mkm3 pisze: 29 cze 2023, 23:17
Ta wymówka, że to nie Kraków tylko gm. Zabierzów jest żałosna. Jakoś jak kursowało 252 czy 292 nie szukano takich wymówek. 300 też kursuje przecież na pewno tylko na zlecenie Krakowa. Sytuacja z likwidacją 208 i 252 wygląda jakby kolej sobie załatwiła usunięcie konkurencji.
W coraz mniejszym stopniu lotnisko obsługiwane jest transportem organizowanym przez miasto Kraków. Wycina się linie autobusowe KMK. Coraz większe znaczenie ma transport organizowany przez Województwo Małopolskie - Koleje Małopolskie. Gdyby lotnisko leżało w granicach miasta, cały ten proces miałby mniejsze prawdopodobieństwo zaistnienia.
I teraz, żeby nie być gołosłowny:
Lotnisko krakowskie - udziałowcy
Polskie Porty Lotnicze S.A.: 76,19%
Województwo Małopolskie: 22,73%
Gmina m. Kraków: 1,04%
Gmina Zabierzów: 0,04%
źródło:
www.krakowairport.pl/pl/firma/lotnisko/ ... asnosciowa
Dla porównania lotnisko wrocławskie - udziałowcy
Miasto Wrocław (49,24 procent akcji)
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego (31,01 procent akcji)
Polskie Porty Lotnicze (19,75 procent akcji).
źródło:
https://turystyka.rp.pl/lotniska/art384 ... owy-zarzad
Nadal uważasz, że lokalizacja za miastem nie ma znaczenia? Kraków ma 1 procent udziału w "swoim" lotnisku, Województwo Młp. 23 procent - no to jeździ kolej (Koleje Małopolskie), a autobusy KMK (aglo) się powycinało. A taki Wrocław w swoim lotnisku ma 49% udziałów. I sobie organizuje porządny transport.