Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

- Linie, trasy, rozkłady
kry5
Miłośnik
Posty: 56
Rejestracja: 26 mar 2022, 17:23

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: kry5 » 09 wrz 2024, 21:26

Szkoda czyli żadnej alternatywy. Jedna linia do centrum co 7/8 minut w weekendy co pół godziny.... Nic nie wymyślili.... całe ztp.

Mateusz399
Pasażer
Posty: 26
Rejestracja: 22 maja 2022, 13:45

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Mateusz399 » 09 wrz 2024, 21:28

Ja proponowałem ZTP połączenie 136 i 184 w linię Pod Fortem - Prądnik Czerwony, ale tradycjnie długa trasa, korki, opóźnienia itp.

Aszaf
Pasażer
Posty: 48
Rejestracja: 17 kwie 2023, 15:48

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Aszaf » 10 wrz 2024, 11:08

A czy ktoś ma jakieś informacje odnośnie tego, czy nadal planowane jest jakieś rozcinanie/podział 194/494 czy może to ostatecznie też odpuszczono? Chodzi o ten wątek https://krabok.wordpress.com/2024/02/10 ... i-194-494/

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kaszmir » 12 wrz 2024, 20:11

Aszaf pisze: 10 wrz 2024, 11:08A czy ktoś ma jakieś informacje odnośnie tego, czy nadal planowane jest jakieś rozcinanie/podział 194/494 czy może to ostatecznie też odpuszczono? Chodzi o ten wątek https://krabok.wordpress.com/2024/02/10 ... i-194-494/
Dzięki za przypomnienie tematu. Z pomysłu się wycofano:
Krabok pisze:Trasa linii 194/494 nie będzie rozcinana. ZTP zrezygnowało z tego pomysłu bo nie znaleziono odpowiedniego sposobu na podział trasy.

Przypomnijmy - w lutym tego roku pisałem że ZTP przymierza się do podziału 194/494, podobnie jak w ostatnich latach rozcięto trasy linii 139, 192 czy 178. Jedna połówka miałaby jeździć z Os. Pod Fortem do centrum miasta, a druga z centrum do Krowodrzy Górki i Azorów. Celem była poprawa punktualności. Teraz z pomysłu zrezygnowano i 194/494 pozostaną w obecnej formie.
https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... Rat4F3zp2l

pjetrek
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: pjetrek » 12 wrz 2024, 22:52

To jeszcze tylko skleić na powrót 194+494 na północy w jedną całość i znów mamy porządną linię... :)

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 392
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Aułrora » 13 wrz 2024, 0:18

Szczerze brakuje teraz ul. 8PU. Wtedy linię 136 puściłoby się do centrum (przez Kapelankę) a do Os. Pod Fortem wydłużyć zabraną mieszkańcom linię 178. Jednakże biorąc pod uwagę, że wtedy pętla byłaby przeładowana, znowu powróciłbym do wariantów do Skotnik (wsm to najbliższa pętla nie licząc CM P+R, a po drodze nie ma chociażby ronda aby zrobić pętlę uliczną ;/ ) aby również ul. Babińskiego, część Zawiłej i Skotniki mieli bezpośrednie połączenie z nią. Wtedy siatka wyglądałaby następująco:

106, 194/494, 196 (od przystanku Lubostroń-Rostworowskiego) - Na Kobierzyńskiej
136, 178/478 (tylko w kierunku skotnik) - na 8PU

Ewentualnie może ZTP z ZDMK rozważy zrobienie nawierzchni asfaltowej na uliczce obok Kościoła R. Kalinowskiego aby autobus mógł robić nawrotkę (tak jak przedstawiłem to na obrazku).
Obrazek

Szczerze szybciej by coś takiego zrobili niż nową pętlę czy dojazd do stacji w Opatkowicach.

Wtedy robimy podział, 194 zostaje na Borkowskiej a 494 jeździ przez Komuny Paryskiej. A to pozwala na puszczenie 178-ki, 136 z większym f i innych autobusów z pętli "Os. Pod Fortem". A 478 bez zmian. Do Skotnik.

Tak wiem niestety to jest tylko gdybanie co by było gdyby, jednakże w Krakowie nie ma za bardzo innego wyboru XD

Zresztą już warto myśleć co by przez 8PU mogłoby jechać. Więc jest to takie luźne zaproszenie do dyskusji w tym temacie
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

ant_sm
Specjalista
Posty: 421
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: ant_sm » 13 wrz 2024, 18:56

Zorza Polarna pisze: 13 wrz 2024, 0:18 Ewentualnie może ZTP z ZDMK rozważy zrobienie nawierzchni asfaltowej na uliczce obok Kościoła R. Kalinowskiego aby autobus mógł robić nawrotkę (tak jak przedstawiłem to na obrazku).
Obrazek
Całkowite wyrzucenie parkowania na kilku ulicach w obszarze z deficytem miejsc i autobusy przez wąskie ulice z przystankiem końcowym - mieszkańcy lubią to. Jak ktoś w urzędzie coś takiego zaproponuje to mieszkańcy wywiozą go na taczkach tak samo jak prezydenta :lol:
Zorza Polarna pisze: 13 wrz 2024, 0:18 Zresztą już warto myśleć co by przez 8PU mogłoby jechać. Więc jest to takie luźne zaproszenie do dyskusji w tym temacie
Szczerze myślę, że połączenie Komuny Paryskiej z Nową Bartla i układem w stronę Opatkowic powstanie wcześniej niż 8PU, bo układ ten częściowo mają zrobić deweloperzy, a na 8PU nie dość że nie ma decyzji na jeden fragment, to teraz było odwołanie jakieś i może się skończyć że jeszcze więcej trzeba będzie dołożyć do jej budowy.

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 392
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Aułrora » 22 paź 2024, 12:09

Kobierzyn w pigułce:

- 8PU czy trasy bus pasu tramwaju w jego rejonie brak
- Tramwaju do centrum Kobierzyna czy Os. Pod Fortem brak
- rond na Zawiłej i Babińskiego brak
- jedyne co de facto rozwozi ludzi to 194 a kierowcy ledwo drzwi zamykają

Miasto:
- A pozwolimy d*pnąć kilka bloczków

A tu link do newsa

Źródło
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

kry5
Miłośnik
Posty: 56
Rejestracja: 26 mar 2022, 17:23

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: kry5 » 22 paź 2024, 14:54

Zorza Polarna pisze: 22 paź 2024, 12:09 Kobierzyn w pigułce:

- 8PU czy trasy bus pasu tramwaju w jego rejonie brak
- Tramwaju do centrum Kobierzyna czy Os. Pod Fortem brak
- rond na Zawiłej i Babińskiego brak
- jedyne co de facto rozwozi ludzi to 194 a kierowcy ledwo drzwi zamykają

Miasto:
- A pozwolimy d*pnąć kilka bloczków

A tu link do newsa

Źródło
Pełna zgoda ale zapomniałeś o najważniejszym

- zabierzmy im przeguby ze 136 bo nie ma takich potoków żeby były potrzebne

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 392
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Aułrora » 22 paź 2024, 14:59

A no rzeczywiście zapomniałem o tym. Jednakże sądzę że to z powodów tego, że mobilis nie ma wystarczającej dostarczonej liczby wozów o czym pisaliśmy w innym wątku. Tak czy siak jest gorzej
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

kry5
Miłośnik
Posty: 56
Rejestracja: 26 mar 2022, 17:23

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: kry5 » 22 paź 2024, 16:35

Zorza Polarna pisze: 22 paź 2024, 14:59 A no rzeczywiście zapomniałem o tym. Jednakże sądzę że to z powodów tego, że mobilis nie ma wystarczającej dostarczonej liczby wozów o czym pisaliśmy w innym wątku. Tak czy siak jest gorzej
Moim zdaniem na gwałt potrzebna jest jakaś linia przyśpieszona do centrum typu 594 kursująca chociaż Pod Fortem- Nowy Kleparz. Spore potoki zaczynają się kolejno na przystankach: AGH/UR, Muzeum Narodowe, Jubilat, na Rondo Grunwaldzkie przyjeżdżają już tak zaprane że nieraz pod dach..... Przydałaby się jakakolwiek alternatywa z Alei w kierunku Kobierzyńskiej.....

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 392
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Aułrora » 22 paź 2024, 17:11

kry5 pisze: 22 paź 2024, 16:35 Moim zdaniem na gwałt potrzebna jest jakaś linia przyśpieszona do centrum typu 594 kursująca chociaż Pod Fortem- Nowy kleparz. Spore potoki zaczynają się kolejno na przystankach : AGH/UR, Muzem Narodowe, Jubilat, na Rondo Grunwaldzkie przyjeżdzają już tak zaprane że nieraz pod dach..... Przydałaby się jakakolwiek alternatywa z alei w kierunku Kobierzyńskiej .....
Na tym wątku pisałem o tym już nieraz że l. przyspieszona jest potrzebna, jednakże sądzę, że lepiej byłoby ją puścić przez Bobrzyńskiego Babińskiego. Wtedy więcej osób byłoby w stanie na Kobierzyńskiej wejść do 194-ki i 136-ki. Jednak wtedy trzeba by było ją wydłużyć do Cracovii Stadion, Kleparza również? Tylko ludzie by mieli problem o to, że osiedle Pod Fortem nie jest połączone z Łagiewnikami. Więc można by było to ugryźć w inny sposób i przywrócić KM na odc. Kobierzyńska-Rydlówka (powrót Rzemieślnicza, Skrzyneckiego) bo tam dużo bloków pobudowano + byłby dojazd do tramwaju na RM i dalej Konopnicką i na ATW.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 392
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Aułrora » 15 sty 2025, 10:16

Artur Surówka pisze: Dobra wiadomość na początek tygodnia: 3 lutego, czyli po feriach ma ruszyć powrotny autobus 151 z pętli Borek Fałęcki po Zbrojarzy, Mireckiego i Żywieckiej na Kliny! Oczywiście jeśli pogoda nie sprawi psikusa. Ma też kursować częściej niż obecnie czyli co 15-20 minut w godzinach szczytu. Jednocześnie ma być też uruchomiona linia 104 z PKP Swoszowice przez ul. Forteczną, os. Pod Fortem na pętlę tramwajową Czerwone Maki.
Taka wsm przyjemna informacyjka.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Piotr246
Znawca
Posty: 162
Rejestracja: 05 lut 2025, 20:00

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Piotr246 » 13 lut 2025, 12:21

Proszę osoby mieszkające na Klinach, a także pozostałych o propozycje gdzie wydłużyć 104 ze Swoszowic SKA, by miała większe zapełnienia.

1. Do centrum Swoszowic, pętla Swoszowice Poczta i powrót pętlą uliczną.
2. Tą samą drogą i dalej Myślenicką, Herberta i Stojałowskiego do Kurdwanowa (pętli autobusowa)
3. Pomysł najbardziej odważny, ale może być mało potoków na tej trasie.

Swoszowice SKA - Kąpielowa - Sawiczewskich - Kuryłowicza - Krzemieniecka - Krzyszkowice - Wielicka - Teligi - Nowy Bieżanów (lub Marii Orwid - MCO).

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kojak » 13 lut 2025, 12:23

Piotr246 pisze: 13 lut 2025, 12:21 Proszę osoby mieszkające na Klinach, a także pozostałych o propozycje gdzie wydłużyć 104 ze Swoszowic SKA, by miała większe zapełnienia.

1. Do centrum Swoszowic, pętla Swoszowice Poczta i powrót pętlą uliczną.
2. Tą samą drogą i dalej Myślenicką, Herberta i Stojałowskiego do Kurdwanowa (pętli autobusowa)
3. Pomysł najbardziej odważny, ale może być mało potoków na tej trasie.

Swoszowice SKA - Kąpielowa - Sawiczewskich - Kuryłowicza - Krzemieniecka - Krzyszkowice - Wielicka - Teligi - Nowy Bieżanów (lub Marii Orwid - MCO).
Jeśli już chcesz przedłużać 104 to raczej do pętli tramwajowej Kurdwanów miałoby to największy sen, chociaż dublowałoby to 155 po części trasy. Bo wydłużenie do pętli autobusowej Kurdwanów niewiele da. Kto i po co miałby jeździć ze Szwoszowic w rejon ul. Bojki?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Kacper, kry5 i 8 gości