suchy pisze: 12 lis 2023, 21:43
No nie tylko kilka rannych godzin, bo taka sytuacja trwa przez cały tydzień:
dni powszednie do południa (9 - 13):
10tka - 02, 17, 32, 47
50tka - 00, 15, 30, 45
popołudniu (14-19):
10tka - 14, 29, 44, 59
50tka - 00, 15, 30, 45 (jak wyżej).
niedziela rano:
10tka - 19, 49
50tka - 21, 51
cała sobota + niedziela od 9.00 do końca:
10tka - 03, 23, 43
50tka - 00, 20, 40
Częściowo niby jest 11tka - ale też w niektórych porach tak niefortunnie ustawiona, że jak przepuścisz wszystkie 3 tramwaje na SKA, to potem czekasz prawie 10 minut, np. w dni powszednie popołudniu:
11tka - 11, 26, 41, 56
10tka - 14, 29, 44, 59
50tka - 00, 15, 30, 45
Trochę to bezsensowne, bo niby cała Trasa Łagiewnicka powstała, żeby skrócić trasę między Łagiewnikami a Kurdwanowem (bo wcześniej trzeba było jeździć dookoła przez Mateczny, albo 133 od tyłu). Tylko co to za skrócenie, jak czasami trzeba czekać po kilkanaście minut na tramwaj, żeby przejechać właśnie "TYLKO 3 przystanki".
Może cokolwiek uda się poprawić ale z linią 11 (przesunąć w weekend, tak żeby stworzyła lepszy takt z 10/50) w momencie gdy zostanie oddana pętla na Górce Narodowej. A dlaczego akurat tam? No bo z tego powodu 18tka ma swój osobny tor na Makach (żeby motorniczowie mogli tutaj odbywać przerwy - bo na GN nie ma punktu socjalnego oraz normalnej toalety), więc 11, 17 i 52 muszą się wspólnie gnieść na dużym torze - więc przyjazdy/odjazdy 11tki muszą być dostosowane do pozostałych 2 linii. W normalnej sytuacji zaś jest tak, że 18 i 52 stoją na dużej pętli, a 11/17 na małej pętli - więc łatwiej jest rozplanować ich przyjazd oraz odjazd.
A co do synchronizacji między 4 i 10 na placu Centralnym w stronę Mogilskiej - jak w weekendy jest jeszcze okej (odstępy 12/8min), tak w porze porannej w dni powszednie (między 6-12) są beznadziejne, bo masz odstęp 1-2min / 13-14min:
10tka - 09, 24, 39, 54
4ka - 07, 22, 37, 52
Zaczynając od początku: poza niedzielnym porankami i wieczorami dochodzi 11, także tak, brak synchronizacji między 10 i 50 nie jest takim problemem. I po kolei:
Dni robocze 9-13: 2+8+5. Nie idealnie, ale przyzwoicie.
Dni powszednie 14-19: 00, 11, 14 - faktycznie nie najlepiej.
Sobota + niedziela od 10: 00, 03, 07 (20 itd.). Znowu raczej słabo, acz tragedii nie ma.
Dlatego nie rozumiem zupełnie pomijania linii 11 w tym rozważaniu. Przecież pomiędzy tymi przystankami jeżdżą 3 linie a nie dwie, i należy rozpatrzyć je wszystkie.
Dalej, Trasa Łagiewnicka rzeczywiście służy komunikowaniu Kurdwanowa z Łagiewnikami. Jednak, Kurdwanów to nie tylko pętla, a nawet jak w innych wątkach pisano, większość jest na wschód od pętli - gdzie 10 nie dojeżdża. Dlatego, jeżeli już chcemy rozważać dwie z linii, to powinny to być 11 i 50. I tak, w dzień roboczy rano dają 10+5, także średnio, a po południu 11+4 (a 7-9 to w ogóle 2+13 czyli źle) (i 7+13 w weekendy) - i to jest wdg mnie większy problem, niż sama koordynacja 10+11+50 na odcinku tylko do pętli. Raz, że dłuższy odcinek, a dwa, że do tego większe odstępy. No i dla mnie tak, ale 3 przystanki - z których między drugim a trzecim jest 200m - to "TYLKO 3 przystanki". Fajnie byłoby poprawić, ale tragedii nie ma. Szczególnie, jeżeli z poprawieniem jest problem, bo znany problem z pętlą na Makach i być może na Kurdwanowie (10 i 50 (jadące w drugą stronę) muszą mieć przerwy, a jeszcze 24, i tylko dwa tory). No i jeśli zaczniemy bawić się w idealną synchronizację na odcinku 3 przystanków, to zapraszam

50 trzeba by zsynchronizować z 8, 19, 10, 11, 24, 6, 20, 9, 49, 17, 18, 5, 3 (idąc od południa na północ trasy). 10 z 21, 9, 49, 4, 44, 5, 52, 14, 20, 18, 8, 13, 6, 17, 11, 50. Z kolei 11 "tylko" z 18, 52, 17, 8, 22, 19, 50, 24, 6, 20. Już widać, że to zadanie niewykonalne, a dodajmy jeszcze że na większości pętli linie dzielą tory i nie ma przejazdówek do wyprzedzania, a na części nie ma nawet punktów socjalnych.
No i problem z koordynacją 4 i 10: ponownie, zapomniałeś że w dni powszednie jest jeszcze 44. Więc mamy 5/6+2/1+8. Także znowu, mogłoby być lepiej, ale tragedii nie ma. Przypomnę, że 7,5 minuty to wdg badań społecznych wspominanych tu na forum granica przy której ludzie nie patrzą na rozkład.
Podsumowując: skupiamy się by na ciągach nie było dziur, a nie by na każdych 3 przystankach było równe 5+5+5.