Strona 27 z 29

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

: 13 lut 2025, 12:30
autor: Piotr246
Zaproponowałem pętlę autobusową z powodu punktu socjalnego. Gdyby wystarczyłby ten na Makach, to takie 104 by mogło jechać w jednym kierunku Halszki i wracać Herberta.

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

: 13 lut 2025, 13:17
autor: Aszaf
Piotr246 pisze: 13 lut 2025, 12:21 Proszę osoby mieszkające na Klinach, a także pozostałych o propozycje gdzie wydłużyć 104 ze Swoszowic SKA, by miała większe zapełnienia.

1. Do centrum Swoszowic, pętla Swoszowice Poczta i powrót pętlą uliczną.
2. Tą samą drogą i dalej Myślenicką, Herberta i Stojałowskiego do Kurdwanowa (pętli autobusowa)
3. Pomysł najbardziej odważny, ale może być mało potoków na tej trasie.

Swoszowice SKA - Kąpielowa - Sawiczewskich - Kuryłowicza - Krzemieniecka - Krzyszkowice - Wielicka - Teligi - Nowy Bieżanów (lub Marii Orwid - MCO).
W mojej ocenie optymalnie byłoby pociągnąć 104 gdzieś w okolicy Bonarki. Nie wydaje mi się, aby specjalnie wielu pasażerów potrzebowało jeździć między Klinami, a centrum Swoszowic. Może to jest lekka kombinatoryka, ale gdyby np. po dojechaniu do SKA linię wrócić na Zakopiańską, a dalej puścić trasą Łagiewnicką i Turowicza w okolicę Bonarki i dalej do Woli Duchackiej/Podgórze SKA (jako trasę pospieszną), to miałoby to sens.

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

: 13 lut 2025, 13:27
autor: Kaszmir
Wiosną 2024 proponowaliśmy lekkie wydłużenie "104" do centrum Swoszowic. Zmiana niewielka, a dzięki temu Swoszowice dostałyby połączenie w stronę Ruczaju oraz więcej kursów do przystanku kolejowego.

Wydłużenia na dalsze odcinki to dużo większe koszty oraz ryzyko pogorszenia punktualności.

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

: 13 lut 2025, 13:58
autor: Aułrora
Piotr246 pisze: 13 lut 2025, 12:21 Proszę osoby mieszkające na Klinach, a także pozostałych o propozycje gdzie wydłużyć 104 ze Swoszowic SKA, by miała większe zapełnienia.

1. Do centrum Swoszowic, pętla Swoszowice Poczta i powrót pętlą uliczną.
2. Tą samą drogą i dalej Myślenicką, Herberta i Stojałowskiego do Kurdwanowa (pętli autobusowa)
3. Pomysł najbardziej odważny, ale może być mało potoków na tej trasie.

Swoszowice SKA - Kąpielowa - Sawiczewskich - Kuryłowicza - Krzemieniecka - Krzyszkowice - Wielicka - Teligi - Nowy Bieżanów (lub Marii Orwid - MCO).
Ad 1.:
Akurat 104 do centrum Swoszowic można by wydłużyć jednakże wtedy aby zapewnić płynność dojazdu do kolei fajnie by było wydłużyć 155 do ciasnej pętli na Os. Od Fortem. I wtedy mieszkańcy mają dojazd 104 co ok 24 minuty do Kobierzyna albo 104/155-tką dojazd do stacji kolejowej.
Ad 2.
Wydłużenie 155-tki nadal jest lepszym rozwiązaniem
Ad 3.:
W sensie ciężko by było aby ktoś tym jeździł bo gdzie i dokąd by to ludzi dowoziło? Krzyszkowice mają 224 i 244, do Wielickiej, Soboniowice mają 107 do Podgórza SKA.
No może jako linia wewnątrz rejonowa, ale nie sądzę aby na to było aż takie branie.

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

: 13 lut 2025, 14:56
autor: outofrange
Piotr246 pisze: 13 lut 2025, 12:21 Proszę osoby mieszkające na Klinach, a także pozostałych o propozycje gdzie wydłużyć 104 ze Swoszowic SKA, by miała większe zapełnienia.
Warto ją przetrasować przez Judyma - Szkołę - ale prosto do Zakopiańskiej a nie jak 191 - to będą większe zapełnienia. Do Swoszowic na pewno warto przedłużyć.

Skądinąd jest fajnie skoordynowana z pociągami:
przyjazdy do Swoszowice SKA
7 09 33 57
8 21 45
Odjazdy z Krakowa Swoszowice do Krakowa Gł: 7:05, 7:43, 8:12, 9:23
Przyjazdy pociągu z Grzegórzek do Swoszowic:
15:47, 16:46, 17:06, 17:35, 17:46
Odjazdy 104
15: 49
16 :13 37
17: 01 25 49

Widzę murowany sukces frekwencyjny.

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

: 16 lut 2025, 20:47
autor: krk_kmk
Zorza Polarna pisze: 13 lut 2025, 13:58 Ad 3.:
Soboniowice mają 107 do Podgórza SKA.
Już dawno przecież nie mają do Podgórza SKA - 107 została skrócona do Zajezdni Wola Duchacka najpierw w 2017 a potem w 2019 roku

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

: 16 lut 2025, 20:56
autor: Aułrora
krk_kmk pisze: 16 lut 2025, 20:47 Już dawno przecież nie mają do Podgórza SKA - 107 została skrócona do Zajezdni Wola Duchacka najpierw w 2017 a potem w 2019 roku
o jezu srry walneło mi się.

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

: 17 lut 2025, 10:17
autor: Kojak
Na facebooku mignął mi film, reportaż o zmianach komunikacyjnych na Klinach, dot 104 i 151. Ludzie są zachwyceni tym, że 151 jeździ w dwie strony a nie okrężnie. W reportażu pojawija, że w wakacje pojawiła się petycja. Ale w komentarzach można wyczytać, że takie petycje mieszkańcy składali od 23 lat.
23 lata zajęła drobna korekta linii - Brawo ZTP

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

: 17 lut 2025, 11:29
autor: scyzor663
A co się stało z tym legendarnym drzewem które niby blokowało tą zmianę?

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

: 17 lut 2025, 12:13
autor: Kierman
scyzor663 pisze: 17 lut 2025, 11:29 A co się stało z tym legendarnym drzewem które niby blokowało tą zmianę?
W autobusach nareszcie zamontowano specjalną kierownicę, która umożliwiła ominięcie tego drzewa

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

: 22 lut 2025, 21:28
autor: Piotr246
Jak sobie radzi pętla Pod Fortem po ostatnich wzmocnieniach?

5 linii i przelotowo 104? Są jakieś problemy czy nie? I jak z zapełnieniami w 104?

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

: 22 lut 2025, 22:03
autor: Kolec
Pętla jako tako bo linia 104 jest tam przelotowo, gorzej z mijaniem się po ciasnych uliczkach osiedla.

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

: 22 lut 2025, 22:20
autor: Piotr246
Komuny Paryskiej wydaje się, że mogłaby przyjąć autobusy, ale brakuje możliwości zawracania, a to byłoby dobre miejsce dla 104.

Nawet są zatoki przystankowe, obecnie parkingowe:

https://maps.app.goo.gl/Vqd5RwxqcfQVHAbz8?g_st=ac

https://maps.app.goo.gl/iS3YzXveod6Eamig8?g_st=ac

Na całej długości szerokość pasów ruchu jest odpowiednia: https://maps.app.goo.gl/fozetUtAhYtWh1716?g_st=ac

W tym miejscu też jest zatoka z miejscem na wiatę: https://maps.app.goo.gl/qJSguKGisZeUR9Re9

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

: 23 lut 2025, 3:07
autor: Aułrora
Niestety 104 odda dopiero w momencie kiedy stworzą "pajączka" i drogi w Kobierzynie (KDL.4 & KDD.21), bo wtedy 104 puszczasz bez robienia zjazdu do osiedla. Wtedy na pewno miałaby więcej pasażerów. Na razie to przydaje się mi i innym mieszkańcom, którzy muszą do Szpitala podjechać albo na Pagórek (bo wsm tam najwięcej osób wysiadało z moich obserwacji).

Obrazek

Na dodatek tego może tu nie widać, ale na planie MPZP (posłużę się tym który składałem w petycji do UMK), że KDZ.1. jest pociągnięta do ul. Działowskiego. Wtedy można by nawet linie z Sidziny w najmniejszych wozach pociągnąć w te okolice aby jakoś te rejony złączyć. Jednakże to już pieśń dalekiej przyszłości.

Obrazek

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 19 mar 2025, 15:28
autor: yosujiro
Obserwowałem sobie ostatnio, a dziś w szczególności 104 i 155. Frekwencyjnie jest bardzo słabo, nie licząc pojedynczych kursów. A można było zrobić ładne połączenie międzydzielnicowe, do tego puścić Wielicką i na pewno byłoby lepiej... Ale przecież ZTP stać na takie potworki...