Strona 29 z 29

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

: 25 cze 2025, 23:14
autor: Ydhflx
A może po remoncie "494" wróci już skrócone do Łagiewnik? A jak wtedy mało kto będzie tym jeździł, to się je w ogóle wytnie, na północy "zastępując" koordynacją 144+194 ("takie samo f na wspólnym odcinku"), a na południu właśnie udowodnimy że niepotrzebne.

Może powinienem to usunąć zanim ktoś zobaczy :lol:

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

: 26 cze 2025, 1:51
autor: Quackked
Ydhflx pisze: 25 cze 2025, 23:14 A może po remoncie "494" wróci już skrócone do Łagiewnik? A jak wtedy mało kto będzie tym jeździł, to się je w ogóle wytnie, na północy "zastępując" koordynacją 144+194 ("takie samo f na wspólnym odcinku"), a na południu właśnie udowodnimy że niepotrzebne.

Może powinienem to usunąć zanim ktoś zobaczy :lol:
Najgorsze jest to, że możesz mieć 100% rację...
Podobnie z duetem "196"/"496". W czasie gdy linię utworzono, kursowała z przyzwoitą częstotliwością i co drugim kursem wariantowym skróconym do Skotnik. Potem propagandowo rozdzielono linię na dwie, ale oferując że ta zawiezie na Kostrze... teraz gdy "496" skrócono do Skotnik - czyli tak jak na samym początku "196" kursowała wariantowo, nie wcielono jej znowu w jedną solidną linię.
Czy "496" na trasie "Łagiewniki"-"Czerwone Maki P+R" ma w ogóle jakikolwiek sens? To ona w duecie z "196" dowoziła mieszkańców Skotnik do pętli CM. Wszyscy mieszkańcy Kobierzyńskiej prędzej wsiądą w autobus i przesiądą się na Grota-Roweckiego, zamiast cofać się do CM... zaraz przez nikłą popularność linii ta też zostanie całkowicie wygaszona.
"494" najpierw skrócona do Łagiewnik, potem okaże się że przez to do Ronda Grunwaldzkiego jeździ prawie pusta, bo Pasażerowie wybiorą dojazd tramwajem, więc skrócą do Osiedla Podwawelskiego, a jak już na tym odcinku w większości pokrywa się ze "173" to zaraz całkowicie ją zlikwidują...
Jednym słowem DRAMAT.

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

: 26 cze 2025, 8:59
autor: fysztof
No cóż, od pewnego czasu w Krakowie to mieszkańcy są dla komunikacji miejskiej a nie komunikacja dla mieszkańców. ZTP jest martwym ciałem. Szczytem ich możliwości jest istnieć. Franek od czasu pandemii nie robi nic. Dwa lata niezdarnie próbował zrobić coś w kwestii integracji biletowej, ile z tego wyszło wiemy. Najwyraźniej całkiem już strzelił focha i największym zapewne sukcesem z ostatnich lat w jego własnej ocenie jest to, że nawet po zmianie prezydenta utrzymał stołek. Co do nowego prezydenta, to za 'miszcza' od transportu wybrał sobie człowieka, którego zasługi w kwestii transportu publicznego polegają na zastąpieniu linii kolejowej ulicą, opieraniu transportu gminnego na busach (bo to nowoczesne) i śmiałym wizjom likwidacji w Krakowie tramwajów na rzecz trolejbusów... Całą układankę domykają krakowscy radni, którzy z autopsji transportu miejskiego doświadczyli mniej więcej tyle, ile politycy stania w kolejkach do lekarza... więc pozostaje tylko nagłaśniać absurdy gdzie się da i jak zacznie być o tym zbyt często i zbyt głośno, to wtedy dopiero kamyczek zacznie jaśnie państwa uwierać w lakierki...

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

: 29 cze 2025, 14:04
autor: Aułrora
Właśnie pisząc na FB pod postem ZTP wpadłem na pomysł czy może skoro w BF nie ma miejsca na 194, to może dałoby się puścić ją ul. Skośną? Przy dobrej reorganizacji ruchu (pod szkołą Montessori montaż tymczasowej sygnalizacji świetlnej? Taki przykład oraz przy skrzyżowaniu Skośna/Kobierzyńska aby autobusom łatwiej było wyjechać).

Wtedy każdy przystanek na Zawiłej nie traci linii do centrum + można byłoby na Zawiłej w okolicy Lidla postawić przystanek Borkowska 71 NŻ i Borkowska 72 NŻ przed skrzyżowaniem Zawiła/Borkowska (oba NŻ aby autobus nie stawał jak nikt by nie potrzebował, aby na siłę nie torować ruchu).

Wtedy 194 można było by tak puścić

SKOTNIKI SZKOŁA - [...] - - Zawiła (Las Borkowski) - Skośna - Kobierzyńska [...] - KROWODRZA GÓRKA P+R

Wtedy na Skośnej i Kobierzyńskiej należałoby dla 194-ki ustawić przystanki 7x, ale to już nie powinno stanowić problemu dla jednostek miejskich (chyba).

Jednakże wpierw należałoby zrobić test czy dwa przeguby na Skośnej się miną. Moim zdaniem powinny ale i tak dla pewności należałoby to sprawdzić.

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

: 29 cze 2025, 18:36
autor: Tancin
Aułrora pisze: wczoraj, 14:04 Jednakże wpierw należałoby zrobić test czy dwa przeguby na Skośnej się miną. Moim zdaniem powinny ale i tak dla pewności należałoby to sprawdzić.
Na początku od Zawiłej pewnie tak, ale tam bliżej Kobierzyńskiej już sporo ciaśniej jest.

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

: 29 cze 2025, 20:51
autor: piotrekkrk
Aułrora pisze: wczoraj, 14:04 Właśnie pisząc na FB pod postem ZTP wpadłem na pomysł czy może skoro w BF nie ma miejsca na 194, to może dałoby się puścić ją ul. Skośną? Przy dobrej reorganizacji ruchu (pod szkołą Montessori montaż tymczasowej sygnalizacji świetlnej? Taki przykład oraz przy skrzyżowaniu Skośna/Kobierzyńska aby autobusom łatwiej było wyjechać).

Wtedy każdy przystanek na Zawiłej nie traci linii do centrum + można byłoby na Zawiłej w okolicy Lidla postawić przystanek Borkowska 71 NŻ i Borkowska 72 NŻ przed skrzyżowaniem Zawiła/Borkowska (oba NŻ aby autobus nie stawał jak nikt by nie potrzebował, aby na siłę nie torować ruchu).

Wtedy 194 można było by tak puścić

SKOTNIKI SZKOŁA - [...] - - Zawiła (Las Borkowski) - Skośna - Kobierzyńska [...] - KROWODRZA GÓRKA P+R

Wtedy na Skośnej i Kobierzyńskiej należałoby dla 194-ki ustawić przystanki 7x, ale to już nie powinno stanowić problemu dla jednostek miejskich (chyba).

Jednakże wpierw należałoby zrobić test czy dwa przeguby na Skośnej się miną. Moim zdaniem powinny ale i tak dla pewności należałoby to sprawdzić.
Przecież tam bliżej Kobierzyńskiej 2 samochody wymijają się ze sobą na styk, już nie mówiąc o skręcie i wyjeździe czy to na czy z Kobierzyńskiej. Więc na pewno to nie jest trasa dla przegubów. Może ewentualnie dla mini busików.

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

: 29 cze 2025, 22:04
autor: lukaszpdg
Skośna od strony Kobierzyńskiej jest zbyt ciasna, do tego jeszcze są tam barierki przy szkole, także nie ma szans puścić przegubów tamtędy nawet mijając się z samochodem. "194" do Skotnik skierowali dlatego, że w połowie lipca będzie budowa ronda przy Lidlu i możliwe jest całkowite zamknięcie Zawiłej, choć "608" tam ma jeździć objazdem, albo będzie ponowna zmiana trasy albo w nocy będzie dopuszczony ruch.

Poza tym zapewne pojawią się felgi, na tymczasowych przystankach, ale póki co radośnie stoją samochody na zatoce na Komuny Paryskiej, gdzie od jutra będzie "736".

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

: 29 cze 2025, 23:04
autor: Mr. Passenger
Aułrora pisze: wczoraj, 14:04 Właśnie pisząc na FB pod postem ZTP wpadłem na pomysł czy może skoro w BF nie ma miejsca na 194, to może dałoby się puścić ją ul. Skośną? Przy dobrej reorganizacji ruchu (pod szkołą Montessori montaż tymczasowej sygnalizacji świetlnej? Taki przykład oraz przy skrzyżowaniu Skośna/Kobierzyńska aby autobusom łatwiej było wyjechać).
Tylko w ten sposób przystanki "Zawiła" i "Komuny Paryskiej" będą obsługiwane tylko jednokierunkowo. Plus "194" gdzieś musiałby się na co najmniej chwilę dłużej zatrzymać, bo nie wyobrażam sobie by przy tak długiej trasie kierowca miał dłuższą przerwę tylko na jednej końcówce. Zwłaszcza, że przerwy na pętlach służą też wyrównywaniu opóźnień, więc wyobrażam sobie, że przy ich braku "194" w stronę Krowodrzy już na starcie ruszałoby z +5 albo +10. Więc jeśli nawet udałoby się zrobić tymczasowy postój np. na "Lesie Borkowskim" (co wydaje się niemożliwe, bo z tego przystanku jednocześnie korzystają "204" i "293", które razem z przegubem by na pewno się na nim nie zmieściły) to znaczy, że pasażerowie z Zawiłej musieliby odsiedzieć swoje w autobusie podczas przerwy i potem pojechać dalej.
To już lepiej chyba byłoby zrobić tymczasową nawrotkę gdzieś przy skrzyżowaniu z Żywiecką, ale wątpię by tam było miejsce na coś takich rozmiarów by przegub mógł wykręcić.