Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
: 19 lut 2024, 10:54
200 ma długie przerwy (teoretycznie) bo kółko 70min, a częstotliwość co 60min. Są dwa autobusy na linii. Jak rzucą kasą to wydłużenie jest jak najbardziej realne.
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Moim zdaniem w takim wypadku należałoby przekonfigurować układ linii. 310 wszystkie kursy do Będkowic f20/30, 200 f40/60, Axx f40/60. Mogłoby się to ładnie schodzić na f20/30 Przeginia-Czajowice i f10/15 od Czajowic do Krakowa. Oczywiście taki rozkład się kompletnie rozsypie przy korkach na dk94, ale raczej będzie lepszy niż to, co jest teraz. Axx mogłoby też dostać kursy w weekendy zamiast 200. I też nie widzę sensu "pośpiesznych" autobusów na dk94, tym bardziej, że przystanki są stosunkowo daleko od siebie, więc jedzie się raczej szybko (od Przegini do granicy z Krakowem jest 18 przystanków na 21 kilometrów trasy).yosujiro pisze: 19 lut 2024, 10:42 Oho, kolejny się z choinki na wybory urwał. Ja tam szans na nową linię, czy przedłużenie 200 nie widzę, patrząc na to, że nawet obecnie obsługiwane gminy mają problem się doprosić o kolejne kursy/ linie... Jeżeli kandydaci już chcą coś obiecywać, to prędzej powinni mówić o próbie dogadania się z KMŁ, bo tu widzę większe szanse na powodzenie. Zresztą takie Axx z Olkusza miałoby szansę być takim drugim A1 pod kątem frekwencji. Tyle, że pytanie, czy UMWM by nie zawetował takiej inicjatywy, bo przecież utrzymują z 6 pociągów z Olkusza![]()
6.Usługi przewozowe pasażerów w regularnej komunikacji należy wykonywać według określonych, czasowych rozkładów jazdy. Zamawiający wymaga minimum 14 kursów w ciągu doby z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Rozkład jazdy zostanie określony z Zamawiającym po wyborze najkorzystniejszej oferty, przy czym zakłada się, iż transport odbywał się będzie w godzinach od 6.00 do 16.30.
4.Szacunkowa ilość wozokilometrów do wykonania to 14,6 km w jednym kierunku. Łączna ilość wozokilometrów przez cały
okres realizacji zamówienia to 51713,2 wzkm.
Jedna oferta:9.Usługi transportu publicznego muszą być realizowane taborem autobusowym o liczbie miejsc siedzących minimum 17 osób
Kryteria wyboru:Usługi Transportowe City Bus Roman Jarosz, ul. Padniewskiego 4/19, 31-982 Kraków
307.176,41zł
Czas podstawienia pojazdu zastępczego w razie awarii: 30 minut
5.94 zł/wzkm...Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40
Genialne uzasadnienie. Najwyraźniej lobby busiarskie wygrało
"Po co tworzyć połączenie, skoro ledwie dziesięć kilometrów dalej jest autobus?"
Takie rozwiązanie byłoby lepsze niż nic, jednak wg mnie z tym byłoby dużo problemów: różne taryfy, konieczność ponownej synchronizacji przy każdej zmianie rozkładów (i jeszcze ktoś dodatkowo musiałby to śledzić), konieczność sprawdzania rozkładu na różnych stronach, pytanie też co w przypadku gdy jedna linia złapie opóźnienia - trudno np. oczekiwać, by "200" czekało na przyjazd jakiegoś autobusu spoza systemu, zwłaszcza że nawet nie miałyby łączności między sobą.Adrian14 pisze: 22 mar 2024, 14:04A nie prościej byłoby aby Olkusz puścił linię do Przegini, koordynując odjazdy z l.200?
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/870-2024Otwarcie odcinka ul. Dworskiej w Modlniczce, nowe trasy oraz przywrócenie linii
od 1.06.2024
210, 230, 730, 910
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od dnia 1 czerwca 2024 r. (sobota) na wniosek Urzędu Gminy Wielka Wieś zostaną wprowadzone zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych 210, 230, 730 i 910:
* Linia 210 – zostanie przywrócona i będzie kursowała na nowej, stałej trasie:
--* Bronowice Małe – Na Błonie, Armii Krajowej, Jasnogórska, Modlnica ul. Częstochowska, Modlniczka ul. Krakowska, Modlniczka pl. Norbertanek, Modlniczka ul. Komandosów – Modlniczka Centrum Logistyczne;
----* przystanek początkowy: Bronowice Małe 05;
----* zostanie uruchomiony nowy przystanek: Modlniczka Centrum Logistyczne, zlokalizowany na pętli autobusowej w Modlniczce przy ul. Komandosów;
----* ostatnim/pierwszym przystankiem w I strefie taryfowej będzie przystanek Jasnogórska 02/01, a pierwszym i ostatnim przystankiem w II strefie taryfowej będzie Modlnica Podchruście;
* Linia 230 – zostanie przywrócona na nowej, stałej trasie:
--* Bronowice Małe – Na Błonie, Armii Krajowej, Jasnogórska, Modlnica ul. Częstochowska, Modlniczka ul. Krakowska, Modlniczka pl. Norbertanek, Modlnica ul. Świętego Wojciecha, Modlnica ul. Kościelna, Tomaszowice ul. Krakowska, Tomaszowice ul. Ujazdowska, Ujazd ul. Krótka – Ujazd Pętla;
----* trasa wariantowa będzie przebiegać z pominięciem odcinka: Modlniczka ul. Krakowska, Modlniczka pl. Norbertanek;
----* ostatnim/pierwszym przystankiem w I strefie taryfowej będzie przystanek Jasnogórska 02/01, a pierwszym i ostatnim przystankiem w II strefie taryfowej będzie Modlnica Podchruście;
* Linia 730 – zostanie zlikwidowana;
* Linia 910 – zostanie przywrócona stała trasa:
--* Bronowice Małe – … – Modlnica ul. Częstochowska, Modlniczka ul. Krakowska, Modlniczka pl. Norbertanek, Modlniczka ul. Dworska, Modlnica ul. Leśna, Modlnica ul. Św. Wojciecha – … – Będkowice Pętla.
Przystanki Modlnica Skrzyżowanie będą w dalszym ciągu obsługiwane w tymczasowych lokalizacjach na ul. Św. Wojciecha.
Zasady zachowania ważności biletów
Bilety okresowe wykupione przed dniem 1 czerwca 2024 r. na linię 230 zachowują ważność zarówno na starej, jak i na nowej trasie linii do końca ich ważności.
Bilety okresowe wykupione od dnia 1 czerwca 2024 r. na linię 230 zachowują ważność tylko na nowej trasie linii do końca ich ważności.
Tych kursów 230 przez Modlniczkę też za dużo nie ma, tylko 4 w dni powszednie i 1 kurs wieczorem w weekendy.Kaszmir pisze: 28 maja 2024, 10:04 Zgodnie z wieściami które krążyły od kilku miesięcy, "730" zmieni się w nowe "210", wydłużone względem trasy "730" do Centrum Logistycznego w Modlniczce.
Dla mnie komunikat jest bardzo niejasny:
1. Jak "210" dostanie się z pl. Norbertanek do ul. Komandosów? Przez ulice Zielną i Willową?
2. Podobnie, jak "230" dostanie się z pl. Norbertanek do ul. Świętego Wojciecha? Pewnie Dworską i Leśną, jednak powinno to być opisane.
3. Czym różni się nowa stała trasa "230" od dotychczasowej stałej?
4. Jaką częstotliwość będzie mieć "210"? Taką jak "730"? To nie jest oczywiste.
5. Linia "210" nie funkcjonuje od 2022, została zastąpiona przez "310". To nie jest przywrócenie, tylko uruchomienie nowej linii.
PS. Pojawiły się rozkłady (link). "730" co ok. 70-80 minut, ciut rzadziej niż "730", co zapewne wynika z wydłużenia trasy. "730" miało dziennie 18/17 kursów (dni powszednie / weekendy), "210" będzie mieć 16/14.
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/870-2024