Komunikacja miejska w 2024 roku
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
@suchy Na pewno mniej łażenia i gonienia niż w przypadku zespołu przystanków Bieżanowska (jedyna wygodna przesiadka, to ta w stronę Prokocimia).
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
I są zmiany na plus. Na 50 wyraźnie przybędzie brygad z Podgórza, dzięki czemu wykona o godzinie piątej rano pięć kursów z Kurdwanowa w kierunku GN, a obecnie wykonuje zaledwie trzy.kucyk pisze: 17 lip 2024, 16:06 Są już rozkłady jazdy od soboty na stronie MPK. Wszystkie linie tramwajowe mają zmienione rozkłady.![]()
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Właściwie nie rozumiem... Odnosisz się do tego, jak będzie teraz? Bo według mnie teraz przesiadka "709" <-> tramwaje kurdwanowskie będzie akurat bardzo wygodna. Autobusy "709" zatrzymają się na tym przystanku, którego używają linie w stronę Prokocimia - więc zarówno pójście na tramwaj od Kurdwanowa w stronę centrum jak i przyjście z tramwaju od centrum będzie bardzo bliskie. W pierwszym przypadku w ogóle nie trzeba będzie przechodzić przez żadne przejście a w drugim wyłącznie przez torowisko. Pchanie w tym przypadku "709" w korki na Wielickiej do Dworcowej byłoby wyłącznie utrudnienien bez jakichkolwiek korzyści a z samymi stratami...Kierman pisze: 17 lip 2024, 19:00 @suchy Na pewno mniej łażenia i gonienia niż w przypadku zespołu przystanków Bieżanowska (jedyna wygodna przesiadka, to ta w stronę Prokocimia).
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Swoją drogą zastanawiam się, czy nie było możliwości na czas zamknięcia ul. Westerplatte przekierowania linii 24 przez Rondo Mogilskie? Tymczasem wszystkie trzy linie 3,13,24 kursują przez Plac Wszystkich Świętych. Wiem, że trasa okrężna ale mogłaby odciążyć nieco 4 i 14.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
W sumie pomysł niegłupi, wszak „3” i „24” mają wspólną trasę od Kurdwanowa aż do Teatru Bagatela…
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
W ten sposób linia '24' i '50' dublowałyby się do Ronda Mogilskiego a Kurdwanów straci połączenie z rejonem Starowiślnej, Limanowskiego i Poczty Głównej. Ponadto '24' jechałoby tą trasę dłużej. Chyba lepiej jest jak jest.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Nie bo z Kurdwanowa trasą "24" jeździ teraz "3". I jeszcze jest "13" przez Koronę, Stradom. Zresztą "24" mogłoby jeździć do Starowiślnej normalnie, a potem przez Grzegórzecką.impuls pisze: 20 lip 2024, 8:49W ten sposób linia '24' i '50' dublowałyby się do Ronda Mogilskiego a Kurdwanów straci połączenie z rejonem Starowiślnej, Limanowskiego i Poczty Głównej. Ponadto '24' jechałoby tą trasę dłużej.
Wg mnie pomysł wart rozważenia. Głównym problemem w mojej opinii jest osłabienie połączenia ze Starowiślnej do I obwodnicy gdzie byłaby sama "3", oraz to że przy takiej trasie pasażerowie jadący do Rynku raczej wybieraliby "3" i może "13", jeszcze bardziej je dociążając.
-
- Znawca
- Posty: 113
- Rejestracja: 19 lut 2020, 16:48
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
75 to przystanek utworzony na feldze na Nowosądeckiej vis a vis przystanku tramwajowego Bieżanowska w stronę miasta, zaraz za przystankiem linii nocnejKaszmir pisze: 17 lip 2024, 8:21 Z Wielickiej skręci w Wolską i potem w Nowosądecką. Wg komunikatu będzie mieć dwa przystanki "Bieżanowska":
09 - to obecny dla autobusów jadących w stronę Prokocimia,
75 - nowy, czyżby po skręcie w Wolską by ludzie mogli szybko się przesiąść?
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
A ja uważam podobnie jak kolega Impuls - lepiej jest tak jak zrobiono.
Nie zapominajcie, że na przystankach "Bieżanowska" będą przewalać się tłumy pasażerów linii bieżanowskich zmuszonych do przesiadek z powodu zamknięcia trasy tramwajowej do Bieżanowa.
Sama "3" i "13" nie dadzą rady a wszyscy wiemy jak w wakacje pocięto linie bieżanowskie.
Przestańcie kombinować z tymi waszymi pomysłami.

Nie zapominajcie, że na przystankach "Bieżanowska" będą przewalać się tłumy pasażerów linii bieżanowskich zmuszonych do przesiadek z powodu zamknięcia trasy tramwajowej do Bieżanowa.

Sama "3" i "13" nie dadzą rady a wszyscy wiemy jak w wakacje pocięto linie bieżanowskie.

Przestańcie kombinować z tymi waszymi pomysłami.

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
A z trójki od poniedziałku znikają Pesy? Poza tym 24 omijałaby jedynie Pocztę Główną w stosunku do swojej stałej trasy. Uważam, że 3 dałaby radę obsłużyć ten odcinek. Z drugiej strony teraz na szeroko rozumiany Dworzec pozostaje jedynie 3 i 50. Z czego ta pierwsza ma mocno okrężną trasę.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
I rozwiązałoby to też problem, o którym była już wcześniej mowa - z Bronowic Małych do dworca zostaje tylko czwórka.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Ja się troszkę dziwię, że "10" nie puszczono jednak pod Pocztę. Myślę, że sporo osób korzysta z niej jako z dojazdu do centrum i przekierowanie jej przez Dietla jest uciążliwe oraz dopycha dodatkowo "8"...
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Również jestem podobnego zdania. 10 puścić przez Bagatelę, a Grzegórzecką 24.fysztof pisze: 22 lip 2024, 13:38 Ja się troszkę dziwię, że "10" nie puszczono jednak pod Pocztę. Myślę, że sporo osób korzysta z niej jako z dojazdu do centrum i przekierowanie jej przez Dietla jest uciążliwe oraz dopycha dodatkowo "8"...
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
"10" wokół I obwodnicy mogłaby mieć sens. I jeszcze wydłużyć tymczasowo do Borku by było połączenie z Dworcem Głównym.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Co stało na przeszkodzie żeby zamiast skrócenia wszystkich kursów 50 do Kurdwanowa i w miejsce kursów do Borku wysłać linię 9, skrócić ją do Kurdwanowa a 50 wydłużyć we wszystkich kursach do Borku?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] i 4 gości