Strona 30 z 67
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 23 lip 2024, 11:50
autor: kot_feliks
Hmm... 2x większa ilość kursów na 50...?
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 23 lip 2024, 14:32
autor: tomaszep42
Dla mnie kompletnie niezrozumiałe posunięcie. 9 na Kurdwanów plus połowa kursów 50tki na Borek Fałęcki to dokładnie to samo, co 9tka na Borek a 50 pozostawiona w całości na Kurdwanowie. Ważny węzeł przesiadkowy odcięty od Dworca (nawet gdyby 10 tu przekierować to i tak teraz jedzie Grzegórzecką) podobnie jak Kapelanka czy Dietla (52 też przez Grzegórzecką). Ja myślę że takie ułożenie objazdów ma i drugie dno - złośliwie utrudnić dojazd do SBM nawet kosztem tego, że obrywa ważny węzeł przesiadkowy.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 23 lip 2024, 15:58
autor: Scania_9640
Podejrzewam, że chodzi o przerwy dla motorniczych, na Kurdwanowie za dużo jest linii, aby 9 mogła mieć długie przerwy, a musi mieć, bo na Hipokratesa nie ma punktu, i chyba stąd wydłużyli ją do Borku, dzięki temu ma ponad 20min przerwy.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 23 lip 2024, 16:27
autor: kucyk
Scania_9640 pisze: 23 lip 2024, 15:58
Podejrzewam, że chodzi o przerwy dla motorniczych, na Kurdwanowie za dużo jest linii, aby 9 mogła mieć długie przerwy, a musi mieć, bo na Hipokratesa nie ma punktu, i chyba stąd wydłużyli ją do Borku, dzięki temu ma ponad 20min przerwy.
Dokładnie. Ale wiele osób na forum takich rzeczy nie rozumie.
Tyle w temacie.

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 23 lip 2024, 16:38
autor: sorig
To nie jest kwestia "rozumienia", tylko wiedzy dotyczącej konkretnych uwarunkowań. Co nie zmienia faktu, że mamy wszyscy prawo oceniać rozwiązania i wytykać rzeczy, które nam się nie podobają. Już nieraz bywało, że kwestie podnoszone przez miłośników dotyczące czy to układu linii, rozkładów czy infrastruktury okazywały się warte uwagi.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 25 lip 2024, 15:49
autor: tomaszep42
Scania_9640 pisze: 23 lip 2024, 15:58
Podejrzewam, że chodzi o przerwy dla motorniczych, na Kurdwanowie za dużo jest linii, aby 9 mogła mieć długie przerwy, a musi mieć, bo na Hipokratesa nie ma punktu, i chyba stąd wydłużyli ją do Borku, dzięki temu ma ponad 20min przerwy.
Wszystko fajnie co nie znaczy że nie zrobiono tego bez głowy. Na szczęście to tylko 2 tygodnie. Nagle zabiera się 2 połączenia kursujące w stronę Dworca Gł z rejonu Zakopiańskiej i tunelu Trasy Łagiewnickiej (10 i 50). Szanowni Forumowicze pamiętają zapewne, jak przy ostatnich cięciach w komunikacji autobusowej w Nowej Hucie również kompletnie bez głowy z dnia na dzień zabrano 2 połączenia Oś Piastów ze Szpitalem Żeromskiego (163 i 193) i to na stałe - na szczęście chociaż to 193 przywrócono potem do Oś Lesisko...( nota bene pamiętam w 2022 "493" jako wydłużone 193 do Lesiska podczas odpustu w Mogile)
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 27 lip 2024, 14:19
autor: kbieniu7
Przedwczoraj jechałem na pociąg na Łagiewniki. Do dyspozycji miałem dwie linie jadące w takcie 2+18

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 27 lip 2024, 14:54
autor: obserwator
Niestety to jest właśnie krakowska codzienność. Dlatego właśnie jestem zdania, że powinniśmy mieć mniej linii, ale za to powinny kursować częściej.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 28 lip 2024, 18:53
autor: Kaszmir
Zabranie "10" z Trasy Łagiewnickiej doprowadziło do jeszcze jednego problemu. Niby zostały na tej trasie dwa tramwaje - "9" i "11" - tylko ta druga ma mocno ograniczony rozkład w weekendy. W efekcie, przed godz. ~9:25 oraz po godz. 19 zostaje tylko "9" oraz nic nie jedzie w stronę Łagiewnik. Trzeba się ratować "133/135" jadącymi przez Fredry.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 28 lip 2024, 21:42
autor: Aułrora
Kaszmir pisze: 28 lip 2024, 18:53
Zabranie "10" z Trasy Łagiewnickiej doprowadziło do jeszcze jednego problemu. Niby zostały na tej trasie dwa tramwaje - "9" i "11" - tylko ta druga ma mocno ograniczony rozkład w weekendy. W efekcie, przed godz. ~9:25 oraz po godz. 19 zostaje tylko "9" oraz nic nie jedzie w stronę Łagiewnik. Trzeba się ratować "133/135" jadącymi przez Fredry.
Teraz w czasach kiedy powstała TŁ powinno się pomyśleć nad torem który pozwalałby ma wyjazd z pętli w stronę Borku Fałęckiego. W takich przypadkach by się to sprawdzało (mogliby cos wydłużyć z Kurdwanowa) a tak to się nie da.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 28 lip 2024, 22:11
autor: kucyk
Zorza Polarna pisze: 28 lip 2024, 21:42
Teraz w czasach kiedy powstała TŁ powinno się pomyśleć nad torem który pozwalałby ma wyjazd z pętli w stronę Borku Fałęckiego. W takich przypadkach by się to sprawdzało (mogliby cos wydłużyć z Kurdwanowa) a tak to się nie da.
Nie rozumiem o czym Ty piszesz?

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 28 lip 2024, 22:19
autor: Aułrora
kucyk pisze: 28 lip 2024, 22:11
Nie rozumiem o czym Ty piszesz?
Jeżeli się nie mylę to pętla tramwajowa w Łagiewnikach nie ma rozjazdu umożliwiającego na zawracanie na Borek Fałęcki z pętli Łagiewniki.
Za niejasności przepraszam.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 29 lip 2024, 6:24
autor: kry5
Wróciłem właśnie z Wiednia, wyjeździłem się komunikacją za wszystkie czasy. Wiedeń a Kraków dzieli wielka przepaść, pomijając 5 linii metra,. Większość głównych linii autobusowych kursuje w niedziele co 10 minut. Cały czas coś podjeżdża....
Czy u nas planuje się coś zmienić w tej kwestii, uważam ze autobus co 30 minut to koszmar, sam nie wychodzę na żadne wycieczki z mpk w weekend bo to droga przez mękę.....
Czy jakieś przecieki odnośnie zmian po wakacjach , co się planuje? Coś w kwestii linii do os. Pod. Fortem? Czy 310 wróci na Os. Podwawelskie?
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 29 lip 2024, 6:30
autor: Scania_9640
kry5 pisze: 29 lip 2024, 6:24
Wróciłem właśnie z Wiednia, wyjeździłem się komunikacją za wszystkie czasy. Wiedeń a Kraków dzieli wielka przepaść, pomijając 5 linii metra,. Większość głównych linii autobusowych kursuje w niedziele co 10 minut. Cały czas coś podjeżdża....
Czy u nas planuje się coś zmienić w tej kwestii, uważam ze autobus co 30 minut to koszmar, sam nie wychodzę na żadne wycieczki z mpk w weekend bo to droga przez mękę.....
Czy jakieś przecieki odnośnie zmian po wakacjach , co się planuje? Coś w kwestii linii do os. Pod. Fortem? Czy 310 wróci na Os. Podwawelskie?
310 wróci jak Salwator otworzą
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 29 lip 2024, 9:08
autor: mkm3
A co do 502 wróci pod Cracovię, czy jest jakiś plan, aby jednak zostawić ją na Salwatorze?