Re: Rozkłady powakacyjne 2023
: 06 wrz 2023, 22:42
Z jakiej okazji MPK jeździ na 189?
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Wiele razy słyszałem jadąc 337 irytację pasażerów, że "2 razy zatrzymuje się na Kleparzu a na Glogera nie", więc myślę sobie że to w pewnym sensie jest z korzyścią dla pasażerów 337, tym bardziej że ta linia w mniejszym stopniu będzie przeładowana mieszkańcami Krakowa. Aczkolwiek uważam, że na ten moment ta linia powinna się zatrzymywać dodatkowo na Glogera z uwagi na ilość sklepów przy tym przystanku.pablo pisze: 06 wrz 2023, 7:26 Też zauważyłem; myślę jednak, że to celowe działanie. Żeby przypadkiem 513 i 337 nie miały wspólnego przystanku (peronu) na Kleparzu. I żeby ktoś na KG nie zajechał szybciej 337 zamiast dłużej 513.
Brak wolnych przegubów z mobilisa w dp
Jakiś czas temu padł podobny pomysł na forum i wg mnie jest on bardzo dobry. Wydłużyć "178" do Czerwonych Maków w weekendy z f20, a "578" zostawić tylko w dni powszednie. I wtedy można zrobić koordynację "174+178" na Nowohuckiej oraz "174+179" na Kurdwanowie. Gdyby pojawiały się głosy że przez to część przystanków na trasie do Ruczaju ma lepszą ofertę w weekend niż w tygodniu (tam gdzie nie staje "578"), to zawsze w ostateczności można dodać te przystanki dla "578". To i tak końcowy odcinek, przyspieszenie jest zwykle najważniejsze na dalszych częściach.fysztof pisze: 31 sie 2023, 21:54Wobec tego w pierwszym etapie "174" powinno doczekać się f=20. A może bardziej sensowne byłoby pozbycie się w weekendy "578" i uruchomienie na jej trasie wydłużonego wtedy "178" z f=20?
Nie rozumiem czemu mnie kolejny raz atakujesz. Rozmawiamy tu wszyscy kulturalnie. Sam przecież krytykuję to jak przeprowadzono synchronizację, jak rozmontowano mocne linie i pocięto niektóre obszary. Przedstawiłem jedynie konkretne argumenty i wyliczenia by pokazać, że całościowo wzkm przybyło i to nie są cięcia. Większość Miasta zyskała, choć jednocześnie kilka obszarów mocno straciło i wymieniłem nawet niektóre z nich. Jeśli się gdzieś pomyliłem w wyliczeniach to to przedstaw, możemy podyskutować. A jeśli się nie pomyliłem, to czemu mnie atakujesz?wanek pisze: 31 sie 2023, 18:09Ale i tak Kaszmir będzie w stanie udowodnić, że synchronizacja to super pomysł, bo gdzieś na drugim końcu Krakowa, ktoś ma teraz o kurs więcej.
Wg mnie trzeba tu też uczciwie rozliczyć, że wspólne ciągi jednak zyskały. Np. "503" miało przed wakacjami f10/20, dawniej nawet f7,5/15. A teraz razem z "513" ma f7,5/10, czyli poza szczytem jest częściej. Ciągi "501+511" czy "132+139" (od października) też zyskują w międzyszczycie awans z f15 na f10.Ydhflx pisze: 01 wrz 2023, 9:10Ciężko mówić, że synchronizacja to przykrywką do cięć, gdy jest tyle samo brygad a zastąpiono cześć autobusów tramwajem.
Moim zdaniem, powinniśmy mówić raczej o chaosie tych zmian. Rozbito sporo mocnych linii w imię synchronizacji, która nie wyszła, bo jest tego za dużo żeby wszystko miało idealny takt. A nawet jeśli, to najczęściej synchronizacja jest "na wspólnym odcinku", czyli na Alejach, gdzie i tak jest dużo autobusów. A na niemałej ilości ciągów nadal zdarzają się różne f.
Gdyby tylko pogarszano częstotliwości, to nie wzmocniono by "152" i "192" na Woli Justowskiej, "179" na Kurdwanowie czy "537" na Kuźnicy Kołłątajowskiej. Było trochę linii które zyskały kursy, choć jest ich dużo mniej niż tych pociętych.Tancin pisze: 03 wrz 2023, 19:43Bo ujednolicenie jest od pogarszania częstotliwości np. z f12 na f15 minut a nie od polepszania z f20 na f15![]()
Jednak w większości wspólne odcinki to właśnie centrum, najczęściej ATW. A co do NH - na ile to będą realne wzmocnienia, a na ile odzyskanie tego, co zabrano w wyniku skandalicznych cięć na "125", "142" i "163" rok temu?Kaszmir pisze: 10 wrz 2023, 13:02
No i wspólne odcinki to nie tylko centrum. "503+513" jadą od Prokocimia (choć nie mogę przeboleć, że pocięto Nowy Bieżanów). Więcej kursów zyskały też Mydlniki, Chełmońskiego czy Kurdwanów, a od października zyska też część Nowej Huty.
To samo tyczy się 139.kot_feliks pisze: 10 wrz 2023, 16:30 Jeśli chodzi o ATW, to obecnie przecież większość autobusów stoi tam na tych wspólnych odcinkach w gigantycznych korkach na buspasie![]()
Za to na takim BN zamiast 503 z f7,5 jest równie niepunktualna 503, tylko już z f15, czyli autobus widmo. I w wielu rejonach na końcówkach tras wygląda to podobnie :/
Niestety z takiego czegoś w praktyce nie tyle korzysta się trudno, co nie da się korzystać w ogóle. Jeśli na taki BN przyjeżdżają np. 3 autobusy w stadzie, to kiedyś oznaczało to ok. 20 min czekania, obecnie już >45 min...
Kaszmir pisze: 10 wrz 2023, 13:02 No i wspólne odcinki to nie tylko centrum. "503+513" jadą od Prokocimia (choć nie mogę przeboleć, że pocięto Nowy Bieżanów). Więcej kursów zyskały też Mydlniki, Chełmońskiego czy Kurdwanów, a od października zyska też część Nowej Huty.
Gdyby tylko pogarszano częstotliwości, to nie wzmocniono by "152" i "192" na Woli Justowskiej, "179" na Kurdwanowie czy "537" na Kuźnicy Kołłątajowskiej. Było trochę linii które zyskały kursy, choć jest ich dużo mniej niż tych pociętych.
No nie. W ostatnich latach Kurdwanów była bardzo stratny - zabrano "184", pocięto "174" i "610" (dawniej w weekendy jeździł co pół godziny), właściwie zamianę połowy "133" w "433" też można uznać za minus bo nie dojedzie się nimi do Wielickiej. Nawet otwarcie TŁ wyszło raczej na minus - "11" niby zastąpiła "6" lecz nie jedzie do centrum (na plus kursy w weekendy, jednak "6" przed pandemią też je miała), do tego przecież zabrano "244" bez żadnej rekompensaty. Ok, jest "10", jednak skorzystać z niej może tylko mniejsza część pasażerów, w rejonach pętli. Cała reszta ciągu jest na minus.kucyk pisze: 10 wrz 2023, 16:40Za każdym razem gdy wprowadza się większe zmiany w siatce zyskuje wiadomo który rejon (zaznaczony pogrubieniem). W ubiegłym roku gdy wprowadzono zmiany związane z otwarciem TŁ również ten rejon zyskał kosztem Piasków i części Kozłówka.
Dokładnie tak. W piątek 08/09/23 na Teatrze Ludowym była przerwa 78 minut po czym przyjechały dwa naraz. XDkot_feliks post_id/=40514 pisze:10 wrz 2023, 16:34 No tak, to samo dotyczy 139. O ile kiedyś to był niepunktualny autobus, który jednak jeździł często, o tyle obecnie kompletnie nie wiadomo, czy pojedzie... Gratulacje :/)
No właśnie na Kurdwanowie wzmocnienie minimum przy jakże szerokiej ofercie, a Piaski dalej na minus i zastanawianie się którędy jechać z przesiadkami choćby na Rondo Matecznego, bo 164 przycięte, 169/469 to peryferyjny ogryzek mówiąc wprost, ewentualnie 107, ale ona również jeździ stadnie z ogryzkiem.. Kolejne cztery potężne bloki rosną przy Bochenka i do dwóch lat przybędzie kilka tysięcy nowych mieszkańców. Ten rejon będzie również potrzebował wzmocnień.Kaszmir pisze: 10 wrz 2023, 17:33 No nie. W ostatnich latach Kurdwanów była bardzo stratny - zabrano "184", pocięto "174" i "610" (dawniej w weekendy jeździł co pół godziny), właściwie zamianę połowy "133" w "433" też można uznać za minus bo nie dojedzie się nimi do Wielickiej. Nawet otwarcie TŁ wyszło raczej na minus - "11" niby zastąpiła "6" lecz nie jedzie do centrum (na plus kursy w weekendy, jednak "6" przed pandemią też je miała), do tego przecież zabrano "244" bez żadnej rekompensaty. Ok, jest "10", jednak skorzystać z niej może tylko mniejsza część pasażerów, w rejonach pętli. Cała reszta ciągu jest na minus.
Także to wzmocnieni "179" to takie minimum by ten rejon nie był całkowicie do tyłu. A i to odbyło się przecież przy jednoczesnym ograniczeniu częstotliwości szczytowej "164" i "169/469", także i tu wypadkowy zysk nie jest aż tak duży jak się początkowo wydaje.
Pasuje ją chyba rozdzielić na dwie kolejne linie, teraz każda z f-30. Powinno to poprawić punktualnośćstefan pisze: 10 wrz 2023, 18:46 Dokładnie tak. W piątek 08/09/23 na Teatrze Ludowym była przerwa 78 minut po czym przyjechały dwa naraz. XD