Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Kierman
Ekspert
Posty: 600
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kierman » 17 lip 2024, 19:00

@suchy Na pewno mniej łażenia i gonienia niż w przypadku zespołu przystanków Bieżanowska (jedyna wygodna przesiadka, to ta w stronę Prokocimia).

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 534
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kowalik » 17 lip 2024, 19:35

kucyk pisze: 17 lip 2024, 16:06 Są już rozkłady jazdy od soboty na stronie MPK. Wszystkie linie tramwajowe mają zmienione rozkłady. :D
I są zmiany na plus. Na 50 wyraźnie przybędzie brygad z Podgórza, dzięki czemu wykona o godzinie piątej rano pięć kursów z Kurdwanowa w kierunku GN, a obecnie wykonuje zaledwie trzy.

fysztof
Ekspert
Posty: 879
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: fysztof » 17 lip 2024, 23:02

Kierman pisze: 17 lip 2024, 19:00 @suchy Na pewno mniej łażenia i gonienia niż w przypadku zespołu przystanków Bieżanowska (jedyna wygodna przesiadka, to ta w stronę Prokocimia).
Właściwie nie rozumiem... Odnosisz się do tego, jak będzie teraz? Bo według mnie teraz przesiadka "709" <-> tramwaje kurdwanowskie będzie akurat bardzo wygodna. Autobusy "709" zatrzymają się na tym przystanku, którego używają linie w stronę Prokocimia - więc zarówno pójście na tramwaj od Kurdwanowa w stronę centrum jak i przyjście z tramwaju od centrum będzie bardzo bliskie. W pierwszym przypadku w ogóle nie trzeba będzie przechodzić przez żadne przejście a w drugim wyłącznie przez torowisko. Pchanie w tym przypadku "709" w korki na Wielickiej do Dworcowej byłoby wyłącznie utrudnienien bez jakichkolwiek korzyści a z samymi stratami...

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 534
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kowalik » 20 lip 2024, 5:09

Swoją drogą zastanawiam się, czy nie było możliwości na czas zamknięcia ul. Westerplatte przekierowania linii 24 przez Rondo Mogilskie? Tymczasem wszystkie trzy linie 3,13,24 kursują przez Plac Wszystkich Świętych. Wiem, że trasa okrężna ale mogłaby odciążyć nieco 4 i 14.

tomta1
Ekspert
Posty: 720
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: tomta1 » 20 lip 2024, 6:28

W sumie pomysł niegłupi, wszak „3” i „24” mają wspólną trasę od Kurdwanowa aż do Teatru Bagatela…

impuls
Ekspert
Posty: 1564
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: impuls » 20 lip 2024, 8:49

W ten sposób linia '24' i '50' dublowałyby się do Ronda Mogilskiego a Kurdwanów straci połączenie z rejonem Starowiślnej, Limanowskiego i Poczty Głównej. Ponadto '24' jechałoby tą trasę dłużej. Chyba lepiej jest jak jest.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6845
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 20 lip 2024, 8:51

impuls pisze: 20 lip 2024, 8:49W ten sposób linia '24' i '50' dublowałyby się do Ronda Mogilskiego a Kurdwanów straci połączenie z rejonem Starowiślnej, Limanowskiego i Poczty Głównej. Ponadto '24' jechałoby tą trasę dłużej.
Nie bo z Kurdwanowa trasą "24" jeździ teraz "3". I jeszcze jest "13" przez Koronę, Stradom. Zresztą "24" mogłoby jeździć do Starowiślnej normalnie, a potem przez Grzegórzecką.

Wg mnie pomysł wart rozważenia. Głównym problemem w mojej opinii jest osłabienie połączenia ze Starowiślnej do I obwodnicy gdzie byłaby sama "3", oraz to że przy takiej trasie pasażerowie jadący do Rynku raczej wybieraliby "3" i może "13", jeszcze bardziej je dociążając.

komunikacjakrk
Znawca
Posty: 113
Rejestracja: 19 lut 2020, 16:48

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: komunikacjakrk » 20 lip 2024, 9:14

Kaszmir pisze: 17 lip 2024, 8:21 Z Wielickiej skręci w Wolską i potem w Nowosądecką. Wg komunikatu będzie mieć dwa przystanki "Bieżanowska":
09 - to obecny dla autobusów jadących w stronę Prokocimia,
75 - nowy, czyżby po skręcie w Wolską by ludzie mogli szybko się przesiąść?
75 to przystanek utworzony na feldze na Nowosądeckiej vis a vis przystanku tramwajowego Bieżanowska w stronę miasta, zaraz za przystankiem linii nocnej

kucyk
Ekspert
Posty: 2408
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kucyk » 20 lip 2024, 9:18

A ja uważam podobnie jak kolega Impuls - lepiej jest tak jak zrobiono. ;)
Nie zapominajcie, że na przystankach "Bieżanowska" będą przewalać się tłumy pasażerów linii bieżanowskich zmuszonych do przesiadek z powodu zamknięcia trasy tramwajowej do Bieżanowa. :?
Sama "3" i "13" nie dadzą rady a wszyscy wiemy jak w wakacje pocięto linie bieżanowskie. :evil:
Przestańcie kombinować z tymi waszymi pomysłami. :o

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 534
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kowalik » 20 lip 2024, 9:47

A z trójki od poniedziałku znikają Pesy? Poza tym 24 omijałaby jedynie Pocztę Główną w stosunku do swojej stałej trasy. Uważam, że 3 dałaby radę obsłużyć ten odcinek. Z drugiej strony teraz na szeroko rozumiany Dworzec pozostaje jedynie 3 i 50. Z czego ta pierwsza ma mocno okrężną trasę.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 460
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: sorig » 20 lip 2024, 12:06

I rozwiązałoby to też problem, o którym była już wcześniej mowa - z Bronowic Małych do dworca zostaje tylko czwórka.

fysztof
Ekspert
Posty: 879
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: fysztof » 22 lip 2024, 13:38

Ja się troszkę dziwię, że "10" nie puszczono jednak pod Pocztę. Myślę, że sporo osób korzysta z niej jako z dojazdu do centrum i przekierowanie jej przez Dietla jest uciążliwe oraz dopycha dodatkowo "8"...

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 534
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kowalik » 22 lip 2024, 15:08

fysztof pisze: 22 lip 2024, 13:38 Ja się troszkę dziwię, że "10" nie puszczono jednak pod Pocztę. Myślę, że sporo osób korzysta z niej jako z dojazdu do centrum i przekierowanie jej przez Dietla jest uciążliwe oraz dopycha dodatkowo "8"...
Również jestem podobnego zdania. 10 puścić przez Bagatelę, a Grzegórzecką 24.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6845
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 22 lip 2024, 15:20

"10" wokół I obwodnicy mogłaby mieć sens. I jeszcze wydłużyć tymczasowo do Borku by było połączenie z Dworcem Głównym.

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: elot360 » 23 lip 2024, 9:52

Co stało na przeszkodzie żeby zamiast skrócenia wszystkich kursów 50 do Kurdwanowa i w miejsce kursów do Borku wysłać linię 9, skrócić ją do Kurdwanowa a 50 wydłużyć we wszystkich kursach do Borku?

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] i 4 gości