazdach ułożono zwrotnice (rozjazdy) przy Kombinacie. 

Re: Torowiska
Pogotowie Torowe działa (coś zgrzewają, napawają) przy szynach w ul. Ćwiklińskiej na wysokości Lidla. To miejsce w którym latem ubiegłego roku wymieniano szyny związane z remontem przejazdu przez torowisko w ul. Telimeny. Wiemy, że w połowie grudnia pęknęły szyny na tym fragmencie przy nowych płytach a teraz dosłownie urwało szyny w miejscu łączenia tych starych z nowymi. Tramwaje przejeżdżają w tym miejscu z prędkością nie większą niż 10km/h a i tak słychać okropne stuki spod kół i to z oddali.
Taki oto mamy obrazek "solidnej roboty" infrastruktury szynowej w Krakowie.
Masakra.

Taki oto mamy obrazek "solidnej roboty" infrastruktury szynowej w Krakowie.

Masakra.

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Kto przebuduje skrzyżowanie przy Plantach? Jest pięciu chętnych

Co do złożonych ofert, wg informacji z otwarcia ofert wyglądają one następująco (rosnąco wg zaoferowanej ceny):
1. Spaw-Tor i Progreg - 13,97 mln
2. Tor-Krak - 15,90 mln
3. ZUE i Energopol - 17,20 mln
4. Strabag - 17,65 mln
5. Balzola - 17,78 mln
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1068889
Z doświadczeń innych miast dotyczących remontów torowisk, to przekręcenie nazwy najdroższego oferenta chyba jest adekwatnePięć firm zgłosiło się w przetargu na przebudowę skrzyżowania ulic Piłsudskiego, Straszewskiego i Podwale.
Zarząd dróg planuje rozpocząć prace w tym miejscu po zakończeniu remontu torów na ul. Franciszkańskiej.
Dokumentacja była kilkukrotnie uzupełniana lub modyfikowana. Ostatecznie termin, jaki wykonawca dostanie na realizację prac, został wydłużony o dwa miesiące, do 290 dni, przy czym wyłączenie ruchu tramwajowego po torowisku na samej ul. Straszewskiego, a więc wzdłuż I obwodnicy, nie może trwać dłużej niż sześć miesięcy.
Najniższą cenę – 14 mln zł – zaproponowało konsorcjum firm Spaw-Tor i Progreg Budownictwo, a najwyższą – 17,8 mln zł – firma Bajzola Polska.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/kto-p ... 61256.html


Co do złożonych ofert, wg informacji z otwarcia ofert wyglądają one następująco (rosnąco wg zaoferowanej ceny):
1. Spaw-Tor i Progreg - 13,97 mln
2. Tor-Krak - 15,90 mln
3. ZUE i Energopol - 17,20 mln
4. Strabag - 17,65 mln
5. Balzola - 17,78 mln
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1068889
Re: Torowiska
Na nowym wiadukcie na al. Solidarności właśnie trwają testy.

Re: Torowiska
W temacie torowisk krakowskich. Czy ktoś w tym mieście utrzymuje je w należytym stanie? Pytam bo wczoraj jechałem dla odmiany tramwajem linii "3" i są takie 4 newralgiczne miejsca będące w fatalnym stanie. Pierwsze miejsce to łuk w ulicy Teligi (na wysokości Ośrodka Zdrowia). Trzecie tam wagonami niesamowicie. W dodatku na tym łuku wagony jadą mocno przechylone i całą swoją wagą i siłą działają na te szyny. Kolejne miejsce to rozjazdy przy Dworcowej. Są od kilkudziesięciu lat tylko awaryjnie napawanie. Są również w fatalnym stanie. Czy doczekają się wreszcie solidnego remontu? Następne miejsce to szyny na łuku w ulicy Limanowskiego na wysokości XLIII LO. Szyny na tej ulicy są dosyć młode bo mają dopiero ok. 13 lat i są w płytach monolitycznych. Nikt o nie nie dba i o ile na prostych odcinkach są jeszcze przyzwoite to łuki są beznadziejne rozsypujące się - rzuca wagonami niemiłosiernie. Te łuki wyglądają jak stare nowohuckie odcinki (Ujastek Mogilski czy Wąwozowa). O stanie torowiska w ulicy Starowiślnej się nie będę wypowiadał - każdy wie jak to wygląda i na szczęście chyba w przyszłym roku rozpocznie się kompletna przebudowa. Ostatni fragment kiepskiego torowiska na trasie tej linii to odcinek między Dworcem Towarowym a wjazdem do tunelu KST w obie strony. Mam wrażenie, że szyny tam pływają bo gumy z nich wychodzą z ziemi a i same szyny są łączone awaryjnie belkami poprzecznymi jak za dawnych lat PRL. Oczywiście sama pętla "Dw T" z wszystkimi szynami i rozjazdami wokół też prosi o szybkie naprawy ale tam zauważyłem, że chyba będą wymieniane rozjazdy bo są rozkopane. 

Re: Torowiska
Zapomniałeś jeszcze o często pomijanym kawałku - całym skrzyżowaniu Starowiślna/Dietla. To jak wygląda cały ten grajdół to jest mega wstyd, nie mówiąc o tym że przydałaby się tam być może reorganizacja przystanków chociażby z powodu zbyt krótkiego peronu 02. Dużo się mówi jak to 1O spowalnia tramwaje, co jest prawdą, ale ten odcinek zdecydowanie sporo dokłada do tego faktu. Nie mówię już nawet o tym jak często się tam wykolejają składy jadące z Poczty na Halę.kucyk pisze: 07 maja 2025, 16:35 O stanie torowiska w ulicy Starowiślnej się nie będę wypowiadał - każdy wie jak to wygląda i na szczęście chyba w przyszłym roku rozpocznie się kompletna przebudowa.
ona/jej
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Torowiska
Zgodnie z umową z ZDMK torowiska są utrzymywane "w stanie sprawnym i bezpiecznym".kucyk pisze: 07 maja 2025, 16:35 W temacie torowisk krakowskich. Czy ktoś w tym mieście utrzymuje je w należytym stanie?


Re: Torowiska
Przez podejście MPK do tego typu taboru oraz pasażerów, ruszenie tego egzemplarza jest na chwilę obecną tak samo prawdopodobne jak ruszenie Franka ze stołka. Dziwię się jednak, że nie skierowano tam dwóch innych N8, jak przy testach obciążeniowych poprzednich wiaduktów - to nie trwa raczej cały dzień, więc w razie potrzeby podmiana za inny egzemplarz byłaby możliwa.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Torowiska
Dzisiaj kolejny raz dało o sobie znać torowisko na Starowiślnej, które jak wiemy jak w stanie agonalnym... i w związku z tym mam jedno pytanie.
Mianowicie, jeżeli mnie pamięć nie zawodzi o wiele częściej remonty i doraźne prace na przestrzeni ostatnich lat były i są robione m. in. w rejonie Placu Wszystkich Świętych (odcinek Filharmonia - Poczta Główna), natomiast nie mniej ważne odcinki torowisk w oparciu o jakiś zapewne tajemniczy algorytm znany tylko urzędnikom
są pozostawione same sobie aby dokonały zapewne śmierci technicznej...
Czy fakt, że mniej lub bardziej generalny remont torowiska można zobaczyć w okolicach gdzie przebywa na co dzień król Krakowa i jego dworzanie + obok znajduje się siedziba instytucji kościelnej, ma wpływ na to, że torowisko na odcinku X może wyglądać dobrze lub bardzo dobrze a na takiej choćby Starowiślnej to jeden wielki obraz nędzy i rozpaczy?
Mianowicie, jeżeli mnie pamięć nie zawodzi o wiele częściej remonty i doraźne prace na przestrzeni ostatnich lat były i są robione m. in. w rejonie Placu Wszystkich Świętych (odcinek Filharmonia - Poczta Główna), natomiast nie mniej ważne odcinki torowisk w oparciu o jakiś zapewne tajemniczy algorytm znany tylko urzędnikom

Czy fakt, że mniej lub bardziej generalny remont torowiska można zobaczyć w okolicach gdzie przebywa na co dzień król Krakowa i jego dworzanie + obok znajduje się siedziba instytucji kościelnej, ma wpływ na to, że torowisko na odcinku X może wyglądać dobrze lub bardzo dobrze a na takiej choćby Starowiślnej to jeden wielki obraz nędzy i rozpaczy?
Re: Torowiska
Starowiślną z tego co kojarzę też w ostatnich miesiącach (latach?) doraźnie naprawiano. Tylko ona jest w takim stanie, że już nic bardzo nie pomoże.
Zresztą kto wie, może gdyby nie te doraźne prace to awarie na Starowiślnej zdarzałyby się jeszcze częściej, tak kilkukrotnie?
Zresztą kto wie, może gdyby nie te doraźne prace to awarie na Starowiślnej zdarzałyby się jeszcze częściej, tak kilkukrotnie?
Re: Torowiska
Nawet nie chcę myśleć co na Starowiślnej będzie się działo latem, kiedy słonko mocniej przygrzeje i rozpoczenie się sezon na "wybrzuszanie szyn"..., tym bardziej kiedy już z tym odcinkiem regularnie zdarzają się problemy jak choćby dzisiejszy incydent...
Kiedy do stanu torowisk w Krakowie dołożymy ograniczenie kursowania KMK pod pozorem trwających remontów, to chyba nie będzie dużą przesadą stwierdzenie że zbiorkom się nam koncertowo zwija w tempie wykładniczym na przestrzeni ostatnich lat...

Kiedy do stanu torowisk w Krakowie dołożymy ograniczenie kursowania KMK pod pozorem trwających remontów, to chyba nie będzie dużą przesadą stwierdzenie że zbiorkom się nam koncertowo zwija w tempie wykładniczym na przestrzeni ostatnich lat...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości