Re: Rozkłady powakacyjne 2023
: 06 wrz 2023, 22:42
Z jakiej okazji MPK jeździ na 189?
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Wiele razy słyszałem jadąc 337 irytację pasażerów, że "2 razy zatrzymuje się na Kleparzu a na Glogera nie", więc myślę sobie że to w pewnym sensie jest z korzyścią dla pasażerów 337, tym bardziej że ta linia w mniejszym stopniu będzie przeładowana mieszkańcami Krakowa. Aczkolwiek uważam, że na ten moment ta linia powinna się zatrzymywać dodatkowo na Glogera z uwagi na ilość sklepów przy tym przystanku.
Jakiś czas temu padł podobny pomysł na forum i wg mnie jest on bardzo dobry. Wydłużyć "178" do Czerwonych Maków w weekendy z f20, a "578" zostawić tylko w dni powszednie. I wtedy można zrobić koordynację "174+178" na Nowohuckiej oraz "174+179" na Kurdwanowie. Gdyby pojawiały się głosy że przez to część przystanków na trasie do Ruczaju ma lepszą ofertę w weekend niż w tygodniu (tam gdzie nie staje "578"), to zawsze w ostateczności można dodać te przystanki dla "578". To i tak końcowy odcinek, przyspieszenie jest zwykle najważniejsze na dalszych częściach.
Nie rozumiem czemu mnie kolejny raz atakujesz. Rozmawiamy tu wszyscy kulturalnie. Sam przecież krytykuję to jak przeprowadzono synchronizację, jak rozmontowano mocne linie i pocięto niektóre obszary. Przedstawiłem jedynie konkretne argumenty i wyliczenia by pokazać, że całościowo wzkm przybyło i to nie są cięcia. Większość Miasta zyskała, choć jednocześnie kilka obszarów mocno straciło i wymieniłem nawet niektóre z nich. Jeśli się gdzieś pomyliłem w wyliczeniach to to przedstaw, możemy podyskutować. A jeśli się nie pomyliłem, to czemu mnie atakujesz?
Wg mnie trzeba tu też uczciwie rozliczyć, że wspólne ciągi jednak zyskały. Np. "503" miało przed wakacjami f10/20, dawniej nawet f7,5/15. A teraz razem z "513" ma f7,5/10, czyli poza szczytem jest częściej. Ciągi "501+511" czy "132+139" (od października) też zyskują w międzyszczycie awans z f15 na f10.Ydhflx pisze: ↑01 wrz 2023, 9:10Ciężko mówić, że synchronizacja to przykrywką do cięć, gdy jest tyle samo brygad a zastąpiono cześć autobusów tramwajem.
Moim zdaniem, powinniśmy mówić raczej o chaosie tych zmian. Rozbito sporo mocnych linii w imię synchronizacji, która nie wyszła, bo jest tego za dużo żeby wszystko miało idealny takt. A nawet jeśli, to najczęściej synchronizacja jest "na wspólnym odcinku", czyli na Alejach, gdzie i tak jest dużo autobusów. A na niemałej ilości ciągów nadal zdarzają się różne f.
Gdyby tylko pogarszano częstotliwości, to nie wzmocniono by "152" i "192" na Woli Justowskiej, "179" na Kurdwanowie czy "537" na Kuźnicy Kołłątajowskiej. Było trochę linii które zyskały kursy, choć jest ich dużo mniej niż tych pociętych.
Jednak w większości wspólne odcinki to właśnie centrum, najczęściej ATW. A co do NH - na ile to będą realne wzmocnienia, a na ile odzyskanie tego, co zabrano w wyniku skandalicznych cięć na "125", "142" i "163" rok temu?
To samo tyczy się 139.kot_feliks pisze: ↑10 wrz 2023, 16:30 Jeśli chodzi o ATW, to obecnie przecież większość autobusów stoi tam na tych wspólnych odcinkach w gigantycznych korkach na buspasie
Za to na takim BN zamiast 503 z f7,5 jest równie niepunktualna 503, tylko już z f15, czyli autobus widmo. I w wielu rejonach na końcówkach tras wygląda to podobnie :/
Niestety z takiego czegoś w praktyce nie tyle korzysta się trudno, co nie da się korzystać w ogóle. Jeśli na taki BN przyjeżdżają np. 3 autobusy w stadzie, to kiedyś oznaczało to ok. 20 min czekania, obecnie już >45 min...
Kaszmir pisze: ↑10 wrz 2023, 13:02 No i wspólne odcinki to nie tylko centrum. "503+513" jadą od Prokocimia (choć nie mogę przeboleć, że pocięto Nowy Bieżanów). Więcej kursów zyskały też Mydlniki, Chełmońskiego czy Kurdwanów, a od października zyska też część Nowej Huty.
Gdyby tylko pogarszano częstotliwości, to nie wzmocniono by "152" i "192" na Woli Justowskiej, "179" na Kurdwanowie czy "537" na Kuźnicy Kołłątajowskiej. Było trochę linii które zyskały kursy, choć jest ich dużo mniej niż tych pociętych.
No nie. W ostatnich latach Kurdwanów była bardzo stratny - zabrano "184", pocięto "174" i "610" (dawniej w weekendy jeździł co pół godziny), właściwie zamianę połowy "133" w "433" też można uznać za minus bo nie dojedzie się nimi do Wielickiej. Nawet otwarcie TŁ wyszło raczej na minus - "11" niby zastąpiła "6" lecz nie jedzie do centrum (na plus kursy w weekendy, jednak "6" przed pandemią też je miała), do tego przecież zabrano "244" bez żadnej rekompensaty. Ok, jest "10", jednak skorzystać z niej może tylko mniejsza część pasażerów, w rejonach pętli. Cała reszta ciągu jest na minus.
Dokładnie tak. W piątek 08/09/23 na Teatrze Ludowym była przerwa 78 minut po czym przyjechały dwa naraz. XDkot_feliks post_id/=40514 pisze:10 wrz 2023, 16:34 No tak, to samo dotyczy 139. O ile kiedyś to był niepunktualny autobus, który jednak jeździł często, o tyle obecnie kompletnie nie wiadomo, czy pojedzie... Gratulacje :/)
No właśnie na Kurdwanowie wzmocnienie minimum przy jakże szerokiej ofercie, a Piaski dalej na minus i zastanawianie się którędy jechać z przesiadkami choćby na Rondo Matecznego, bo 164 przycięte, 169/469 to peryferyjny ogryzek mówiąc wprost, ewentualnie 107, ale ona również jeździ stadnie z ogryzkiem.. Kolejne cztery potężne bloki rosną przy Bochenka i do dwóch lat przybędzie kilka tysięcy nowych mieszkańców. Ten rejon będzie również potrzebował wzmocnień.Kaszmir pisze: ↑10 wrz 2023, 17:33 No nie. W ostatnich latach Kurdwanów była bardzo stratny - zabrano "184", pocięto "174" i "610" (dawniej w weekendy jeździł co pół godziny), właściwie zamianę połowy "133" w "433" też można uznać za minus bo nie dojedzie się nimi do Wielickiej. Nawet otwarcie TŁ wyszło raczej na minus - "11" niby zastąpiła "6" lecz nie jedzie do centrum (na plus kursy w weekendy, jednak "6" przed pandemią też je miała), do tego przecież zabrano "244" bez żadnej rekompensaty. Ok, jest "10", jednak skorzystać z niej może tylko mniejsza część pasażerów, w rejonach pętli. Cała reszta ciągu jest na minus.
Także to wzmocnieni "179" to takie minimum by ten rejon nie był całkowicie do tyłu. A i to odbyło się przecież przy jednoczesnym ograniczeniu częstotliwości szczytowej "164" i "169/469", także i tu wypadkowy zysk nie jest aż tak duży jak się początkowo wydaje.
Pasuje ją chyba rozdzielić na dwie kolejne linie, teraz każda z f-30. Powinno to poprawić punktualność