Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
: 29 sie 2023, 17:15
Wyglądają cudownie.


Głowa boli.

www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Wyglądają cudownie.
Bo nie jest to zwykle przejście tylko przejście sugerowane przez torowisko (brak oznakowania). Zabieg stosowany zgodnie z wytycznymi Ministerstwa, zapewniający pieszym możliwość pokonywania przejścia non-stop, bo i tak wiecznie przebiegają na czerwonym. Światło czerwone na przejściach przez torowisko jest jednym z najczęściej ignorowanych sygnałów i uległ dużej deprecjacji, dlatego Inżynier Ruchu wychodzi naprzeciw pieszym i umożliwia legalne pokonywanie przejścia sugerowanego z zachowaniem ostrożności. Takie przejścia stosowane są obecnie wszędzie, gdzie przejście nie stanowi całości skrzyżowania, a jedynie fragment sygnalizacji przejazdowej.mkm3 pisze: 29 sie 2023, 17:36 A dlaczego nie można ustawić po prostu sygnalizatorów ze światłem czerwonym i zielonym???
Chodzi ci o przejścia na Ździebły-Danowskiego? W przypadku tego bliżej Opolskiej (w miejscu zawrotki autobusu) - w kierunku Opolskiej jest wymalowane zwężenie do 1 pasa, zaś w kierunku Nila są niby dwa pasy, ale prawy z nich to chyba buspas.pablo pisze: 29 sie 2023, 21:33 Jak już jesteśmy przy sygnalizatorach to mam pytanie, czy ktoś się orientuje jak zostanie rozwiązane bezpieczeństwo przejścia dla pieszych w obrębie skrzyżowania? Przecież tam jest jezdnia 2x2, a podobno odchodzi się od przejść bez sygnalizacji w takich miejscach. Albo sygnalizator, albo zwężenia. Na początku peronu też jest wyznaczone takie przejście dla pieszych (od północnej strony)/w sumie będą dwa przejścia - z tyłu i z przodu peronu/. Jako ciekawostkę dodam, że pobliską ulicę Wybickiego pozwężano do jednego pasa w obrębie skrzyżowań (np. przy skrzyżowaniu z Rusznikarską). A tu tymczasem szerokie 2x2 bez sygnalizacji ma być? Czyli ulicę Wybickiego służącą dla międzyosiedlowego ruchu aut zwężono, dbając o bezpieczeństwo pieszych, a przy pętli tramwajów gdzie jest większy ruch pieszych, powstała droga szybkiego ruchu 2x2 prowadząca za miasto i nikt nad bezpieczeństwem pieszych nie pomyślał? Po raz kolejny widzę, jak w tym mieście traktuje się mieszkańców miasta, a jak mieszkańców spoza miasta. I co jest priorytetem dla władz Krakówka.
Tak. O to przejście i o to w ramach skrzyżowania z Fieldorfa Nila. Dobrze, że jest wymalowane chociaż to zwężenie, choć zastanawiam się na ile będzie skuteczne.suchy pisze: 29 sie 2023, 22:02 Chodzi ci o przejścia na Ździebły-Danowskiego? W przypadku tego bliżej Opolskiej (w miejscu zawrotki autobusu) - w kierunku Opolskiej jest wymalowane zwężenie do 1 pasa, zaś w kierunku Nila są niby dwa pasy, ale prawy z nich to chyba buspas.
Dziwne, że nie podają info w tej sprawie. Wcześniej było mówione, że pętla KG ma być w pełni otwarta wraz z przedłużeniem części linii do GN. Miało to dotyczyć zarówno peronów dla wysiadających jak i wsiadających. Też mnie to ciekawi, bo pieszo to z 5 minut różnicy jak się idzie od strony osiedla.michasss pisze: 30 sie 2023, 13:18 Czy przewidziane jest udostępnienie dla pasażerów w końcu dwóch peronów tramwajowych na pętli Krowodrza Górka? Tam gdzie tramwaje stoją przed kursami.
Zapewne tak - postawili przecież wiaty na przystanku końcowym oraz obydwu początkowych. Dla ozdoby raczej ich nie stawialimichasss pisze: 30 sie 2023, 13:18 Czy przewidziane jest udostępnienie dla pasażerów w końcu dwóch peronów tramwajowych na pętli Krowodrza Górka? Tam gdzie tramwaje stoją przed kursami.
Tak, perony będą czynne od 4 września.michasss pisze: 30 sie 2023, 13:18 Czy przewidziane jest udostępnienie dla pasażerów w końcu dwóch peronów tramwajowych na pętli Krowodrza Górka? Tam gdzie tramwaje stoją przed kursami.
Przy czym przystankiem końcowym dla 3, 5 i 19 będzie w dalszym ciągu obecny przystanek przy Fieldorfa-Nila (czyli ten przelotowy w kierunku Górki Narodowej).