


W coraz mniejszym stopniu lotnisko obsługiwane jest transportem organizowanym przez miasto Kraków. Wycina się linie autobusowe KMK. Coraz większe znaczenie ma transport organizowany przez Województwo Małopolskie - Koleje Małopolskie. Gdyby lotnisko leżało w granicach miasta, cały ten proces miałby mniejsze prawdopodobieństwo zaistnienia.mkm3 pisze: 29 cze 2023, 23:17 Ta wymówka, że to nie Kraków tylko gm. Zabierzów jest żałosna. Jakoś jak kursowało 252 czy 292 nie szukano takich wymówek. 300 też kursuje przecież na pewno tylko na zlecenie Krakowa. Sytuacja z likwidacją 208 i 252 wygląda jakby kolej sobie załatwiła usunięcie konkurencji.
Raczej w drugą stronę. To kolej jest wymówką do likwidacji linii ZTP. Za chwilę zlikwidują 300, bo przecież mało osób jeździ.mkm3 pisze: 29 cze 2023, 23:17 Ta wymówka, że to nie Kraków tylko gm. Zabierzów jest żałosna. Jakoś jak kursowało 252 czy 292 nie szukano takich wymówek. 300 też kursuje przecież na pewno tylko na zlecenie Krakowa. Sytuacja z likwidacją 208 i 252 wygląda jakby kolej sobie załatwiła usunięcie konkurencji.
Na litość boską, lotnisko leży niecały kilometr od granic z Krakowem, to nie Radom, a tamto lotnisko traktowane jest jak 'warszawskie' (Warszawa-Radom).pablo pisze: 30 cze 2023, 0:02 W coraz mniejszym stopniu lotnisko obsługiwane jest transportem organizowanym przez miasto Kraków. Wycina się linie autobusowe KMK. Coraz większe znaczenie ma transport organizowany przez Województwo Małopolskie - Koleje Małopolskie. Gdyby lotnisko leżało w granicach miasta, cały ten proces miałby mniejsze prawdopodobieństwo zaistnienia.
I teraz, żeby nie być gołosłowny:
Lotnisko krakowskie - udziałowcy
Polskie Porty Lotnicze S.A.: 76,19%
Województwo Małopolskie: 22,73%
Gmina m. Kraków: 1,04%
Gmina Zabierzów: 0,04%
źródło: www.krakowairport.pl/pl/firma/lotnisko/ ... asnosciowa
Dla porównania lotnisko wrocławskie - udziałowcy
Miasto Wrocław (49,24 procent akcji)
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego (31,01 procent akcji)
Polskie Porty Lotnicze (19,75 procent akcji).
źródło:
https://turystyka.rp.pl/lotniska/art384 ... owy-zarzad
Nadal uważasz, że lokalizacja za miastem nie ma znaczenia? Kraków ma 1 procent udziału w "swoim" lotnisku, Województwo Młp. 23 procent - no to jeździ kolej (Koleje Małopolskie), a autobusy KMK (aglo) się powycinało. A taki Wrocław w swoim lotnisku ma 49% udziałów. I sobie organizuje transport.
A czy ja napisałem, że tak jak jest, to jest dobrze? Próbuję znaleźć wytłumaczenie, czemu jest nienormalnie. Zabierzów też nic nie ma do powiedzenia, skoro ma 0,04 procent udziału. Lotnisko w Radomiu nie wydaje mi się być dobrym przykładem do porównywania sytuacji z Krakowem-Balicami.krawiec pisze: 30 cze 2023, 0:05 Na litość boską, lotnisko leży niecały kilometr od granic z Krakowem, to nie Radom, a tamto lotnisko traktowane jest jak 'warszawskie' (Warszawa-Radom).
To do lotniska mają być wpuszczani tylko ludzie z gm. Zabierzów i tylko im ma służyć? Nie tędy droga!
Zdaje się, że w Warszawie Chopina PPL ma 100% udziałów, a na pewno większość (ciężko znaleźć dokładne potwierdzenie) - a jednak jeżdżą autobusy i SKM (które jest miejskie). Więc to na pewno nie jest kwestia własności.pablo pisze: 30 cze 2023, 0:02 W coraz mniejszym stopniu lotnisko obsługiwane jest transportem organizowanym przez miasto Kraków. Wycina się linie autobusowe KMK. Coraz większe znaczenie ma transport organizowany przez Województwo Małopolskie - Koleje Małopolskie. Gdyby lotnisko leżało w granicach miasta, cały ten proces miałby mniejsze prawdopodobieństwo zaistnienia.
I teraz, żeby nie być gołosłowny:
Lotnisko krakowskie - udziałowcy
Polskie Porty Lotnicze S.A.: 76,19%
Województwo Małopolskie: 22,73%
Gmina m. Kraków: 1,04%
Gmina Zabierzów: 0,04%
źródło: www.krakowairport.pl/pl/firma/lotnisko/ ... asnosciowa
Dla porównania lotnisko wrocławskie - udziałowcy
Miasto Wrocław (49,24 procent akcji)
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego (31,01 procent akcji)
Polskie Porty Lotnicze (19,75 procent akcji).
źródło:
https://turystyka.rp.pl/lotniska/art384 ... owy-zarzad
Nadal uważasz, że lokalizacja za miastem nie ma znaczenia? Kraków ma 1 procent udziału w "swoim" lotnisku, Województwo Młp. 23 procent - no to jeździ kolej (Koleje Małopolskie), a autobusy KMK (aglo) się powycinało. A taki Wrocław w swoim lotnisku ma 49% udziałów. I sobie organizuje porządny transport.
Lotnisko warszawskie jest w granicach miasta Warszawy. Nawet jeśli miasto nie ma udziałów, to przynajmniej lotnisko jest na terenie miasta. A Kraków ani udziałów nie ma (prawie nie ma), ani lotniska w granicach miasta nie ma. No to chęci do organizowania transportu też nie ma. Oczywiście sytuacja jest wysoce nienormalna.Ydhflx pisze: 30 cze 2023, 0:35 Zdaje się, że w Warszawie Chopina PPL ma 100% udziałów, a na pewno większość (ciężko znaleźć dokładne potwierdzenie) - a jednak jeżdżą autobusy i SKM (które jest miejskie). Więc to na pewno nie jest kwestia własności.
Podobnie nie jest to kwestia odległości. Od granic Krakowa jest zdaje się kilometr.
Jest to ewidentnie kwestia braku chęci.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/ruch- ... 52054.htmlW 2017 roku przekroczono 5,3 mln pasażerów w listopadzie, w 2018 roku we wrześniu (5,05 mln), rok później w sierpniu (5,4 mln). W zeszłym roku 5,4 mln pasażerów zanotowano we wrześniu.
Nie zapominaj, że można podzielić 300 na 399 Bielany - Lotnisko i 197 Os. Podwawelskie - Bielany. Nowe numerki byłyby w użyciufysztof pisze: 25 lip 2023, 1:08 ZTP powinno w związku z powyższym już dołożyć od siebie kolejną cegiełkę w tym sukcesie przez ograniczenie godzin kursowania linii "300" i wyprowadzenie f=120.
Z okazji 6 mln pasażerów natomiast proponuję w ogóle usunąć regularną komunikację z Kraków Airport i wdrożyć tele-taksówkę. Będzie hucznie, światowo i na miarę ambicji obecnego Zarządu!
Opóźnienia na pewno by się zmniejszyłykrawiec pisze: 25 lip 2023, 6:35 Nie zapominaj, że można podzielić 300 na 399 Bielany - Lotnisko i 197 Os. Podwawelskie - Bielany. Nowe numerki byłyby w użyciui wgl byłoby już totalnie wg obecnych panujących trendów w ZTP.
Tak planujemy, chcemy też porównać z innymi miastami bo mamy wrażenie, że większość (wszystkie?) duże miasta mają lepszy dojazd niż Balice. Nawet Radom wydaje się mieć lepszą ofertę do swojego lotniska :/edek3253 pisze: 25 lip 2023, 12:34Może zrobicie na PKK fb jakiś post, że z jednej strony rekordy pasażerów, a komunikacja autobusowa została obcięta? Nawet to, że 300 odjeżdża w porach SKA to absurd.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość