Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Zaproponowałem pętlę autobusową z powodu punktu socjalnego. Gdyby wystarczyłby ten na Makach, to takie 104 by mogło jechać w jednym kierunku Halszki i wracać Herberta.
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
W mojej ocenie optymalnie byłoby pociągnąć 104 gdzieś w okolicy Bonarki. Nie wydaje mi się, aby specjalnie wielu pasażerów potrzebowało jeździć między Klinami, a centrum Swoszowic. Może to jest lekka kombinatoryka, ale gdyby np. po dojechaniu do SKA linię wrócić na Zakopiańską, a dalej puścić trasą Łagiewnicką i Turowicza w okolicę Bonarki i dalej do Woli Duchackiej/Podgórze SKA (jako trasę pospieszną), to miałoby to sens.Piotr246 pisze: 13 lut 2025, 12:21 Proszę osoby mieszkające na Klinach, a także pozostałych o propozycje gdzie wydłużyć 104 ze Swoszowic SKA, by miała większe zapełnienia.
1. Do centrum Swoszowic, pętla Swoszowice Poczta i powrót pętlą uliczną.
2. Tą samą drogą i dalej Myślenicką, Herberta i Stojałowskiego do Kurdwanowa (pętli autobusowa)
3. Pomysł najbardziej odważny, ale może być mało potoków na tej trasie.
Swoszowice SKA - Kąpielowa - Sawiczewskich - Kuryłowicza - Krzemieniecka - Krzyszkowice - Wielicka - Teligi - Nowy Bieżanów (lub Marii Orwid - MCO).
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Wiosną 2024 proponowaliśmy lekkie wydłużenie "104" do centrum Swoszowic. Zmiana niewielka, a dzięki temu Swoszowice dostałyby połączenie w stronę Ruczaju oraz więcej kursów do przystanku kolejowego.
Wydłużenia na dalsze odcinki to dużo większe koszty oraz ryzyko pogorszenia punktualności.
Wydłużenia na dalsze odcinki to dużo większe koszty oraz ryzyko pogorszenia punktualności.
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Ad 1.:Piotr246 pisze: 13 lut 2025, 12:21 Proszę osoby mieszkające na Klinach, a także pozostałych o propozycje gdzie wydłużyć 104 ze Swoszowic SKA, by miała większe zapełnienia.
1. Do centrum Swoszowic, pętla Swoszowice Poczta i powrót pętlą uliczną.
2. Tą samą drogą i dalej Myślenicką, Herberta i Stojałowskiego do Kurdwanowa (pętli autobusowa)
3. Pomysł najbardziej odważny, ale może być mało potoków na tej trasie.
Swoszowice SKA - Kąpielowa - Sawiczewskich - Kuryłowicza - Krzemieniecka - Krzyszkowice - Wielicka - Teligi - Nowy Bieżanów (lub Marii Orwid - MCO).
Akurat 104 do centrum Swoszowic można by wydłużyć jednakże wtedy aby zapewnić płynność dojazdu do kolei fajnie by było wydłużyć 155 do ciasnej pętli na Os. Od Fortem. I wtedy mieszkańcy mają dojazd 104 co ok 24 minuty do Kobierzyna albo 104/155-tką dojazd do stacji kolejowej.
Ad 2.
Wydłużenie 155-tki nadal jest lepszym rozwiązaniem
Ad 3.:
W sensie ciężko by było aby ktoś tym jeździł bo gdzie i dokąd by to ludzi dowoziło? Krzyszkowice mają 224 i 244, do Wielickiej, Soboniowice mają 107 do Podgórza SKA.
No może jako linia wewnątrz rejonowa, ale nie sądzę aby na to było aż takie branie.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

-
- Pasażer
- Posty: 46
- Rejestracja: 18 lip 2020, 10:59
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Warto ją przetrasować przez Judyma - Szkołę - ale prosto do Zakopiańskiej a nie jak 191 - to będą większe zapełnienia. Do Swoszowic na pewno warto przedłużyć.Piotr246 pisze: 13 lut 2025, 12:21 Proszę osoby mieszkające na Klinach, a także pozostałych o propozycje gdzie wydłużyć 104 ze Swoszowic SKA, by miała większe zapełnienia.
Skądinąd jest fajnie skoordynowana z pociągami:
przyjazdy do Swoszowice SKA
7 09 33 57
8 21 45
Odjazdy z Krakowa Swoszowice do Krakowa Gł: 7:05, 7:43, 8:12, 9:23
Przyjazdy pociągu z Grzegórzek do Swoszowic:
15:47, 16:46, 17:06, 17:35, 17:46
Odjazdy 104
15: 49
16 :13 37
17: 01 25 49
Widzę murowany sukces frekwencyjny.
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Już dawno przecież nie mają do Podgórza SKA - 107 została skrócona do Zajezdni Wola Duchacka najpierw w 2017 a potem w 2019 roku
Bez stresu, to tylko post 

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
o jezu srry walneło mi się.krk_kmk pisze: 16 lut 2025, 20:47 Już dawno przecież nie mają do Podgórza SKA - 107 została skrócona do Zajezdni Wola Duchacka najpierw w 2017 a potem w 2019 roku
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Na facebooku mignął mi film, reportaż o zmianach komunikacyjnych na Klinach, dot 104 i 151. Ludzie są zachwyceni tym, że 151 jeździ w dwie strony a nie okrężnie. W reportażu pojawija, że w wakacje pojawiła się petycja. Ale w komentarzach można wyczytać, że takie petycje mieszkańcy składali od 23 lat.
23 lata zajęła drobna korekta linii - Brawo ZTP
23 lata zajęła drobna korekta linii - Brawo ZTP
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
A co się stało z tym legendarnym drzewem które niby blokowało tą zmianę?
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
W autobusach nareszcie zamontowano specjalną kierownicę, która umożliwiła ominięcie tego drzewascyzor663 pisze: 17 lut 2025, 11:29 A co się stało z tym legendarnym drzewem które niby blokowało tą zmianę?
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Jak sobie radzi pętla Pod Fortem po ostatnich wzmocnieniach?
5 linii i przelotowo 104? Są jakieś problemy czy nie? I jak z zapełnieniami w 104?
5 linii i przelotowo 104? Są jakieś problemy czy nie? I jak z zapełnieniami w 104?
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Pętla jako tako bo linia 104 jest tam przelotowo, gorzej z mijaniem się po ciasnych uliczkach osiedla.
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Komuny Paryskiej wydaje się, że mogłaby przyjąć autobusy, ale brakuje możliwości zawracania, a to byłoby dobre miejsce dla 104.
Nawet są zatoki przystankowe, obecnie parkingowe:
https://maps.app.goo.gl/Vqd5RwxqcfQVHAbz8?g_st=ac
https://maps.app.goo.gl/iS3YzXveod6Eamig8?g_st=ac
Na całej długości szerokość pasów ruchu jest odpowiednia: https://maps.app.goo.gl/fozetUtAhYtWh1716?g_st=ac
W tym miejscu też jest zatoka z miejscem na wiatę: https://maps.app.goo.gl/qJSguKGisZeUR9Re9
Nawet są zatoki przystankowe, obecnie parkingowe:
https://maps.app.goo.gl/Vqd5RwxqcfQVHAbz8?g_st=ac
https://maps.app.goo.gl/iS3YzXveod6Eamig8?g_st=ac
Na całej długości szerokość pasów ruchu jest odpowiednia: https://maps.app.goo.gl/fozetUtAhYtWh1716?g_st=ac
W tym miejscu też jest zatoka z miejscem na wiatę: https://maps.app.goo.gl/qJSguKGisZeUR9Re9
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Niestety 104 odda dopiero w momencie kiedy stworzą "pajączka" i drogi w Kobierzynie (KDL.4 & KDD.21), bo wtedy 104 puszczasz bez robienia zjazdu do osiedla. Wtedy na pewno miałaby więcej pasażerów. Na razie to przydaje się mi i innym mieszkańcom, którzy muszą do Szpitala podjechać albo na Pagórek (bo wsm tam najwięcej osób wysiadało z moich obserwacji).

Na dodatek tego może tu nie widać, ale na planie MPZP (posłużę się tym który składałem w petycji do UMK), że KDZ.1. jest pociągnięta do ul. Działowskiego. Wtedy można by nawet linie z Sidziny w najmniejszych wozach pociągnąć w te okolice aby jakoś te rejony złączyć. Jednakże to już pieśń dalekiej przyszłości.


Na dodatek tego może tu nie widać, ale na planie MPZP (posłużę się tym który składałem w petycji do UMK), że KDZ.1. jest pociągnięta do ul. Działowskiego. Wtedy można by nawet linie z Sidziny w najmniejszych wozach pociągnąć w te okolice aby jakoś te rejony złączyć. Jednakże to już pieśń dalekiej przyszłości.

"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Obserwowałem sobie ostatnio, a dziś w szczególności 104 i 155. Frekwencyjnie jest bardzo słabo, nie licząc pojedynczych kursów. A można było zrobić ładne połączenie międzydzielnicowe, do tego puścić Wielicką i na pewno byłoby lepiej... Ale przecież ZTP stać na takie potworki...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Kacper i 7 gości