04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]
-
- Znawca
- Posty: 129
- Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58
Re: 04.09.2023
Ale to nie rozwiązuje problemu. Obecnie jest 20 kursów/h i jest możliwość zwiększenia? Czy dołożenie kolejnej linii spowoduje kolejne problemy?
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2023, 16:47 przez eurokierzaw, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: 04.09.2023
No to teraz jest okazja, aby wydłużyć 19 lub 17
-
- Znawca
- Posty: 129
- Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58
Re: 04.09.2023
Swoją drogą, skoro tylko pierwsze zatrzymanie było spowodowane wywaleniem podstacji, a te kolejne miały już inną przyczynę, to czy faktycznie Krakowiaki są aż takim problemem? Skoro tyle godzin dawały radę, teraz w sumie też, bo z pętli zjeżdżają te, które tam utknęły przez zerwanie sieci, no i do pętli dojeżdżają ciągle te Krakowiaki, które jeszcze nie zniknęły z 18, to czy to jest rzeczywiście tak ogromny problem, że wymaga pozbawienia Górki tych właśnie tramwajów z wszystkich brygad? Lajkoniki będą zabite po dach.
Re: 04.09.2023
Tak, na "196" jest elektryk DE630. Na "433" DE604.Justforfun pisze: ↑04 wrz 2023, 11:10 Na szczytowych 143, 153, 475 i chyba 196 były krótkie elektryki czyli wg zapowiedzi. Na 503 znów bez elektryków na całodziennych brygadach. Zapewne przeszły na wzmocnione 179 i dwurazówki na 164.
Re: 04.09.2023
Ja bym wydłużył "5" jako 3 linię w kolejnym kierunku. Wasze propozycje wydłużenia nie są atrakcyjne dla pasażerów. Bo czy to będzie "17" czy "19" to zarówno jedna jak i druga pojedzie do tej samej końcówki co od dziś kursujące: "18" (Czerwone Maki) czy "50" (Borek Fałęcki). Byłyby to takie linie dublety. Bezsensowne.
Zresztą nadal uważam, że kursowanie "50" na Górkę Narodową co 5 minut jest idiotyczne. Można było ze szczytowych brygad utworzyć inną linię kursującą przez Pawią i Starowiślną do Kurdwanowa jako wzmocnienie "24" (ponoć tak obleganej ale czy na pewno?).
Re: 04.09.2023
Na "52-15" #HG931.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
Re: 04.09.2023
1. Zatrzymania z powodu wywalania podstacji były dwa - jedno o 8.00 (trwało jakieś 40-50 minut), a kolejne o 11.00 (krótsze ok.15-20 minut). Tak więc skoro były DWA zatrzymania w odstępie niecałych 2 godzin, to chyba coś musi być nie tak.michasss pisze: ↑04 wrz 2023, 16:57 Swoją drogą, skoro tylko pierwsze zatrzymanie było spowodowane wywaleniem podstacji, a te kolejne miały już inną przyczynę, to czy faktycznie Krakowiaki są aż takim problemem? Skoro tyle godzin dawały radę, teraz w sumie też, bo z pętli zjeżdżają te, które tam utknęły przez zerwanie sieci, no i do pętli dojeżdżają ciągle te Krakowiaki, które jeszcze nie zniknęły z 18, to czy to jest rzeczywiście tak ogromny problem, że wymaga pozbawienia Górki tych właśnie tramwajów z wszystkich brygad? Lajkoniki będą zabite po dach.
2. Tu nie rozchodzi się o postój wagonów w miejscu (na pętli) czy też przejazd 1 czy 2 wagonów. Pesa ma bardzo prądożerny napęd (6 silników x 105kW czyli sumarycznie 630kW) = czyli 50% więcej w porównaniu do NGT8 / Lajkoników (4 silniki x 105kW = 420kW). Problemem jest więc NAGROMADZENIE SIĘ większej ilości wagonów (np. 4-5 - nie tylko samych Pes, przecież pozostałe pojazdy też pobierają prąd) na danym odcinku podstacji i ruszanie mniej więcej w tym samym momencie = wtedy pobór energii jest kilkukrotnie wyższy, niż gdyby ruszały Lajkoniki.
Tak obrazowo tłumacząc dla laików - jak w domu do gniazdka podepniesz sobie piekarnik i go uruchomisz, to nie wywali ci korków. Ale jak do tego samego gniazdka (używając przedłużacza) podłączysz piekarnik, pralkę, żelazko, toster, mikser, kuchenkę mikrofalową, indukcję, dzbanek do gotowania wody - to korki wywali ci natychmiastowo, bo pobór energii z tych WSZYSTKICH urządzeń jest zbyt duży i instalacja ulega przeciążeniu.
Idziesz więc do skrzynki i włączasz bezpiecznik - ale te urządzenia dalej są podpięte do gniazdka - więc po pstryknięciu prąd zaczyna płynąć i znowu urządzenia pobierają go za dużo - więc znowu ci wybija. I tak w kółko.
Analogicznie z tramwajami - ruszą 2-3 wagony naraz, więc wywali podstację. Wagony staną, podstacja się zresetuje i załączy od nowa - motorniczowie widzą że prąd wrócił, więc ruszają NARAZ - i znowu wybija.
Rozwiązaniem byłoby więc, żeby tylko JEDNA pesa jednocześnie ruszała, a pozostałe wagony w zasięgu 2-3 przystanków jechały na wybiegu (tzw. luzie) lub hamowały. Tylko jak to sobie wyobrażasz? Skąd motorniczy stojący przy Białoprądnickiej miałby wiedzieć czy może ruszyć w tym momencie z przystanku - przecież nie wiesz czy drugi wagon na Bociana właśnie też rusza czy może hamuje na przystanku
Problemy z Pesami występują przecież od dawna, chociażby na Czerwonych Makach - jeśli dwa wagony NARAZ ruszą z przystanków (np. jeden z Kampusu w stronę miasta, a drugi z Ruczaju w stronę pętli) - to wywala napięcie.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2023, 18:43 przez suchy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ekspert
- Posty: 994
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]
Dziwnym trafem te problemy z pasami występują na:
- TŁ;
- CM;
- GN;
... czyli na super zaprojektowanych nowych inwestycjach obecnej ekipy
- TŁ;
- CM;
- GN;
... czyli na super zaprojektowanych nowych inwestycjach obecnej ekipy
Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]
Widać Krakowiaki same wiedzą gdzie chcą jeździć.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
Re: 04.09.2023
Z pewnością podstację dałoby się ogarnąć, jednak... linie "24" i "52" taboru 40m+ potrzebują i jeżeli obsadzimy je w pełni takim taborem, nic już nie zostanie (no może jedna brygada). Na "18" i "50" trzeba zakupić nowy ponad 40-metrowy tabor, widząc problemy z PESAmi, najlepiej mniej prądożerny przy rozruchu.michasss pisze: ↑04 wrz 2023, 16:57 Skoro tyle godzin dawały radę, teraz w sumie też, bo z pętli zjeżdżają te, które tam utknęły przez zerwanie sieci, no i do pętli dojeżdżają ciągle te Krakowiaki, które jeszcze nie zniknęły z 18, to czy to jest rzeczywiście tak ogromny problem, że wymaga pozbawienia Górki tych właśnie tramwajów z wszystkich brygad? Lajkoniki będą zabite po dach.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: 4.09.2023
To napisz to trochę innym stylem - np. "stan na godzinę 6:00 - na miasto wyjechało XX wagonów Stadler, YY bombardierów oraz ZZ wagonów Pesa". A nie, że od razu zaatakowałeś MPK, że - tu cytuję twoje słowa z godz. 6:27:
Więc jest to wprowadzanie w błąd - bo w taki sposób to napisałeś, jakby to były WSZYSTKIE wagony wypuszczone tego dnia i więcej już się nie pojawi do wieczora.Dla przykładu podam, że na dzień dziejszy w posiadaniu ma ok. 90 wagonów marki Stadler a na mieście jest wysłane do obsługi linii raptem 50 kilka wozów Lajkonika. Z innym taborem procentowo jest podobnie. Jak dla mnie to jest skandal.
-
- Znawca
- Posty: 129
- Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58
Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]
Wiedeńskie składy z 13 zjeżdżały z napisami Zajezdnia Podgórze, więc chyba tych przenosin nie było.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość