Kaszmir pisze: 08 sty 2021, 11:59Ok, a co nim jest?

Nie chce mi się przeglądać aktualnej oferty wszystkich producentów (więc poza przykładami, które podałem poniżej obstawiam, że dałoby się znaleźć jeszcze co najmniej kilka innych modeli

), ale na taką trasę widziałbym zdecydowanie coś z większą ilością miejsc siedzących, czyli coś LE albo nawet z wysoką podłogą, ale szerszymi drugimi drzwiami i windą dla wózków.
Czyli np. z grupy pojazdów z wysoką podłogą:
- solarisa interurbino (53 miejsca);
- czy lions'a intercity (tu w najdłuższej wersji nawet 63 miejsca siedzące).
man ma na pewno (obstawiam, że solarisów również) opcję z dwuskrzydlowymi drugimi drzwiami + windą dla wózków
Ew. z LE np.:
- urbino LE (45-49 miejsc siedzących) + niska podłoga z przodu.
Generalnie na trasy dłuższe (typu właśnie Myślenice, czy coś dłuższego), taki lions intercity / interurbino sprawdziłby się imho bardzo dobrze, bo masz i lepszy komfort podróży, i więcej miejsc siedzących, ale też dostępność dla osób niepełnosprawnych. Natomiast bliższa (a raczej "średnia") aglomeracja to imho pojazdy LE typu właśnie urbino LE.
Urbino 12,9 to jednak nadal autobus miejski, tyle, że z racji pierwotnego klienta z innym układem drzwi no i lekko dłuższy. Ale to nadal mało miejsc siedzących (jeśli www mpk nie kłamie, to 36x vs. 45-49 w urbino LE vs. 53-53 w interurbino / lionsie), mniejszy komfort i nastawienie na jednak sporą część pasażerów stojących.
Oczywiście można powiedzieć, że taki 12,9 hybrid weźmie i setkę pasażerów, ale jeśli chcemy ludzi przesadzić z aut do kz aglomeracyjnej, to jeśli autobus wiezie te ponad 50 osób, to po prostu przydałaby się większa f, a nie pudrowanie trupa i wysyłanie bardziej pojemnych autobusów miejskich, aby jechać jak bydło 30 lat temu
Tu oczywiście wszystko zależy od linii, bo aglo też ma swoją specyfikę i linie w sumie typowo miejskie (jak 304, czy 204), czy krótkie linie robiące za dowozówkę do tramwaju (przykładowo Skawina) - i na takich liniach tabor miejski jest raczej najlepszy. Ale już obsługa Niepołomic, czy Trąbek U12, 222, czy 278 w takim wydaniu, czy chęć wysyłania czegoś takiego do Myślenic, to imho beznadzieja
LE spokojnie sprawdziłyby się na tych średnich trasach typu aglo do Niepołomic, Krzeszowic, Słomnik itd., a na trasach typu Myślenice imho LE albo coś jeszcze wyższego
