Który to już raz, gdy ta sama firma staje okoniem akurat wtedy, jak trzeba budować tramwaj? Z drugiej strony, nie dziwię się takiemu przeciąganiu - MPK nie ma do końca odpowiedniego taboru, żeby obsłużyć liniowo tę trasę (raczej nie ma tutaj wątpliwości, że 12 kursów/h w GT8N będzie niewystarczające, do wydłużenia trasy na Jasnogórską będzie daleko, a niech jeszcze w międzyczasie dojdzie np. remont Kalwaryjskiej czy Wielickiej) i nie ma pewności, ile ostatecznie nowych wagonów zostanie kupionych. Owszem, sprawa się niestety wydłużyła, ale z Górką Narodową też była dość spora obsuwa w czasie.impuls pisze: 06 lut 2025, 12:11 https://lovekrakow.pl/aktualnosci/znow- ... 60170.html
Chyba Urzędnikom nie zależy na tej linii. Żeby tak zawalić. Przecież z Golemo Majchrowski się dogadał jak robili Górkę N. Myślę, że zagrożone będzie teraz dofinansowanie do tej inwestycji jak nie ma Decyzji Środowiskowej. Sprawa się cofnęła o dwa, trzy lata minimum. Jak dofinansowanie przepadnie to jeszcze dłużej.
Azory, Łokietka, Chełmońskiego
-
- Miłośnik
- Posty: 52
- Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
- Kontakt:
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Nawet 4 kursy na godzinę w GT8N są lepsze od braku tramwaju. Przedłużenie "3" oczywiście nie wchodzi w grę przy takim taborze, a przepustowość Bratysławskiej raczej nie pozwoli na przedłużenie "17" i "19" bez chociażby większych zmian w działaniu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Bratysławska/Wybickiego/Doktora Twardego. W dalszym ciągu jednak układ w stylu "5" oraz linia Azory - GN, a nawet sama "5" to lepsze rozwiązanie niż skazanie na wieczność drugiego pod względem liczby ludności osiedla w Krakowie na same autobusy. Oczywiście jestem zdania, że docelowo powinien kursować tam tabor nawet ponad 40-metrowy, jednak lepszy rydz niż nic, a chociażby na przystanek Politechnika z Azorów w godzinach szczytu linia "5" realnie dojedzie znacznie szybciej niż "130" (a nawet GT8N zmieści przecież więcej pasażerów niż SU18IV).canoe_bart pisze: 07 lut 2025, 20:07 MPK nie ma do końca odpowiedniego taboru, żeby obsłużyć liniowo tę trasę (raczej nie ma tutaj wątpliwości, że 12 kursów/h w GT8N będzie niewystarczające
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Miłośnik
- Posty: 52
- Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
- Kontakt:
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Owszem, lepiej jest mieć jakiekolwiek kursy tramwaju niż ich nie mieć, ale raczej nietrudno się domyślić, że przy otwarciu trasy na Azory będą cięcia w autobusach. A nie sądzę, żeby miasto zechciało odejść od zasady niedublowania się autobusów i tramwajów - 494, a pewnie także 138 i 168 na odcinkach wspólnych z trasą raczej się nie utrzymają. 5 sama w dostępnych dwukierunkach nie wyrobi w takiej sytuacji, bo pomimo tego, że wagony z Düsseldorfu mają teoretycznie większą pojemność niż 18m przegubowce, tak jednak spośród krótkich modeli (poza solówkami wiedeńskimi) są w zasadzie najmniej pojemne z racji rozplanowania wnętrza. Wątpię natomiast w powodzenie linii do Górki Narodowej z prostego względu - byłaby to kolejna linia wewnątrzdzielnicowa, która co najwyżej mogłaby stanowić dowozówkę do utykającego na Ofiar Dąbia 128 lub 193, gdzie do starej Nowej Huty szybciej wyjdzie szybciej wyjdzie również stale opóźnione, ale za to bezpośrednie 172.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Cięcia linii autobusowych po hipotetycznym otwarciu tramwaju na Azory to w ogóle ciekawy temat, być może zasługujący na osobny wątek.
Osobiście szczerze wątpię w pocięcie 494, bo po pierwsze nie ma dokąd, po drugie obsługuje zupełnie inne potoki niż tramwaj będzie, a po trzecie ma tylko 3 "wspólne" przystanki. Pocięcia 138 (skrócenie do KG) już bym nie wykluczył, choć byłby to raczej spory minus: konieczność przesiadki, aby oszczędzić 5 wspólnych przystanków, które do tego nie będą stricte obok siebie (w szczególności bloki z Łokietka będą miały istotnie bliżej na autobus). Skrócenie 168 do Azorów wydaje mi się naturalne i prawdopodobne - to jest dowozówka do tramwaju, niech dowozi bliżej. 140 też jest opcją do skrócenia - jednak moim zdaniem warto by została, bo tam dochodzą również dojazd na Aleje, obsługa Wybickiego oraz przesiadki na Łobzów SKA. Z drugiej strony, na sporo krótszej trasie możnaby wycisnąć dużo większe f (albo trochę większe dużo mniejszym kosztem).
Największe oczywiście pytanie to 130: moim zdaniem ciekawym pomysłem byłoby pocięcie do f15/20 ale za to przedłużenie jakiejś linii z Kleparza przez Wrocławską też z f15/20 (i np. dalej Czyżewskiego, Głowackiego jak to było na forum proponowane). Kontrowersyjne, bo jednak rozwalanie jednej z 3 ostatnich mocnych linii autobusowych w mieście - jednak cała idea budowania tramwaju na Azory to żeby nie wisiały na autobusach. Wrocławską. Wrocławska byłaby bardziej podatna na opóźnienia, ale miałaby też więcej kursów.
W każdym razie, i wracając do meritum: cięcia autobusowe będą raczej niewielkie, budowa tramwaju praktycznie na pewno będzie oznaczać konieczność wzrostu nakładów na wzkm. Do tego, jak było wspomniane, zakup taboru do obsługi przejazdówki również idzie na razie źle.
Osobiście szczerze wątpię w pocięcie 494, bo po pierwsze nie ma dokąd, po drugie obsługuje zupełnie inne potoki niż tramwaj będzie, a po trzecie ma tylko 3 "wspólne" przystanki. Pocięcia 138 (skrócenie do KG) już bym nie wykluczył, choć byłby to raczej spory minus: konieczność przesiadki, aby oszczędzić 5 wspólnych przystanków, które do tego nie będą stricte obok siebie (w szczególności bloki z Łokietka będą miały istotnie bliżej na autobus). Skrócenie 168 do Azorów wydaje mi się naturalne i prawdopodobne - to jest dowozówka do tramwaju, niech dowozi bliżej. 140 też jest opcją do skrócenia - jednak moim zdaniem warto by została, bo tam dochodzą również dojazd na Aleje, obsługa Wybickiego oraz przesiadki na Łobzów SKA. Z drugiej strony, na sporo krótszej trasie możnaby wycisnąć dużo większe f (albo trochę większe dużo mniejszym kosztem).
Największe oczywiście pytanie to 130: moim zdaniem ciekawym pomysłem byłoby pocięcie do f15/20 ale za to przedłużenie jakiejś linii z Kleparza przez Wrocławską też z f15/20 (i np. dalej Czyżewskiego, Głowackiego jak to było na forum proponowane). Kontrowersyjne, bo jednak rozwalanie jednej z 3 ostatnich mocnych linii autobusowych w mieście - jednak cała idea budowania tramwaju na Azory to żeby nie wisiały na autobusach. Wrocławską. Wrocławska byłaby bardziej podatna na opóźnienia, ale miałaby też więcej kursów.
W każdym razie, i wracając do meritum: cięcia autobusowe będą raczej niewielkie, budowa tramwaju praktycznie na pewno będzie oznaczać konieczność wzrostu nakładów na wzkm. Do tego, jak było wspomniane, zakup taboru do obsługi przejazdówki również idzie na razie źle.
-
- Miłośnik
- Posty: 73
- Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Jak otworzą linię na Azory, linię Cichy Kącik-Azory i łącznik Górka Narodowa- Barei, to może powstać taka linia:
1. Cichy Kącik
2. Miasteczko Studenckie AGH
3. Głowackiego
4. Czyżewskiego
5. Łobzów SKA
6. Stachiewicza
7. Makowskiego
8. Azory
9. Batalionu Skała-AK (Opolska Kładka)
10. Krowodrza Górka P+R.
11. Pachońskiego P+R
12. Białoprądnicka
13. Górnickiego
14. Siewna Wiadukt
15. Bociana
16. Kuźnicy Kołłątajowskiej
17. Papierni Prądnickich
18. Górka Narodowa P+R
19. Iwaszki
20. Prądnik Czerwony
21. Strzelców
22. Rondo Barei
23. Park Wodny
24. Kurzei
25. Marchołta
26. Mistrzejowice
27. Miśnieńska
28. Os. Złotego Wieku
29. Rondo Piastowskie
30. Dunikowskiego
31. Rondo Hipokratesa
32. DH Wanda
33. Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego
34. Os. Zgody
35. Plac Centralny im. Ronalda Reagana
36. Os. Na Skarpie
37. Klasztorna
38. Suche Stawy
39. Bardosa
40. Brama nr 4
41. Giedroycia
42. Brama nr 5
43. Koksochemia
44. Pleszów
1. Cichy Kącik
2. Miasteczko Studenckie AGH
3. Głowackiego
4. Czyżewskiego
5. Łobzów SKA
6. Stachiewicza
7. Makowskiego
8. Azory
9. Batalionu Skała-AK (Opolska Kładka)
10. Krowodrza Górka P+R.
11. Pachońskiego P+R
12. Białoprądnicka
13. Górnickiego
14. Siewna Wiadukt
15. Bociana
16. Kuźnicy Kołłątajowskiej
17. Papierni Prądnickich
18. Górka Narodowa P+R
19. Iwaszki
20. Prądnik Czerwony
21. Strzelców
22. Rondo Barei
23. Park Wodny
24. Kurzei
25. Marchołta
26. Mistrzejowice
27. Miśnieńska
28. Os. Złotego Wieku
29. Rondo Piastowskie
30. Dunikowskiego
31. Rondo Hipokratesa
32. DH Wanda
33. Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego
34. Os. Zgody
35. Plac Centralny im. Ronalda Reagana
36. Os. Na Skarpie
37. Klasztorna
38. Suche Stawy
39. Bardosa
40. Brama nr 4
41. Giedroycia
42. Brama nr 5
43. Koksochemia
44. Pleszów
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Łącznik GN - Barei przecież realnie nie powstanie.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
To po pierwsze. Po drugie nikt koło Golemo nie zrobi przystanków w takiej odległości od innych i takiej bliskości przystanku przy kładce, zresztą nie do końca jest nawet na to miejsce... Czyli taka linie nie miałaby przystanku na Krowodrzy.
-
- Miłośnik
- Posty: 73
- Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Chyba tramwaj nie będzie jechał z KG do Azorów bez przystanku?
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Do Azorów ma jechać 3 i 5, czyli obsłużą istniejące przystanki na KG. W Twojej relacji nie ma takiej możliwości...
-
- Miłośnik
- Posty: 73
- Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Wykorzystają te które teraz są techniczne (np. przy wjeździe na pętlę). Poza tym z Azorów do KG jest ok. 2, 3 km (wzdłuż Opolskiej), więc musi być przystanek.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Jakim cudem mają je wykorzystać? Czy ty wogóle sprawdzasz cokolwiek zanim zaproponujesz i napiszesz, czy tak sobie trollujesz i wymyślasz z sufitu co ci akurat do głowy przyjdzie?

Trasa na Azory będzie prowadziła u góry zdjęcia (między wieżowcem a salonem samochodowym) - tory zaznaczone CZERWONYM KOLOREM.
Zaś perony są na pętli:
- 2 początkowe (u dołu zdjęcia) - zaznaczone NA FIOLETOWO, na które wjechać można TYLKO od strony Dworca Towarowego lub Górki Narodowej.
- oraz JEDEN peron techniczny (u góry zdjęcia) zaznaczony NA ZIELONO. Nie ma więcej peronów technicznych.
I teraz uświadom nas w swoim pomyśle - jakim cudem tramwaj jadący po CZERWONYCH torach miałby obsłużyć ZIELONY przystanek?



Trasa na Azory będzie prowadziła u góry zdjęcia (między wieżowcem a salonem samochodowym) - tory zaznaczone CZERWONYM KOLOREM.
Zaś perony są na pętli:
- 2 początkowe (u dołu zdjęcia) - zaznaczone NA FIOLETOWO, na które wjechać można TYLKO od strony Dworca Towarowego lub Górki Narodowej.
- oraz JEDEN peron techniczny (u góry zdjęcia) zaznaczony NA ZIELONO. Nie ma więcej peronów technicznych.
I teraz uświadom nas w swoim pomyśle - jakim cudem tramwaj jadący po CZERWONYCH torach miałby obsłużyć ZIELONY przystanek?


Ostatnio zmieniony 20 maja 2025, 15:44 przez suchy, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Przecież odnoga na Krowodrzej Górce na Azory już już przygotowana. Nie jest ciężko sprawdzić gdzie on się znajduje i obok czego i przez co przejeżdża. Skąd teoria o tym, że będzie przejeżdżał przez perony techniczne? Przystanki na drodze do Azorów będą przy Opolskiej Kładce i Parku Krowoderskim, przynajmniej taki jest plan obecnie.Gołąb_NGT8 pisze: 20 maja 2025, 15:23 Wykorzystają te które teraz są techniczne (np. przy wjeździe na pętlę). Poza tym z Azorów do KG jest ok. 2, 3 km (wzdłuż Opolskiej), więc musi być przystanek.
-
- Znawca
- Posty: 104
- Rejestracja: 19 lut 2020, 15:30
- Lokalizacja: IV Prądnik Biały - Prądnik Biały Zachód
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Krowodrza to nie przymiotnik, na Krowodrzy Górce.

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Faktycznie. Intuicja co prawda podpowiada inaczej

-
- Miłośnik
- Posty: 73
- Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości