Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
: 27 mar 2023, 17:02
W dokumentacji jest zaznaczone, że zamawiający nie zapewnia miejsc do ładowania/ tankowania autobusów.
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
To MPK zawsze organizowało przetargi na ich postawienie na pętlach, więc pewnie są własnością MPK.pjetrek pisze: 27 mar 2023, 16:52 A tak z ciekawości - jak jest z tymi ładowarkami co już stoją na mieście? One są własnością MPK, ZTP czy ZDMK? Bo jeśli są własnością przewoźnika, to może nie chcieć ich udostępnić dla innego przewoźnika, który wygra przetarg i co wtedy? Nie mamy infrastruktury?
Z tego co gdzieś mi pokazało się, to nowy przewoźnik ma mieć swoją infrastrukturę do ładowania pojazdówpjetrek pisze: 27 mar 2023, 16:52 A tak z ciekawości - jak jest z tymi ładowarkami co już stoją na mieście? One są własnością MPK, ZTP czy ZDMK? Bo jeśli są własnością przewoźnika, to może nie chcieć ich udostępnić dla innego przewoźnika, który wygra przetarg i co wtedy? Nie mamy infrastruktury?
Jeśli faktycznie ładowarki na mieście są własnością MPK, to uważam za absurdalne wymaganie od nowego przewoźnika pojazdów elektrycznych jeśli nie będzie mógł korzystać z istniejących już ładowarek. Jak tu ktoś niedawno pisał postawienie nowych ładowarek w tym kraju trwa ok. roku, więc przy takim scenariuszu jedyną opcją są elektryki z bardzo bardzo pojemnymi bateriami. Szkoda, bo miasto mogłoby już rozpocząć proces przetargowy dla nowych ładowarek, np. na Prądniku Czerwonym i Alei Przyjaźni (zakładając że elektryki faktycznie w przyszłym roku wyjadą na 142 i 184). Z tego przetargu może wyniknąć dużo dobrego, ale na razie więcej problemów.GoMeZz391 pisze: 27 mar 2023, 18:54 Z tego co gdzieś mi pokazało się, to nowy przewoźnik ma mieć swoją infrastrukturę do ładowania pojazdów![]()
Nikt przecież nie wymaga elektryków. Mogą być gazowce i raczej na pewno będą.mikolaj.boron pisze: 27 mar 2023, 19:31 Jeśli faktycznie ładowarki na mieście są własnością MPK, to uważam za absurdalne wymaganie od nowego przewoźnika pojazdów elektrycznych jeśli nie będzie mógł korzystać z istniejących już ładowarek. Jak tu ktoś niedawno pisał postawienie nowych ładowarek w tym kraju trwa ok. roku, więc przy takim scenariuszu jedyną opcją są elektryki z bardzo bardzo pojemnymi bateriami. Szkoda, bo miasto mogłoby już rozpocząć proces przetargowy dla nowych ładowarek, np. na Prądniku Czerwonym i Alei Przyjaźni (zakładając że elektryki faktycznie w przyszłym roku wyjadą na 142 i 184). Z tego przetargu może wyniknąć dużo dobrego, ale na razie więcej problemów.
Jest wymóg postawienia na zajezdni stacji ładowania lub tankowania.Adrian14 pisze: 27 mar 2023, 20:44 CNG tylko na Balickiej i drogie jak fiks (9,53zl). Chyba, że nowy przewoźnik postawi stację u siebie. Zostaje LNG.
Pytanie czy ktoś się zgłosi za te proponowane stawki. Te wozy "eko" oraz postawienie infrastruktury do ich obsługi na zajezdni znacząco podniesie koszt dla ewentualnego wygranego.Justforfun pisze: 27 mar 2023, 21:02 Jest wymóg postawienia na zajezdni stacji ładowania lub tankowania.
Poza tym nie oszukujmy się... i tak ten przetarg będzie cholernie drogi.
Pomijając kwestię własności, ładowarki MPK mają wysoką zajętość, na wielu z nich nie starczyłoby miejsca na więcej linii.GoMeZz391 pisze: 27 mar 2023, 18:54Z tego co gdzieś mi pokazało się, to nowy przewoźnik ma mieć swoją infrastrukturę do ładowania pojazdów![]()
102 jest jednym z przykładów "dajcie autobus częściej a będziemy jeździć". Faktycznie obserwuję ją regularnie na krowoderskim odcinku i jeździ przyzwoicie zapełniona. Nic dziwnego, obsługuje jedno z większych studenckich osiedli z uczelniami UP, PK, obiektami sportowymi AGH i UJ, a do tego stanowi dobre połączenie dla starszych mieszkańców tych osiedli z terenami rekreacyjnymi na Błoniach i w Lesie Wolskim. Poza tym jest jedną z niewielu linii która zapewnia przejazd "po obwodzie" z pominięciem Alej...Kaszmir pisze: 02 kwie 2023, 7:46 Wprawdzie od dłuższego czasu "102" ma f20 w dni powszednie, a obecnie nawet w weekendy, jednak było to wprowadzone podczas wspomnianego remontu i nie było pewności, ile z tego jest na stałe, a ile to tylko wzmocnienia tymczasowe z powodu zabrania innych linii. Teraz mamy potwierdzenie.
Mam dokładnie te same odczucia co Ty. Dlatego również linia Mydlniki - Chełm - Przeorzały - Salwator może cieszyć się powodzeniem. A gdyby kończyła na os. Podwawelskim, może nawet jeszcze większympjetrek pisze: 02 kwie 2023, 9:50102 jest jednym z przykładów "dajcie autobus częściej a będziemy jeździć". Faktycznie obserwuję ją regularnie na krowoderskim odcinku i jeździ przyzwoicie zapełniona. Nic dziwnego, obsługuje jedno z większych studenckich osiedli z uczelniami UP, PK, obiektami sportowymi AGH i UJ, a do tego stanowi dobre połączenie dla starszych mieszkańców tych osiedli z terenami rekreacyjnymi na Błoniach i w Lesie Wolskim. Poza tym jest jedną z niewielu linii która zapewnia przejazd "po obwodzie" z pominięciem Alej...