Rozkłady powakacyjne 2023

- Linie, trasy, rozkłady
krawiec
Specjalista
Posty: 334
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: krawiec » 11 wrz 2023, 8:11

kot_feliks pisze: 10 wrz 2023, 22:38 Pasuje ją chyba rozdzielić na dwie kolejne linie, teraz każda z f-30. Powinno to poprawić punktualność :mrgreen:

Swoją drogą ta powakacyjna oferta, z pierdyliardem pociętych linii, chyba w końcu przekroczyła jakąś granicę, poza którą z tego już nie da się normalnie korzystać :/ Linie są tak samo niepunktualne, jak były, tyle, że dziury między kursami są 2x większe...

Teraz to już chyba trzeba z jakąś encyklopedią korzystać z KMK autobusowej, żeby wiedzieć, na który przystanek podjechać, skąd jest większa szansa złapania stada rzadkich linii w danym kierunku :roll:
Zawsze mogą zrobić ze 139 to co ze 125 - skrócić do odcinka Kombinat - Struga. Będą cacy statystyki. :lol:

W sumie to korki na buspasach (!!) to ewenement w skali światowej. Ale takich mamy organizatorów KM.

fysztof
Ekspert
Posty: 734
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: fysztof » 11 wrz 2023, 10:56

Taka refleksja.
Pierwsze buspasy w Krakowie powstały w związku z remontem mostu Dębnickiego - więc tamten remont był pretekstem do wprowadzenia rewolucyjnych zmian.
Obecnie problemy na buspasach mamy z powodu... remontu tego samego mostu. Więc czy obecna ekipa może i chce mieć odwagę pójść śladem poprzedników?
Jeśli tak, to przychodzi mi do głowy pomysł analogiczny do tego, co widać na ringu (co prawda tramwajowym) w Wiedniu. Mianowicie - usunięcie na ATW ogólnych prawoskrętów z buspasa. Buspasy na całej swej długości można oddzielić od pasów dla ruchu ogólnego. Przypuszczam, że w bardziej ogarniętych kulturą jazdy krajach wystarczy linia ciągła - u nas zapewne bez separatora się nie odbędzie. Niemniej - jest świetna okazja (zwłaszcza, że idzie październik i będzie armageddon), by usprawnić poruszanie się KM. Jeden z przedmówców (w tym czy sąsiednim wątku) słusznie zauważył, że ZTP rozcina linie, dzieli na części, pączkuje itp. - wszystko pod hasłem zmniejszania wrażliwości linii autobusowych na opóźnienia - lecz realnie nic nie robi, aby przyczyny tych opóźnień ograniczać. Czyli właściwie nie sięga do źródła problemu, nie leczy przyczyn lecz próbuje pudrować objawy...
Tak więc jeszcze raz - w mojej opinii usunięcie prawoskrętów z buspasów jest rozwiązaniem jednej z przyczyn blokowania KM. A okazja do trwałych zmian na plus świetna.

Awatar użytkownika
elot360
Znawca
Posty: 179
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom / Kraków

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: elot360 » 11 wrz 2023, 11:37

Prawoskręty z buspasa w tej chwili są w mojej opinii najmniejszym problemem, skręcające auta po prostu przepuszczą pieszych i sobie pojadą. Większym problemem są kierowcy wjeżdżający na ATW w prawo, którzy całą długością swojego samochodu blokują buspas i zwyczajnie czekają aż ktoś ich wpuści do tych gargantuicznych kolejek w stronę Mostu Dębnickiego.

Taki przykład, z końcówki lipca:
Obrazek

Obrazek

WDZ
Specjalista
Posty: 304
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: WDZ » 11 wrz 2023, 12:15

Tam większym problemem niż prawoskręty z Alej są prawoskręty w Aleje. Rozwiązaniem (tymczasowym) byłby zakaz skrętu w prawo w Aleje ze wszystkich przecznic od pl. Inwalidów do mostu (z wyjątkiem Ingardena i Dunin-Wąsowicza oczywiście). Byłoby to postawienie na głowie całej dotychczasowej organizacji ruchu w Alejach, a dla kierowców rozwiązanie raczej uciążliwe (za Reymonta najbliższa nawrotka jest dopiero przy Lenartowicza) ale sytuację na buspasie poprawiłoby na pewno.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 994
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: kot_feliks » 11 wrz 2023, 12:18

WDZ pisze: 11 wrz 2023, 12:15 Tam większym problemem niż prawoskręty z Alej są prawoskręty w Aleje. Rozwiązaniem (tymczasowym) byłby zakaz skrętu w prawo w Aleje ze wszystkich przecznic od pl. Inwalidów do mostu (z wyjątkiem Ingardena i Dunin-Wąsowicza oczywiście). Byłoby to postawienie na głowie całej dotychczasowej organizacji ruchu w Alejach, a dla kierowców rozwiązanie raczej uciążliwe (za Reymonta najbliższa nawrotka jest dopiero przy Lenartowicza) ale sytuację na buspasie poprawiłoby na pewno.
Pytanie, co jest ważniejsze. Czy skręcający tam kierowcy, czy dziesiątki tysięcy pasażerów KMK w całym mieście. Ale to odpowiedź raczej retoryczna w Krk ;)

Niemniej przypominam, że tutaj nie chodzi obecnie o lekkie upłynnienie ruchu autobusów, tylko o to, że obecnie w połowie miasta KMK autobusowej NIE MA. Bo trudno nazwać autobus na głównej linii z dziurami 78 min jako coś, co funkcjonuje...

Ale i tak obstawiam, że miasto nie zrobi kompletnie NIC, a problem jeszcze wzrośnie, bo po prostu kolejny tłum ludzi ucieknie z KMK do aut. Czekając na autobus prawie 1,5h, to przecież nawet w największych korkach autem przejedzie się szybciej...

fysztof
Ekspert
Posty: 734
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: fysztof » 11 wrz 2023, 13:03

elot360 pisze: 11 wrz 2023, 11:37 Większym problemem są kierowcy wjeżdżający na ATW w prawo, którzy całą długością swojego samochodu blokują buspas i zwyczajnie czekają aż ktoś ich wpuści do tych gargantuicznych kolejek w stronę Mostu Dębnickiego.
To również należy rozwiązać systemowo. Przykładowo:
- dla wskazanego na zdjęciu połączenia Czarnowiejskiej z ATW - docelowo w ogóle należy przebudować wlot likwidując to ścięcie dla prawoskrętu, bo tylko generuje kłopoty "rozciągając" skrzyżowanie, ale na ten moment i na już - prawy pas do prawoskrętu z Czarnowiejskiej w ATW powinien stać się buspasem; obecnie w przypadku korka auta z obu pasów od Czarnowiejskiej i tak lądują na prawym pasie Alej, bo przepchanie się na lewy jest nierealne, nikt tam nie zostawia przerwy, w efekcie buspas wzdłuż alej blokują dwa rzędy aut i trwa to dwa razy dłużej by udrożnić przelot - przy jednym pasie do skrętu w prawo będzie znacznie prościej się włączyć i będzie dużo mniej blokowania - do tego WYRAŹNE linie prowadzące i najlepiej eksperymentalne oznakowanie przecięcia (np. na niebiesko) gdzie zatrzymać się nie wolno - na wzór tego, co jest standardem na zachodzie lub nawet pojawiło się w Giżycku na jednym ze skrzyżowań
- dla kolejnych skrzyżowań - wszelkie łagodne łuki wyprowadzające ruch z ulic poprzecznych należy ograniczać, bo one powinny kierować wyjazd na środkowy pas a nie na buspas; raz że można to ograniczać przebudowując krawężniki, a dwa można jak na przykładzie poniżej dla Reymonta:
01.jpg
01.jpg (110.98 KiB) Przejrzano 1077 razy
obszar zaznaczony na niebiesko powinien być wykonany z kostki brukowej, która w ten sposób mocno wizualnie odróżni się od asfaltu i będzie naturalną wskazówką dla kierowcy jak ma się poruszać, do tego linia ciągła dla buspasa powinna być znacznie dłuższa i zaczynać się od razu za przejściem dla pieszych (na zdjęciu jest tam jeszcze przerywana), najlepiej od razu z gumowym separatorem; tego typu zabiegi przybliżą nas do tego, że kierowcy będą czekać na wjazd przed buspasem a nie wjeżdżać na buspas i dopiero z niego "wbijać się" na właściwy pas

Skoro przy Rondzie Grunwaldzkim przy okazji zmian remontowych udało się wprowadzić poprawki w infrastrukturze (wylot Bułhaka w lewo dla KM), to tu też należy działać a nie patrzeć i udawać, że problemu nie ma...

kot_feliks
Ekspert
Posty: 994
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: kot_feliks » 11 wrz 2023, 13:12

fysztof pisze: 11 wrz 2023, 13:03Skoro przy Rondzie Grunwaldzkim przy okazji zmian remontowych udało się wprowadzić poprawki w infrastrukturze (wylot Bułhaka w lewo dla KM), to tu też należy działać a nie patrzeć i udawać, że problemu nie ma...
Nikt nie udaje, przecież jest już 132, 139, 199 zamiast 139, niebawem może będzie 119, 132, 139, 199, 439 i 499, a od kolejnego września 119, 132, 139, 199, 419, 432, 439 i 539 oraz 599 :)

539 i 599 nie będą się zatrzymywać na wybranych przystankach 139 i 199, z kursami raz na 40 min w szczycie i raz na 70 min poza :)

W weekendy dodatkowo końcówki 139 i 539 oraz 199 i 599 będą zamienione miejscami, a 119 i 439 będą robić dodatkowe kursy przejazdem przez coś tam.

Taki układ przeżyje 6 m-cy, aby następnie zamienić końcówki 119, 132, 199 i 439 ze sobą, po to, aby po trzech kolejnych miesiącach zlikwidować 119 i 439, robiąc w ich miejsce 419 i 449.

Ydhflx
Specjalista
Posty: 323
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Ydhflx » 11 wrz 2023, 15:07

fysztof pisze: 11 wrz 2023, 13:03 na ten moment i na już - prawy pas do prawoskrętu z Czarnowiejskiej w ATW powinien stać się buspasem;
Napisałem w tej sprawie do ZTP, otrzymałem następującą odpowiedź:
Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie dziękuje za przesłaną propozycje usprawnienia komunikacji
publicznej na skrzyżowaniu ul. Czarnowiejskiej z al. Trzech Wieszczów na czas remontu Mostu Dębnickiego.
ZTP popiera Pańską propozycję dlatego został przesłany wniosek do Zarządu Dróg Miasta Krakowa oraz do
Miejskiego Inżyniera Ruchu o tymczasową zmianę znaku F-10 oraz wprowadzenie oznakowania poziomego na
skrajnym prawym pasie ruchu do skrętu w prawo wyłącznie dla pojazdów BUS na ul. Czarnowiejskiej przed
skrzyżowaniem z al. Mickiewicza na okres trwającego remontu Mostu Dębnickiego.
Jest jedno ALE: odpowiedź datowana na... 28 lipca, czyli minęło 1,5 miesiąca, a nic się nie zmieniło. Pozostaje liczyć, że jest to procedowane.

brovar
Ekspert
Posty: 500
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: brovar » 11 wrz 2023, 20:05

ObrazekObrazek

Tak wyglądał piątek na Alejach.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. :!:

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 561
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: kbieniu7 » 11 wrz 2023, 20:26

O Cie pierun... W wakacje aż tak źle nie było, tj. autobusem zauważalnie szybciej można było przejechać ATW oraz ul. Marii Konopnickiej. Dziś korki autobusowe sam widziałem na tej drugiej.
WDZ pisze: 11 wrz 2023, 12:15 Rozwiązaniem (tymczasowym) byłby zakaz skrętu w prawo w Aleje ze wszystkich przecznic od pl. Inwalidów do mostu (z wyjątkiem Ingardena i Dunin-Wąsowicza oczywiście). Byłoby to postawienie na głowie całej dotychczasowej organizacji ruchu w Alejach, a dla kierowców rozwiązanie raczej uciążliwe (za Reymonta najbliższa nawrotka jest dopiero przy Lenartowicza) ale sytuację na buspasie poprawiłoby na pewno.
A może spróbować dopuścić na ATW lewoskręty? Tak, żeby odpadły samochody korzystające z nawrotek. Np. dopuścić lewoskręty:
- z ul. Focha w al. Mickiewicza (w stronę AGH);
- z al. Krasińskiego (od mostu) w Focha.

Albo ostrzej: od ul. Czarnowiejskiej do Mostu Dębnickiego dopuścić ruch tylko po jednym pasie (lewym), tak żeby samochody z bocznych ulic mogły wjeżdżać na środkowy, a buspas pozostałby wolny?

Może też jednak wrócić do pomysłu otwarcia ul. Podzamcze, przynajmniej w jednym kierunku? Kończy się lato, ruch turystów pod Wawelem będzie mniejszy.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 657
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: MichalTyniec » 11 wrz 2023, 20:46

brovar pisze: 11 wrz 2023, 20:05 ObrazekObrazek

Tak wyglądał piątek na Alejach.
A to tym środkowym pasem jak wolny jest to nie mogą jechać? 😏 tylko stać na tym buspasie? Niestety trzeba kombinować i pchać się gdzie najbliżej można dojechać, i tak kierowcy robią a niektórzy stoją chyba specjalnie bo też tak nieraz miałem nieprzyjemność stać a reszta omijała nas.

Kuciak
Miłośnik
Posty: 79
Rejestracja: 20 paź 2020, 19:12
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Kuciak » 11 wrz 2023, 20:48

MichalTyniec pisze: 11 wrz 2023, 20:46 A to tym środkowym pasem jak wolny jest to nie mogą jechać? 😏 tylko stać na tym buspasie? Niestety trzeba kombinować i pchać się gdzie najbliżej można dojechać, i tak kierowcy robią a niektórzy stoją chyba specjalnie bo też tak nieraz miałem nieprzyjemność stać a reszta omijała nas.
Niech co któryś zacznie tak robić to będzie jeszcze większy bajzel niż jest. Gratuluję pomysłu.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 657
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: MichalTyniec » 11 wrz 2023, 20:55

Kuciak pisze: 11 wrz 2023, 20:48 Niech co któryś zacznie tak robić to będzie jeszcze większy bajzel niż jest. Gratuluję pomysłu.
No pewnie, niech stoją na buspasie od Kleparza godzinę a środkowy wolny jak na zdjęciu 😄 też gratuluję.

Kuciak
Miłośnik
Posty: 79
Rejestracja: 20 paź 2020, 19:12
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Kuciak » 11 wrz 2023, 21:12

MichalTyniec pisze: 11 wrz 2023, 20:55 No pewnie, niech stoją na buspasie od Kleparza godzinę a środkowy wolny jak na zdjęciu 😄 też gratuluję.
No i była taka sytuacja w piątek że Mobilis (jak pamiętam) stał z 15min żeby się wbić na buspas blokując przy tym prawy pas. Masz rację, lepszy pomysł

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 657
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: MichalTyniec » 11 wrz 2023, 21:18

Kuciak pisze: 11 wrz 2023, 21:12 No i była taka sytuacja w piątek że Mobilis (jak pamiętam) stał z 15min żeby się wbić na buspas blokując przy tym prawy pas. Masz rację, lepszy pomysł
No jak widać na zdjęciu mój lepszy😏

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości