Strona 4 z 41

Re: KONSTAL 105N/Na

: 24 sie 2020, 17:55
autor: Bayer2003
Kaszmir pisze: 24 sie 2020, 16:55 Jednak nie tylko "52":

Gdzie mogą trafić trójskłady?
https://krabok.wordpress.com/2020/08/24 ... rojsklady/
jeśli urzędnicy zdecydują się na spięcie trójskładów, to miałyby one trafić na linie „24” (Kurdwanów – Bronowice Małe) oraz „52” (Piastów – Czerwone Maki).
Jako częsty pasażer linii "24", jestem zmuszony uznać takie rozwiązanie za absurd. Przed marcem przy f~15 linia ta (wprawdzie ze sporymi napełnieniami) wyrabiała na taborze E1+c3. Po zmianie częstotliwości na f~10, na linię tą spokojnie w dalszym ciągu starczy taki tabor (ewentualnie NGT8/STL/126N). "24" jest jedyną linią, którą nie dotkną cięcia, a wręcz przeciwnie - zostanie wzmocniona. Trójskłady należy moim zdaniem skierować tam, gdzie naprawdę będą one potrzebne. Moi kandydaci poza "52"? Uważam, że ufoki znacząco wspomogłyby linie takie jak "44", "18" oraz "10" (ta ostatnia raczej odpada ze względu na Ptaszyckiego). Kierowanie ich na "24" jest jednak pewnym absurdem i równie dobrze mogłyby one trafić na "2", "16" lub "21", tylko zasadnicze pytanie - po co?

Re: KONSTAL 105N/Na

: 24 sie 2020, 18:12
autor: GoMeZz391
RZ235 z doczepą oklejony w grafiki związane z II Powstaniem Śląskim. Dziś na 24-10 w godzinach od ok. 16:00 do ok. 18:00 była możliwość posłuchania m.in. o historii powstania.

Info: MPK.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 24 sie 2020, 18:33
autor: Bayer2003
GoMeZz391 pisze: 24 sie 2020, 18:12 RZ235 z doczepą oklejony w grafiki zwiążane z II Powstaniem Śląskim. Dziś na 24-10 w godzinach od ok. 16:00 do ok. 18:00 była możliwość posłuchania m.in historii powstania.

Info: MPK.
Wiadomo czy tramwaj będzie tak oklejony przez najbliższy czas, czy może to tylko jednorazowa akcja? Chcąc nie chcąc, tramwaj ten będzie jeździł na normalnych brygadach przez większość dni, a takie oklejenie na dłużej byłoby ciekawym wspomnieniem.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 24 sie 2020, 19:20
autor: Kitek
Bayer2003 pisze: 24 sie 2020, 17:55Jako częsty pasażer linii "24", jestem zmuszony uznać takie rozwiązanie za absurd. Przed marcem przy f~15 linia ta (wprawdzie ze sporymi napełnieniami) wyrabiała na taborze E1+c3. Po zmianie częstotliwości na f~10, na linię tą spokojnie w dalszym ciągu starczy taki tabor (ewentualnie NGT8/STL/126N).
Widocznie obawiają się że na Kurdwanowie i ciągu bronowickim będą wysokie napełnienia stąd takie rozwiązanie jest rozważane.
Bayer2003 pisze: 24 sie 2020, 17:55Trójskłady należy moim zdaniem skierować tam, gdzie naprawdę będą one potrzebne. Moi kandydaci poza "52"? Uważam, że ufoki znacząco wspomogłyby linie takie jak "44", "18" oraz "10" (ta ostatnia raczej odpada ze względu na Ptaszyckiego).
"44" ciekawy pomysł. Reszta linii powinna dać radę w 32m. Tak naprawdę obecna dyskusja to jak wróżenie z fusów, zobaczymy za kilka/kilkanaście dni jak to w praktyce będzie ;)

Re: KONSTAL 105N/Na

: 24 sie 2020, 19:49
autor: Kaszmir
"44" nawet do Bronowic starczało w E1+c3, a co dopiero do Dworca Towarowego.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 24 sie 2020, 20:05
autor: Zieleńczanin
Kaszmir pisze: 24 sie 2020, 19:49 "44" nawet do Bronowic starczało w E1+c3, a co dopiero do Dworca Towarowego.
Jechało dosłownie minutę za "14", nic dziwnego :D

Re: KONSTAL 105N/Na

: 24 sie 2020, 21:12
autor: GoMeZz391
Bayer2003 pisze: 24 sie 2020, 18:33 [...]
Wiadomo czy tramwaj będzie tak oklejony przez najbliższy czas, czy może to tylko jednorazowa akcja? Chcąc nie chcąc, tramwaj ten będzie jeździł na normalnych brygadach przez większość dni, a takie oklejenie na dłużej byłoby ciekawym wspomnieniem.
Przewoźnik w swoim poście milczy na ten temat, jednak mam nadzieję, że będzie przez jakiś czas jeździł w tym oklejeniu.
Wszak to zweryfikuje najbliższy czas.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 24 sie 2020, 21:41
autor: Kitek
Kaszmir pisze: 24 sie 2020, 19:49"44" nawet do Bronowic starczało w E1+c3, a co dopiero do Dworca Towarowego.
Zieleńczanin pisze: 24 sie 2020, 20:05Jechało dosłownie minutę za "14", nic dziwnego :D
Chyba wszyscy jesteśmy zgodni, że "44" powinno jeździć do Bronowic Małych tworząc takt z "4", dzięki czemu można byłoby "odciąć" linię "14" od taktu z "4".

Re: KONSTAL 105N/Na

: 24 sie 2020, 21:52
autor: GoMeZz391
44 Bronowice, 14, 4 BM jak dawniej. Wtedy 4 i 44 naprzemiennie.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 25 sie 2020, 0:50
autor: Lw25
Jakby "44" jeździło do Bronowic Małych, to wtedy nie ma sensu, żeby miało numer "44". Już wtedy lepiej zrobić z niej wariant "4".

Re: KONSTAL 105N/Na

: 25 sie 2020, 9:54
autor: Bayer2003
Kitek pisze: 24 sie 2020, 19:20
Bayer2003 pisze: 24 sie 2020, 17:55Jako częsty pasażer linii "24", jestem zmuszony uznać takie rozwiązanie za absurd. Przed marcem przy f~15 linia ta (wprawdzie ze sporymi napełnieniami) wyrabiała na taborze E1+c3. Po zmianie częstotliwości na f~10, na linię tą spokojnie w dalszym ciągu starczy taki tabor (ewentualnie NGT8/STL/126N).
Widocznie obawiają się że na Kurdwanowie i ciągu bronowickim będą wysokie napełnienia stąd takie rozwiązanie jest rozważane.
W duże napełnienia na Kurdwanowie wątpię. Będzie tam w końcu "50" (owszem, f~10, jednak z najdłuższym taborem), "24" (również f~10 do centrum) i "6" (f~20 przez Krakowską jakby ktoś potrzebował). W skrócie mamy 15 kursów/h, co w porównaniu do marca (16 kursów/h) jest zmianą praktycznie niezauważalną. Ciąg bronowicki z pewnością jest w gorszej sytuacji, jednak osobiście problem tam rozwiązałbym taborem 32m na "8", "13" oraz "14".
Kitek pisze: 24 sie 2020, 19:20
Bayer2003 pisze: 24 sie 2020, 17:55Trójskłady należy moim zdaniem skierować tam, gdzie naprawdę będą one potrzebne. Moi kandydaci poza "52"? Uważam, że ufoki znacząco wspomogłyby linie takie jak "44", "18" oraz "10" (ta ostatnia raczej odpada ze względu na Ptaszyckiego).
"44" ciekawy pomysł. Reszta linii powinna dać radę w 32m. Tak naprawdę obecna dyskusja to jak wróżenie z fusów, zobaczymy za kilka/kilkanaście dni jak to w praktyce będzie ;)
To prawda, nie należy się jednak spodziewać znacznego wzrostu zainteresowania daną linią, więc raczej ufoki należy rozważać tam, gdzie do tej pory były 32m. Co do "44" - sam nie wiem czy to dobry pomysł, jednak "4" z f~20 nie brzmi zbyt dobrze i przydałoby się jej na prawdę solidne wsparcie.
Kaszmir pisze: 24 sie 2020, 19:49 "44" nawet do Bronowic starczało w E1+c3, a co dopiero do Dworca Towarowego.
Pamiętaj, że "4" miała wówczas f~15, więc nie było jej potrzebne aż tak mocne wsparcie, jak to (prawdopodobnie) będzie po wakacjach.
Zieleńczanin pisze: 24 sie 2020, 20:05
Kaszmir pisze: 24 sie 2020, 19:49 "44" nawet do Bronowic starczało w E1+c3, a co dopiero do Dworca Towarowego.
Jechało dosłownie minutę za "14", nic dziwnego :D
Ahh, słynna koordynacja. Mam nadzieję, że przy f~10/20 uda się uniknąć jazd stadnych, ponieważ przy tej częstotliwości byłoby to mocno niezdrowe dla całego systemu.
Kitek pisze: 24 sie 2020, 21:41
Kaszmir pisze: 24 sie 2020, 19:49"44" nawet do Bronowic starczało w E1+c3, a co dopiero do Dworca Towarowego.
Zieleńczanin pisze: 24 sie 2020, 20:05Jechało dosłownie minutę za "14", nic dziwnego :D
Chyba wszyscy jesteśmy zgodni, że "44" powinno jeździć do Bronowic Małych tworząc takt z "4", dzięki czemu można byłoby "odciąć" linię "14" od taktu z "4".
"4" powinna tworzyć takt zarówno z "44" (odcinek Centrum-Huta), jak i "14" (odcinek Bronowice-Centrum). Musiałoby to jednak oznaczać stadną jazdę na odcinku Rondo Mogilskie-Stary Kleparz, więc ktoś niestety będzie musiał być stratny na takcie.
GoMeZz391 pisze: 24 sie 2020, 21:52 44 Bronowice, 14, 4 BM jak dawniej. Wtedy 4 i 44 naprzemiennie.
Również byłbym zwolennikiem takiego rozwiązania, jednak czy mimo niskiej częstotliwości znajdą się na takie rozwiązanie pieniądze?
Lw25 pisze: 25 sie 2020, 0:50 Jakby "44" jeździło do Bronowic Małych, to wtedy nie ma sensu, żeby miało numer "44". Już wtedy lepiej zrobić z niej wariant "4".
Na "44" na BM nie ma raczej szans. Ponadto numeracja 4x jest moim zdaniem bardziej odpowiednia - poza inną trasą linia jeździ w godzinach szczytu. Dwa razy więcej kursów w szczycie niż podczas reszty dnia, na dodatek połowa z nich z inną końcówką? Jak dla mnie byłby to spory chaos.

PS. Czy już nieco nie odeszliśmy od tematu stopiątek?

Re: KONSTAL 105N/Na

: 25 sie 2020, 13:01
autor: Kitek
Bayer2003 pisze: 24 sie 2020, 17:55W duże napełnienia na Kurdwanowie wątpię.
Dlaczego wątpisz skoro "50" przy f~5 rano na Kurdwanowie notowała bardzo wysoką frekwencję? "24" i "6" też mają swoich stałych pasażerów.
Bayer2003 pisze: 24 sie 2020, 17:55Ciąg bronowicki z pewnością jest w gorszej sytuacji, jednak osobiście problem tam rozwiązałbym taborem 32m na "8", "13" oraz "14".
A skąd weźmiesz ten dłuższy tabor?
Lw25 pisze: 25 sie 2020, 0:50Jakby "44" jeździło do Bronowic Małych, to wtedy nie ma sensu, żeby miało numer "44". Już wtedy lepiej zrobić z niej wariant "4".
"49" teraz też nie jest wariantem "9" tylko osobną linią dlatego podążam tą pokrętną logiką.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 25 sie 2020, 17:11
autor: Przemekns
Może MPK/ZTP chce pozbyć się mułowatych wiedeńców z ciągu bronowickiego. Zanim będzie odpowiednia ilość Lajkoników na obsadzenie całej 24 to lepiej je pomieszać z 3x105Na (2x105 może być za ciasne).

Re: KONSTAL 105N/Na

: 25 sie 2020, 18:09
autor: Bayer2003
Kitek pisze: 25 sie 2020, 13:01
Bayer2003 pisze: 24 sie 2020, 17:55W duże napełnienia na Kurdwanowie wątpię.
Dlaczego wątpisz skoro "50" przy f~5 rano na Kurdwanowie notowała bardzo wysoką frekwencję? "24" i "6" też mają swoich stałych pasażerów.
"50" owszem, jednak do "24" w składzie wiedeńskim i przy f~15 ludzie się mieścili, a "6" (pod postacią "76") swoich pasażerów miała, jednak nie było ich bardzo wielu. Moim zdaniem pocięcie "50" da jeden efekt. Wielu pasażerów z ciągu kurdwanowskiego pojedzie "6" lub "24" na przystanek Kabel, gdzie następnie przesiądą się na "9"/"49". Za Kablem taka "24" będzie już nieco pustawa, co zresztą prawdopodobnie osobiście zweryfikuję w najbliższym czasie.
Kitek pisze: 25 sie 2020, 13:01
Bayer2003 pisze: 24 sie 2020, 17:55Ciąg bronowicki z pewnością jest w gorszej sytuacji, jednak osobiście problem tam rozwiązałbym taborem 32m na "8", "13" oraz "14".
A skąd weźmiesz ten dłuższy tabor?
A mało mamy długiego taboru? 126N, NGT8, STL oraz E1+c3 będą stanowić jednak sporą grupę, a duża część tego taboru z pewnością się zwolni po zmniejszeniu częstotliwości na wielu liniach. Ponadto na niektórych z nich tabor taki mogą zastąpić ufoki, więc 32m do dyspozycji powinno być wystarczająco, żeby obsadzić wymienione przeze mnie linie.
Przemekns pisze: 25 sie 2020, 17:11 Może MPK/ZTP chce pozbyć się mułowatych wiedeńców z ciągu bronowickiego. Zanim będzie odpowiednia ilość Lajkoników na obsadzenie całej 24 to lepiej je pomieszać z 3x105Na (2x105 może być za ciasne).
Jeżeli jest to rozwiązanie chwilowe, nie jest to złym pomysłem (dynamika wiedni faktycznie najlepsza nie jest), jednak docelowo taki tabor na "24" przy f~10 jest niepotrzebny i z pewnością bardziej przydałby się gdzieś indziej.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 25 sie 2020, 20:34
autor: Kitek
Bayer2003 pisze: 25 sie 2020, 18:09 A mało mamy długiego taboru? 126N, NGT8, STL oraz E1+c3 będą stanowić jednak sporą grupę, a duża część tego taboru z pewnością się zwolni po zmniejszeniu częstotliwości na wielu liniach.
Niskopodłogowego o tej długości mamy zbyt mało. Wyobrażasz sobie na "8" E1+c3? Bo ja nie.