Strona 28 z 34

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 30 paź 2024, 15:21
autor: Kierman
A to 701 i 704 nie można połączyć i zrobić w jedną linię?

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 30 paź 2024, 15:23
autor: Kaszmir
Kierman pisze: 30 paź 2024, 15:21A to 701 i 704 nie można połączyć i zrobić w jedną linię?
Z której strony i jak?

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 30 paź 2024, 18:28
autor: cynamon
Kaszmir pisze: 30 paź 2024, 15:23 Z której strony i jak?
No jak? Brakuje łącznika od Alei Przyjaźni do dworca w Czyżynach :D

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 31 paź 2024, 7:15
autor: Cyjan
Zostały usunięte pasy prowadzące do przystanku Jarzębiny, które były jeszcze wczoraj. Jest jakoś dziwnie ustawiona bariera, tak że ludzie dalej tam przechodzą i tak.

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 31 paź 2024, 7:56
autor: goracygreg
Dlaczego na przystanku Darwina 06 (w kierunku Luboczy) wisi tylko liniówka i rozkład 704? To gdzie stają 110 i 160?

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 19 lis 2024, 16:32
autor: pjetrek
Jak sytuacja z 701 na Wzgórzach? Linia dalej się broni, czy po uruchomieniu tramwaju frekwencja spadła?

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 20 lis 2024, 7:03
autor: scyzor663
pjetrek pisze: 19 lis 2024, 16:32 Jak sytuacja z 701 na Wzgórzach? Linia dalej się broni, czy po uruchomieniu tramwaju frekwencja spadła?
Z moich obserwacji różnie, czasem wszystkie miejsca siedzące zajęte i kilka osób stoi, czasem kilka babć z cmentarza ;) Ogólnie myślałem że będzie jeździł kompletnie pusty, ale tak nie jest. Niemniej wg mnie potoki max na 12m, a nie przeguba.


Przeniosłem dyskusję z tematu Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta - adm. K.

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 21 lis 2024, 6:16
autor: scyzor663
Kaszmir pisze: 20 lis 2024, 22:14 czy na Stokach "182" z "511" też w jedną linię z f7,5
A 511 jako całodniowe nie ma kończyć na nowej pętli WK?

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 21 lis 2024, 10:13
autor: Kaszmir
scyzor663 pisze: 21 lis 2024, 6:16A 511 jako całodniowe nie ma kończyć na nowej pętli WK?
Taki jest plan, choć nie wiadomo czy i kiedy to się stanie. ZTP twierdzi, że "511" będzie całodniowe jeśli (kiedyś) znajdą się brygady, jednak nie ma co się oszukiwać, problemem będą też pieniądze. Niezależnie od tego, linia ma być skierowana do Wzgórz Krzesławickich po oddaniu terminalu.

Co do trasy, niechby nawet ta linia była wtedy rozdzielona na odcinku ostatniego przystanku z jedną połówką do Os. Na Stoku i drugą do Wzgórz Krzesławickich, każda po f15 i razem dające f7,5. Nie jestem fanem takich rozwiązań, jednak i tak ujednolicenie trasy byłoby dużo większe niż obecnie. Od czasu uruchomienia "511", dla rejonu Stoków "182" pełni w dojeździe do centrum funkcję rezerwową, ludzie nim jadą jeśli akurat nie przyjedzie "511".

"511" już ma swojego bliźniaka - "501" - z którym dają łącznie f7,5 więc trzeba by to dokładnie przemyśleć. Mi marzyło się skierowanie "501" do Stoków zamiast "182" po otwarciu tramwaju na Meissnera, by dały parę "501/511" Chełmońskiego - Na Stoku / Wzgórza K., jadącą tą samą trasą nie licząc samych końcówek. Wtedy dla Obrońców Krzyża i NH w zamian uruchomić inną linię przyspieszoną po trasie podobnej do "501", też przez Bora-Komorowskiego, rondo Mogilskie i Aleje - np. przekierowane tu "189" jako "509". Wtedy też jakieś zadośćuczynienie dla Placu Centralnego itd.

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 21 lis 2024, 10:43
autor: kbieniu7
Kaszmir pisze: 21 lis 2024, 10:13 "511" już ma swojego bliźniaka - "501" - z którym dają łącznie f7,5 więc trzeba by to dokładnie przemyśleć. Mi marzyło się skierowanie "501" do Stoków zamiast "182" po otwarciu tramwaju na Meissnera, by dały parę "501/511" Chełmońskiego - Na Stoku / Wzgórza K., jadącą tą samą trasą nie licząc samych końcówek. Wtedy dla Obrońców Krzyża i NH w zamian uruchomić inną linię przyspieszoną po trasie podobnej do "501", też przez Bora-Komorowskiego, rondo Mogilskie i Aleje - np. przekierowane tu "189" jako "509". Wtedy też jakieś zadośćuczynienie dla Placu Centralnego itd.
A jak z punktualnością i taktownością pary 501/511? Jeżdżą faktycznie w takcie, czy loteria?

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 21 lis 2024, 11:02
autor: Ydhflx
Kaszmir pisze: 21 lis 2024, 10:13 "511" już ma swojego bliźniaka - "501" - z którym dają łącznie f7,5 więc trzeba by to dokładnie przemyśleć. Mi marzyło się skierowanie "501" do Stoków zamiast "182" po otwarciu tramwaju na Meissnera, by dały parę "501/511" Chełmońskiego - Na Stoku / Wzgórza K., jadącą tą samą trasą nie licząc samych końcówek. Wtedy dla Obrońców Krzyża i NH w zamian uruchomić inną linię przyspieszoną po trasie podobnej do "501", też przez Bora-Komorowskiego, rondo Mogilskie i Aleje - np. przekierowane tu "189" jako "509". Wtedy też jakieś zadośćuczynienie dla Placu Centralnego itd.
Ja bym w ogóle widział połączenie 501 z 511 nawet do jednej linii z f7,5/10 (np. na trasie do Wzgórz K. z wjazdem kieszeniowym na Os. Na Stoku), i tak jak piszesz, zrobić to kosztem 182 i z zadośćuczynieniem dla obecnej trasy 501 w Hucie.

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 21 lis 2024, 11:08
autor: scyzor663
Kaszmir pisze: 21 lis 2024, 10:13 Taki jest plan, choć nie wiadomo czy i kiedy to się stanie. ZTP twierdzi, że "511" będzie całodniowe jeśli (kiedyś) znajdą się brygady, jednak nie ma co się oszukiwać, problemem będą też pieniądze. Niezależnie od tego, linia ma być skierowana do Wzgórz Krzesławickich po oddaniu terminalu.

Co do trasy, niechby nawet ta linia była wtedy rozdzielona na odcinku ostatniego przystanku z jedną połówką do Os. Na Stoku i drugą do Wzgórz Krzesławickich, każda po f15 i razem dające f7,5. Nie jestem fanem takich rozwiązań, jednak i tak ujednolicenie trasy byłoby dużo większe niż obecnie. Od czasu uruchomienia "511", dla rejonu Stoków "182" pełni w dojeździe do centrum funkcję rezerwową, ludzie nim jadą jeśli akurat nie przyjedzie "511".
Już poszło "oficjalne" info, że linie kocmyrzowskie będą skrócone do WK. Nie wyobrażam sobie, że jedna linia autobusowa z f15 będzie na tej pętli wystarczająca. Też jestem zdania, że 511 powinno dostać f7,5, a w zamian 182 powinno zostać zlikwidowane. Pytanie tylko co wtedy z pętlą na Stoku - czy olewamy temat bo pozostałe przystanki są na tyle blisko, że żadna linia "do centrum" nie będzie tam kończyć? I co z 482? Zakładam likwidację. A może np. 138 mogłoby jechać zamiast na Kombinat to na WK?
kbieniu7 pisze: 21 lis 2024, 10:43 A jak z punktualnością i taktownością pary 501/511? Jeżdżą faktycznie w takcie, czy loteria?
Nie jeżdżą w takcie, Okulickiego się bardzo korkuje.

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 21 lis 2024, 11:51
autor: kbieniu7
scyzor663 pisze: 21 lis 2024, 11:08 Nie jeżdżą w takcie, Okulickiego się bardzo korkuje.
No to słabo. Kolejny przykład nieskoordynowanej koordynacji. @Kaszmir, czekamy na akcję PKK za powrotem mocnych linii! :S

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 21 lis 2024, 12:47
autor: Cyjan
Problem może być dużo bliżej niż się wydaje - jechanie przez Architektów to jest katorga dla 701 już teraz, bo ta ulica ma parę mijanek i ledwo pozwala na ruch dwustronny w innych miejscach, więc jeśli już to widziałabym 501 przez Poległych i Kocmyrzowską, tam jest bardzo szeroko.

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 21 lis 2024, 13:12
autor: scyzor663
Cyjan pisze: 21 lis 2024, 12:47 Problem może być dużo bliżej niż się wydaje - jechanie przez Architektów to jest katorga dla 701 już teraz, bo ta ulica ma parę mijanek i ledwo pozwala na ruch dwustronny w innych miejscach, więc jeśli już to widziałabym 501 przez Poległych i Kocmyrzowską, tam jest bardzo szeroko.
Szykany można usunąć, a wąsko jest głównie na kilkudziesięciu metrach przed Morwową, gdzie wystarczy zakazać parkowania - tam legalnych miejsc parkingowych to jest może 8, max 10.