Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Ktoś stracił, ktoś zyskał... Faktycznie dojazd do Galerii może i jest o kilka minut dłuższy, ale za to mieszkańcy Piaskowej i okolic mają dojazd z miasta bliżej domu...
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Co do wspomnianego ewentualnego wycofania 164 z Mydlnik.
Jakie są plany obsługi komunikacyjnej przebudowywanych ulic Piaskowej i Stelmachów?
Czy takie 164 nie byłoby dobrym pomysłem?
Jakie są plany obsługi komunikacyjnej przebudowywanych ulic Piaskowej i Stelmachów?
Czy takie 164 nie byłoby dobrym pomysłem?
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
No właśnie też o tym myślałem, jeszcze na etapie planowania przebudowy tego ciągu mówiło się o puszczeniu tam 114, które w międzyczasie wyparowało. 164 po ściągnięciu z Mydlnik wydawałoby się dość naturalnym kandydatem. Patrząc na ilość osiedli jakie tam powstały wydaje mi się, że jedna linia to jednak będzie za mało. Pytanie czy druga to dowozówka, czy inna dalekosiężna. Z dowozówką jest ten problem, że gdyby ją stworzyć, to naturalną trasą wydaje się być KG-BM. Ale Bronowice już ledwo mieszczą obecne linie. Znowu pytanie co wyląduje na nowej pętli przy OBI i jaka będzie jej pojemność. Tyle, że wtedy ta dowozówka kończąca na Chełmońskiego straci na atrakcyjności. Stąd taka myśl, może dość szalona, może nierealna- a gdyby puścić do nowej pętli 189 po trasie Prądnicka, Wybickiego, Łokietka, Wyki, Łokietka, Piaskowa?
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Wtedy na pętli Piaskowa:
164 w kierunku ROK
189 w kierunku Kleparza.
Linia 501 jak 511 bez obsługi Chełmońskiego.
Ewentualnie zmiany nazw pętli:
1. Stawowa dla obecnej pętli 501 i 511.
2. Chełmońskiego lub Piaskowa dla nowej pętli na skrzyżowaniu Chełmońskiego/Piaskowa.
Wg mnie dwie linie z f15, w dwóch różnych kierunkach, to dość dobra oferta.
164 dowiezie do Alej, Bonarki, a 189 do tramwaju na Bratysławską, na Dworzec i Rondo Mogilskie. Ważne relacje zapewnione. Jedynie problem ze zmieszczeniem gazowych MAN-ów pod wiaduktem na Prądnickiej, ale tu można zrobić roszadę z MPK.
164 w kierunku ROK
189 w kierunku Kleparza.
Linia 501 jak 511 bez obsługi Chełmońskiego.
Ewentualnie zmiany nazw pętli:
1. Stawowa dla obecnej pętli 501 i 511.
2. Chełmońskiego lub Piaskowa dla nowej pętli na skrzyżowaniu Chełmońskiego/Piaskowa.
Wg mnie dwie linie z f15, w dwóch różnych kierunkach, to dość dobra oferta.
164 dowiezie do Alej, Bonarki, a 189 do tramwaju na Bratysławską, na Dworzec i Rondo Mogilskie. Ważne relacje zapewnione. Jedynie problem ze zmieszczeniem gazowych MAN-ów pod wiaduktem na Prądnickiej, ale tu można zrobić roszadę z MPK.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Jestem przeciwny zabieraniu "164" z obecnej trasy. Raz, że z tego co mi swojego czasu mówiło ZTP, na Balickiej potoki w szczycie są na przynajmniej 6 kursów/h. Czyli samo "199" z f15 może nie wyrobić.
Dwa, że to pogorszenie oferty i w szczególności ponowne odcinanie Bronowic Małych od połączenia w stronę południowych Alej czy ronda Grunwaldzkiego. A przecież w Bronowicach Małych jest węzeł przesiadkowy, gdzie część pasażerów już musi się przesiąść pierwszy raz, jadąc np. z aglo.
Dwa, że to pogorszenie oferty i w szczególności ponowne odcinanie Bronowic Małych od połączenia w stronę południowych Alej czy ronda Grunwaldzkiego. A przecież w Bronowicach Małych jest węzeł przesiadkowy, gdzie część pasażerów już musi się przesiąść pierwszy raz, jadąc np. z aglo.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Pętla niby przesiadkowa ale kilkaset metrów od przystanku kolejowego więc rozumiem, że napełnienia na końcowym odcinku są słabe. Natomiast UR i same Mydlniki (okolice starej pętli) na pewno nie wyrobią z f15. Jak miałoby wylecieć 164 to wg mnie dobrym pomysłem byłoby przeniesienie 172 z BM na starą pętlę w Mydlnikach - jeśli jeszcze jest możliwość jej wykorzystania. Chodź przypuszczam, że przeniesienie 164 to po prostu byłoby przeniesienie wzkm na 126.Kaszmir pisze: 03 paź 2024, 12:22 Jestem przeciwny zabieraniu "164" z obecnej trasy. Raz, że z tego co mi swojego czasu mówiło ZTP, na Balickiej potoki w szczycie są na przynajmniej 6 kursów/h. Czyli samo "199" z f15 może nie wyrobić.
Dwa, że to pogorszenie oferty i w szczególności ponowne odcinanie Bronowic Małych od połączenia w stronę południowych Alej czy ronda Grunwaldzkiego. A przecież w Bronowicach Małych jest węzeł przesiadkowy, gdzie część pasażerów już musi się przesiąść pierwszy raz, jadąc np. z aglo.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
"126" nie jest autobusem, który ma obsługiwać relację z Mydlnik do Bronowic, nie taki jest jego cel. 30 osób (a taka jest pojemność mikrobusów) to zdecydowanie za mało do obsługi tej trasy.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
To może jako dowozówkę do BM wykorzystać 120? Może udałoby się wydłużyć to do starej pętli w Mydlnikach?
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Chodzi mi o pasażerów którzy przyjeżdżają autobusami, a którzy kierują się np. w stronę południowych Alej gdzie pociąg nie dojeżdża. Czyli pasażerów "218", "228" a wkrótce również "108". Aleje to jeden z głównych celów dojazdów w Krakowie, jeśli pasażerowie będą musieli przesiadać się dwukrotnie w drodze do nich, nie będzie to zachęcające.scyzor663 pisze: 03 paź 2024, 13:40Pętla niby przesiadkowa ale kilkaset metrów od przystanku kolejowego więc rozumiem, że napełnienia na końcowym odcinku są słabe.
Dla mnie dużym błędem było, że w 2020 podobnie odcięto od Alej węzeł na Czerwonych Makach. Mnóstwo pasażerów ze Skawiny czy Skotnik dociera do tego węzła autobusem, po czym nie mają żadnego połączenia w pożądanym kierunku.
I dlatego, o ile prawie zawsze jestem zwolennikiem jednej częstszej linii niż dwóch rzadszych, tak akurat w Mydlnikach i Bronowicach Małych obecny układ uważam za trafiony: jest jeden autobus w stronę Pl. Inwalidów i N. Kleparza ("199"), oraz jeden w stronę Muzeum Narodowego i R. Grunwaldzkiego ("164").
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1124-2024Wymiana nawierzchni na łącznicy ul. Weissa i ul. Conrada
od 11.11.2024 07:00 do 11.11.2024 16:00
168, 173
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że w dniu 11.11.2024 r. (poniedziałek) w godzinach od ok. 07:00 do ok. 16:00 będą prowadzone prace związane z wymianą nawierzchni na łącznicy ul. Weissa z ul. Conrada. Nastąpią zmiany w funkcjonowaniu linii KMK:
Rozkłady jazdy nie zostaną zmienione.
- linia 168 – zostanie skierowana na trasę objazdową tylko w kierunku przystanku Chełmońskiego Pętla:
- Krowodrza Górka P+R – … – przystanek Batalionu “Skała” AK 01 – Łokietka, Opolska – przystanek Chełmońskiego Osiedle 02 – Chełmońskiego Pętla;
- na trasie objazdowej linia będzie obsługiwała przystanek Mehoffera 02;
- bez obsługi pozostaną przystanki: Makowskiego 02, Różyckiego 02, Azory 01;
- linia 173 – zostanie skierowana na trasę objazdową tylko w kierunku pętli Nowy Bieżanów Południe:
- Azory – Weissa, Różyckiego, Makowskiego, Łokietka, Opolska – przystanek Conrada 02 – … – Nowy Bieżanów Południe;
- na trasie objazdowej linia nie będzie obsługiwała dodatkowych przystanków;
- w związku z wydłużeniem trasy objazdowej mogą występować zakłócenia w realizacji rozkładu jazdy.
Za utrudnienia przepraszamy!
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1134-2024ZTP pisze:
Budowa stacji ładowania autobusów na pętli Azory
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od dnia 15.11.2024 r. (piątek) w związku z rozpoczęciem prac związanych z budową stacji ładowania autobusów na terenie pętli Azory nastąpią zmiany w funkcjonowaniu linii 494.
Załącznik po kliknięciu w grafikę
Linia 494 – zostanie skierowana na trasę czasowo zmienioną tylko w kierunku pętli Os. Pod Fortem:
Azory – Weissa, Radzikowskiego, Wrocławska – przystanek Łobzów SKA 02 – … – Os. Pod Fortem;
na trasie objazdowej będzie obsługiwany dodatkowo przystanek Radzikowskiego 01;
bez obsługi pozostaną przystanki: Różyckiego 01, Makowskiego 03.
Rozkład jazdy zostanie zmieniony.
Nastąpią zmiany w obsłudze stanowisk na pętli Azory:
Załącznik po kliknięciu w grafikę
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Nie można było już wchłonąć 494 do 194 xD?
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
A co oni tam będą robić, że akurat ta jedna linia nie będzie mogła skręcić w lewo przy wyjeździe z pętli ale pozostałe już ok?
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Podejrzewam że chodzi o to iż z dwóch pierwszych stanowisk od ulicy trudno się złamać przegubem w lewo.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Ale w sumie ciekawe czemu na stanowisku 5 będzie przelotowo 140 i 168, a na st. 2 gdzie ww linie były wcześniej będzie nie mogące zawrócić 494. Żeby im nie przeszkadzał stojący autobus w trakcie budowy?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: gadolin, piotrekkrk i 6 gości