Strona 4 z 24

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

: 18 sie 2022, 11:05
autor: Bayer2003
Zastanawiam się, czy wobec braku kierowców nie dałoby się skrócić linii "703" do Bratysławskiej, a cofnąć niektóre cięcia w innych częściach miasta, m.in. na Złocieniu. Z pewnością mogłoby się to nie spodobać części pasażerów, jednak na Bratysławskiej będzie możliwość przesiadki na tramwaj, a mogłoby to zwolnić dość dużo brygad.

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

: 18 sie 2022, 11:09
autor: Jelczyk
..... I uniknąć stania w korku na Prądnickiej.... Który bardzo zaburza tą linię.

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

: 18 sie 2022, 11:09
autor: Kaszmir
Na Bratysławskiej będzie tylko "17/19" i "70", ludzie by się wg mnie nie pomieścili. Zresztą przed wakacjami nawet przy "703" do centrum bywało ciężko w tramwajach.

Natomiast też mam odczucia, że przynajmniej części brygad można było poszukać gdzieś indziej, bez tak drastycznych zmian tras.

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

: 18 sie 2022, 11:10
autor: fkolasa
Kaszmir pisze: 18 sie 2022, 10:51
Co do powodów zmian, ZTP mi wspominało że wzięli się za jedne z linii które notowały największe spóźnienia: "125", "163", "193". Wg mnie średnia argumentacja, zwłaszcza na "125".
Czyli to są sprawdzone i potwierdzone informacje? To, że MPK wystąpiło do ZTP z takim pismem oraz jakie zmiany ZTP przesłało do przewoźników również masz z ZTP? Chodzi mi to, czy to na pewno pewne informacje.

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

: 18 sie 2022, 11:14
autor: Bayer2003
Kaszmir pisze: 18 sie 2022, 11:09 Na Bratysławskiej będzie tylko "17/19" i "70", ludzie by się wg mnie nie pomieścili. Zresztą przed wakacjami nawet przy "703" do centrum bywało ciężko w tramwajach.
Łącznie 16 p/h - mało, jednak czy na pewno byłby to większy problem niż cięcia na Złocieniu czy Klinach? Moim zdaniem zdecydowanie nie, a oszczędność brygad byłaby ogromna.
Kaszmir pisze: 18 sie 2022, 11:09 Natomiast też mam odczucia, że przynajmniej części brygad można było poszukać gdzieś indziej, bez tak drastycznych zmian tras.
Może odpowiednie byłoby skrócenie linii aglomeracyjnych (które zresztą w ogóle nie oberwały) jak najbliżej granic administracyjnych Krakowa? Oczywiście nie wiem czy to w ogóle możliwe.

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

: 18 sie 2022, 11:21
autor: komunikacjakrk
@Kaszmir co Ty na to, żeby zebrać podpisy sprzeciwu na obecną sytuację oraz odwołanie obecnego zarządu mpk i złożyć to z interpelacją radnych do prezydenta? Przecież nie może tak być, że oni sobie będą robić co chcą, a pasażerowie będą cierpieć. Społeczność jest całkiem spora, można by spróbować coś zadziałać, póki jeszcze oficjalnie nic nie wyszło i można cofnąć.

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

: 18 sie 2022, 11:26
autor: Jelczyk
Przykładowo, takie 148 brygada zbędna. Można by ustawić rozkład tak, żeby różne brygady z linii Kombinatowych robiły kursy jako 148. Na Pleszowie to powinny być dwa telebusy. Co najwyżej brygada 271.

Moim zdaniem część tych cięć i tak była planowana tylko ZTP nie miało jak to zrobić. A teraz wina poszła na MPK.

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

: 18 sie 2022, 12:13
autor: yosujiro
Po pocięciu 142 i częstotliwości 139 powinni do Kombinatu wydłużyć 501 z pozostawieniem przystanku przy Bulwarowej (dołożenie drugiego do pary)...

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

: 18 sie 2022, 12:27
autor: Kaszmir
fkolasa pisze: 18 sie 2022, 11:10Czyli to są sprawdzone i potwierdzone informacje? To, że MPK wystąpiło do ZTP z takim pismem oraz jakie zmiany ZTP przesłało do przewoźników również masz z ZTP? Chodzi mi to, czy to na pewno pewne informacje.
Od ZTP do Przewoźników poszła rozpiska z powyższymi zmianami - kilka źródeł mi ją zaoferowało, przeglądałem ją osobiście. Z ZTP mam też potwierdzenie że MPK brakuje ludzi do obsadzenia 25 brygad, oraz co do samych cięć. W międzyczasie media pytały już MPK które też potwierdziło że będą cięcia.

Oczywiście nigdy nie jest wykluczone, że na ostatnią chwilę zrobią jakieś korekty których nie było w oryginalnej rozpisce, zwłaszcza że reakcje mieszkańców w Hucie, na Klinach i na Złocieniu są skrajnie negatywne. Na tę chwilę jednak to są planowane zmiany które ZTP wysłało już do Przewoźników. Gdyby coś się miało zmienić, będę dawał znać.
Bayer2003 pisze: 18 sie 2022, 11:14Łącznie 16 p/h - mało, jednak czy na pewno byłby to większy problem niż cięcia na Złocieniu czy Klinach? Moim zdaniem zdecydowanie nie, a oszczędność brygad byłaby ogromna.
Zmiany np. na Złocieniu są negatywne, jednak ludzie będą raczej mieścić się do autobusów, zwłaszcza że w stronę Płaszowa będzie nawet więcej kursów.
Bayer2003 pisze: 18 sie 2022, 11:14Może odpowiednie byłoby skrócenie linii aglomeracyjnych (które zresztą w ogóle nie oberwały) jak najbliżej granic administracyjnych Krakowa? Oczywiście nie wiem czy to w ogóle możliwe.
Na to trzeba zgody gmin. Pomijając, że pewnie się nie zgodzą, to korespondencja z nimi zwykle trwa wiele tygodni - zwykłe zatwierdzenie rozkładów wakacyjnych potrafi trwać miesiąc.
komunikacjakrk pisze: 18 sie 2022, 11:21@Kaszmir co Ty na to, żeby zebrać podpisy sprzeciwu na obecną sytuację oraz odwołanie obecnego zarządu mpk i złożyć to z interpelacją radnych do prezydenta?
Zastanawiamy się nad tym w Admince PKK. Na razie przez najbliższe dni śledźmy jak sytuacja się rozwinie. Z petycją może by ruszyć we wrześniu, gdy rozkłady wejdą w życie i ludzie się zdenerwują.

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

: 18 sie 2022, 12:33
autor: komunikacjakrk
Kaszmir pisze: 18 sie 2022, 12:27 Od ZTP do Przewoźników poszła rozpiska z powyższymi zmianami - kilka źródeł mi ją zaoferowało, przeglądałem ją osobiście. Z ZTP mam też potwierdzenie że MPK brakuje ludzi do obsadzenia 25 brygad, oraz co do samych cięć. W międzyczasie media pytały już MPK które też potwierdziło że będą cięcia.

Oczywiście nigdy nie jest wykluczone, że na ostatnią chwilę zrobią jakieś korekty których nie było w oryginalnej rozpisce, zwłaszcza że reakcje mieszkańców w Hucie, na Klinach i na Złocieniu są skrajnie negatywne. Na tę chwilę jednak to są planowane zmiany które ZTP wysłało już do Przewoźników. Gdyby coś się miało zmienić, będę dawał znać.


Zmiany np. na Złocieniu są negatywne, jednak ludzie będą raczej mieścić się do autobusów, zwłaszcza że w stronę Płaszowa będzie nawet więcej kursów.


Na to trzeba zgody gmin. Pomijając, że pewnie się nie zgodzą, to korespondencja z nimi zwykle trwa wiele tygodni - zwykłe zatwierdzenie rozkładów wakacyjnych potrafi trwać miesiąc.


Zastanawiamy się nad tym w Admince PKK. Na razie przez najbliższe dni śledźmy jak sytuacja się rozwinie. Z petycją może by ruszyć we wrześniu, gdy rozkłady wejdą w życie i ludzie się zdenerwują.
Widzę właśnie, że radny Michał Drewnicki uruchamia temat i wraca do swojego planu awaryjnego, składa dziś interpelację.

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

: 18 sie 2022, 12:34
autor: mkm3
Dziwi mnie w tej sytuacji, że p. Jacek Majchrowski nie komentuje sprawy, a przede wszystkim nie widać, żeby podejmował działania. Trend w odejściach kierowców odwróci jedynie odwołanie zarządu i osób, które tworzą negatywną atmosferę pracy i zatrudnienie specjalistów, którzy m. in. wprowadzą też możliwość elastycznych zmian np. ktoś może chciałby pracować jedynie na porannych zmianach, ktoś inny tylko na popołudniowych. Może ktoś inny naprzemiennie. Powinno się to umożliwiać. A poza tym odejść od tych chorych kar za byle co. Ich stosowanie powinno być rzadkością, a nie normą.
Widzę właśnie, że radny Michał Drewnicki uruchamia temat i wraca do swojego planu awaryjnego, składa dziś interpelację.
W sumie to już wcześniej uruchamiał i co to dało? Mieli robić kontrolę w.... ZTP! I zrobili?

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

: 18 sie 2022, 12:38
autor: Kaszmir
To MPK trzeba skontrolować w pierwszej kolejności. Kontrola ZTP to chyba była tylko pod publikę.

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

: 18 sie 2022, 12:44
autor: yosujiro
Chcemy, aby nastąpiła widoczna dla pasażerów poprawa punktualności. Dlatego zdecydowaliśmy się w pierwszej kolejności na eliminację kursów charakteryzujących się dużymi utrudnieniami w ruchu, co w rezultacie oznaczało dla pasażera opóźniony przyjazd lub brak przyjazdu autobusu – czytamy w komunikacie Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie.(...) Powyższe zmiany będą odpowiadały oczekiwaniom większości pasażerów, chociaż dla niektórych będą one jednak oznaczały zmiany w codziennym podróżowaniu i konieczność przesiadki na inne niż dotychczas linie. Prosimy o wyrozumiałość. Niestety czynniki zewnętrzne wymusiły na nas powyższe zmiany – przekonuje ZTP.
https://lubie.krakow.pl/potezne-zmiany- ... wakacjach/

Obrazek

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

: 18 sie 2022, 12:54
autor: edek3253
Obstawiam, że to dopiero początek cięć. Ale nie spodziewałem się ich w tych miejscach. Myślałem, że prędzej coś spod Kombinatu skrócą albo coś w okolicy Prądnika np. 154, 511 znowu do Przybyszewskiego itd.

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

: 18 sie 2022, 13:07
autor: suchy
Kaszmir pisze: 18 sie 2022, 12:27 Na to trzeba zgody gmin. Pomijając, że pewnie się nie zgodzą, to korespondencja z nimi zwykle trwa wiele tygodni - zwykłe zatwierdzenie rozkładów wakacyjnych potrafi trwać miesiąc.
Ja rozumiem zgoda gminy na zmianę godzin odjazdu, ilości kursów, czy trasy poza miastem - ale dlaczego gmina ma wyrażać zgodę (lub nie) na zmianę/skrócenie linii NA TERENIE KRAKOWA? Przecież w ten sposób wchodzą w kompetencje Gminy Miejskiej Kraków, do czego nie mają prawa.

Przecież Kraków od granicy miasta na własnym terenie powinien mieć prawo robić to co chce - i moim zdaniem powinien z tego prawa skorzystać. Czemu wszystkie agloekspresy ciągną się przez całe miasto na drugi koniec, zamiast zakończyć swoją trasę na najbliższej pętli przesiadkowej po wjechaniu do Krakowa (a tam pasażerowie przesiadają się dalej)?

Np. 301/304 skrócić do Podwawelskiego (możliwe przesiadki na Bieżanowskiej, Matecznym i Grunwaldzkim w kilkanaście różnych linii T + A), albo jeszcze bardziej skrócić do zajezdni PW (możliwość przesiadek na Bieżanowskiej + autobusy na Kamieńskiego). 307 skrócić do Nowego Kleparza zamiast Podwawelskiego, 310 do Bronowic Małych zamiast Podwawelskiego.

Tak wiem, zaraz ktoś wyskoczy, że przecież na Kleparzu jest już za dużo linii i się nie pomieści tyle - to z Kleparza wywalić coś innego na inną pętlę.

W Warszawie jakoś większość linii aglomeracyjnych kończy na najbliższych węzłach przesiadkowych, a nie jadą przez pół miasta do ścisłego centrum czy Dw.Centralnego (tam nie kończy ŻADNA LINIA aglomeracyjna):
- linie z Konstancina, Piaseczna, Nadarzyna (południe) kończą na Kabatach, Wilanowskiej, Okęciu,
- linie z Józefowa, Sulejówka, Otwocka (wschód) kończą na Wiatracznej,
- linie z Radzymina, Ząbek, Legionowa (północ) kończą na Trockiej, Żeraniu, Marymoncie, Młocinch,
- linie z Pruszkowa, Ożarowa, Łomianek (zachód) kończą na Dw.Zachodnim, Cm.Wolskim, Bemowo,

https://www.wtp.waw.pl/wp-content/uploa ... ejskie.png