Wygląda także na to, że również z dzisiejszym wejściem 2 Lajkoników na "24" ubyła 1 brygada na "3". Do wczoraj widziałem 14 brygad. Dzisiaj od rana jest ich 13. W dodatku nie ma dzisiaj Nevelo na mieście. Zatem mamy piękną propagandę w wykonaniu MPK - dopieszczającą Krowodrzę G. oraz Kurdwanów (po części Bronowice i Bieżanów). Z każdym nowym Lajkonikiem tych nowych ale także tych troszkę starszych ale większych i niskopodłogowych wagonów w większej ilości na mieście nie widać. Stoją sobie w zajezdniach. K..wa co za polityka.brovar pisze: 27 lis 2020, 13:35 Tak obecnie jest 19 brygad.
Już pisałem w tym temacie, że jedyna różnica z marcem, to zamiana EC na uffoki.
Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dopytam specjalistów: z czego wynika zmniejszanie liczby brygad wcześniej na "52" a teraz na "3"? Nagle czasy przejazdu magicznie się zmniejszyły na tych liniach czy to po prostu oszczędności?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7171
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 7 razy
- Kontakt:
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tak, zmniejszono czasy przejazdów - raz, że na drogach jest mniej pojazdów (mniej aut - mniejsze korki, mniej tramwajów - mniejsze zatory w centrum), a dwa że wobec zmniejszenia liczby pasażerów, skróciły się czasy postojów na przystankach.Kitek pisze: 27 lis 2020, 15:34Dopytam specjalistów: z czego wynika zmniejszanie liczby brygad wcześniej na "52" a teraz na "3"? Nagle czasy przejazdu magicznie się zmniejszyły na tych liniach czy to po prostu oszczędności?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Uważam, że ta Twoja teoria jest jednak nieprawdziwa bo rozkładów jazdy jednak nie zmieniano. Skoro wszędzie tramwaje jadą szybciej bo nie ma zatorów, korków i na przystankach stoją krócej to na każdym odcinku między przystankami robią się nam czasowe różnice - więc po kilku przystankach rozkłady papierowe nie pokrywają się z tymi przyjazdami i odjazdami pojazdów. Nie uważasz, że to dziwne?Kaszmir pisze:Tak, zmniejszono czasy przejazdów - raz, że na drogach jest mniej pojazdów (mniej aut - mniejsze korki, mniej tramwajów - mniejsze zatory w centrum), a dwa że wobec zmniejszenia liczby pasażerów, skróciły się czasy postojów na przystankach.
Ale nie wykluczam, że może być tak jak piszesz.
- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7171
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 7 razy
- Kontakt:
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Z tego co kojarzę zmieniano rozkłady - nawet na stronie ZTP były komunikaty parę razy, że te i tamte linie będą miały zmienione rozkłady "w związku z dostosowaniem czasów przejazdu do warunków ruchu".kucyk pisze: 27 lis 2020, 16:02Uważam, że ta Twoja teoria jest jednak nieprawdziwa bo rozkładów jazdy jednak nie zmieniano. Skoro wszędzie tramwaje jadą szybciej bo nie ma zatorów, korków i na przystankach stoją krócej to na każdym odcinku między przystankami robią się nam czasowe różnice - więc po kilku przystankach rozkłady papierowe nie pokrywają się z tymi przyjazdami i odjazdami pojazdów. Nie uważasz, że to dziwne?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Przykładowo teraz na "52" na Piastów postoje w szczycie wynoszą po 16 minut i to wystarcza bo tramwaje przyjeżdżają w zdecydowanej większości o czasie. Dlatego MPK nie musi koło godziny 17-18 robić przerzedzeń kursów aby zorganizować przerwę posiłkową czy wyrównania rozkładów. Dzięki temu można było bez szkody zmniejszyć koszty o uruchomienie pociągu wraz z dwoma prowadzącymi.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na linii "3" jest nadal czternaście brygad. Jedna się nie wyświetla. Często sumujecie i ganicie na podstawie wyłącznie TTSS. Kilka razy prostowałem te spostrzeżenia. Wystarczy sprawdzić w kamerce lub w rzeczywistości na mieście. Opieranie danych na samym TTSS nie wystarcza. Bądźmy profesjonalni w tym co piszemy.
- pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
- Ekspert
- Posty: 1587
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
- Polubił: 5 razy
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Popieram i samemu już się poprawiłemimpuls pisze: 27 lis 2020, 16:41 Opieranie danych na samym TTSS nie wystarcza. Bądźmy profesjonalni w tym co piszemy.
O czym mowa? Kojarzę tylko te https://go.toya.net.pl/25-kamery/14022-krakow są jeszcze jakieś ciekawe?
Nie karmić troli 
Re: Rozdział taboru - tramwaje
https://krakow-nowa-huta.webcamera.pl - Pl.Centralny
https://krakow1.webcamera.pl - PWŚ
https://krakow3.webcamera.pl - R.Podgórski
https://krakow1.webcamera.pl - PWŚ
https://krakow3.webcamera.pl - R.Podgórski
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No i też PESA czy trójskład szybciej pokonuje trasę niż WiedeniecDragon pisze: 27 lis 2020, 16:32 Dzięki temu można było bez szkody zmniejszyć koszty o uruchomienie pociągu wraz z dwoma prowadzącymi.
Jeszcze odnośnie Lajkoników: i tak, żeby całe linie "zlajkonikować" muszą być STL zarówno w Podgórzu jak i w Hucie. Do Podgórza przyjeżdża ich mniej niż do Huty, więc i cały proces się wydłuża (chyba, że zabierzecie połowę NGT8 z "18" na chwilę no to będzie szybciej). Wytrzymajmy do wiosny
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Stadlery Tango Lajkonik wyjechały na linię 24
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... a-linie-24
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... a-linie-24
Również od jutra w weekend Stadlery Tango Lajkonik będą kierowane do obsługi nowohuckich brygad linii 14. Zastąpią tam wozy EU8N. Niestety, w związku z tym najpewniej nie nastąpi skierowanie niskopodłogowego taboru na żadną kolejną linię. W zamian, na linii 9 ma się zwiększyć liczba składów 2x105Na.
Radio Famka Kraków 100,5 FM - Twoje lokalne radio
Słuchaj: http://player.famka.pl/
https://www.facebook.com/radiofamka
Słuchaj: http://player.famka.pl/
https://www.facebook.com/radiofamka
Re: Rozdział taboru - tramwaje
I tu mamy obraz podejścia MPK do linii "9". Nawet w weekendy wagony z częścią niskiej podłogi zastąpią ponownie stozłomami.Łukasz pisze: Stadlery Tango Lajkonik wyjechały na linię 24
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... a-linie-24
Również od jutra w weekend Stadlery Tango Lajkonik będą kierowane do obsługi nowohuckich brygad linii 14. Zastąpią tam wozy EU8N. Niestety, w związku z tym najpewniej nie nastąpi skierowanie niskopodłogowego taboru na żadną kolejną linię. W zamian, na linii 9 ma się zwiększyć liczba składów 2x105Na.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
"3" już wyjaśniłem. Natomiast "52" dodano brygadę, głównie przez ciąg Starowiślna podczas remontu Krakowskiej węzła Gertrudy, bo były zatory. Po oddaniu Stradom a później Krakowskiej zdjęto dwudziestą brygadę zatory się skończyły.Kitek pisze: 27 lis 2020, 15:34 Dopytam specjalistów: z czego wynika zmniejszanie liczby brygad wcześniej na "52" a teraz na "3"? Nagle czasy przejazdu magicznie się zmniejszyły na tych liniach czy to po prostu oszczędności?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dziś już MPK odkryło swoje częściowe zamierzenia do przydziału taboru. Dokonuję takiej symulacji z Lajkonikami po dostawie całej puli 50 sztuk.
Podgórze
Jeszcze wprowadzi 9 Lajkoników. Po trzy na swoje istniejące brygady linii 24, 14 i 9. Być może jedną lub dwie „3” przejmie Huta aby Podgórze mogło zwiększyć rezerwę ogólnego stanu wagonów NGT8. Zwolnione podgórskie wiednie z 24 i 9 kasacja, a NGT6 z 14 zastąpią szczytowe 105-i z 13-i. Dwa – trzy składy 105-ek kasacja. W sumie skasują 6 składów E1+c3 i dwa lub trzy składy 105Na.
Huta
Do wprowadzenia pozostały 22 wagony. Najpierw wprowadzą pozostałe swoje brygady na 24 czyli trzy. Później sześć swoich brygad 14-i. Mam nadzieję później swoje sześć brygad 9–i. Może przejmą dwie 3 i powrócą do obsady dwóch 13-ek. Koniec, reszta to rezerwa. Inne linie muszą poczekać do następnej dostawy. Zwolnione wiednie z 24, 9 kasacja ok. 10 zestawów E1+c3. EU8N z 14 powinny zastąpić składy 105-ek na 21 i rezerwie. Na „16” podmienią E1 na te po modernizacji. Do kasacji E1 bez modernizacji 8 sztuk i kilka składów 105Na ok. 4-5. W sumie skasują ok. 15 E1, 12 c3, 8 wagonów 105Na.
Podgórze
Jeszcze wprowadzi 9 Lajkoników. Po trzy na swoje istniejące brygady linii 24, 14 i 9. Być może jedną lub dwie „3” przejmie Huta aby Podgórze mogło zwiększyć rezerwę ogólnego stanu wagonów NGT8. Zwolnione podgórskie wiednie z 24 i 9 kasacja, a NGT6 z 14 zastąpią szczytowe 105-i z 13-i. Dwa – trzy składy 105-ek kasacja. W sumie skasują 6 składów E1+c3 i dwa lub trzy składy 105Na.
Huta
Do wprowadzenia pozostały 22 wagony. Najpierw wprowadzą pozostałe swoje brygady na 24 czyli trzy. Później sześć swoich brygad 14-i. Mam nadzieję później swoje sześć brygad 9–i. Może przejmą dwie 3 i powrócą do obsady dwóch 13-ek. Koniec, reszta to rezerwa. Inne linie muszą poczekać do następnej dostawy. Zwolnione wiednie z 24, 9 kasacja ok. 10 zestawów E1+c3. EU8N z 14 powinny zastąpić składy 105-ek na 21 i rezerwie. Na „16” podmienią E1 na te po modernizacji. Do kasacji E1 bez modernizacji 8 sztuk i kilka składów 105Na ok. 4-5. W sumie skasują ok. 15 E1, 12 c3, 8 wagonów 105Na.
- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7171
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 7 razy
- Kontakt:
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czy z tymi kasacjami 105-tek to pewne? Wydawało się, że po wybuchu w Wiedeńczyku MPK zmieniło strategię i będzie kasować w pierwszej kolejności E1 i c3, a akwaria prawie wcale.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości
