Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
kucyk
Ekspert
Posty: 1900
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 27 lis 2020, 14:54

brovar pisze: 27 lis 2020, 13:35 Tak obecnie jest 19 brygad.
Już pisałem w tym temacie, że jedyna różnica z marcem, to zamiana EC na uffoki.
Wygląda także na to, że również z dzisiejszym wejściem 2 Lajkoników na "24" ubyła 1 brygada na "3". Do wczoraj widziałem 14 brygad. Dzisiaj od rana jest ich 13. W dodatku nie ma dzisiaj Nevelo na mieście. Zatem mamy piękną propagandę w wykonaniu MPK - dopieszczającą Krowodrzę G. oraz Kurdwanów (po części Bronowice i Bieżanów). Z każdym nowym Lajkonikiem tych nowych ale także tych troszkę starszych ale większych i niskopodłogowych wagonów w większej ilości na mieście nie widać. Stoją sobie w zajezdniach. K..wa co za polityka. :x

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 27 lis 2020, 15:34

Dopytam specjalistów: z czego wynika zmniejszanie liczby brygad wcześniej na "52" a teraz na "3"? Nagle czasy przejazdu magicznie się zmniejszyły na tych liniach czy to po prostu oszczędności?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5929
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 27 lis 2020, 15:37

Kitek pisze: 27 lis 2020, 15:34Dopytam specjalistów: z czego wynika zmniejszanie liczby brygad wcześniej na "52" a teraz na "3"? Nagle czasy przejazdu magicznie się zmniejszyły na tych liniach czy to po prostu oszczędności?
Tak, zmniejszono czasy przejazdów - raz, że na drogach jest mniej pojazdów (mniej aut - mniejsze korki, mniej tramwajów - mniejsze zatory w centrum), a dwa że wobec zmniejszenia liczby pasażerów, skróciły się czasy postojów na przystankach.

kucyk
Ekspert
Posty: 1900
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 27 lis 2020, 16:02

Kaszmir pisze:Tak, zmniejszono czasy przejazdów - raz, że na drogach jest mniej pojazdów (mniej aut - mniejsze korki, mniej tramwajów - mniejsze zatory w centrum), a dwa że wobec zmniejszenia liczby pasażerów, skróciły się czasy postojów na przystankach.
Uważam, że ta Twoja teoria jest jednak nieprawdziwa bo rozkładów jazdy jednak nie zmieniano. Skoro wszędzie tramwaje jadą szybciej bo nie ma zatorów, korków i na przystankach stoją krócej to na każdym odcinku między przystankami robią się nam czasowe różnice - więc po kilku przystankach rozkłady papierowe nie pokrywają się z tymi przyjazdami i odjazdami pojazdów. Nie uważasz, że to dziwne?

Ale nie wykluczam, że może być tak jak piszesz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5929
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 27 lis 2020, 16:19

kucyk pisze: 27 lis 2020, 16:02Uważam, że ta Twoja teoria jest jednak nieprawdziwa bo rozkładów jazdy jednak nie zmieniano. Skoro wszędzie tramwaje jadą szybciej bo nie ma zatorów, korków i na przystankach stoją krócej to na każdym odcinku między przystankami robią się nam czasowe różnice - więc po kilku przystankach rozkłady papierowe nie pokrywają się z tymi przyjazdami i odjazdami pojazdów. Nie uważasz, że to dziwne?
Z tego co kojarzę zmieniano rozkłady - nawet na stronie ZTP były komunikaty parę razy, że te i tamte linie będą miały zmienione rozkłady "w związku z dostosowaniem czasów przejazdu do warunków ruchu".

Dragon
Miłośnik
Posty: 85
Rejestracja: 16 wrz 2020, 13:28

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Dragon » 27 lis 2020, 16:32

Przykładowo teraz na "52" na Piastów postoje w szczycie wynoszą po 16 minut i to wystarcza bo tramwaje przyjeżdżają w zdecydowanej większości o czasie. Dlatego MPK nie musi koło godziny 17-18 robić przerzedzeń kursów aby zorganizować przerwę posiłkową czy wyrównania rozkładów. Dzięki temu można było bez szkody zmniejszyć koszty o uruchomienie pociągu wraz z dwoma prowadzącymi.

impuls
Ekspert
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 27 lis 2020, 16:41

Na linii "3" jest nadal czternaście brygad. Jedna się nie wyświetla. Często sumujecie i ganicie na podstawie wyłącznie TTSS. Kilka razy prostowałem te spostrzeżenia. Wystarczy sprawdzić w kamerce lub w rzeczywistości na mieście. Opieranie danych na samym TTSS nie wystarcza. Bądźmy profesjonalni w tym co piszemy.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1416
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pasazer_mobilisu » 27 lis 2020, 16:48

impuls pisze: 27 lis 2020, 16:41 Opieranie danych na samym TTSS nie wystarcza. Bądźmy profesjonalni w tym co piszemy.
Popieram i samemu już się poprawiłem ;)
impuls pisze: 27 lis 2020, 16:41 Wystarczy sprawdzić w kamerce
O czym mowa? Kojarzę tylko te https://go.toya.net.pl/25-kamery/14022-krakow są jeszcze jakieś ciekawe?

Dragon
Miłośnik
Posty: 85
Rejestracja: 16 wrz 2020, 13:28

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Dragon » 27 lis 2020, 16:55


Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 27 lis 2020, 17:39

Dragon pisze: 27 lis 2020, 16:32 Dzięki temu można było bez szkody zmniejszyć koszty o uruchomienie pociągu wraz z dwoma prowadzącymi.
No i też PESA czy trójskład szybciej pokonuje trasę niż Wiedeniec :D

Jeszcze odnośnie Lajkoników: i tak, żeby całe linie "zlajkonikować" muszą być STL zarówno w Podgórzu jak i w Hucie. Do Podgórza przyjeżdża ich mniej niż do Huty, więc i cały proces się wydłuża (chyba, że zabierzecie połowę NGT8 z "18" na chwilę no to będzie szybciej). Wytrzymajmy do wiosny ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 685
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Łukasz » 27 lis 2020, 21:01

Stadlery Tango Lajkonik wyjechały na linię 24
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... a-linie-24
Również od jutra w weekend Stadlery Tango Lajkonik będą kierowane do obsługi nowohuckich brygad linii 14. Zastąpią tam wozy EU8N. Niestety, w związku z tym najpewniej nie nastąpi skierowanie niskopodłogowego taboru na żadną kolejną linię. W zamian, na linii 9 ma się zwiększyć liczba składów 2x105Na.

kucyk
Ekspert
Posty: 1900
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 27 lis 2020, 21:08

Łukasz pisze: Stadlery Tango Lajkonik wyjechały na linię 24
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... a-linie-24
Również od jutra w weekend Stadlery Tango Lajkonik będą kierowane do obsługi nowohuckich brygad linii 14. Zastąpią tam wozy EU8N. Niestety, w związku z tym najpewniej nie nastąpi skierowanie niskopodłogowego taboru na żadną kolejną linię. W zamian, na linii 9 ma się zwiększyć liczba składów 2x105Na.
I tu mamy obraz podejścia MPK do linii "9". Nawet w weekendy wagony z częścią niskiej podłogi zastąpią ponownie stozłomami. :|

impuls
Ekspert
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 27 lis 2020, 21:22

Kitek pisze: 27 lis 2020, 15:34 Dopytam specjalistów: z czego wynika zmniejszanie liczby brygad wcześniej na "52" a teraz na "3"? Nagle czasy przejazdu magicznie się zmniejszyły na tych liniach czy to po prostu oszczędności?
"3" już wyjaśniłem. Natomiast "52" dodano brygadę, głównie przez ciąg Starowiślna podczas remontu Krakowskiej węzła Gertrudy, bo były zatory. Po oddaniu Stradom a później Krakowskiej zdjęto dwudziestą brygadę zatory się skończyły.

impuls
Ekspert
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 28 lis 2020, 0:01

Dziś już MPK odkryło swoje częściowe zamierzenia do przydziału taboru. Dokonuję takiej symulacji z Lajkonikami po dostawie całej puli 50 sztuk.

Podgórze
Jeszcze wprowadzi 9 Lajkoników. Po trzy na swoje istniejące brygady linii 24, 14 i 9. Być może jedną lub dwie „3” przejmie Huta aby Podgórze mogło zwiększyć rezerwę ogólnego stanu wagonów NGT8. Zwolnione podgórskie wiednie z 24 i 9 kasacja, a NGT6 z 14 zastąpią szczytowe 105-i z 13-i. Dwa – trzy składy 105-ek kasacja. W sumie skasują 6 składów E1+c3 i dwa lub trzy składy 105Na.
Huta
Do wprowadzenia pozostały 22 wagony. Najpierw wprowadzą pozostałe swoje brygady na 24 czyli trzy. Później sześć swoich brygad 14-i. Mam nadzieję później swoje sześć brygad 9–i. Może przejmą dwie 3 i powrócą do obsady dwóch 13-ek. Koniec, reszta to rezerwa. Inne linie muszą poczekać do następnej dostawy. Zwolnione wiednie z 24, 9 kasacja ok. 10 zestawów E1+c3. EU8N z 14 powinny zastąpić składy 105-ek na 21 i rezerwie. Na „16” podmienią E1 na te po modernizacji. Do kasacji E1 bez modernizacji 8 sztuk i kilka składów 105Na ok. 4-5. W sumie skasują ok. 15 E1, 12 c3, 8 wagonów 105Na.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5929
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 28 lis 2020, 2:36

impuls pisze: 28 lis 2020, 0:01W sumie skasują ok. 15 E1, 12 c3, 8 wagonów 105Na.
Czy z tymi kasacjami 105-tek to pewne? Wydawało się, że po wybuchu w Wiedeńczyku MPK zmieniło strategię i będzie kasować w pierwszej kolejności E1 i c3, a akwaria prawie wcale.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość