Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Na ul. Głowackiego i Czyżewskiego powstaje ogrom bloków, w związku z tym pojawi się konieczność zapewnienia komunikacji w tamtym rejonie. Może to nieszczęsne "189" pociągnięte z Kleparza przez Wrocławską, Czyżewskiego, Głowackiego i gdzieś dalej, żeby zawrócił.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Ta biedna Wrocławska to chyba więcej nie wtrzyma. I tak ją ratuje, że niektórzy ludzie chodzą na tramwaj na Królewską. Nie ma chyba ratunku dla tego miejsca, o ile nie wchodzi w grę autobus na Mazowieckiej.
ona/jej
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Można byłoby 189 (o ile zmieściłaby się pod wiaduktem) puścić na Azory w taki sposób:judash pisze: 27 lis 2024, 9:29 Na ul. Głowackiego i Czyżewskiego powstaje ogrom bloków, w związku z tym pojawi się konieczność zapewnienia komunikacji w tamtym rejonie. Może to nieszczęsne "189" pociągnięte z Kleparza przez Wrocławską, Czyżewskiego, Głowackiego i gdzieś dalej, żeby zawrócił.
189: PL. CENTRALNY IM. RONALDA REAGANA - [...] - Nowy Kleparz - Prądnicka - Doktora Twardego - Wybickiego - Radzikowskiego - Weissa - AZORY
Wtedy 130 miałaby drobne wsparcie + dywersyfikacja pasażerów dojeżdżających do samego końca + z rejonów Politechniki są wtedy 2 linie na Azory zamiast jednej.
Natomiast w kwestii ul. Głowackiego i Czyżewskiego proponowałbym inną - nową linię.
Z racji tego, że kiedyś tam planowane jest wydłużenie linii 139 do Os. Wizjonerów, zaproponuję aby moja propozycja 1xx również tam zaczynała:
1xx: OS. WIZJONERÓW - Armii Krajowej (powrót Armii Krajowej - Walerego Eliasza Radzikowskiego - Wizjonerów) - Bronowicka - Głowackiego - Czyżewskiego - Wybickiego - ciąg A+T do Krowodrzy - Gen. Augustyna Fieldorfa-Nila - Prądnicka - Opolska - Lublańska - I dalej do ustalenia gdzie taka linia miałaby jechać
Wtedy łączymy kilka rejonów w całość dzięki czemu mieszkańcy mają wybór jaką dalszą przesiadkę wybrać.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Dopóki Wrocławska stoi i nie ma tam buspasów, to ja bym nic innego tam nie pchał. To lepiej 130 zwiększyć do f7,5.Zorza Polarna pisze: 29 lis 2024, 13:00 Można byłoby 189 (o ile zmieściłaby się pod wiaduktem) puścić na Azory w taki sposób:
189: PL. CENTRALNY IM. RONALDA REAGANA - [...] - Nowy Kleparz - Prądnicka - Doktora Twardego - Wybickiego - Radzikowskiego - Weissa - AZORY
Wtedy 130 miałaby drobne wsparcie + dywersyfikacja pasażerów dojeżdżających do samego końca + z rejonów Politechniki są wtedy 2 linie na Azory zamiast jednej.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
W sensie masz na myśli Azory czy ul. Wrocławską? Bo linia ta by właśnie Wrocławską omijała.kbieniu7 pisze: 30 lis 2024, 16:47 Dopóki Wrocławska stoi i nie ma tam buspasów, to ja bym nic innego tam nie pchał. To lepiej 130 zwiększyć do f7,5.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Ajej, jakieś zwieszenie w mózgu miałem, jakoś Wrocławska mi się zwizualizowała.Zorza Polarna pisze: 30 lis 2024, 18:06 W sensie masz na myśli Azory czy ul. Wrocławską? Bo linia ta by właśnie Wrocławską omijała.
-
- Pasażer
- Posty: 46
- Rejestracja: 18 lis 2024, 20:18
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
MANY na 189 nie zmieszczą się pod wiaduktem na Prądnickiej, ale zamiana linii z MPK może wejść w grę, przy podobnej trasie to może nawet być zamiana 139 i 189. A trasa 189 przez Wybickiego jest nawet lepsza, bo jednak ruch jest bardziej płynny. Choć w innym temacie proponowano wydłużenie do Salwatora, a ja jako wsparcie dla Miasteczka Studenckiego.Zorza Polarna pisze: 29 lis 2024, 13:00 Można byłoby 189 (o ile zmieściłaby się pod wiaduktem) puścić na Azory w taki sposób:
189: PL. CENTRALNY IM. RONALDA REAGANA - [...] - Nowy Kleparz - Prądnicka - Doktora Twardego - Wybickiego - Radzikowskiego - Weissa - AZORY
Wtedy 130 miałaby drobne wsparcie + dywersyfikacja pasażerów dojeżdżających do samego końca + z rejonów Politechniki są wtedy 2 linie na Azory zamiast jednej.
Natomiast w kwestii ul. Głowackiego i Czyżewskiego proponowałbym inną - nową linię.
Z racji tego, że kiedyś tam planowane jest wydłużenie linii 139 do Os. Wizjonerów, zaproponuję aby moja propozycja 1xx również tam zaczynała:
1xx: OS. WIZJONERÓW - Armii Krajowej (powrót Armii Krajowej - Walerego Eliasza Radzikowskiego - Wizjonerów) - Bronowicka - Głowackiego - Czyżewskiego - Wybickiego - ciąg A+T do Krowodrzy - Gen. Augustyna Fieldorfa-Nila - Prądnicka - Opolska - Lublańska - I dalej do ustalenia gdzie taka linia miałaby jechać
Wtedy łączymy kilka rejonów w całość dzięki czemu mieszkańcy mają wybór jaką dalszą przesiadkę wybrać.
Co do proponowanej linii 1xx, to ja bym to widział jako wariacja na temat planowanego powrotu linii 137 i jej trasy Górka Narodowa-Bronowice Małe.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Ty 137-ka miałaby dużo sensu. Tylko nadal sądzę, że ZTP powinno rozważyć puszczenia 137-ki do os. Wizjonerów bo na Bronowicach Małych już nic się nie pomieści, i tak można by było się na tramwaje przesiąść a tam fajnie byłoby jakby komunikacja wróciła.nizszecenybiletow pisze: 30 lis 2024, 20:21 MANY na 189 nie zmieszczą się pod wiaduktem na Prądnickiej, ale zamiana linii z MPK może wejść w grę, przy podobnej trasie to może nawet być zamiana 139 i 189. A trasa 189 przez Wybickiego jest nawet lepsza, bo jednak ruch jest bardziej płynny. Choć w innym temacie proponowano wydłużenie do Salwatora, a ja jako wsparcie dla Miasteczka Studenckiego.
Co do proponowanej linii 1xx, to ja bym to widział jako wariacja na temat planowanego powrotu linii 137 i jej trasy Górka Narodowa-Bronowice Małe.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
A gdyby tak upiec kilka pieczeni na jednym ogniu i z tego 137 zrobić połączenie GN - al. 29 listopada - plac Imbramowski - Szpital JP2 - KG - Łokietka - Wybickiego - Czyżewskiego - Głowackiego - Bronowicka - Bronowice SKA - WIZJONERÓW.
Mamy kilka ciekawych nowych relacji, mamy oddanie dojazdu do pl. Imbramowskiego o czym pisali mieszkańcy po zabraniu 2x7, mamy wzmocnienie wiecznie spóźnionej 138 od Estakady do Batalionu Skała, mamy alternatywny dojazd z KG do tramwajów na Bronowice, dojazd do szpitala JP2 z Bronowic, mamy obsługę os. Wizjonerów i mamy coś co jest unikatem w tym mieście, czyli obsługę wewnątrz dzielnicy "w poprzek" a nie tylko północ-południe.
Problem może być w braku słupków przystankowych na niektórych skrzyżowaniach, ale to raczej powinno dać się rozwiązać
Mamy kilka ciekawych nowych relacji, mamy oddanie dojazdu do pl. Imbramowskiego o czym pisali mieszkańcy po zabraniu 2x7, mamy wzmocnienie wiecznie spóźnionej 138 od Estakady do Batalionu Skała, mamy alternatywny dojazd z KG do tramwajów na Bronowice, dojazd do szpitala JP2 z Bronowic, mamy obsługę os. Wizjonerów i mamy coś co jest unikatem w tym mieście, czyli obsługę wewnątrz dzielnicy "w poprzek" a nie tylko północ-południe.
Problem może być w braku słupków przystankowych na niektórych skrzyżowaniach, ale to raczej powinno dać się rozwiązać

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Co do Wizjonerów, wg mnie żadna dowozówka do tramwaju się tam nie sprawdzi bo rejon ten leży zbyt blisko linii tramwajowej. Tak było ze "108" i tak byłoby z innymi. Większość osób, które chcą skorzystać z tramwajów, po prostu na nie podejdzie zamiast czekać na autobus jeżdżący co te 15 czy 20 minut.
O ile pomysł trasy "137" w stronę Głowackiego jest interesujący, tak dla samego os. Wizjonerów bardziej podoba mi się plan wydłużenia "139" tamże bo linia zapewni dojazd do centrum, a przy okazji z powrotem wzmocni obsługę biurowców przy Armii Krajowej.
O ile pomysł trasy "137" w stronę Głowackiego jest interesujący, tak dla samego os. Wizjonerów bardziej podoba mi się plan wydłużenia "139" tamże bo linia zapewni dojazd do centrum, a przy okazji z powrotem wzmocni obsługę biurowców przy Armii Krajowej.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Dosłownie napisałem tą samą propozycję kilka postów wyżej. Takie jajca XXDpjetrek pisze: 01 gru 2024, 10:05 A gdyby tak upiec kilka pieczeni na jednym ogniu i z tego 137 zrobić połączenie GN - al. 29 listopada - plac Imbramowski - Szpital JP2 - KG - Łokietka - Wybickiego - Czyżewskiego - Głowackiego - Bronowicka - Bronowice SKA - WIZJONERÓW.
Mamy kilka ciekawych nowych relacji, mamy oddanie dojazdu do pl. Imbramowskiego o czym pisali mieszkańcy po zabraniu 2x7, mamy wzmocnienie wiecznie spóźnionej 138 od Estakady do Batalionu Skała, mamy alternatywny dojazd z KG do tramwajów na Bronowice, dojazd do szpitala JP2 z Bronowic, mamy obsługę os. Wizjonerów i mamy coś co jest unikatem w tym mieście, czyli obsługę wewnątrz dzielnicy "w poprzek" a nie tylko północ-południe.
Problem może być w braku słupków przystankowych na niektórych skrzyżowaniach, ale to raczej powinno dać się rozwiązać![]()
Do wizjonerów przedłużyłbym 2 linie w takim układzie.Kaszmir pisze: 01 gru 2024, 15:32 Co do Wizjonerów, wg mnie żadna dowozówka do tramwaju się tam nie sprawdzi bo rejon ten leży zbyt blisko linii tramwajowej. Tak było ze "108" i tak byłoby z innymi. Większość osób, które chcą skorzystać z tramwajów, po prostu na nie podejdzie zamiast czekać na autobus jeżdżący co te 15 czy 20 minut.
O ile pomysł trasy "137" w stronę Głowackiego jest interesujący, tak dla samego os. Wizjonerów bardziej podoba mi się plan wydłużenia "139" tamże bo linia zapewni dojazd do centrum, a przy okazji z powrotem wzmocni obsługę biurowców przy Armii Krajowej.
"139" - dojazd do Alej (w kierunku południa)
"137" - dojazd do KG, w okolice Łobzowa i tam dalej (w kierunku północy)
+ Tramwaje na piechotkę lub "137-ką"
Wtedy pasażerowie mają duży wachlarz opcji i wtedy zostanie dobrze zakryta plama transportowa. Problemem może być czy się pomieszczą 2 linie tam + brak budynku socjalnego, jednakże można by było zrobić tak aby w rejonie powstał budyneczek albo kierowcy będą na długiej pętli z niego korzystać. Co może być w przypadku linii 139 bardzo niekomfortowe bo będzie dłuższa o całą Armii Krajowej.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
O widzisz, w takim razie nie doczytałem dokładnie, sorryZorza Polarna pisze: 01 gru 2024, 18:51 Dosłownie napisałem tą samą propozycję kilka postów wyżej. Takie jajca XXD

Ale to też oznacza, że jest nas przynajmniej dwóch, którzy myślimy podobnie. Może i na Wielopolu ktoś wpadnie na ten pomysł

Zresztą z tego co obserwuję to 144/194 notują sporą wymianę pasażerską pod Biprostalem. Duża ilość pasażerów przesiada się następnie na tramwaje. Taki podwóz pod tramwaje naprawdę mógłby się przydać. A jak jeszcze 102 ma przejść na Autosany od stycznia, to wzmocnienie też się przyda...

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/znow- ... 60170.html
Chyba Urzędnikom nie zależy na tej linii. Żeby tak zawalić. Przecież z Golemo Majchrowski się dogadał jak robili Górkę N. Myślę, że zagrożone będzie teraz dofinansowanie do tej inwestycji jak nie ma Decyzji Środowiskowej. Sprawa się cofnęła o dwa, trzy lata minimum. Jak dofinansowanie przepadnie to jeszcze dłużej.
Chyba Urzędnikom nie zależy na tej linii. Żeby tak zawalić. Przecież z Golemo Majchrowski się dogadał jak robili Górkę N. Myślę, że zagrożone będzie teraz dofinansowanie do tej inwestycji jak nie ma Decyzji Środowiskowej. Sprawa się cofnęła o dwa, trzy lata minimum. Jak dofinansowanie przepadnie to jeszcze dłużej.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Może to drugie dno, ale firma z branży motoryzacyjnej, blokuje rozwój komunikacji miejskiej. Co za przypadek
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Biadolenia urzędniczego ciąg dalszy.impuls pisze: 06 lut 2025, 12:11 https://lovekrakow.pl/aktualnosci/znow- ... 60170.html
Chyba Urzędnikom nie zależy na tej linii. Żeby tak zawalić. Przecież z Golemo Majchrowski się dogadał jak robili Górkę N. Myślę, że zagrożone będzie teraz dofinansowanie do tej inwestycji jak nie ma Decyzji Środowiskowej. Sprawa się cofnęła o dwa, trzy lata minimum. Jak dofinansowanie przepadnie to jeszcze dłużej.

Kolejna dekada przygotowań i obiecanek za chwile minie.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Justforfun, podróżnik_kmk i 6 gości