Dzięki za info.
Termin pojawienia się nowych rozkładów, jak zwykle prawie w ostatniej chwili.
196 w ubiegłym roku jeszcze nie było, więc może się im po prostu zapomniało ją pociąć, albo wpisać do komunikatu?Kaszmir pisze: ↑20 cze 2023, 18:47 Jeszcze z kwiatków weekendowych - jedną z nielicznych linii, które pojadą w weekendy co 20 minut, będzie... "196".
Naprawdę nie rozumiem co tu się dzieje. Praktycznie wszystkie magistralne autobusy w mieście pocięte do f30, a lokalna, słabo zapełniona linia zostaje z f20. Wychodzi, że "196" jest jedną z najważniejszych linii w mieście, ważniejszą od "139", "179", "194" czy "503"
Zapomnieć nie zapomnieli bo w tygodniu będzie ścięta z f15 do f20 I podobnie ma konkretnie rozpisane, że w weekendy w wakacje będzie kursować co 20 minut. Chyba że do jutra to zmienią.
Zapomnieli podać w komunikacie. Dla "102" od początku planowano f30/40 w tygodniu.
Kontynuując wątek o 174 i 179, który sam zapoczątkowałem, w kontekście rozkładów jazdy. Gdyby ZTP aż tak nie dziadowało, tylko czasem myślało, niewielkim kosztem mogłoby tu funkcjonować f=15/20 na obu tych liniach. Wystarczyło TYLKO nie ścinać 174, 178 i 578. Gdyby 174 pozostało z f=15/20, to na odcinku od Kurdwanowa do Bonarki (gdzie - przypominam - nie tak dawno było też 184, które ZTP ordynarnie wyciął nie dając nic w zamian) mielibyśmy szansę w miarę równego f=~7,5/10. A jak będzie od poniedziałku? A na przykład tak:
To propagandowa linia na propagandowej TŁ. Większość osób poza ZTP jeśli już, to autobusowo widziała na TŁ potrzebę linii łączącej Ruczaj przez Kurdwanów z Bieżanowem. ZTP rzucił ochłap "196", więc teraz w imię obstawania przy swoim będzie udowadniał jak ważna to linia dając w weekend f=20. Jest tak wtedy istotna, że żadne 139, 144, 164, 173, 501, 502, 503 tak warte uwagi nie są... Tam już nawet lekarz nie pomoże...
Dlaczego ma potrwać kilka lat? Komunikacja jest źle zarządzana. Nie ma specjalistów, którzy mieliby pojęcie o komunikacji. Obraz jest jasno widoczny. 192 raz jest do Chełmu raz do Olszanicy, raz do Borów. Skrócimy 125 bo stoi w korkach, a może utwórzmy Flexibus i dajmy 196 w weekendy co 20 minut, bo powietrze coś musi wozić.Kaszmir pisze: ↑21 cze 2023, 21:56 Może nie bójmy się nazywać rzeczy po imieniu. Może trzeba wreszcie uczciwie powiedzieć, że mamy mega kryzys w krakowskiej komunikacji miejskiej i potrwa on np. jeszcze parę lat. To chyba jest najgorsze w tym wszystkim - brak deklaracji miasta, że kiedyś te cięcia zostaną cofnięte, tylko testowanie kolejnych granic pasażerów (regularny spadek f autobusów w weekendy) i sprawdzanie, ile jeszcze zaakceptują.
Oczywiście, że tak i podane przez ciebie powody jak najbardziej to udowadniają, ale Kaszmir pisząc:
też ma wiele racji. Bo trzeba spojrzeć na sprawę dwutorowo:
Mój skrajnie krytyczny stosunek do Franka i jego ekipy zapewne znasz, jednak moim zdaniem nie jest najgorzej. Linia "50" kursować będzie co 7,5 minuty - rok temu kursowała co 10. Do tego nie ma zawieszenia linii "16", co również poprzednio się działo. Nie mówię, że bilans nie jest ujemny, jednak na pewno nie znacząco. Oczywiście nie oznacza to, że jest dobrze - od wielu lat skala ograniczeń wakacyjnych jest zdecydowanie zbyt duża.Kaszmir pisze: ↑21 cze 2023, 21:56 No i do tego chyba rekordowe cięcia w tramwajach. "5" nie ma, więc w zamian jeszcze zawiesza się "44". "49" też zawieszone, mimo że rok temu kursowało. "8", "20" poza szczytem pocięte względem zeszłego roku. Oznacza to, że w tych godzinach pojadą blisko trzykrotnie rzadziej niż w roku szkolnym, jednak czy komuś robi różnicę czy tramwaj jeździ co 7,5 czy co 20 minut? I kolejny fenomen - ciąg bronowicki, jeden z najważniejszych w mieście, nie będzie miał poza szczytem żadnej linii z f10.
No to liczymy: na wspólnym ciągu r. Mogilskie - Bieżanowska, było w szczycie 12 kursów/h ("9/49" + "50"), będzie 11. Zmiana na minus.
Rok temu "16" była zawieszona z powodu remontu Ptaszyckiego, jednak w zamian było "716" (Al. Przyjaźni - Fort Mogiła). Dopiero pod koniec lipca oddano Ptaszyckiego i wtedy "716" poszło do likwidacji przy dalej zawieszonej "16". Jednak dotyczyło to tylko drugiej połowy wakacji, a i tak wciąż było "74" (w miejsce "44"). Tymczasem teraz "44" będzie zawieszone.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości