Strona 4 z 5

Re: 04.09.2023

: 04 wrz 2023, 16:44
autor: eurokierzaw
Ale to nie rozwiązuje problemu. Obecnie jest 20 kursów/h i jest możliwość zwiększenia? Czy dołożenie kolejnej linii spowoduje kolejne problemy?

Re: 04.09.2023

: 04 wrz 2023, 16:44
autor: mkm3
No to teraz jest okazja, aby wydłużyć 19 lub 17 :D

Re: 04.09.2023

: 04 wrz 2023, 16:46
autor: eurokierzaw
mkm3 pisze: 04 wrz 2023, 16:44 No to teraz jest okazja, aby wydłużyć 19 lub 17 :D
Czytałeś post wyżej?

Re: 04.09.2023

: 04 wrz 2023, 16:47
autor: lukaszpdg
M0096 pisze: 04 wrz 2023, 15:16 Wygląda na to, że rozpoczęło się ściąganie Krakowiaków z "18". Np. HG923 trafił na "52". Za to na "18" pojawiło się trochę Lajkoników i NGT8.
HG931 też już na "52".

Re: 04.09.2023

: 04 wrz 2023, 16:57
autor: michasss
Swoją drogą, skoro tylko pierwsze zatrzymanie było spowodowane wywaleniem podstacji, a te kolejne miały już inną przyczynę, to czy faktycznie Krakowiaki są aż takim problemem? Skoro tyle godzin dawały radę, teraz w sumie też, bo z pętli zjeżdżają te, które tam utknęły przez zerwanie sieci, no i do pętli dojeżdżają ciągle te Krakowiaki, które jeszcze nie zniknęły z 18, to czy to jest rzeczywiście tak ogromny problem, że wymaga pozbawienia Górki tych właśnie tramwajów z wszystkich brygad? Lajkoniki będą zabite po dach.

Re: 04.09.2023

: 04 wrz 2023, 16:57
autor: lukaszpdg
Justforfun pisze: 04 wrz 2023, 11:10 Na szczytowych 143, 153, 475 i chyba 196 były krótkie elektryki czyli wg zapowiedzi. Na 503 znów bez elektryków na całodziennych brygadach. Zapewne przeszły na wzmocnione 179 i dwurazówki na 164.
Tak, na "196" jest elektryk DE630. Na "433" DE604.

Re: 04.09.2023

: 04 wrz 2023, 16:58
autor: kucyk
mkm3 pisze: 04 wrz 2023, 16:44 No to teraz jest okazja, aby wydłużyć 19 lub 17 :D
Ja bym wydłużył "5" jako 3 linię w kolejnym kierunku. Wasze propozycje wydłużenia nie są atrakcyjne dla pasażerów. Bo czy to będzie "17" czy "19" to zarówno jedna jak i druga pojedzie do tej samej końcówki co od dziś kursujące: "18" (Czerwone Maki) czy "50" (Borek Fałęcki). Byłyby to takie linie dublety. Bezsensowne.
Zresztą nadal uważam, że kursowanie "50" na Górkę Narodową co 5 minut jest idiotyczne. Można było ze szczytowych brygad utworzyć inną linię kursującą przez Pawią i Starowiślną do Kurdwanowa jako wzmocnienie "24" (ponoć tak obleganej ale czy na pewno?). ;)

Re: 04.09.2023

: 04 wrz 2023, 17:00
autor: brovar
Na "52-15" #HG931.

Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]

: 04 wrz 2023, 17:00
autor: kucyk
lukaszpdg pisze: 04 wrz 2023, 16:57 Tak, na "196" jest elektryk DE630. Na "433" DE604.
Na "107" też są elektryki (ale to już tak jest od kilku tygodni). Zaś dzisiaj ponownie widziałem testowego Solarisa na "204". :)

Re: 04.09.2023

: 04 wrz 2023, 18:37
autor: suchy
michasss pisze: 04 wrz 2023, 16:57 Swoją drogą, skoro tylko pierwsze zatrzymanie było spowodowane wywaleniem podstacji, a te kolejne miały już inną przyczynę, to czy faktycznie Krakowiaki są aż takim problemem? Skoro tyle godzin dawały radę, teraz w sumie też, bo z pętli zjeżdżają te, które tam utknęły przez zerwanie sieci, no i do pętli dojeżdżają ciągle te Krakowiaki, które jeszcze nie zniknęły z 18, to czy to jest rzeczywiście tak ogromny problem, że wymaga pozbawienia Górki tych właśnie tramwajów z wszystkich brygad? Lajkoniki będą zabite po dach.
1. Zatrzymania z powodu wywalania podstacji były dwa - jedno o 8.00 (trwało jakieś 40-50 minut), a kolejne o 11.00 (krótsze ok.15-20 minut). Tak więc skoro były DWA zatrzymania w odstępie niecałych 2 godzin, to chyba coś musi być nie tak.

2. Tu nie rozchodzi się o postój wagonów w miejscu (na pętli) czy też przejazd 1 czy 2 wagonów. Pesa ma bardzo prądożerny napęd (6 silników x 105kW czyli sumarycznie 630kW) = czyli 50% więcej w porównaniu do NGT8 / Lajkoników (4 silniki x 105kW = 420kW). Problemem jest więc NAGROMADZENIE SIĘ większej ilości wagonów (np. 4-5 - nie tylko samych Pes, przecież pozostałe pojazdy też pobierają prąd) na danym odcinku podstacji i ruszanie mniej więcej w tym samym momencie = wtedy pobór energii jest kilkukrotnie wyższy, niż gdyby ruszały Lajkoniki.

Tak obrazowo tłumacząc dla laików - jak w domu do gniazdka podepniesz sobie piekarnik i go uruchomisz, to nie wywali ci korków. Ale jak do tego samego gniazdka (używając przedłużacza) podłączysz piekarnik, pralkę, żelazko, toster, mikser, kuchenkę mikrofalową, indukcję, dzbanek do gotowania wody - to korki wywali ci natychmiastowo, bo pobór energii z tych WSZYSTKICH urządzeń jest zbyt duży i instalacja ulega przeciążeniu.

Idziesz więc do skrzynki i włączasz bezpiecznik - ale te urządzenia dalej są podpięte do gniazdka - więc po pstryknięciu prąd zaczyna płynąć i znowu urządzenia pobierają go za dużo - więc znowu ci wybija. I tak w kółko.

Analogicznie z tramwajami - ruszą 2-3 wagony naraz, więc wywali podstację. Wagony staną, podstacja się zresetuje i załączy od nowa - motorniczowie widzą że prąd wrócił, więc ruszają NARAZ - i znowu wybija.

Rozwiązaniem byłoby więc, żeby tylko JEDNA pesa jednocześnie ruszała, a pozostałe wagony w zasięgu 2-3 przystanków jechały na wybiegu (tzw. luzie) lub hamowały. Tylko jak to sobie wyobrażasz? Skąd motorniczy stojący przy Białoprądnickiej miałby wiedzieć czy może ruszyć w tym momencie z przystanku - przecież nie wiesz czy drugi wagon na Bociana właśnie też rusza czy może hamuje na przystanku ;)

Problemy z Pesami występują przecież od dawna, chociażby na Czerwonych Makach - jeśli dwa wagony NARAZ ruszą z przystanków (np. jeden z Kampusu w stronę miasta, a drugi z Ruczaju w stronę pętli) - to wywala napięcie.

Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]

: 04 wrz 2023, 18:42
autor: kot_feliks
Dziwnym trafem te problemy z pasami występują na:
- TŁ;
- CM;
- GN;

... czyli na super zaprojektowanych nowych inwestycjach obecnej ekipy ;)

Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]

: 04 wrz 2023, 18:51
autor: brovar
Widać Krakowiaki same wiedzą gdzie chcą jeździć. :D

Re: 04.09.2023

: 04 wrz 2023, 19:01
autor: Bayer2003
michasss pisze: 04 wrz 2023, 16:57 Skoro tyle godzin dawały radę, teraz w sumie też, bo z pętli zjeżdżają te, które tam utknęły przez zerwanie sieci, no i do pętli dojeżdżają ciągle te Krakowiaki, które jeszcze nie zniknęły z 18, to czy to jest rzeczywiście tak ogromny problem, że wymaga pozbawienia Górki tych właśnie tramwajów z wszystkich brygad? Lajkoniki będą zabite po dach.
Z pewnością podstację dałoby się ogarnąć, jednak... linie "24" i "52" taboru 40m+ potrzebują i jeżeli obsadzimy je w pełni takim taborem, nic już nie zostanie (no może jedna brygada). Na "18" i "50" trzeba zakupić nowy ponad 40-metrowy tabor, widząc problemy z PESAmi, najlepiej mniej prądożerny przy rozruchu.

Re: 4.09.2023

: 04 wrz 2023, 19:17
autor: suchy
kucyk pisze: 04 wrz 2023, 10:32 Czy Ty człowieku wiesz co piszesz? Jak mam weryfikować coś co piszę godzinę czy dwie wcześniej? Pisałem to co o konkretnej porze widziałem. :)
To jest wprowadzanie w błąd? :lol:

Zastanów się najpierw zanim coś naskrobiesz zamiast kogoś atakować. :twisted:
To napisz to trochę innym stylem - np. "stan na godzinę 6:00 - na miasto wyjechało XX wagonów Stadler, YY bombardierów oraz ZZ wagonów Pesa". A nie, że od razu zaatakowałeś MPK, że - tu cytuję twoje słowa z godz. 6:27:
Dla przykładu podam, że na dzień dziejszy w posiadaniu ma ok. 90 wagonów marki Stadler a na mieście jest wysłane do obsługi linii raptem 50 kilka wozów Lajkonika. :evil: Z innym taborem procentowo jest podobnie. Jak dla mnie to jest skandal. :o
Więc jest to wprowadzanie w błąd - bo w taki sposób to napisałeś, jakby to były WSZYSTKIE wagony wypuszczone tego dnia i więcej już się nie pojawi do wieczora.

Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]

: 04 wrz 2023, 19:48
autor: eurokierzaw
Wiedeńskie składy z 13 zjeżdżały z napisami Zajezdnia Podgórze, więc chyba tych przenosin nie było.