Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
: 01 sty 2023, 21:45
Co nas czeka w 2023 roku?
https://www.psmkms.krakow.pl/16-aktualn ... -2023-roku
https://www.psmkms.krakow.pl/16-aktualn ... -2023-roku
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Jeśli faktycznie Grębałów będzie 'wisiał' na dwukierunkowcach na WŚ, to będzie tam armagedon... No i z przystanku Darwina to wciąż będzie kawałek niezbyt wygodnego dojścia do samego cmentarza, a zwłaszcza w jego głąb. Czasowo to jeszcze daleko i teraz mocniej dyskutować bez sensu, ale na szybko zastanawiam się czy opcją nie będzie zrobić z Grębałowa autobusowego wahadła do najbliższego sensownego przystanku tramwajowego, gdzie będzie punkt przesiadkowy (np. Elektromontaż) - nawet kosztem zamknięcia całej pętli po układzie Łowińskiego -> Blokowa -> Darwina -> Kocmyrzowska dla ruchu indywidualnego (w tym kierunku).Prawdopodobnie na 1 listopada 2023 roku możliwy będzie dojazd dwukierunkowymi tramwajami w rejon ulicy Darwina, już po nowym torowisku.
Wysokopodłogowe tramwaje będą już niedługo obsługiwać głównie brygady szczytowe. W dni wolne powinny stanowić rzadkość.
Na 16,52 to jeszcze długo długo będą jeździć cały dzień. I ZTP może pisać jedno, a MPK i tak pewnie swoje zrobi.fysztof pisze: 02 sty 2023, 12:04 Cytując fragmencik z podlinkowanego powyżej artykułu:
Jeśli faktycznie Grębałów będzie 'wisiał' na dwukierunkowcach na WŚ, to będzie tam armagedon... No i z przystanku Darwina to wciąż będzie kawałek niezbyt wygodnego dojścia do samego cmentarza, a zwłaszcza w jego głąb. Czasowo to jeszcze daleko i teraz mocniej dyskutować bez sensu, ale na szybko zastanawiam się czy opcją nie będzie zrobić z Grębałowa autobusowego wahadła do najbliższego sensownego przystanku tramwajowego, gdzie będzie punkt przesiadkowy (np. Elektromontaż) - nawet kosztem zamknięcia całej pętli po układzie Łowińskiego -> Blokowa -> Darwina -> Kocmyrzowska dla ruchu indywidualnego (w tym kierunku).
No i oby wreszcie prawdą było:
O ile na "52" potrzebny jest tabor 40m+ (niechęć do kupna nowych tramwajów tej długości w dużej ilości to inna sprawa), o tyle decyzji dotyczącej "16" całkowicie nie rozumiem - obecnie 26m tramwajów niskowejściowych w nowohuckiej zajezdni stoi sporo, a i Konstale nie mają maksymalnego wykorzystania. Solówki E1 spokojnie mogłyby już dziś zostać wycofane, linie "22" i "44" będą musiały niestety poczekać na kolejne dostawy STL2.Scania_9640 pisze: 02 sty 2023, 14:36 Na 16,52 to jeszcze długo długo będą jeździć cały dzień. I ZTP może pisać jedno, a MPK i tak pewnie swoje zrobi.
Wiem, złośliwość MPK nie zna granic. Co najgorsze, ostatnie tramwaje E1 znikną prawdopodobnie właśnie z "16", podczas gdy najdłuższej moim zdaniem powinny jeździć one z doczepami na szczytowej linii "44". Dziwię się, że żaden radny nie zauważył jeszcze problemu, ponieważ torowisko na Ptaszyckiego od jakiegoś czasu dopuszcza już przejazd każdego rodzaju taboru tramwajowego.kot_feliks pisze: 02 sty 2023, 17:13 Kurczę, ale serio nadal nie wiesz, na jakiej to zasadzie działa?![]()
"Chcą LF na tej linii? Bez jaj, to my decydujemy, a nie oni, nie będą nam mówić, co mamy robić. Dajcie celowo E1". I serio, to nie jest mój wymysł![]()
https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... h91fuVxJklPILNE: z powodu dziury budżetowej, pierwsze cięcia komunikacji miejskiej już w ferie zimowe - na ten okres, tramwaje pojadą rzadziej, co 10 i 20 minut (zamiast 7,5 i 15). Bardzo duże ograniczenia będą jeszcze w autobusach. Info przekazał dyr. ZTP.
Niestety ZTP zarządza takim budżetem, jaki dostanie. Radni Miasta Krakowa twierdzili, że problemy budżetowe są do opanowania i uda się znaleźć brakujące pieniądze na transport. Czekamy zatem na komentarz Radnych.
Pytanie czy po feriach wszystkie te cięcia zostaną odwieszone? Bardzo niedobrze się dzieje...Krakowianin pisze: 12 sty 2023, 18:40 Informacja pochodzi z fejsa Dyrektora Franka. W okresie ferii czekają nas cięcia i tramwaje w tym czasie zejdą do systemu 10/20 + cięcia w autobusach...
W takim razie "16" też wyleciŁukasz pisze:To obstawiamy? "142", "19" i "11" do wycięcia? "193" skrócimy do Piastów? Z "52" znikną Ufoki i cała będzie w Pesach?
Jeżeli chodzi o ufoki to chyba trzeba będzie ich połączyć więcej, chociaż przy takiej skali cięć nawet obsadzenie całych linii "52" (co 10 minut), "50" (co 10 minut), "24" (co 20 minut) i "4" (co 20 minut) najdłuższym taborem problemu nie rozwiąże - przepełnienia już są powszechne obecnie, a co dopiero po tak znaczącym ograniczeniu częstotliwości. Podziękujmy ZTP oraz radnym za zniszczenie już i tak dość pociętej komunikacji miejskiej (przypominam o zawieszonej "5", zlikwidowanej "12", rzadszej "139")...Łukasz pisze: 12 sty 2023, 19:14 To obstawiamy? "142", "19" i "11" do wycięcia? "193" skrócimy do Piastów? Z "52" znikną Ufoki i cała będzie w Pesach?